Ryan VandenBussche Jokereihin

• 185 462
  • 769

ludvig

Jäsen
JHag kirjoitti:
Pitääks tääkin tulla naapurista opettamaan :)

Meitä opetetaan tulostaululla, tappeluissa ja nyt jo provosoimisessakin naapurin puolelta.

Laitetaan kuitenkin provosoimisen aakkoset oikeaan muotoon:

- Jos Shedden lähettää Vandyn Nielikäisen selkään takaapäin ryntäämällä, on Jokerit ilman imagoa vailla oleva, eksynyt brändinmatkija.

- Tämän jälkeen Pentti hankkii Gagnonin, tämän maailman suurimman perääntyjän. Sean muuttuukin sopimuksen jälkeen The Gooniksi, jonka olisi alunperinkin pitänyt brändinnäköisenä pelata IFK:ssa (ja olisi pelanutkin, jos vain kiinnostusta olisi löytynyt).

- Jos tämän jälkeen Vandy ei uskalla uhmata Gagnonia koeajan päätyttyä, on hän pelkuri, Shedden huono&epäonnistunut valmentaja sekä Virmanen tyhmä, joka leikkasi brändinnäköisen hiusmallin.

- Jos taas Pulkki vastaakin haasteeseen, on hän brändinmukainen ja Jokerit on taas kopioinut.

Uskoisin molempien pelaavan, niin Pasin kuin Ryanin, taisteluAreenalla paikallisväännössä. Varmasti molempien valmentajat hillitsevät narrimaisesti tappeluita edeltävissä otteluissa ja käskevän heitä valmistautumaan brändimäisesti, kohtaamalla toisensa itse ottelussa.

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vakio kirjoitti:
Minä kyllä laittaisin Vandyn toistaiseksi neloseen. Kolmonen pysyköön vielä nykymuodossaan ja sille voisi antaa enemmän ylivoima-aikaa.

Tästä Vakion toiveesta haen aasinsillan yleisemmälle keskustelulle. Juttelin tänään jokerivalmennuksen kansa ja sieltä tuli viestiä, että on mahdollista, että Vandy aloittaa jo torstaina suoraan ylemmistä ketjuista.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että tämän kauden suurimmaksi läpimurtopelaajaksi odotettu Koivisto tai harjoituspelien paras maalintekijä Andersson tipahtaa neloseen. Ja vaikka ei tipahtaisi vielä huomenna, niin jatkossa tipahtaa, sillä Vandylle on kaavailtu paikkaa ihan muualta kuin nelosesta. Kun sinne hankitaan vielä se snaipperi, sentteri ja Virta tulee jossain vaiheessa takaisin, niin mihinkäs ketjuun ne nykyiset kolmosen laiturit pannaan. Vitoseen? Mihin Tomek ja Louhi pannaan? Neloseen? Mihin junnut pannaan? Kutoseen?

Kyllä se Vandy sieltä kokoonpanosta yhden paikan vie väkisinkin, ei sitä muuksi saa muutettua. Se on pois joltakin ja mun mielestä siellä ei ole hirvesti niitä paikkoja pois otettavaksi, kun vielä tarvittais se oikea ratkaisijakin. Kovuutta olisi ollut liigatasolle jo valmiiksi aivan tarpeeksi. Yksikään mestari tällä vuosituhannella ei ole ollut sen fyysisempi.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Oiva kirjoitti:
Juttelin tänään jokerivalmennuksen kansa ja sieltä tuli viestiä, että on mahdollista, että Vandy aloittaa jo torstaina suoraan ylemmistä ketjuista.

Minusta sen pitäisi jo riittää, että Jokereilla on vahvistuksenaan ailahteleva nelosen sentteri. Jos vielä hankitaan toinen ulkkari hyökkäykseen ja neloseen hänkin, niin eihän siinä ole mitään järkeä. Oivaa mukaillen, yksikään mestari ei ole koostunut joukkueesta, jonka ulkomaalaisvahvistukset ovat nelosen kamaa. Varsinkin kun nykysäännöin nelonen pelaa jämäminuutteja.

Jokereissa on vihdoin valmentaja Summasen jälkeen. Jotenkin minulla on tunne, että hän valitsee itse itselleen ne työkalut, jotka hänen käsiinsä parhaiten sopivat ja joilla hän osaa tulosta tehdä. Ehkä sitä tapaa tulisi kunnioittaa.

Vai oliko joillekin yllätys siinä, että tiikerillä onkin raidat?

