Eikä vaan joukkueen paras, vaan tällä hetkellä myös koko pudotuspelien paras +/- tilasto. Itse odotin Glennin vahvistavan joukkuetta, ja mielestäni näin on myös käynyt, runkosarjassa mielestäni hoiti tonttinsa ihan riittävästi ja nyt nostanut vain tasoaan ja silti vielä löytyy uppsidie varastostakin. Mahdollisuus nousta vieläkin tärkeämmäksi pelaajaksi, toki kannattajilla pitää aina sylkykuppi olla. Onhan näitä ennenkin pakeissa ollut, Malmivaara, Kaijomaa, Koskinen, Luoma ja nyt Glenn.. (vaikka pelisuoritukset ei noita sylkykuppi väitteitä tukisi)Iso peukku Glennille täältä. Vaikka näyttää ettei jannu tiedä yhtään mitä limpulla tehdä, tekee monesti oikean ratkaisun. +/- joukkueen paras (?) ja nyt viimeisessä näytti, että puolustuspelikin onnistui ja miestä nousi seinälle.
Tulipa mieleen sellainen kysymys, että kummalle oli vahvistuksista enemmän hyötyä puolivälierissä, JYPille Glennistä vai SaiPalle Polakista ja Hendersonista...
Ninpä. Ja niin täällä taas Polakin perään itkettiin ja JYP-johdon valintoja arvosteltiin (aiheetta, kuten 99 kertaa sadasta).Tulipa mieleen sellainen kysymys, että kummalle oli vahvistuksista enemmän hyötyä puolivälierissä, JYPille Glennistä vai SaiPalle Polakista ja Hendersonista...
Ninpä. Ja niin täällä taas Polakin perään itkettiin ja JYP-johdon valintoja arvosteltiin (aiheetta, kuten 99 kertaa sadasta).
Miksi muuten peluutitte silloin pelaajaa, joka ei viitsinyt pelata? Oisitte heittäny vilttiin, Tirkkosen vika yhtälailla. Tai sitten kuvittelitte vain.Saa nähdä miten pelaa välierissä kun on sopimus Hifkiin tehty.
Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mitä mies tienaa loppukauden sopparista. Kaiken järjen mukaan ei voi olla kallis pelaaja. Siihen(kin) nähden jälleen kova haku Holtarilta!
Sitähän ei kukaan meistä ainakaan tässä vaiheessa tiedä, mutta radiossa(kin) tuolloin sopimuksen julkistamisen aikoihin sanoivat että tietojen mukaan Glenn on JYPille edullinen hankinta. Tiedä sitten.
Toivottavasti Glenn saisi vaikkapa maalihanankin auki HIFK:ta vastaan.
Tulipa mieleen sellainen kysymys, että kummalle oli vahvistuksista enemmän hyötyä puolivälierissä, JYPille Glennistä vai SaiPalle Polakista ja Hendersonista...
Nytki siis onkin niin, että Polak epäonnistui SaiPassa, koska ei saanut pelata tarpeeksi tai pelasi liian huonojen ketjukavereiden kanssa? Ja ratkaisu tähän olisi JYPin riveissä ollut koko kauden ajan lyttäämäsi J.Nättinen?Tämä kertookin oleellisen jos olettaa että Polak olisi suorittanut JYPissä samoin kuin SaiPassa. Ihan eri rooli ja ihan eri kulttuuri voittamisen suhteen. Täällä Polak olisi luultavimmin istutettu JoNän ketjuun ja toiseen yyveeseen. Sanon edelleen että täsmähakuna olisi ollut hyvä kun nähtiin kolmosen suoritustaso ja ylivoima kauttaaltaan.
Jos ja luultavimmin ja olisi ollut. Voin kuitenkin perustaa arvioni vain siihen millaisia otteita Polak esitti, ja sen verran mitä pystyi puolivälierissä pelaamaan, mies oli yhtä huomaamaton kentällä kuin muukin SaiPan etukäteen hehkutettu "terävä kärki".Tämä kertookin oleellisen jos olettaa että Polak olisi suorittanut JYPissä samoin kuin SaiPassa. Ihan eri rooli ja ihan eri kulttuuri voittamisen suhteen. Täällä Polak olisi luultavimmin istutettu JoNän ketjuun ja toiseen yyveeseen. Sanon edelleen että täsmähakuna olisi ollut hyvä kun nähtiin kolmosen suoritustaso ja ylivoima kauttaaltaan.
Jos ja luultavimmin ja olisi ollut. Voin kuitenkin perustaa arvioni vain siihen millaisia otteita Polak esitti, ja sen verran mitä pystyi puolivälierissä pelaamaan, mies oli yhtä huomaamaton kentällä kuin muukin SaiPan etukäteen hehkutettu "terävä kärki".
Pointtini oli, että jossittelu on turhaa kun emme voi tietää mitä mies olisi maksanut ja mitä vastinetta rahalle olisi saatu. Ei siinä ole mitään piiloaggressiivista. Polakilta nähdyt otteet SaiPa-paidassa eivät täyttäneet vahvistuksen kriteereitä ainakaan tällä kertaa eikä siirtorajalla otettu riski kannattanut. Näin jälkiviisaana on helppo sanoa, että on mielestäni hyvä ettei JYP lähtenyt ottamaan vastaavaa riskiä vaikka itsekin toivoin vahvistuksia siirtorajalla. Kaikin puolin JYPin toimisto näyttää vetäneen tässä vertailussa pidemmän korren ja olen tyytyväinen lopputulokseen. Jos itse saisin päättää näistä asioista niin joukkue olisi joka kaudella joko konkurssissa ja/tai sarjan viimeisenä. :)Polak tuskin koskaan tekee omalla panoksellaan joukkueesta voittavaa, mutta pistepotentiaalia löytyy ja täsmähakuna olisi mielestäni ollut kokeilun arvoinen. En kuitenkaan lähde asiasta kanssasi jauhamaan, koska tuo pidempään vallinnut piiloagressiivinen kirjoitustapasi muistuttaa pahimpien päivien itseäni.
Pointtini oli, että jossittelu on turhaa kun emme voi tietää mitä mies olisi maksanut ja mitä vastinetta rahalle olisi saatu. Ei siinä ole mitään piiloaggressiivista. Polakilta nähdyt otteet SaiPa-paidassa eivät täyttäneet vahvistuksen kriteereitä ainakaan tällä kertaa eikä siirtorajalla otettu riski kannattanut. Näin jälkiviisaana on helppo sanoa, että on mielestäni hyvä ettei JYP lähtenyt ottamaan vastaavaa riskiä vaikka itsekin toivoin vahvistuksia siirtorajalla. Kaikin puolin JYPin toimisto näyttää vetäneen tässä vertailussa pidemmän korren ja olen tyytyväinen lopputulokseen. Jos itse saisin päättää näistä asioista niin joukkue olisi joka kaudella joko konkurssissa ja/tai sarjan viimeisenä. :)
Tuo pidempään vallinnut kirjoitustapa muuten vähän yllätti sillä kirjoittelen aika harvoin tälle palstalle ja ainakin pyrin tietoisesti pysymään asialinjalla.
Ok, eipä mitään - ehdin jo huolestua onko minulle muodostunut jokin sokea piste ja kirjoittelen palstalle miten sattuu itse sitä tajuamatta. :)Tuo piiloagressiivisuuskuitti ei ollut sinulle vaan tuolle toiselle sankarille. Katsoin kuitenkin paremmaksi ottaa ko. heiton pois etten mädätä omalla panoksellani keskustelua. Pahoittelut sekoilusta.
Hah, nyt menee todella asialliseksi. Välittömästi henkilökohtaisuuksiin, kun et kykene keskustelemaan aiheesta järkevästi? Mikset olisi vain vastannut viestiini ihan asiallisesti? Siinä ei ole mitään piiloaggressiivista, vaan ihan aitoa ihmettelyä.Tuo piiloagressiivisuuskuitti ei ollut sinulle vaan tuolle toiselle sankarille. Katsoin kuitenkin paremmaksi ottaa ko. heiton pois etten mädätä omalla panoksellani keskustelua. Pahoittelut sekoilusta.
Jälkiviisasteluun tuo oma pointtinikin alunperin liittyi. Ihmettelin vain virnuilua kun JYPin kolmoselle ei olisi kiekollinen lisä pahaa tehnyt. Eikä varsinkaan yskineelle ylivoimalle vaikka jatkopaikka tulikin. No, jahka tämä tästä.
Itsekin sitä toivoin, että joku olisi löydetty, mutta missään vaiheessa en nähnyt Polakia kovin hyvänä vaihtoehtona. Eihän se mikään salaisuus ole, että hyökkäysvoimaa voisi olla enemmänkin, mutta kun hyviä vaihtoehtoja ei ole tarjolla, niin minkäs teet.Itse toivoin siirtorajan sulkeutumiseen saakka, että JYP löytäisi kohtuullisen varman hyökkääjän joka toisi lisää kiekollista osaamista ja sitä kautta toivottavasti sopivan koostumuksen myötä laajemmin lisää tehoja.
Toki on aina riski, että onnistuuko hankinta vai, mutta se nyt vaan kuuluu asiaan. Pystyn kyllä hyvin elämään asian kanssa, että ketään (hyökkääjää) ei tullut, mutta olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että ei se pahitteeksi olisi ollut. Mutta se asiasta, joka ei edes tätä ketjua koske.
Glennin ja Vainion tulosta olen tyytyväinen, Glenn on parantanut koko ajan ja toivottavasti sillä tiellä myös jatkaa. Vainio taasen tulevia kausia ajatellen voi kasvaa JYPissä kovan luokan pakiksi. Toivottavasti projekti tuottaa tulosta niin Vainion kuin JYPinkin näkökulmasta.