Keltainen Jaffa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Leijonat, Jokerit
...Aaltosen kannattaisi tarkastaa vasta lähempänä MM-kisoja, leirillä tai vikalla EHT:lla, sillä taiteilijan taso ailahtelee. Tuskinpa hän tulee olemaan mikään ratkaisevan kova maalitykki tässä(kään) EHT-turnauksessa...
Tiesin, että Aaltosella on nyt meneillään hyvä vaihe Ruotsissa ja yleensä kun etukäteen menee tuollaista tokaisemaan, saattaa käydä juuri näin - moitteiden kohteelta hattutemppu Venäjän tähtisikermää vastaan ja minulle jauhot suuhun. Kävi kyllä mielessä, kun tuon kirjoitin, että Juhis tietenkin yllättää juuri nyt. Hienoa olla väärässä!
Jalonen haluaa peluuttaa yv- ja av-pareja myös tasakentällisin, jotta yhteispeli olisi saumattomampaa. Onhan ykköspakkiparissakin nyt kaksi kiekollista puolustajaa, Mäenpää ja Hietanen. Itse kyllä rakentaisin pakkiparit perinteisesti hyökkäävästä ja puolustavasta puolustajasta. Kärjistetysti nyt on kaksi pakkiparia, jotka eivät osaa puolustaa ja kaksi pakkiparia, jotka eivät osaa avata peliä.
Tätä samaahan haettiin viime MM-kisoissa, mutta lähinnä nyt moitin tätä, että juuri Niskala taas kerran laitettiin paimentamaan vähän kokemattomampaa hyökkäävää pakkia (esim. Vatanen ollut hänen kanssaan hasardoimassa). Niskalan viereen laittaisin ihan suosista Lajusta omassa päässä paremman pakin. No siitä huolimatta kakkosketju kokonaisuudessaan oli tänään Suomen paras osa ja Niskala-Lajunen paras pakkipari mielestäni.
Hietanen on itse asiassa melko hyvä puolustussuuntaan, vaikka kevyt kaveri onkin. Hän on pikemminkin sellainen hyvä yleispuolustaja.