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Jokereissa on vihdoin valmentaja Summasen jälkeen. Jotenkin minulla on tunne, että hän valitsee itse itselleen ne työkalut, jotka hänen käsiinsä parhaiten sopivat ja joilla hän osaa tulosta tehdä. Ehkä sitä tapaa tulisi kunnioittaa.

Vai oliko joillekin yllätys siinä, että tiikerillä onkin raidat?

Mulle on tärkeintä se, että menestytään. Sille voisi joku vaikka avata oman ketjunsakin, sellaisen jossa voisi huutaa hurraata. Menestyksen keskelläkin sallittakoon meille netissä pörrääville lätkätietäjille mahdollisuus kertoa, kuinka paljon paremmin asiat voisi tehdä. Se on tiedetty, että tiikerillä on raidat ja vielä kulmahampaatkin. Se ei missään olosuhteissa tarkoita sitä, ettenkö minä tai kuka tahansa voisi tehdä omaa arviotaan asioista. Minun mielestäni Jokereilla oli ennen Stapletonin hankintaa kahden pelaajan tarve. Priorisoin ne niin, että toinen on keskushyökkääjä mallia pelintekijä ja toinen laitahyökkääjä mallia kädet ja jalat toimivat.

Nyt sinne on hankittu Staple ja hän vei yhden paikan. Sitten on hankittu Vandy ja hän vie toisen paikan. Vielä ei ole saatu pelintekijäsentteriä eikä laitahyökkääjää käsillä ja jaloilla. Molemmat työkalut ovat Sheddenin valitsemia. Näin eri tavoin minä ajattelen jääkiekosta kuin hän. Ja ajattelen varmasti jatkossakin.

Mikäli menestystä tulee Sheddenin tyylillä, tulkoon. Se kelpaa mulle. Miksi sulle muuten ei kelpaa Jortikan mukanaan tuoma menestys, kun et laske häntä valmentajaksi? Siksi, kun teki sen sun mielestäs väärällä tyylillä.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Oiva kirjoitti:
. Molemmat työkalut ovat Sheddenin valitsemia. Näin eri tavoin minä ajattelen jääkiekosta kuin hän.

Tahallasiko vääristelet vai onko propaganda uponnut sinuunkin :)

Staple ei ole ns. Sheddenin valitsema. Sitä en yhtään epäile etteikö Sheddenillä ollut sormiaan hänen tulossaan. Mutta kyllä Sheddenille oli iso pettymys, että tämän tason kavereita joutuu Jokereihin hommaamaan. Lojaali mies ei vaan sitä huutele ympäriinsä.

Sheddenin lista oli ja on edelleenkin: ykkössentteri + ykkössnaipperi (eli voidaan ajatella Santalan ja Virran korvaajiksi, vaikka Virta ei ole ykkössnaipperi) sekä hanskaustaitoinen hyökkääjä. Jälkimmäinen saatiin ja loput tulevat verorajan jälkeen. Ja siinä vaiheessa toteutuu myös Staplen lähtö muualle joko vaihtokauppana tai muulla tavoin. Ellei Staple nosta oleellisesta tasoaan ja pysy sillä tasolla.

Näin on asiat.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Oiva kirjoitti:
Miksi sulle muuten ei kelpaa Jortikan mukanaan tuoma menestys, kun et laske häntä valmentajaksi? Siksi, kun teki sen sun mielestäs väärällä tyylillä.

Mikä menestys? Jortikka ryssi Jokerit ensimmäisellä kaudella sääleihin, vaikka uhosi aivan jotain muuta koko ajan niin yleisesti kuin yksityisesti. Toisella kaudella Jortikka ryssi finaalit täysin ja jäi totaalisesti Nenän pelitaktiikan mankeloimaksi.

Sabata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oiva kirjoitti:
Mulle on tärkeintä se, että menestytään.

Mulle ei. Sheddenin tyyli tehdä asiat miellyttää eniten ja toi Busschen hommaaminen oli parasta mitä vois tapahtua. Vaikka ei mitaleita tuliskaan, niin jos tällaiset pelaajat kun Bussche (raataja) ja muut soturit taistelee hiki roiskuen, niin paskat siitä tuleeko menestystä. Mulle riittää hyvä mieli ja se, että pelaajat on antaneet kaikkensa valmentajalle ja yleisölle sekä joukkueelle. Douggie Shedden on luonut joka paikassa valmentaessaan mahdollisimman yleisöön menevän ja silmää miellyttävän pelitavan. Jokruissakin on nähty ajoittain tosi helmee taistelua ja yritystä, se on tärkeintä. Yritys ja kova mentaliteetti tehdä hommia omien eteen on se, jota Shedden vaatii varmasti eniten. Se ukko naksahtaa saman tien, jos joku löysäilee tai jättää ottamatta pari potkua kentällä.

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Mikä menestys? Jortikka ryssi Jokerit ensimmäisellä kaudella sääleihin, vaikka uhosi aivan jotain muuta koko ajan niin yleisesti kuin yksityisesti. Toisella kaudella Jortikka ryssi finaalit täysin ja jäi totaalisesti Nenän pelitaktiikan mankeloimaksi.

Tämä ei oikeastaan kuulu tähän ketjuun ja me on tästä väännetty aiemminkin. Ihan saman argumentin yhden ottelusarjan häviämisestä voi heittää kenestä tahansa valmentajasta - myös Sheddenistä viime kauden perusteella. Jortikka sai käsiinsä läpimädän jengin turusineen ja vertaloineen ja väänsi sen seuraavaksi kaudeksi finaalijengiksi. Se siitä.

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Tahallasiko vääristelet vai onko propaganda uponnut sinuunkin :)

Staple ei ole ns. Sheddenin valitsema. Sitä en yhtään epäile etteikö Sheddenillä ollut sormiaan hänen tulossaan.

Sanopa kuka sen siunasi, että sainataan Staple jo hyvissä ajoin ennen koeajan päättämistä. Muuta ei tähän tarvitse kommentoida.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Oiva kirjoitti:
Tämä ei oikeastaan kuulu tähän ketjuun ja me on tästä väännetty aiemminkin. Ihan saman argumentin yhden ottelusarjan häviämisestä voi heittää kenestä tahansa valmentajasta - myös Sheddenistä viime kauden perusteella. Jortikka sai käsiinsä läpimädän jengin turusineen ja vertaloineen ja väänsi sen seuraavaksi kaudeksi finaalijengiksi. Se siitä.

Ei kuulu tähän ketjuun ja on ennenkin väännetty. Omaa kantaani en näe mitään syytä muuttaa. Tämän olen sanonut ennenkin: Jortikka pilasi ihan itse ryyppäämisillään mahdollisuutensa ja sama meno jatkuu edelleen Turussa. Kaiken lisäksi Jortikan pelityyli oli yhtä poikkeusaikaa huomioimatta pahimmillaan toisinto Summasen tavasta pelata voittoja totaalipuolustuksen kautta.

Itse kun en kuulu laillasi tuohon menestys ennen kaikkea, tavalla millä hyvänsä -jengiin, niin aivan hyvin olisi voinut seurata Jokereita, jotka olisivat ajaneet nuoria sisään ilman isoa tavoitetta tälle kaudelle. Sekin sopii, että pelataan kovaa ja pistetään kaveria tarvittaessa vähän maksamaan.

Parasta olisi se monta vuotta vaatimani Jokerikiekko, joka on sovellettu aiemmista nallipyssy- ja Janecky-ajoista tähän maailmaan ja liigaan. Eli niin paljon kuin ikinä mahdollista taitoa kovuudella höystettynä. Sen takia näen RVB:n roolin istuvan ainakin ennakkoon erinomaisen hyvin Jokerehin. Kaveri tulee olemaan aivan eri kuin täällä Jatkoajassa ennakkoon kuvitellaan: pelillisesti parempi ja käyttökelpoisempi kuin moni uskoo.

En kommentoi tuota toista juttuasi toivomustasi kunnioittaen.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Shedden ei montaa vuotta yhdessä joukkueessa ole eikä häntä kiinnostaa muu kuin se että joukkue on mahdollisimman hyvä.
Jos 35 ulkomaalainen on hieman parempi kuin parikymppinen oma junnu niin ulkkari pelaa.
Ei hän Hifkissäkään mikään nuorten kehittäjä ollut mutta materiaalin takia nuoriakin oli pakko mukana peluuttaa.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yhtään en väritä sanoessani, että tänään Ilmalassa koko mielenkiintoni kohdistuu tähän pelaajaan. Ja jostain syystä useampi kaverini, jotka ovat viime vuosien aikana vähitellen jättäneet Jokerien otteluiden seuraamisen ainakin jos pitää itse lippu maksaa, on hankkinut irtoliput illan taisteluun. Kulttuuriteko Jokereilta ehdottomasti, kiitokset vielä kerran siitä!

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Itse kun en kuulu laillasi tuohon menestys ennen kaikkea, tavalla millä hyvänsä -jengiin,

cobol kirjoitti:
Kulttuuriteko Jokereilta ehdottomasti, kiitokset vielä kerran siitä!

Kaikesta kiistelystä huolimatta, näissä asioissa ei Cobol koskaan petä. Vaimon vaikutus näkyy ?

Stigu

Jäsen
cobol kirjoitti:
Yhtään en väritä sanoessani, että tänään Ilmalassa koko mielenkiintoni kohdistuu tähän pelaajaan.
Onko muuten tietoa, onko Areenassa jatkossa yhtään poliisia tai järkkäriä Jokereiden kotipeleissä? Teillähän on nyt rosterissa se mielisairas, joka tekee selvää sekä jäällä, että jään ulkopuolella olevista poliiseista.

Nimim. huolestunut

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
Stigu kirjoitti:
Onko muuten tietoa, onko Areenassa jatkossa yhtään poliisia tai järkkäriä Jokereiden kotipeleissä? Teillähän on nyt rosterissa se mielisairas, joka tekee selvää sekä jäällä, että jään ulkopuolella olevista poliiseista.

Nimim. huolestunut

Mistä näitä tulee? Olisit edes hauska jos aiot tällaista roskaa syytää.

Kyllä se NHL on mahtavan tasa-arvoinen työnantaja, kun mielisairaat voittaa pistepörssinkin.

Pitbull

Jäsen
Suosikkijoukkue
Taistelukiekko
Ryanin juuri äsken tavanneena täytyy sanoa että todella mukava tyyppi, ei eroa siinä mielessä muista kaukalon ulkopuolella tapaamistani gooneista. On ollut tyytyväinen narrien organisaatioon, ja pitää paikallisia ihmisiä mukavina ja oli myös vaikuttunut paikallisten englanninkielen taidoista. Yleiset perus-lätinät siis. Tiesin Vandyn pienikokoiseksi mutta livenä hän vaikutti vielä paljon pienemmältä. Jonkun aikaa aikoo näköjään täällä Suomessa viipyä, kun niin kuumeisesti yrittää hommata perhettään tänne ja nähdä kovasti ikävöimäänsä tytärtä.

Ei luvannut heilutellä nyrkkejään vielä tämän illan ottelussa, mutta lupaili harkita ottelua Semiriä vastaan, jonka kerroin siis pelaavaan joukkueessa jota itse kannatan. Mukava heppu, ei voi muuta sanoa. Onnea hänelle SM-liigassa, veikkaan että on hyvä hankinta Juukereille.

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Stigu kirjoitti:

Nimim. huolestunut

Huhujen mukaan VandenBusshea varten on rakennettu vaihtoaitioon Hannibal Lecter-tyylinen kehikko, josta kaveri sitten aika ajoin päästetään kaukaloon.

Voittamaan kaveri on tänne tullut ja Sheddenin filosofiaan kuuluu, että voittavassa joukkueessa on vähintään yksi hänen kaltainen pelaaja. Viihde tulee siinä ohessa, jos on tullakseen mutta ei ole mikään itsetarkoitus. Saa nähdä kuinka Sheddenin filosofia soveltuu Suomeen, mutta yritys on ainakin kova.

Jokereille ja Sheddenille menestys ei ainakaan ole mitään hyvää bonusta.

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oiva kirjoitti:
...on mahdollista, että Vandy aloittaa jo torstaina suoraan ylemmistä ketjuista.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että tämän kauden suurimmaksi läpimurtopelaajaksi odotettu Koivisto tai harjoituspelien paras maalintekijä Andersson tipahtaa neloseen.

Näin kävi, että Koivisto hakee vauhtia nelosesta, ja Vandy ottaa Artsin paikan.

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Oiva kirjoitti:
Näin kävi, että Koivisto hakee vauhtia nelosesta, ja Vandy ottaa Artsin paikan.
Eiköhän tuo ainut vaihtoehto ollut, jos Hirson ja Pakaslahden ketjut haluttiin pitää entisellään. Mielenkiintoista nähdä miten tuo Vandy, Tim ja Mr.Andersson toimii. Potentiaalia kentässä on. Ryan on kuitenkin huomattavasti parempi pelaamaankin kuin mitä täällä näytetään arvostavan.

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
arpa80 kirjoitti:
Jos tämä Ryan VandenBussche tulee Jokereihin, niin en keksi kuin Hirson suojelemisen ja sijoittamisen Stapletonin kanssa samaan ketjuun. Saattaisi auttaa kentällä pysyessään Staplea luomaan peliä.
Tämä on aina hienoa, kun voi quetata itseään.

Ikävää, että Koivisto kärsii siirrolla 3->4:seen, mutta toivottavasti Busse saa tehtyä omalla voimallaan tilaa ja aikaa Staplelle ja sitä kautta Andersson saisi maalihanat auki.

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
arpa80 kirjoitti:
Ikävää, että Koivisto kärsii siirrolla 3->4:seen, mutta toivottavasti Busse saa tehtyä omalla voimallaan tilaa ja aikaa Staplelle ja sitä kautta Andersson saisi maalihanat auki.

Aivan. Vastustajat tarkkailevat, että missä se Vandy luuraa ja mitä se aikoo tehdä ja Roni rankaisee sitten Timin syötöstä.

Tänään pitää Vandyn takia raahautua Areenalle. Ukkoa seinälle, läskit tummaksi ja rocky soimaan!

Stigu

Jäsen
Lager Lager kirjoitti:
Tänään pitää Vandyn takia raahautua Areenalle. Ukkoa seinälle, läskit tummaksi ja rocky soimaan!
Kuuleman mukaan Vandyn oma suosikkibändi on The Police. Suosikkibiisejä sellaiset vanhat legendat, kuin Peppermint twist, Smoke gets in your eyes sekä I fought the law (but the law won) .

Kulttuuri saapuu parin tunnin kuluttua Areenalle!

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Stigu kirjoitti:
Kuuleman mukaan Vandyn oma suosikkibändi on The Police. Suosikkibiisejä sellaiset vanhat legendat, kuin Peppermint twist, Smoke gets in your eyes sekä I fought the law (but the law won) .

Keksitkö itse vai auttoiko kaverit?

Itse asiaan: Vandenbusschen sijoitus kolmoseen saattaa todellakin olla hyvä idea, tuo lisää tilaa Staplelle ja Anderssonille.
Ketju on pelannut kyllä aikaisemminkin hyvin ja saanut luotua painetta (joskaan ei kauheasti todellisia maalintekopaikkoja) vastustajan maalille, mutta jossain määrin tehotonta on ollut. Toivottavasti Vandyn tulo ketjuun saa puristettua tehoja irti erityisesti Anderssonista, koska potentiaalia selvästi on!

Koiviston tippuminen neloseen on tietysti ikävää, muttei mikään maailmanloppu. Mikäli esittää hyviä otteita, ovat erilaiset ketjuvariaatiot tulevaisuudessa todennäköisiä ja Artsi kyllä sen tietää.
Niinkuin joku jo sanoi, ei Koivisto tätä varmasti minään rangaistuksena pidä vaan kova tsemppi jatkuu.

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Korkataanpa keskustelu nyt kun näytteitä on annettu:

Mielestäni Ryan oli tänään jäällä hyvä, ja myös näytti että osaa pelata järkevästi joukkueen eteen, kuumentumatta häneen kohdistuneista rikkeistä huolimatta. Luistelunopeus on vähintäänkin riittävää mikä kompensoi puuttuvia käsiä. Kävihän Ryan myös kysymässä häntä rikkonutta Peltosta valssiin, mutta jälkimmäistä ei ilmeisesti huvittanut. Hyvää peruspeliä, ja Ryanin otteita on varmasti ilo seurata jatkossa, varsinkin kun joukkue on täysin hitsaantunut yhteen.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Sitä saa mitä tilaa

Ihan odotettu oli Vandyn avaus, ei yrittänyt mitään erikoista, ei mitään mitä ei osaa eikä ollut mikään teennäinen näyttämisen tarve. Kuitenkin tapahtumia riitti, kun ensin irtosi terä luistimesta, sitten kypärän menetettyään Peltonen taklasi Vandyn pää edellä laitaan, kohta tulikin jo kiekko suuhun ja sitten otti yhden ryntäysjäähyn jossa hoiti miehen (Kuusela?) pois maalintekopaikasta. Jotenkin tuntui että Vandy veti vähän käsijarru päällä ainakin taklausten suhteen, noinkohan käsky oli käynyt jotta tiistaina ei saa olla pelikiellossa...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy