Olisihan siellä hyviä bändejä, mutta tuskin tulee lähdettyä. Viime kesänä koettu Ruisrock oli meinaan paskimmin järjestetty festari, jolle meikäläinen on osunut.
Ei tänä kesänä oikein huvittaisi maksaa viittä euroa bussimatkasta kauppatorilta Ruissaloon (Provinssirockin bussikuljetus oli ainakin toissa kesänä ilmainen). Varsinkaan kun matka kestää noin kaksi tuntia (Provinssin kyydissä meni ehkä vartti.)
Usean kilometrin kävelymatka bussin päätepysäkiltä festarialueelle ei kuulosta tänäkään vuonna mukavalta (Provinssin bussi jätti aivan festarialueen viereen.) Varsinkaan kun kaikki ne tuhannet festivaalivieraat sullotaan sisään sellaisesta pienestä normaalin vessanoven kokoisesta aukosta (Provinssissa oli useita suuria sisäänpääsyovia). Siihenkään ei viime vuonna mennyt kuin reilut puolitoista tuntia.
Ajatus siitä, että irstas järkkäri suorittaa minulle taas perusteellisen ruumiintarkastuksen portilla ei houkuttele (Provinssissa tällaista ei tapahtunut). Mukavaa on myös se, että yhdellä lipulla pääsee jopa kerran sisään festarialueelle. Jos lähdet alueelta, et pääse sisään muuten kuin ostamalla uuden lipun. Eivätkö Ruisrockin järjestäjät ole kuulleet sellaisista muovisista rannekkeista (Provinssissa on semmoisia).
Kaljateltat olivat viime kesän Ruississa perseestä. Tuoppipantti-idea oli suoraan sieltä. Näin kävi minulle useastikin: Keikka loppuu, janottaa. Seuraavaan mielenkiintoiseen keikkaan on puoli tuntia. Siis kaljatelttaan. Jonotusta. Kalja käteen, maksu sekä kaljasta että tuopista. Kaljaa kurkusta ja kellonvilkuilua. "Hyvin ehtii, jos juo tuopin ykkösellä!". Haluan tuopista maksamani euron kovasti takaisin. Tuopinpalautuspisteeseen on neljänkymmenen metrin jono. Ei ehdi, keikkaa pukkaa. Yritän salakuljettaa tuopin ulos teltasta, sille eurolle olisi käyttöä myöhemmin. "Ei noita saa viedä ulos, jätä se tuoppi maahan tai mene palauttamaan se tonne!". Häviän euron, joka on tällaiselle hamuusille suuri raha. (Lienee selvää, että Provinssissa tällaista ei ole koskaan tapahtunut).
Turhaan minä tässä höpisen, lukekaapa Diablo-basistin
Ruisrock-arvio, hän on asian ytimessä.
Voisi lähteä Provinssiin.