Boogeyman kuvasi edellä jo kattavasti tärkeimmät tapahtumat eilisestä pelistä, mutta muutama asia täytyy vielä nostaa esille. Ensinnäkin, miksi Pahalammelta puuttui tukku avainpelaajia(Ryhänen,Koistinen,Mäntylä,Strömberg..) näinkin tärkeässä pelissä? Toki on ymmärrettävää että ammatikseen kiekkoa pelaavilla "voi" olla tällaiseen aikaan jotain muutakin tekemistä kuin lähteä hakkaamaan Somerolle rullakiekon välieräpelejä, mutta luulisi silti ettei noin moni jättäisi tulematta etenkin Pahalammen uhon ja tavoitteet tietäen (10 mestaruutta putkeen ym.).
Itse peli olikin subjektiivisesta näkökulmasta huolimatta Pepen hallintaa suurimmalta osin, minkä myös Hovin torjunnat todentavat. Ilman Hovin huipputorjuntoja olisi peli voinut olla ohi jo paljon aiemmin. Ei pidä väheksyä myöskään Taposen otteita, sillä myös hän otti lukuisia tärkeitä koppeja. Kuitenkin Hovi nousi vielä enemmän esiin ja otti muutaman varmalta vaikuttaneen maalipaikan kiinni. Itse odottelin hyvin sujuneen ensimmäisen erän jälkeen Pahalammelta kovaa toista erää, mutta Pepen paketti pysyi todella hyvin kasassa, ja olin muutenkin koko pelin ajan (pl. 2 min. 3 erästä) todella yllättynyt pepeläisten paineensietokyvystä.
3. erässä tapahtui kuitenkin se, mikä Pepelle monesti on koitunut kohtaloksi, vastustaja teki 3 maalia 2 minuutin sisään, ja peli oli yhtäkkiä aivan erinäköinen. Maalien syntytapaan huomiota en kiinnittänyt sen enempää, ainoa merkityksellinen asia oli se, että 2 maalin johtoasema vaihtui maalin takaa-ajoasemaksi. Täytyy myöntää, että tässä vaiheessa olin lähes varma, että Pahalampi hoitaa pelin ainakin muutaman maalin marginaalilla. Toisin kuitenkin kävi, sillä somerolaiset nousivat hyvän taistelun myötä tasoihin, ja edessä oli jatkoaika.
Rankkarit tosiaan olivat äärimmäisen mielenkiintoiset, ja nähtiin monta kierrosta, jossa pelaajan oli pakko onnistua välttääkseen tappion. Heti kun näki, että Pahalammen ainoa häkkipää tuli kentälle, tuli ainakin allekirjoittaneelle paha tunne siitä, että juuri ko. pelaaja voisi olla ns. yllättävä ratkaisija. Näin myös kävi, ja tästä johtuen tänään onkin todella kova paikka edessä, mikäli finaaliin pepeläiset vielä mielivät.
Tunnelmaa hallissa oli tosiaan välillä mielestäni jopa liiaksi asti (tyhmät huutelut, paikkakuntalaisten paineilmatorvien soittaminen mm. erätauoilla ja Pahalammen tehdessä maaleja). No, ei parane valittaa, sillä harvemmin Somerolla tuollaisesta tunnelmasta hallilla pääsee nauttimaan. Erittäin vaikeaa tulee siis tänään olemaan, mutta jos Pepe pystyy eilisen kaltaiseen peliin, niin mahdollisuudet finaalipaikkaan kyllä ovat olemassa. Pahalammella tuntuu vain olevan niin pirun kova rutiini suorittamisessa, ja voittaminenkin osataan siellä. Kävi tänään miten kävi, voivat pepeläiset olla ylpeitä suorituksestaan, sen verran mallikkaasti eilenkin taistelivat hallitsevaa mestaria vastaan.