Ryan VandenBussche Jokereihin

  • 184 903
  • 769

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
En halua tuomita Jokereiden ulkolaishankintaa henkilökohtaisesti tuon poliisinhakkaus oikeusjutun takia, sitä varten on Kanadan oikeuslaitos, mutta onhan se aika erikoista tuoda tällainen ulkomaalainen kaveri Suomeen ja sm-liigaan pelaamaan kesken oikeusprosessin.

Jos Virmanen/Harkimo ei tiennyt tuosta kesken olevasta pahoinpitelysyytteestä, niin ovat oikeasti täydellisiä idiootteja.

No ei se mitään, pojat on poikia. Antaa Bussen pelata minun puolestani. Kyllähän Suomessa kävi Bryan Fogartykin (RIP) ja muita aika ikäviin juttuihin syyllistyneitä on pelannut sm-liigassa, joita en viitsi alkaa nimeämään, koska "elämä on laiffii".
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Täytyy sanoa olevani hyvin voimakkaasti samaa mieltä Flintstonen kanssa ja asiasta jo kirjoittelinkin tuonne "Tarvitaanko vahvistuksia"-ketjuun.

Pelillisiä vahvistuksia tarvitaan, nyt saatiin sitten poliisien kanssa kännnipäissään paininut gooni. Ei millään pahalla, mutta on tuo RVB huomattavasti enemmän ns. HIFKn tyyppinen pelaaja, ei ainakaan minulle tuo mitään Jokerikiekko palaa takaisin-fiiliksiä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
flintstone kirjoitti:
Ja taas hetken päästä saadaan katsella kun Andersson pelaa HPK:n paidassa, mutta ei se mitään kunhan tällaiset väriläiskät (ilmeisesti verenpunainen) saa tulla elvistelemään tänne. Milloinkohan me saadaan lukea kuinka Vandy kertoo ruuvaavansa jonkun vastustajan pään irti. On se vain hienoa.

Vaikkei se sinun mielestäsi olisikaan hienoa niin Hjallis ymmärtää sen, että tällainen päitä ruuvaava elvistelijä tuo yleisötulojen lisäksi sponsorieuroja lisääntyvästä näkyvyydestä - runkosarjan johdosta ei jakseta kirjoittaa kovin kauaa edes keltaisessa lehdistössä sen sijaan Vandy ja Vandyn tempaukset saattavat tuottaa jopa aukeaman juttuja. Ja jos Vandy näkyy niin Jokerit näkyy ja jos Jokerit näkyy sponsorit näkyy...

flintstone kirjoitti:
Näistä kädettömistä duunareistahan meillä olikin ennestään niin pirullisen suuri pula.

Tällä hetkellä teillä ei ole pula mistään. Ja niitä taitopelaajia on huomattavasti mukavampi hankkia silloin kun kassavirta on kunnossa ja verojakin joutuu maksamaan vain puolesta vuodesta.

Tällä hetkellä Hjallis kyykyttää kaikkia ja tekee aivan vitun hjyvää bisnestä mutta jos ei kelpaa, niin ei sitten...
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Johannes kirjoitti:
Jos Virmanen/Harkimo ei tiennyt tuosta kesken olevasta pahoinpitelysyytteestä, niin ovat oikeasti täydellisiä idiootteja.
Minulle ei tuota minkäänlaista ongelmaa uskoa ettei tietänyt, eikä myöskään minkäänlaista ongelmaa uskoa että olet johtopäätöksessäsi oikeassa. Näin se vain menee.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
tumba17 kirjoitti:
Pelillisiä vahvistuksia tarvitaan, nyt saatiin sitten poliisien kanssa kännnipäissään paininut gooni. Ei millään pahalla, mutta on tuo RVB huomattavasti enemmän ns. HIFKn tyyppinen pelaaja, ei ainakaan minulle tuo mitään Jokerikiekko palaa takaisin-fiiliksiä.

Toisaalta tämä tiedettiin kun Shedden palkattiin. Täytyy toivoa, että Shedden on oikeassa siinä, että joukkueen "tähdet" saavat nyt vapaammin hengittää. Mikään erityinen nyrkkitalkoiden ystävä en ole, joten elän toivossa, että kaverin maine riittää pitämään huolen siitä, että kaukalossa on rauhallista. Näin saataisiin nähdä sitä "Jokeri-kiekkoa" mahdollisimman paljon.

Sekin on totta, että meidän kovimmat kaverit (Tomek, Kanki, Kuparinen) ovat olleet myös pelillisesti melko tärkeissä rooleissa. Heitä ei ole varaa "uhrata". Pulkille oli ehkä kaavailtu tätä nyt täytettyä virkaa, mutta hän ikävä kyllä loukkaantui.

Kuten tässäkin ketjussa on kymmeniä kertoja todettu, todelliset vahvistukset saapuvat aikaisintaan verorajan umpeuduttua, koska silloin puhutaan jo aivan eri hintatason miehistä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vakio kirjoitti:
Sekin on totta, että meidän kovimmat kaverit (Tomek, Kanki, Kuparinen) ovat olleet myös pelillisesti melko tärkeissä rooleissa. Heitä ei ole varaa "uhrata". Pulkille oli ehkä kaavailtu tätä nyt täytettyä virkaa, mutta hän ikävä kyllä loukkaantui.

Minusta SM-liigassa tekee vielä vähemmän näillä yhden asian miehillä, kun vertaa tuonne NHL:n suuntaan ja sielläkin näissä on ollut pakko painottaa kavereita jotka tuovat pelillisestikin joukkueeseen apua.

Vakio kirjoitti:
Kuten tässäkin ketjussa on kymmeniä kertoja todettu, todelliset vahvistukset saapuvat aikaisintaan verorajan umpeuduttua, koska silloin puhutaan jo aivan eri hintatason miehistä.

Eiköhän tällaiset elvikset ole ihan oman arvonsa tuntevia tapauksia, eli eiköhän se Vandyn liksa liiku tuolle Pakaslahden tasoilla.
 

Fanduli

Jäsen
Suosikkijoukkue
pohojoosen poijjaat

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Ihme itkua täällä tietyiltä Jokerifaneilta. Ymmärrän että henkinen tasapaino on nyt pahasti järkyttynyt tästä meidän uudesta "elviksestä" ja siksi toivonkin, että tämä "elvis" onnistuisi myös pelillisesti. Ja onko se niin vaikea ymmärtää, että Shedden Vandyn kaltaisen pelaajan jengiin nimenomaan halusi. Uskon, että hän tietää enforcerin tarpeellisuudesta hiukan enemmän kuin muutamat itkijät täällä. Itketään sitten kaikki kilpaa jos verorajan jälkeen ei saada tänne taitoa. Aikuiset miehet, ottakaa nyt itseänne niskasta kiinni. Hävettää jo tommoinen marmatus.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Lager Lager kirjoitti:
Ihme itkua täällä tietyiltä Jokerifaneilta. Ymmärrän että henkinen tasapaino on nyt pahasti järkyttynyt tästä meidän uudesta "elviksestä" ja siksi toivonkin, että tämä "elvis" onnistuisi myös pelillisesti. Ja onko se niin vaikea ymmärtää, että Shedden Vandyn kaltaisen pelaajan jengiin nimenomaan halusi. Uskon, että hän tietää enforcerin tarpeellisuudesta hiukan enemmän kuin muutamat itkijät täällä. Itketään sitten kaikki kilpaa jos verorajan jälkeen ei saada tänne taitoa. Aikuiset miehet, ottakaa nyt itseänne niskasta kiinni. Hävettää jo tommoinen marmatus.

Ja minua harmittaa taas kerran yhden junnun tippuessa joukkueesta sen takia että saadaan yksi kallis puukäsi koohottamaan meidän kakkoseen.

Kyllä nuo enforcerit (elvikset) on aina olleet ihan pirun tärkeitä SM-liigassa.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
IL:"Selvitellessään noin 40 ihmisen joukkotappelua poliisi joutui käyttämään lamauttavaa sähköpistoolia ja pippurisumutetta nujertaakseen 33-vuotiaan VandenBusschen." Yleinen mellakka, jossa nyrkit ovat heiluneet tyyliin Van Damme.
Ei ihan metsästä tullut, koska jo aiemmin oli tälläisestä kaverista huhuja liikenteessä. Luotetaan edelleen Sheddeniin ja ainakin osa faneista saa nyt kaipaamaansa rytinää kehiin. Itse en heihin aivan varauksetta kuulu.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Ohmi kirjoitti:
Vaikkei se sinun mielestäsi olisikaan hienoa niin Hjallis ymmärtää sen, että tällainen päitä ruuvaava elvistelijä tuo yleisötulojen lisäksi sponsorieuroja lisääntyvästä näkyvyydestä - runkosarjan johdosta ei jakseta kirjoittaa kovin kauaa edes keltaisessa lehdistössä sen sijaan Vandy ja Vandyn tempaukset saattavat tuottaa jopa aukeaman juttuja. Ja jos Vandy näkyy niin Jokerit näkyy ja jos Jokerit näkyy sponsorit näkyy...



Tällä hetkellä teillä ei ole pula mistään. Ja niitä taitopelaajia on huomattavasti mukavampi hankkia silloin kun kassavirta on kunnossa ja verojakin joutuu maksamaan vain puolesta vuodesta.

Tällä hetkellä Hjallis kyykyttää kaikkia ja tekee aivan vitun hjyvää bisnestä mutta jos ei kelpaa, niin ei sitten...


Onhan se toki noinkin, mutta jos ulkkarit hommaa myöhemmin niin pelaajan kunto ja sopeutuminen on kysymysmerkki. Jos hommaat ulkkarin alkukaudesta niin se sopeutuu ja treenaa itseään pelikuntoon aika pitkään jolloin se on keväällä parhaimmillaan. Jos hommaat jonkun tammikuussa niin voi olla aika kysymysmerkki onko siitä sitten hyötyä.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Gags kirjoitti:
Tässä nyt taas ilmainen vinkki Jokereiden markkinointiosastolle:

Painattakaa nyt pikaisesti sellainen about 1000-1500 T-paitaa jossa edessä lukee yksinkertaisesti "Vandy" isolla college-sport fontilla ja selässä pienellä olkapäiden kohdalla "stay out of my kitchen". Jos saatte myyntiin jo Ässä-otteluun, pankaa yksi mulle sivuun, kokoa XL. Ei muuta

Aivan loistava idea!

Minä tilaan heti pari!
 

Acid

Jäsen
Shedden halusi Vandyn. Matti hankki pelaajan, jonka päävalmentaja halusi. Itse olen ainakin onnellinen että meillä on vihdoin valmentaja joka tietää mitä tekee. En ymmärrä tätä itkua junnujen tiputuksesta. Lahjakkaimmat esim Andersson pelaavat takuulla kokokauden Jokereissa ja peliaikaakin tulee. En myöskään tajua Vandyn haukkumista elvistelijäksi. Sheddenhän sanoi että kaveri on viimeisen päälle joukkuepelaaja. Minä uskon että äjiästä on hyötyä, kunhan pelaa kokokauden, eikä tosta oikeushommasta seuraa mitään vakavaa. Ollaan siis onnellisia siitä, että meillä on se PÄÄVALMENTA ja luotetaan häneen. Tervetuloa Vandenbuchenn vai miten se nyt kirjoitetaan :-)
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tutkin lehtipinojani ja Bussen jutusta on THN:n 1.8.2006 numerossa juttu sivulla 8, jos joku haluaa sieltä lukea pikkujutun pahoinpitelystä.

Vandenbusschea odottaa 5 syytettä, joista 3 on pahoinpitelystä, 1 poliisin estämisestä ja 1 uhkailusta. Kyllä tästä ainakin 5+20+5+20+5+20+2+2 tulisi jääkiekko-kaukalossa. Poliisi on tietysti erotuomari kaukalon ulkopuolella, joten ainakin Hannu Henrikssonin uhkailusta saattaisi rapsahtaa 2-3 ottelua pelikieltoa, puhumattakaan pahoinpitelyistä.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Fanduli kirjoitti:
Tänään (26.9.) määrätään Ryanille oikeudenkäyntipäivä:
http://www.cbc.ca/story/sports/national/2006/09/06/officer-nhl-player-lawsuit.html
Mielenkiintoista. Ainakin tuosta linkistä saisi sellaisen käsityksen, että kyseessä on siviilioikeudellinen vahingonkorvausjuttu. Siinähän nimenomaan poliisi on haastanut pelaajan ja vaatii korvauksia kärsimistään vahingoista. Siis Kanadan valtio ei ole haastanut häntä rikosoikeudessa ja ei ole siis vaatimassa vankeusrangaistusta - tällöinhän tuskin kaveri olisi edes voinut poistua Kanadasta. Jos tuo pitää paikkansa niin Jokereilla ei varmaankaan ole muuta hätää kuin, että joukkueen enforceri voi olla pian köyhempi kuin joukkueessa pelaavat A-junnut :-) Voisi meinaan hyvinkin olettaa, että valamiehistö sympatiseeraa enemmän itkevää poliisia kuin väkivaltajääkiekkoilijaa. Tämä siis lukematta iltapäivälehtien valtaisaa informaatiopakettia.
 

Animal

Jäsen
flintstone kirjoitti:
Ja minua harmittaa taas kerran yhden junnun tippuessa joukkueesta sen takia että saadaan yksi kallis puukäsi koohottamaan meidän kakkoseen.

Jos VandenBussche on täysi puukäsi, niin luuletko hänen pelaavan kakkosketjussa? Pidätkö Sheddeniä, joka on juuri aloittanut viiden matsin voittoputkella, täysin idioottina?

Mistä sä näitä juttuja vedät?

Kyllä nuo enforcerit (elvikset) on aina olleet ihan pirun tärkeitä SM-liigassa.

Pystytkö todentamaan, että he ovat SM-Liigassa täysin tarpeettomia. Oliko Shelley JYPille tarpeeton kaveri?

Mistä tulee tämä elvis=enforcer? Yleensä tämän alan miehet ovat varsin vaatimattomia kavereita.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Animal kirjoitti:
Pystytkö todentamaan, että he ovat SM-Liigassa täysin tarpeettomia. Oliko Shelley JYPille tarpeeton kaveri?

Tää on kyllä kieltämättä erikoinen kettinki. IFK:n fanit perustelevat naapurille, miksi heidän tekemänsä hankinta on ok ja tarpeellinen. Kaukaan ei hauku entiseksi peluriksi tai ikälopuksi sairaaksi kaakiksi. 99% IFK:faneista pitää hankintaa tervetulleena ja hienona. Miksi mä näen tässä jotain kulttuurillistakin eroa, ehkä jopa aivan käytännössä sen, että viihteellä on iso merkitys IFK-fanien keskuudessa, eikä kaikkea pidä peilata vain voittamisen taustaa vasten.

Miksi mä en näe ollenkaan IFK-fanien kirjoituksista sitä samaa paskaa, mitä naapuri kirjoitteli Murrayn ja Guollan hankinnoista.

Miksi mä jopa huomaan, että ketjun pidentyessä yhä useampi Jokerifanikin on tyytyväinen hankintaan toisin kuin ketjun alussa, missä pettyneet viestit olivat päällimmäisenä. Vaikuttaako naapuri sittenkin.

Respectit Cobolille, joka näki huippumiehiä naapurissa ja piti myös tätä Jokerihankintaa alusta asti onnistuneena. Jääkiekkomiehen tunnistaa isostakin massasta yllättävän helposti.
 
Viimeksi muokattu:

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Oli huvittava lukea tämän ketjun alkua kun heiteltiin nimiä Bondra, Perrault yms ja käteen jäi Vandenbussche :)
Ei siinä minusta on ainakin hauska katsoa kun suurin osa pelaajista ei uskalla edes koskea tälläiseen pelaajaan. vrt. Shelley.. No hän nyt olikin kivitalon kokoinen.
Mutta kiva nähdä kun Nielikäinen kastelee pitsiset pikkupöksynsä bussen edessä.
Saa nähdä mitä joukkuetta vastaan Pasi uskaltaa enää kentälle kun joutuu pelkäämään Henryä,Vandyä yms :)
Oikein sille pellelle.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Isaksson kirjoitti:
Miksi mä en näe ollenkaan IFK-fanien kirjoituksista sitä samaa paskaa, mitä naapuri kirjoitteli Murrayn ja Guollan hankinnoista.

Miksi mä näen tässä taas provon aineksia? Oltiinko teillä omassa leirissä varauksetta tyytyväisiä mm. Guollan hankintaan ennen kuin nähtiin yhtään peliä mieheltä?

Miksi et Isaksson ollenkaan huomaa, että suurin osa Jokeri-kirjoittajista on vähintään varauksella tyytyväinen tähän hankintaan? Kaikki eivät tietenkään ole, sehän kuuluu mielipiteen vapauteen. Tämä ei ole mitään politrukkitouhua.

Miksi et Isaksson ota huomioon sitä, että kun järjestetään oikein tiedotustilaisuus, odotusarvot ovat melko korkealla? Ainakin korkeammalla kuin 33-vuotiaan kehäraakin yhden kuukauden tryoutin julkistaminen. Tästä aiheutui alun vitutus monen kohdalla, arvelisin.

Miksi Isaksson yhä edelleen kuvittelet, että vain HIFK:n leirissä ymmärretään jotain jääkiekosta?
 
Viimeksi muokattu:

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vakio kirjoitti:
Miksi Isaksson yhä edelleen kuvittelet, että vain HIFK:n leirissä ymmärretään jotain jääkiekosta?

Oikeastaan mä en kyllä noin sanonut, pikemminkin niin, että ihan käytännössä tämä ketju kertoo sen, että viihteellä on naapurissa huomattavan suuri painoarvo Ilmalaan verrattuna.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Isaksson kirjoitti:
Oikeastaan mä en kyllä noin sanonut, pikemminkin niin, että ihan käytännössä tämä ketju kertoo sen, että viihteellä on naapurissa huomattavan suuri painoarvo Ilmalaan verrattuna.

Viihteelläkin voidaan käsittää monenlaisia asioita. Tunnen kyllä sellaisiakin HIFK:n kannattajia, jotka eivät annan minkäänlaista arvoa Nielikäisen ja Lostedtin kaltaisille pell... pelaajille.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Isaksson kirjoitti:
Oikeastaan mä en kyllä noin sanonut, pikemminkin niin, että ihan käytännössä tämä ketju kertoo sen, että viihteellä on naapurissa huomattavan suuri painoarvo Ilmalaan verrattuna.
Ja tän sä perustelet sillä, että teillä hehkutetaan Guollaa, Murrayta ja Francisia ja sä käyt täällä huutelemassa Penan kyykyttävän Masaa ja nyt huomaat että Jokerileirissä hehkutetaan Vandya kybällä. Älä vaivaudu, toi on niin saatanan läpinäkyvää että nolaat vain itsesi.
 

Animal

Jäsen
Isaksson kirjoitti:
Miksi mä näen tässä jotain kulttuurillistakin eroa, ehkä jopa aivan käytännössä sen, että viihteellä on iso merkitys IFK-fanien keskuudessa, eikä kaikkea pidä peilata vain voittamisen taustaa vasten.

Hyvässä lätkämatsissa ei tarvitse välttämättä olla tappeluita, mutta mylly tai kaksi voivat pelastaa huonon matsin. Saa edes jotain vastinetta rahoilleen.

Ja jos VandenBussche ei Jokereille muuta hyvää tuo, niin ainakin vähän lisää pääsylipputuloja. Se on saletti. Vandy on jo kuitenkin sen verran kovan maineen ja nimen omaava kaveri, että esim. Pelicans - Jokerit matsiin saattaa ilmestyä tuhatkunta silmäparia normaalia enemmän. Jopa sellaisia, joita Jokereiden otteet ei muuten kiinnosta. Jos joku epäilee tätä, niin kannattaa onkia esiin esim. JYPin kauden 04/05 ottelujen katsojaluvut ennen ja jälkeen Shelleyn saapumisen. Lähes tuhannen katsojan piikki on nähtävissä.

Vaikka kannatankin IFKta ja ensisijaisesti haluan seurata HIFKin matseja, niin olen myös jääkiekkofani sillä tavalla, että voin hyvällä omalla tunnolla käydä katsomassa muidenkin joukkueiden pelejä. Ja tämän hankinnan myötä saatan raahautua jopa Jokerien peliin, vaikka Narrien otteet sinäällään eivät kiinnostaisikaan.
 

Animal

Jäsen
Wrathchild kirjoitti:
Saa nähdä mitä joukkuetta vastaan Pasi uskaltaa enää kentälle kun joutuu pelkäämään Henryä,Vandyä yms :)
Oikein sille pellelle.

1. Surkea provo, etkö parempaa keksinyt
2. Täysin väärä ketju, Nielikäiselle on ihan oma ketju olemassa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös