Mainos

Ruisrock 2004

• 8 535
  • 80

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Avataanpa tästäkin ketju. Pari kesää on tullut Ruissalossa oltua (2001 & 2003) ja tänäkin kesänä olisi tarkoitus paikalle saapua.

Ruisrockin kotisivut

Esiintyjiä jonkin verran jo julkaistu ja lopullinen ohjelma luvassa ensi viikolla.

Huhuja on ainakin ollut siitä, että Nightwish tekee yhden harvoista kotimaan keikoistaan kesällä juuri Ruisrockissa.

Motörheadin saapuminen on ainakin allekirjoittaneelle jo varsin hyvä syy tulla paikanpäälle.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Paikalla kuten yleensä. Monster Magnet kiinnostaa, muuten tuo bändikattaus ei vielä ihan meikäläisen korvia hivele. The Rasmus heittää toisen Suomen keikoistaan ja kaippa sitä Lemmyä pitää katsoa.

Perinteinen JA-miitti järjestetään sitten lauantaina iltapäivällä mun toimesta. Tällä kertaa saavat muutkin osallistua, viimevuotinen miittihan oli aikamoista penailua ;-)

DeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Eka kerta..

Tosiaan, enpä ole ennen ko. tapahtumassa ollut mutta nyt on mentävä!!
Motörhead ja Stray cats ovat riittävä syy jättää Ruåtsin reissu väliin

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ehottomasti paikalla

Viimekesän Ruisrock oli kyllä kesän kohokohta. Aivan mahtava spektaakkeli kertakaikkiaan. Huonoa mieltä olin vain kuljetus - ja leirintäalue-sekoiluista. Aika khuulia kävellä 5 kilometriä takaisin leirintäalueelle väsyneenä hirveässä laskuhumalassa. Toivottavasti tähän on tulossa muutos.

Esiintyjistä ehdottomasti kiinnostaa tuo Motörhead. Lemmy on kyllä niin....legenda! Monster Magnet myös kiinnostaa. Stray Catsia en ole pahemmin kuullut, mutta kait tuokin täytyy nähdä. Siispä vain esiintyjälistaa odottamaan...

Ainiin, viimekesän JA-miitti meni meikäläiseltä (ja ilmeisesti monelta muultakin ohi) Tänä vuonna sitten paremmalla onnella. Nikke vaikka voisi veistellä sellasen JA-kyltin jota sitten voisi iloisesti paikanpäällä heilutella, jotta kaikki karitsat tallin löytävät...vai mitä? ;)

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Ehottomasti paikalla

Viestin lähetti hörkkö
Viimekesän Ruisrock oli kyllä kesän kohokohta. Aivan mahtava spektaakkeli kertakaikkiaan. Huonoa mieltä olin vain kuljetus - ja leirintäalue-sekoiluista. Aika khuulia kävellä 5 kilometriä takaisin leirintäalueelle väsyneenä hirveässä laskuhumalassa. Toivottavasti tähän on tulossa muutos.

Tuo on kieltämättä ainoa asia, mikä minua on vituttanut Ruissalossa. Sen reilun kilometrin (?) kävelyn ymmärtää kun sille tielle ei mahdu autolla ajamaan, mutta kyllä tuo bussihäslinki oli aivan kaamea viime vuonna. Bussien lähtöpaikkaa siirreltiin ja kukaan ei tuntunut tietävän mistään mitään. Toivottavasti tämä luistaa paremmin heinäkuussa, muuten festari oli varsin onnistunut.

Cube

Jäsen
Paikalla olen minäkin varmasti, sen verran lähellä Ruisrock järjestetään. Bändien takia ei tosin vielä tässä vaiheessa olisi lainkaan kiinnostusta lähteä. Monster Magnet ja Motörhead tulee todennäköisesti katsottua, muista en menisi takuuseen. Viime vuonna oli mielestäni aikamoisen laadukas esiintyjäkaarti, joten tasonlasku vähän tietysti harmittaa.

Odotellaan kuitenkin lopullista ohjelmaa, jospa siitä vielä jokunen kiinnostava nimi löytyisi. Ja vaikkei löytyisikään, niin eipä se mikään maailmanloppu ole.. Viime vuonna joutui jatkuvasti juoksemaan eri bändejä katsomaan, joten yleinen hengailu jäi turhan vähälle. Olisi oikeastaan ihan kiva tänä vuonna panostaa vähän enemmän siihen sosiaaliseen puoleen.

.creep.

Jäsen
Onko kellään mitään tietoa Turbonegron tulosta Ruisrockiin? Toisella keskustelupalstalla tätä huhuttiin, mutta en ole löytänyt mitään virallisempaa tietoa.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti .creep.
Onko kellään mitään tietoa Turbonegron tulosta Ruisrockiin? Toisella keskustelupalstalla tätä huhuttiin, mutta en ole löytänyt mitään virallisempaa tietoa.
En mä nyt mene vannomaan, mutta mun tietääkseni se on ihan vahvistettu juttu.

Vittu että vituttaa, miten ne TAAS onnistuvat haalimaan Turbonegron sinne? Pitää kohta lähteä itse paikan päälle toteamaan se, jos ei TRBNGR tule lähemmäs pääkaupunkiseutua.

Pitää varmaan yrittää liittyä paikalliseen Turbojugendin osastoon...

Woo-oo-oo I GOT ERECTION!

Cube

Jäsen
Viestin lähetti BigRedBob
En mä nyt mene vannomaan, mutta mun tietääkseni se on ihan vahvistettu juttu.
Älä viitti. Ihan oikeasti? Tämä olisi kyllä aivan huikea homma. Viime vuoden Turbonegro-keikka oli jo erinomainen, vaikken montaa biisiä ollut edes bändiltä ennen kuullut. Viimeisen vuoden aikana on Turbonegron levyjä tullut haalittua sen verran, että tuo erektio alkaisi jo varmasti olemaan bändin esiintyessä lähellä..

Ei muuta kuin sormet ristiin ja Apocalypse Dudes soimaan.

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti .creep.
Onko kellään mitään tietoa Turbonegron tulosta Ruisrockiin?

Lyhyesti ja varmasti: on tulossa. Muumipapat, Arja Saijonmaa ja Jean Sibelius saanevat taas kokea Hankin halveksunnan. Jag vill tacka livet... FOR COCK ROCK!!

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Suorastaan syvältä tuo tämän kesän Ruisrock-ohjelma. Ei oikein ainuttakaan bändiä, jota jaksaisi lähteä vilkuilemaan. JA-miitti voisi olla kyllä kovakin syy saapua paikalle, mutta kyllähän sen taas tietää, mitä siitäkin niissä promilleissa tulisi...

Olisihan siellä hyviä bändejä, mutta tuskin tulee lähdettyä. Viime kesänä koettu Ruisrock oli meinaan paskimmin järjestetty festari, jolle meikäläinen on osunut.

Ei tänä kesänä oikein huvittaisi maksaa viittä euroa bussimatkasta kauppatorilta Ruissaloon (Provinssirockin bussikuljetus oli ainakin toissa kesänä ilmainen). Varsinkaan kun matka kestää noin kaksi tuntia (Provinssin kyydissä meni ehkä vartti.)

Usean kilometrin kävelymatka bussin päätepysäkiltä festarialueelle ei kuulosta tänäkään vuonna mukavalta (Provinssin bussi jätti aivan festarialueen viereen.) Varsinkaan kun kaikki ne tuhannet festivaalivieraat sullotaan sisään sellaisesta pienestä normaalin vessanoven kokoisesta aukosta (Provinssissa oli useita suuria sisäänpääsyovia). Siihenkään ei viime vuonna mennyt kuin reilut puolitoista tuntia.

Ajatus siitä, että irstas järkkäri suorittaa minulle taas perusteellisen ruumiintarkastuksen portilla ei houkuttele (Provinssissa tällaista ei tapahtunut). Mukavaa on myös se, että yhdellä lipulla pääsee jopa kerran sisään festarialueelle. Jos lähdet alueelta, et pääse sisään muuten kuin ostamalla uuden lipun. Eivätkö Ruisrockin järjestäjät ole kuulleet sellaisista muovisista rannekkeista (Provinssissa on semmoisia).

Kaljateltat olivat viime kesän Ruississa perseestä. Tuoppipantti-idea oli suoraan sieltä. Näin kävi minulle useastikin: Keikka loppuu, janottaa. Seuraavaan mielenkiintoiseen keikkaan on puoli tuntia. Siis kaljatelttaan. Jonotusta. Kalja käteen, maksu sekä kaljasta että tuopista. Kaljaa kurkusta ja kellonvilkuilua. "Hyvin ehtii, jos juo tuopin ykkösellä!". Haluan tuopista maksamani euron kovasti takaisin. Tuopinpalautuspisteeseen on neljänkymmenen metrin jono. Ei ehdi, keikkaa pukkaa. Yritän salakuljettaa tuopin ulos teltasta, sille eurolle olisi käyttöä myöhemmin. "Ei noita saa viedä ulos, jätä se tuoppi maahan tai mene palauttamaan se tonne!". Häviän euron, joka on tällaiselle hamuusille suuri raha. (Lienee selvää, että Provinssissa tällaista ei ole koskaan tapahtunut).

Turhaan minä tässä höpisen, lukekaapa Diablo-basistin Ruisrock-arvio, hän on asian ytimessä.

Voisi lähteä Provinssiin.

Viimeksi muokattu:

Miguel

Jäsen
Viimevuotinen Ruisrock oli niin musiikilliselta tarjonnaltaan kuin meiningiltään ikimuistoinen kokemus, ja reissun uusimisesta alettiin varmaan puhua jo tuolloin paluumatkalla. Turkkuseen lähtö vaikuttaa todennäköiseltä siitäkin huolimatta, että alustava esiintyjäkaarti vaikuttaa meikäläisen makuun melkoisen vaisulta.

Jatkoaika-miitistä taisin myöhästyä viime vuonna pari tuntia. Tänä vuonna olisi ihan mukava peräti tavatakin joitakin kirjoittelijoita. Edelleen tosin sillä varauksella, että en viitsi tuosta vaan irtautua kaveriporukastani. Halua tapaamiseen ainakin on.

No, jos ei bändeissä ole katsomista, benjihypyn voisi ottaa uusiksi, mikäli siihen on mahdollisuus tänäkin vuonna.

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti cosmic_rodeo

Ei tänä kesänä oikein huvittaisi maksaa viittä euroa bussimatkasta kauppatorilta Ruissaloon (Provinssirockin bussikuljetus oli ainakin toissa kesänä ilmainen). Varsinkaan kun matka kestää noin kaksi tuntia (Provinssin kyydissä meni ehkä vartti.)

Usean kilometrin kävelymatka bussin päätepysäkiltä festarialueelle ei kuulosta tänäkään vuonna mukavalta (Provinssin bussi jätti aivan festarialueen viereen.) Varsinkaan kun kaikki ne tuhannet festivaalivieraat sullotaan sisään sellaisesta pienestä normaalin vessanoven kokoisesta aukosta (Provinssissa oli useita suuria sisäänpääsyovia). Siihenkään ei viime vuonna mennyt kuin reilut puolitoista tuntia.

Ajatus siitä, että irstas järkkäri suorittaa minulle taas perusteellisen ruumiintarkastuksen portilla ei houkuttele (Provinssissa tällaista ei tapahtunut). Mukavaa on myös se, että yhdellä lipulla pääsee jopa kerran sisään festarialueelle. Jos lähdet alueelta, et pääse sisään muuten kuin ostamalla uuden lipun. Eivätkö Ruisrockin järjestäjät ole kuulleet sellaisista muovisista rannekkeista (Provinssissa on semmoisia).

Kaljateltat olivat viime kesän Ruississa perseestä. Tuoppipantti-idea oli suoraan sieltä. Näin kävi minulle useastikin: Keikka loppuu, janottaa. Seuraavaan mielenkiintoiseen keikkaan on puoli tuntia. Siis kaljatelttaan. Jonotusta. Kalja käteen, maksu sekä kaljasta että tuopista. Kaljaa kurkusta ja kellonvilkuilua. "Hyvin ehtii, jos juo tuopin ykkösellä!". Haluan tuopista maksamani euron kovasti takaisin. Tuopinpalautuspisteeseen on neljänkymmenen metrin jono. Ei ehdi, keikkaa pukkaa. Yritän salakuljettaa tuopin ulos teltasta, sille eurolle olisi käyttöä myöhemmin. "Ei noita saa viedä ulos, jätä se tuoppi maahan tai mene palauttamaan se tonne!". Häviän euron, joka on tällaiselle hamuusille suuri raha. (Lienee selvää, että Provinssissa tällaista ei ole koskaan tapahtunut).

Tur

Joo Ruisrock on varmaan huonoiten järjestetty festari yhdessä ankkarockin kanssa. Tuossa tulikin kaikki oleellinen, eli ei ranneketta ja sisäänpääsy on huono ja erittäin hidas. Ei omia juomia, mikä vielä menisi jos menovettä saisi helposti ja nopeasti ilman mitään typerää panttia. Silti viime vuosi oli 100X paremmin järjestetty kuin 2001, jolloin mikään ei toiminut edes noinkaan hyvin.

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Denim´s back in style!

YEAH!

Paskat kaikesta muusta - Turbonegro riittää syyksi ilmestyä paikalle ainakin yhden päivän ajaksi.

Ja vaikka järjestelyissä olisi muuten äpisemisen varaa, niin kyllä ainakin niitä omia juomia sinne paikalle saa roudattua. Itsellä on useampana vuonna herkkujuomat olleet pahvisissa, suljettavissa Juissi-tölkeissä. Tuo on vain yksi tapa. Varmaan aiempien vuosien festarien viestiketjuissa on lisävinkkejä salakuljettamiseen, jos sellaisia kaipaa.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
no tänks

Viime vuoden järjestelyistä, tai oikeasti niiden puuttumisesta, jäi sen verran paska maku suuhun, että tänä vuonna en Merimaalle rahoja kanna.

Ehkä jollekin muulle festarille sen sijaan...

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Hanoi Rocks

soittaa myös Ruisissa, 10.7 on tuo keikka merkitty. Eipä mua hirveästi kiinnosta mutta kyllähän sedät jaksavat heilua.

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Hanoi on syy, jonka takia täytyy rustata Ruikkari kalenteriin tänä vuonna. Varsinkin kun tuo 10.7. on minun kalenterinlukutaidon mukaan lauantai.
Täytyy hakea parempaa makua Hanoista taas festarikeikan myötä. Viimeksi näin Hanoin joulunpyhinä Tavastialla ja täytyy sanoa, että pettymys oli suuri. Showtimesta livettiin luvattoman paljon, jopa noin suurien universumintähtien mittakaavassa, sekä itse keikka oli liian lyhyt intohimon puutteinen "suorite".

Jos sedät saavat aikaan samanlaisen keikan kuin muutama vuosi takaperin Ruikkarin sunnuntai-illassa, on tapahtuma paikallesaapumisen arvoinen ehdottomasti.

Se on siis fifty-sixty, lähden tai en, so not, mutta antabusta en vedä.

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uusia kiinnityksiä

Von Bondies (USA), Hawkwind (UK), Turbonegro (NOR) ja Moneybrother (SWE). Lisäksi liuta kotimaisia, mm. Fleimareilta yksi harvoista kesän keikoista.

Turbonegro olisi jo yksinään riittävä syy lähteä Turkuun.

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kait sinne monen vuoden tauon jälkeen pitäisi mennä. Lähinnä Motörheadin ja Stray Catsien takia. Lemmyä en ole koskaan nähnyt livenä mikä on kieltämättä iso puute meikäläisen yleissivistyksessä. Stray Catsissa kinnostaa lähinnä Brian Setzer, mies on aivan tajuttoman kova kitaristi. Monien palvomat hevivinguttajat jäävät todella kauas Setzerin tasosta. Moneybrother sytyttää myös, yhtyeen esikoislevy on todella pätevä. Monster Magnetínkin voisi tarkistaa.

Ja mikäs hiton juttu tämä Hawkwindin keikka on? Ovatko nämä hörhöt todellakin hengissä vielä? Pakko katsastaa mikäli äijät pääsevät paikalle asti eivätkä jää tullissa jumiin...

Turbonegro taas... niin no, pari vuotta sitten olisin hyppinyt tasajalkaa riemusta. Ass Cobra ja Apocalypse Dudes ovat syystäkin legendaaristen levyjen maineessa. Etenkin Ass Cobra on meikäläisen makuun, todella rivo ja rujo levy. Valitettavasti yhtyeestä meni maku melkeinpä kokonaan surkean Scandinavian Leather-levyn myötä. Varman päälle soitettu tylsä rokkilevy jossa vaakakupissa eniten taisi painaa oman brändin varjeleminen.

Pisteet laskivat entisetään kun näin yhtyeen ensimmäistä kertaa Roskildessa vuosi sitten. Keikka oli suurin piirtein yhtä yllätyksellinen kuin Claptonin stadionkeikat. Turbonegrolla taisi jopa olla jonkin sorttinen askelkoregrafia, niin kurinalaista oli yhtyeen lavameininki. Ymmärränhän minä että isolla lavalla pätevät hiukan eri säännöt kuin klubeissa mutta jokin raja sentään. No, annetaan äijille vielä mahdollisuus.

Hanoi Rocksia voisin tiirailla mikäli Andy on kännissä. Jos ei, niin ei voisi vähempää kiinostaa näiden has beenien touhuilu.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Julkaisivat sitten suurimman osan esiintyjistä.
Nightwishin yksi harvoista kesän keikoista, siinä varsin hyvä syy jo lähteä.
Turbonegron voisi katsoa ihan mielenkiinnosta, kun niin monet sitä täällä hehkuttavat. Jo aiemmin julkistetut Stray Cats ja Motörhead tullee myös katsastettua. Ja pakkohan tämä Hawkwind on myös nähdä, Lemmyn alkuperäisenä läpimurtobändinä ko.bändi tunnetaan. Ja mahdollisuuksien mukaan Lemmy ja Hawkwind nousevat yhdessä lavalle.

EDIT: Lippujen hinnat. 2 päivän lippu 65 euroa, molemmille päiville erikseen 40 euroa/päivä. Itse kyllä harkitsin tuon ohjelmalistan perusteella hankkia vain lauantain lipun.

Sunnuntaina ei ole alustavan ohjelmiston mukaan mitään minua kiinnostavaa. Hyvä niin, selviänpä yhden aamuvuoron vaihdolla. Paskempi homma on sitten, jos monia bändejä menee päällekkäin.

Viimeksi muokattu:

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti Shayne
Viimeksi näin Hanoin joulunpyhinä Tavastialla ja täytyy sanoa, että pettymys oli suuri. Showtimesta livettiin luvattoman paljon, jopa noin suurien universumintähtien mittakaavassa, sekä itse keikka oli liian lyhyt intohimon puutteinen "suorite".

Olitko sillä perjantain keikalla? Itse olin Lauantaina ja se oli mielestäni paras uuden Hanoin keikka. Jopa Nasty Suicide soitti pari kolme biisiä lopussa. Perjantain keikka oli ilmeisesti ollut lyhyt ja muutenkin hengetön, mutta aina ei voi voittaa, varsinkaan kun kyse on Andystä.

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti KPL
Olitko sillä perjantain keikalla? Itse olin Lauantaina ja se oli mielestäni paras uuden Hanoin keikka. Jopa Nasty Suicide soitti pari kolme biisiä lopussa. Perjantain keikka oli ilmeisesti ollut lyhyt ja muutenkin hengetön, mutta aina ei voi voittaa, varsinkaan kun kyse on Andystä.
Jep, nimenomaan perjantain keikalla olin. Jotenkin arvasinkin, kun arvoin kummalle keikalle lipun ostan, että valitsen väärän päivän.
Keikka oli lyhyt ja tosiaan aikamoista pakkopullaa, fiilis puuttui ja paska maku suussa vaihdoin kuppilaa heti kun jannut olivat lopettaneet.

Ruissalossa olen nähnyt omasta mielestäni parhaan keikan Hanoilta, silloin kun palasivat kotimaan lavoille ja Jude oli juuri kuollut. Silloin oli latausta.
Toissavuoden Ankkarockissa oli vähän yritystä, mutta myöhäinen ajankohta kylmenevässä sunnuntai-illassa kuihdutti yleisömäärän ja fiiliksen minimiin.

Jospa nyt siis toivon mukaan helteisessä kesälauantaissa paukkuisi taas oikein kunnolla.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bändien jakautuminen

Lippupalvelun kotisivulla on tämmöinen lista:

RUISROCK 2004 La 10.7. klo 11.00 - 01.00: Straycats, Motorhead, Zen Cafe, Nightwish, Turbonegro, Hawkwind, Kotiteollisuus, Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus, Von, Blondes, Hanoi Rocks, Peer Gynt, Tehosekoitin ym.

Su 11.7. klo 11.00 - 24.00: Monster Magnet, The Rasmus, Backyard Babies, Money Brothers, Eläkeläiset, Apulanta, Yö, CMX, Neljä ruusua, Maija Vilkkumaa, The Crash ym.

Tuon perusteella tosiaan saapi lauantai riittää. Ellei sitten sunnuntaille tule jotain uusia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy