Runkosarjan voitto Jukureille

  • 1 848
  • 27

Afan

Jäsen
Ei löytänyt siis edes Dufva ratkaisua yhteen joukkueurheilun tunnetuista lainalaisuuksista. Kun joukkue saavuttaa yhden tavoitteistaan eikä seuraavassa matsissa ole mitään panosta, taso putoaa hetkellisesti roimasti. Aivan samoin kuin se nousee valmentajanvaihdoksen tai murskatappion jälkeen, jolloin motivaatio on huipussaan.

Silti, neljän maalin voitto Jukureista vaatii varmasti loistoesityksen, joten en missään tapauksessa väheksy FPS:n suoritusta.
 

poppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niinpä

Miksi pitää yleensä puhua asiantuntijoista. Tänne kirjoittelee
moni yleensä jääkiekosta kiinnostunut, ei sillä väliä onko
ns. asiantuntija. Minun mielestäni täällä ei kellään ole varaa
sanoa kuka on asiantuntija kuka ei, ellei halua itseään munata.

:D
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
FPS-Jukurit

Itse olin seuraamassa kyseistä ottelua ja tässä hieman analysointia tapahtumista.

Jukurit lähti otteluun selkeästi erilaisella taktikalla kuin aiemmin kaudella. Yksi hyökkääjä oli jätetty selvästi muita ylemmäs puolustustilanteessa ja torpedo-taktiikalla ilmeisesti yritettiin läpäistä FPS:n puolustus. Ensimmäinen erä oli Jukureille suosiollinen koska FPS ei moista osannut odottaa.

Sen sijaan toiseen erään kotijoukkue löysi juonen ja onnistui ratkaisemaan ottelun ensimmäisen kuuden minuutin aikana. Jukuri-puolustus (etenkin Hakkaraisen johtama kenttä) nukahteli ja päästi Forssan pyörittämään peliä oman maalin edessä.

Osa syynsä varmasti oli joukkueen tahdottomassa asenteessa (mikä on sinänsä ymmärrettävää) mutta osa syy on varmasti myös taktiikassa, sillä sitä olisi ehdottomasti pitänyt muuttaa, viimeistään viimeiseen erään.

Mutta FPS pelasi hyvän ja ehjän pelin, joka osaaltaan oli myös vastustajan heikkouden ansiota. Silti joukkue saa taistella kynsin hampain joutumasta Jukureiden vastustajaksi pleijareissa.

Eli summa summarum, en usko että Jukurit ainakaan näin rohkeasti lähtee enää kokeilemaan uutta taktiikkaa, saattaa tehdä sen jonkun pelin kolmannessa erässä (kuten UJK teki sille edellisenä sunnuntaina..).

G
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös