Rush

  • 54 789
  • 272

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Samaa mieltä siinä, että näitä pitäisi nähdä kaksi peräkkäin. Eka keikka Suomessa, niin kai se meni monelta vähän ns. "monttu auki".

Luulisin, että Rush tekee vielä ainakin yhden Euroopan kiertueen. ;)
 

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Käsittääkseni tämä kiertue jatkuu 60-70 keikan voimin ensi keväänä. Hatunnosto siitä, että soittamisen riemua löytyy vielä tuossa iässä.

Itse keikka oli hieno, tuo keikan pituus on aika uskomaton siihen nähden, että Geddy ei ole mikään hillitön showmies eikä juttele oikeastaan mitään biisien välissä. Em. soittamisen ilo ja rentous paistoi keikasta.

Tulpat jäi kotiin ja kuulo hallille. Nostaisin kohokohtina Subdivisions ja huikean tunteellinen Mission. Diggasin. =)
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Eipä ollut meikäläisellä tippa linssissä. Pikemminkin seisoin niin sanotusti haavi auki lähes koko kolmituntisen.
Show oli yksinkertaisesti niin upea, että en ole vastaavaa vielä nähnyt. Niin musiikillisesti kuin visuaalisestikin. Etenkin viimeinen tunti oli yhtä orgasmia.
Kaikki muu toimi, paitsi Alexin kitaravahvistin Far Cryn aikana.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Eipä ollut meikäläisellä tippa linssissä. Pikemminkin seisoin niin sanotusti haavi auki lähes koko kolmituntisen.
Show oli yksinkertaisesti niin upea, että en ole vastaavaa vielä nähnyt. Niin musiikillisesti kuin visuaalisestikin. Etenkin viimeinen tunti oli yhtä orgasmia.
Kaikki muu toimi, paitsi Alexin kitaravahvistin Far Cryn aikana.

Aika uskomattomalla ammattitaidolla äijät tuonkin selvittivät. Ihan pokkana vaan pelkällä bassolla ja rummuilla vetivät loppuun asti.

Ironista on se, että tuon biisin sanoissa (Far Cry) tulee kohta "You can almost feel the circuits blowing". Siinä kohtaa tuli mieleen, että olisiko tuossa ollut kyse jostain road crew:n jäynästä? Mutta kyllä siellä oikeasti joku kärähti ja kovaa... nimittäin helvetillinen palaneen elektroniikan tuoksu leijaili tuonne permannon takaosaan saakka.

Veikkaisin, että tämän takia Rush-show keräilijäfriikit (joita tuolta USA:n puolelta löytyy pilvin pimein) haluavat buutsin tuosta Helsingin keikasta.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Eipä ole keikasta vielä paljoakaan järkevää sanottavaa. Pikkuruiset aivoparkani ovat nimittäin viimeisen vuorokauden olleet melko lujilla yrittäessään työstää sitä faktaa, että olen nähnyt RUSHin livenä.

Suomessa.

Hyvä ettei aivolohkoille sentään vielä ole käynyt kuten Alexin vahvistimelle. Ehkä sitä myöhemmin osaa sanoa jotain järkevämpääkin.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Itse asiassa kun mietin tuota Alexin styrkkarin hajoamista tarkemmin, niin sitä varmempi olen, että kyseessä oli ns. järjestetty juttu.

Tuossa Air Canada Centeristä sama kohta:
http://uk.youtube.com/watch?v=6THBptvoiOE

Eli siis ilotulitteella ei ole mitään tekemistä Alexin laitteiden hajoamisen kanssa... se kuuluu show:hun.

Olen itse asiassa varma, että kyseessä oli road crew:n ja Geddyn jäynä Alexille. "You can almost feel the circuits blowing", sitten pamahtaa... ja kas kummaa... Alexin skitasta katoaa vähän ajan päästä ääni. Ei VOI olla sattumaa. ;-)

Tuolta löytyy muuten YLE:n uutisten ennakkoklippi Rushin keikasta (kohdasta 20:40 pitäisi löytyä):
http://areena.yle.fi/toista?id=887167
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Itse asiassa kun mietin tuota Alexin styrkkarin hajoamista tarkemmin, niin sitä varmempi olen, että kyseessä oli ns. järjestetty juttu.

Ainakin kahdella Lontoon keikalla Alexin vehkeet pysyivät hyvin kondiksessa.

Eilinen oli toki hieno keikka, mutta ei ihan pärjännyt toiselle Wembleyn illalle.

Tosin eilen ekan setin loppu Circumstances, Between the Wheels ja Dreamline biittasi pystyyn Lontoon esitykset. Yhtä jumalanpalvelusta. Circumstances toimi n. 100x paremmin kuin aiemmin ja Between the Wheelsin valoshow oli hieno nähdä kauempaa.
 

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eli siis ilotulitteella ei ole mitään tekemistä Alexin laitteiden hajoamisen kanssa... se kuuluu show:hun.

Kitara rupesi bygimään ennen ilotulitetta. Alex vinkkasi teknikon lavalle, ja kun tyyppi meni vahvistimen taakse, pommi posahti. Hetki tästä, ja kitara hävisi kokonaan.

Itse luulen, että vika oli jossain johdotuksessa, koska varanuppia ei vaihdettu, ja jotain ne fiksasi sitä jalkapedaaliefektiboksia...

Kieltämättä kuin jostain Spinal Täpistä...kitara bygii, teknikko vahvistimen taakse ja kohta posahtaa... :)
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Kitara rupesi bygimään ennen ilotulitetta. Alex vinkkasi teknikon lavalle, ja kun tyyppi meni vahvistimen taakse, pommi posahti. Hetki tästä, ja kitara hävisi kokonaan.

Itse luulen, että vika oli jossain johdotuksessa, koska varanuppia ei vaihdettu, ja jotain ne fiksasi sitä jalkapedaaliefektiboksia...

Kieltämättä kuin jostain Spinal Täpistä...kitara bygii, teknikko vahvistimen taakse ja kohta posahtaa... :)

Ihan saletisti oli Geddyn ja road crew:n jäynä. Biisin sanat menevät "You can almost feel the circuits blowing", sitten "circuit blew" Alexin ampista, ja Geddy tulee naama virneessä selittämään yleisölle Alexin pyöriessä lavalla täysin pallo hukassa.

Samaa "viimeisen keikan" jäynää oli tuo Peartin rumpuun kirjoitettu teksti (let's blow this shit and go home tai jotain muuta vastaavaa), mikä ilmestyi siihen ennen encorea.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Ihan saletisti oli Geddyn ja road crew:n jäynä. Biisin sanat menevät "You can almost feel the circuits blowing", sitten "circuit blew" Alexin ampista, ja Geddy tulee naama virneessä selittämään yleisölle Alexin pyöriessä lavalla täysin pallo hukassa.

Samaa "viimeisen keikan" jäynää oli tuo Peartin rumpuun kirjoitettu teksti (let's blow this shit and go home tai jotain muuta vastaavaa), mikä ilmestyi siihen ennen encorea.

En todellakaan usko, että oli tarkoituksellista. Jos olisi ollut, ei se olisi kestänyt koko loppu biisiä.

Vaikka Alex onkin varsin huumorintajuinen kaveri, jokainen road crew:n jäsen ymmärtää, ettei tollasta pilaa tehdä, ei ainakaan tokan setin ekassa rallissa, encoren vikassa biisissä EHKÄ.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Voihan se olla sattumaakin, mutta aika uskomatonta sattumaa se olisi... viitaten edelleen biisin sanoituksiin. No... ehkä tuo saadaan jossain vaiheessa tietää. ;)
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Vahvasti eriävä mielipide yllä mainitun TS:n arvostelun kohtaan: "Neil Peartin tekstit ovat aina olleet Rushin heikko kohta, mutta kukapa niitä sanoja oikeastaan kuuntelisi?"

Meikäläiselle juuri Maestron sanoitukset ovat yksi tärkeimmistä syistä Rushin diggailuun, soittamisen ja sävellysten ohella.

edit: linkki poistettu häröilyn vuoksi
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Outs oli keikka.

Neil Peart. . . mitä täsät miehstä voisi sanoa. EI perkele.

Olisin toki toivonut näkeväni screenilla Peartin työskentelyä subdivisionissa, mutta mitäs tommonen pikku yksityiskohta haittaa.

Shout Parkin Tom Sawyer oli hiano heitto. Ensin nauratettiin ja sitten läväytettiin bändin toimesta. Muutenkin oheismateriaali, valot, efektit, screenit. . . kaikki toimi hienosti ja palveli showta.

broilereiden voitelu ei auennut ?(siis broileriteema ok, mutta, mutta) Heh Leino niitä ainakin kävi voitelemassa.

Ihan saletisti oli Geddyn ja road crew:n jäynä. Biisin sanat menevät "You can almost feel the circuits blowing", sitten "circuit blew" Alexin ampista, ja Geddy tulee naama virneessä selittämään yleisölle Alexin pyöriessä lavalla täysin pallo hukassa.

Samaa "viimeisen keikan" jäynää oli tuo Peartin rumpuun kirjoitettu teksti (let's blow this shit and go home tai jotain muuta vastaavaa), mikä ilmestyi siihen ennen encorea.

en usko että oli ainakaan bändin puolelta. Vikan esityksen jäynäthän kuuluu toki asiaan kaikissa show produktioissa, mutta ainakaan Geddy ei siitä etukäteen tiennyt, sen verran hämmästyneen oloinen oli. Hienosti vetivät Neilin kanssa kimppaan.

DVD:tä odotellessa. -tana että se Peartin rumpusessio oli hieno. Olin ekstaasissa , ja olen vieläkin
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
@yyz:

Joo, sama täällä. Jonkun Territoriesin, Red Tiden tai Middletown Dreamsin sanoitukset ovat aivan loistavia. Mutta makuasioitahan nuo... jotkut pitävät enemmän "I'm so hurt, my babe left me" -tyylisistä lyriikoista.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Outs oli keikka.
broilereiden voitelu ei auennut ?(siis broileriteema ok, mutta, mutta) Heh Leino niitä ainakin kävi voitelemassa.

En tiedä oliko tätä hommaa muilla keikoilla vai oliko tämä sitä kuuluisaa viimeisen keikan roudarihuumoria?
Ainakin Witch Huntin aikana tummaan hupulliseen munkkikaapuun pukeutunut roudari nauratti Geddyä sen verran, että uskoisin sen (kuten kanapukuisen miehen ja "Leinon") olleen yllätys bändillekin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ennen keikkaa tuli esiin taas yksi uusi asia joka osoitti sen että naiset ovat Venuksesta ja miehet Anuksesta (kiitos Ari Peltonen.) Olin ennen keikkaa aivan tavattoman hermostunut ja vaimo kävi tätä hämmästelemään. "Eihän siellä nyt kukaan voita tai häviä, en ymmärrä miten voit olla hermostunut."

Näin muuten ma-ti yön unia tuosta keikasta, niin vakuuttava näytös oli. Kiitos.
 

Kyynhakkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Seinäjokelaaset "palloolu" joukkueet ;o)
Kyllä täältäkin peukku nousee maanatai-illan keikalle.... Kotona muuten vasta 04:30 ja aamulla 08:00 työmatkalle pohjoiseen päin... Mutta kerrankos sitä...

Täällä on jo kaikki ylistyssanat varmaan mainittu, muuta pakko on itsekkin todeta että, kohtuullisen paljon keikkoja nähneenä Rush:in suoritus oli kyllä täysi 10.
Pikkaisen näitä "vanhanliiton" bändejä joutuu ensin vähän jännittämään että, mitenkä ne hommasta suoriutuvat, mutta Rush:in kohdalla se oli näköjään ihan turhaa..... Limelight oli hyvä aloitus ja YYZ täydellinen lopetus.

Täältä tähän.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Vahvasti eriävä mielipide yllä mainitun TS:n arvostelun kohtaan: "Neil Peartin tekstit ovat aina olleet Rushin heikko kohta, mutta kukapa niitä sanoja oikeastaan kuuntelisi?"

Meikäläiselle juuri Maestron sanoitukset ovat yksi tärkeimmistä syistä Rushin diggailuun, soittamisen ja sävellysten ohella.

Samaa ihmettelin minä. Ehkäpä kyseistä arvostelijaa häiritsi enemminkin se, että sanoitukset ovat liian kaukana hänen omasta ajatusmaailmastaan, mikä minun mielestäni ei tee vielä mistään sanoituksesta huonoa. Omalla kohdallani tietysti painaa se, että esim. Freewill voisi olla oma henkilökohtainen julistukseni, jollaista en tietenkään itse noin hienosti olisi osannut millään muotoilla.

"You can choose a ready guide
In some celestial voice
If you choose not to decide
You still have made a choice

You can choose from phantom fears
And kindness that can kill
I will choose a path thats clear
I will choose free will"
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No pari päivää tässä on sulateltu ja loistava keikka tuo oli. Mitähän tuosta keikasta sanoisi, mitä ei olisi jo edellä sanottu. Rush on niitä harvoja bändejä, joilla riittää materiaalia niin, että voi vetää noin pitkän setin niin ettei meikäläinen tylsisty. Loistavaa soittotaitoa, hyviä videopätkiä, hieno valoshow ja ripaus huumoria päälle. Rumpusoolokin oli vailla vertaa. Siis tuollaisia pitää rumpusoolojen olla, jos niitä aikoo vetää. Toivottavasti bändi eksyisi Suomeen toistekin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös