Rudy..

• 4 070
  • 50
Kuka tosissaan luulee,että Pasi Nurminen tulee kolmosvahdiksi?Mä en usko pätkääkään siihen.Pasi on tottunu jo olemaan ykkösvahti maajoukkueessa,joten täysin turha odottaa Pasia kolmosvahdiksi.
Sitäpaitsi ei Niko Kapanenkaan pelannu paljoa Dallasissa,mutta ilmeisesti pelasi sitten enemmän farmipelejä,kuin Ruutu?

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti Rosenströmmi
Kuka tosissaan luulee,että Pasi Nurminen tulee kolmosvahdiksi?Mä en usko pätkääkään siihen.Pasi on tottunu jo olemaan ykkösvahti maajoukkueessa,joten täysin turha odottaa Pasia kolmosvahdiksi.

Eipä tuo Nupe ollut ykkösveskari Olympialaisissakaan. Markkanen on tällä hetkellä täysin selvä ykkösvahti. Olisiko Nupe sitten kakkonen vai kolmonen on eri asia, mutta joka tapauksessa hänelle tässä sitä yhtä veskarin paikkaa pidetään auki ja Lehtosen passia ei siksi vielä leimata.

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Muksu
On huikea vääryys jääkiekkoa kohtaan kuvitella, että kiekollinen peli on kaiken alku ja loppu. Se on korkeintaan vasta alku.

Yksinkertaisesti sanottuna loistava kirjoitus. Kiitos siitä kokonaisuudessaan, vaikka lainasinkin vain pätkän.

Olisi se vaan melkoisen kiva juttu, jos Puolaakin vastaan olisi Jarkko kaukalossa. Vastaan tulee Oliwaa ja kumppaneita. Voittoa varten Jarkkoa ei Puolaa vastaan tarvita, mutta todennäköisesti Puola pelaa aika kovaa. Silloin on aina riski loukkaantumisista, jos ei kyetä kunnolla vastaamaan kovaan peliin. Muutama Ruutumainen pommi rauhoittaisi kummasti puolalaisia. Toivottavasti Karalahti hoitaa homman.

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Paras tapa puolustaa on hallita kiekkoa. Jarkko Ruudusta ei ole hyötyä silloin kiekko on omalla joukkueella. Mielestäni Suomen tulisi pyrkiä pelaamaan siten että kiekko on mahdollisimman paljon omalla joukkueella etenkin MM-kisoissa, joissa on kaksi etukäteen parempaa joukkuetta. Kiekolliseen peliin ei Ruuta tarvita. Kun hän ei ole pelannutkaan juuri olympialaisten jälkeen, ei häntä tarvita MM-kaukalossakaan. Mieluummin odottaa Koivua, joka tosin pistänee Boston-sarjan poikki ensi yönä.

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Jarkko Ruutu on ylivoimaisesti paras suomalainen ärsyttäjä sitten Esa Tikkasen päivien. Semmoinen tarvitaan aina joukkueessa ja todella harmi jos Ara ei miestä ota mukaan.

Saku on tietysti vielä tervetulleempi. Kyse on sentään Suomen nykyhetken parhaimmasta pelaajasta.

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Oloneuvos
Muksu, ei tässä Sakun tasosta erimielisyyttä olekkaan, vaan ihan jonkun muun. Pidä sinä mielipiteesi, olen valmis kunnioittamaan sitä vaikka en samaa mieltä olekkaan. Minäkin pidän omani ja meidän lukuisten kanssasi eri mieltä olevien kanssa sinunkin on vaan elettävä.
Miten jännittävää, että olet oikein valmis kunnioittamaan mielipidettäni! Koska haluat lukea sen mielipiteeni Ruudun tasosta, jota olet valmis kunnioittamaan? Kyllä minä pystyn elämään niiden asioiden kanssa, jopa varsin vaivatta, joista tuokin viiltävän terävä kommenttisi kumpusi. Toivotan sinullekin onnea.

En kyllä viitsi valehdella, että aivan kauheasti vastaavasti kunnioittaisin sinun mielipiteitäsi yleisemminkään, semminkin kun perusteluja ei sinulta tapaa löytyä. Miten voisikaan, kun nytkään sinä et edes tiedä millaista mielipidettä kunnioitat. Mahdatko olla varma, että se mielipiteen aihekaan pysyy samana taas seuraavassa viestissä, kun senkin kanssa on ongelmia?

Mutta oikeuttasi omin mielipiteisiisi en silti toki halua asettaa lainkaan kyseenalaiseksi, enkä tietysti voisi vaikka haluaisinkin. Pelkkä mielipiteittesi kyseenalaistaminen riittää minulle, tosin täytyy sanoa, että se voisi olla vähemmän unettavaa jonkun sellaisen kanssa, joka pystyy mielipiteitään puolustamaan muutenkin kuin vaihtamalla aihetta eli pötkimällä pakoon.

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Muksu

Perusteluita näille jatkuville trolliviesteillesi ei enää jaksa edes kysellä. Maalivahdit tekevät niin vähän maaleja, että luulisi tyhmemmänkin valmentajan ymmärtävän pelata koko matsin kuudella. Joko kaikki valmentajat ovat tyhmiä tai sitten...

Aivan konkreettisesti jääkiekossa on tarkoitus, että ottelun lopussa on enemmän maaleja omilla kuin vastustajilla. Tästä ovat aika useatkin ihmiset poikkeuksetta kaikki valmentajat mukaanlukien huomanneet päätellä, että jääkiekossa kannattaa sittenkin pyrkiä muuhunkin kuin pelkkään maalintekoon. Jos ei muuta, niin ainakin on tarkoitus myös yhtälailla estää vastustajaa tekemästä maaleja. Jo pelkästään tämä huomio avaa näkymän peliin, jota yksiulotteinen näkemyksesi ei edes ala kuvata. Mutta sekin on vasta alku.

Jääkiekkopelissä on läsnä paljon muitakin kuin kiekko. Kaikkien muiden pallopelien tavoin peliä pelaavat ihan oikeat ihmiset ja siten tilanne on myös aivan väistämättä sosiaalinen tapahtuma haluttiinpa sitä tai ei. Ihmisten tunteet, henkiset kyvyt ja mielentila ovatkin yhtälailla tärkeitä peliä ohjaavia tekijöitä kuin näiden fyysiset ominaisuudet, kyvyt ja taidot. Yksilön mielentilaan, keskittymiseen ja vaikka vapautuneisuuteen voidaan vaikuttaa, vaikka "taitopelin" ystävät usein mielellään haluavatkin ummistaa tältä silmänsä, haluten nähdä jääkiekon mekaanisena suorituksena. Aivan kuin kaukalo olisi pajatso ja pelaajat vain osia siitä. Moni asia, joka arkisessa elämässämme olisi tuomittavaa tai vähintään lapsellista ja huvittavaa, kuten lähes kaikkialla muualla lähinnä huvittunutta hymyilyä herättävä pullistelu ja kukkoilu, uhkailusta ja suoranaisesta kiusaamisesta nyt puhumattakaan ovat kaukalossa aivan käypiä menetelmiä parantaa oman joukkueen mahdollisuuksia toteuttaa sitä mikä jääkiekossa on se lopullinen tarkoitus - että taululla on pelin jälkeen enemmän maaleja meillä kuin niillä.

Jääkiekko on sikäli poikkeuksellinen laji, että se on full contact laji, joka on samaan aikaan myös taitolaji ja joukkuepeli. Tämän yhdistelmän sisäisestä jännityksestä ja ristiriidoista syntyy peli, jossa pelko ja pelottelu on yhtä käypä keino kuin rännikiekko. Pelottelu on sanana ruma, ja herättää vastenmielisiä tuntemuksia - eikö se pitäisi saada pelistä pois? Ei, koska sen kolikon toinen puoli on rohkeus ja pelottomuus. Itsensä voittaminen ja hallitseminen stressistä huolimatta. Otetaan aivan irrallinen esimerkki, joka kuvaa jääkiekonkin henkisen puolen valtavaa merkitystä: Eräs jousiampuja vain muutama päivä sitten sanoi televisiossa, että kaikki he osuvat harjoituksissa. Samalla lailla jääkiekossakin höntsäilypelissä avaukset napsahtavat kohdalleen tällaiselta tositilanteessa aivan sementtikätiseltä tunariltakin.

Jääkiekko on oikeasti hieno peli, vaikka usein se haluttaisiinkin typistää pelkäksi mekaaniseksi neppailuksi. Kuten PTS tässä ja etenkin niin monissa aiemmissa viesteissään ja moni muu (en yleistä, moni <> kaikki) taitopelin ystävä muualla.

Väite jonka mukaan jääkiekko on vain joku maalintekokilpailu on rienausta.

EDIT: Kun kerran kukaan ei ole vastannut, niin lisään tähän. Tämän viestin tarkoituksena oli huomauttaa siitä, että Ruudun arvo ei ole pelkästään siinä mihin hän kykenee kentällä, vaan myös siinä mihin muut eivät kykene hänen vuokseen. Sama koskee muitakin pommikoneita. Pieni epäilys takaraivossa haittaa keskittymistä ja mitenkäs se Tamminen keskittymisestä sanookaan? Olivatpa numerot oikein tai väärin, niin suunta on selvä. Konkreettinen ja helppo esimerkki väitteeni tueksi: Pari reipasta keskialueen niittiä puun takaa avausta takaansa kuikuilevaan hyökkääjään vaikuttaa vastustajan pitkiin avauksiin, koska hyökkääjät rupeavat katselemaan muuallekin kuin olkansa yli sitä kiekkoa - ja silloin sen kiekon saaminen kiinni on paljon vaikeampaa. Se taas puolestaan helpottaa syvältä karvaavien hyökkääjien käyttämistä, koska heidän ohittamisensa ja jättämisensä pelin taakse pitkällä avauksella vaikeutuu. Se puolestaan siirtää pelin painopistettä kohti vastustajan päätyä, ja luo sitten sinne painetta ja lisää omaa maalintekopotentiaalia ja vähentää vastaavasti vastustajan hyökkäysvoimaa. Ilman yhtäkään kosketusta kiekkoon, syöttöä tai muuta sellaista, joka on kaiken a ja o hippakiekkoihmisten mielestä.

On huikea vääryys jääkiekkoa kohtaan kuvitella, että kiekollinen peli on kaiken alku ja loppu. Se on korkeintaan vasta alku.

Kuten yllä kirjoitin, en olisi ottanut minäkään Ruutua kisoihin tässä tilanteessa, mutta vastaavasti on typerää kuvitella, että koko jääkiekkoa ammatikseen pyörittävä Maailma on niin saatanan tyhmiä, etteivät ole ymmärtäneet, että "jääkiekossa on tarkoitus vain tehdä maaleja."

Niin ensinnäkin, et lukenut viestiäni kunnolla. Totesin näin "Hohhoijaa, taklausvoima ja taklausvoima, jääkiekossa on kuitenkin nyt vaan tarkoitus tehdä maaleja.". Se ei tarkoita sitä, että jääkiekko on pelkästään hyökkäämistä vaan tuo oli kommentti koskien lähinnä kovaa taklauspeliä, tarkoittaen sitä, että sillä on kuitenkin pelissä aika vähäinen osa verrattuna ,vaikka maalintekoon. En missään nimessä kyseenalaista esim. maalivahtipelin, puolustuspelin ja neloskentän karvaajien työtä joukkueen hyväksi. Huh huh, menikö nyt perille, tuon paremmin en tuota jaksa selittää.

Heh, elätkö vielä Kunhackelin(meniköhän kirjoitusasu aivan pieleen?) ajoissa? Pelkääkö joku nykyään kentällä? No, ehkä jotain sikailijaa varmasti vähän varotaan, mutta kyllähän se on selvää, että, kun pelaaja menee tällä tasolla kentälle, niin siellä ei kyllä paljoa pelätä. Kun tullaan taas siihen, onko "pelottelu" oikein, niin "pelotelkoot" pellet minun puolestani, vaikka kuinka paljon, kunhan se tapahtuu sääntöjen sallimissa rajoissa. Eriasia on, mitä hyötyä siitä on.

Todella järkeviä esimerkkejä muuten. Onko vastustajan kunnioitus sinulle asia jolla ei ole yhtään merkitystä? Puun takaa taklaukset ovat raukkamaisia temppuja jotka eivät kuulu jääkiekkoon. Otetaan esimerkiksi, vaikka T.Ruudun törkeä temppu, jossa vastustajan kunnioitus oli varmasti ihan nollan tasolla. Kiekkoa mies ei edes yrittänyt pelata, näki selvästi, että M.Ojanen ei ole valmistautunut taklaukseen ja tulee puolen kentän vauhdilla suunilleen Ojasen niskan seutuville.

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti PTS
Puun takaa taklaukset ovat raukkamaisia temppuja jotka eivät kuulu jääkiekkoon.

Tasan varmasti kuuluvat. Eikä niitä ole edes säännöissä kielletty missään kohtaa. Ei edes kotoisessa SM-liigassamme, jossa on tehty jo lähes kaikki mahdollinen taklausten poistamiseksi. Enää puuttuu se, että joutuu pyytämään taklaukseen kirjallisen luvan päätuomarilta.

Puun takaa tulevat taklaukset tulee lähes aina silloin, kun taklattava ei keskity peliin täysipainoisesti.

En tosin ihmettele tuollaisen heiton jälkeen, jos on käsitykset noin 180 astetta erilaisia.

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
PTS, on vaikea tietää mitä kommenttisi tarkoittavat silloin kun kirjoitat aivan muuta kuin tarkoitat. Asiaa voisi auttaa, jos joskus perustelisit kirjoituksiasi jollain tavalla, mutta nähtävästi olet valinnut keskustelutyyliksesi tuulesta temmattujen väitteiden esittämisen peräjälkeen ilman sen kummempaa perustelemista.

Kyllä minä silti osasin arvata mitä tarkoitit esimerkilläsi. Olit vain mielestäni väärässä, kuten esitin ja perustelin. Kärjistyksestäsi vetämäsi johtopäätökset olivat nimittäin perseestä reväistyt, joten olisiko ne pitänyt sitten hyväksyä sillä perusteella, että kärjistyksesikin oli perseestä? Muita perusteluja ei ollut ja kun niitä ei ollut, niin ei niihin voinut tarttuakaan. Joten tartuin siihen kärjistykseen. Perustellen mielipiteeni, jotta sinulla puolestasi olisi mihin tarttua.

Koska et itsekään perustele mitään, et näemmä oikein osaa suhtautua muidenkaan perusteluihin. Takerrutkin siis ensin yhteen yksityiskohtaan perusteluissani, joka oli pelkääminen. Ensin nakkaat tekonokkelan piikin ja epäilet, että minä tyhmyyksissäni luulen jonkun pelkäävän kaukalossa ja pian perään läväytät, että joo - saattaahan ne pelätäkin. Pelko oli sivujuoni mielipiteeni perusteluissa. Et kykene tarttumaan varsinaisiin perusteluihini kokonaisuutena tai horjuttamaan niitä asiallisesti; ja mielipide näyttääkin menneen sitten jo todella korkealta yli. Ei pisteitä sinulle. Mene takaisin lähtöruutuun, mutta älä ota 4000mk.

Esimerkkinikin oli sivujuonne perusteluissa ja siihen pätee samat sanat kuin edelliseenkin. Mielipide, PTS, se on siellä aivan selvästi. Perustelukin on - se mistä nuo kaksi yksityiskohtaa ovat pieni osa. Pinnistä, pinnistä. Sä pystyt siihen!

Jotta et aivan masentuisi, niin tartutaan tässäkin kohtaa taas tyypillisiin, perustelemattomiin väitteisiisi. Puun takaa taklaaminen kuuluu jääkiekkoon. Voit toki toivoa, että se ei kuuluisi, ja kenties joku saattaisi joskus olla kanssasi samaa mieltäkin, jos kokeilisit liittää väiteluetteloosi vähän perusteluitakin. Kenties sitten jaksan omasta puolestani kertoa miksi sen minun mielestäni pitääkin kuulua, kunhan ensin esität jotain perusteluita miksi tilanteen pitäisi muuttua. Tässä vaiheessa riittää, kun huomataan, että puun takaa taklataan koko ajan ja se ei ole säännöissä kiellettyä. Esimerkkisi Tuomo Ruudun ja Marko Ojasen tapauksesta varmaankin kuului siihen keskusteluun. Tässä kohtaa sillä ei ole mitään tekemistä.

No niin. Kokeilepa nyt lukea se viesti uudelleen ja jos kykenet saamaan jotain vastaväitettä varsinaiseen asiaankin ja perusteltua miksi olet oikeassa ja minä väärässä, niin saatamme jossain vaiheessa päästä johonkin itse asiassakin.

EDIT: Koska kokemus on osoittanut, että ihmiset eivät enää kahden kirjoituksen päästä muista, niin laitan taas tähän pohjalle muistutukseksi, että minunkin mielestäni Ruudun jättäminen kisoista oli viisas ratkaisu Aravirralta.

Viimeksi muokattu:

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Muksu

Miten jännittävää, että olet oikein valmis kunnioittamaan mielipidettäni! Koska haluat lukea sen mielipiteeni Ruudun tasosta, jota olet valmis kunnioittamaan? Kyllä minä pystyn elämään niiden asioiden kanssa, jopa varsin vaivatta, joista tuokin viiltävän terävä kommenttisi kumpusi. Toivotan sinullekin onnea.

En kyllä viitsi valehdella, että aivan kauheasti vastaavasti kunnioittaisin sinun mielipiteitäsi yleisemminkään, semminkin kun perusteluja ei sinulta tapaa löytyä. Miten voisikaan, kun nytkään sinä et edes tiedä millaista mielipidettä kunnioitat. Mahdatko olla varma, että se mielipiteen aihekaan pysyy samana taas seuraavassa viestissä, kun senkin kanssa on ongelmia?

Mutta oikeuttasi omin mielipiteisiisi en silti toki halua asettaa lainkaan kyseenalaiseksi, enkä tietysti voisi vaikka haluaisinkin. Pelkkä mielipiteittesi kyseenalaistaminen riittää minulle, tosin täytyy sanoa, että se voisi olla vähemmän unettavaa jonkun sellaisen kanssa, joka pystyy mielipiteitään puolustamaan muutenkin kuin vaihtamalla aihetta eli pötkimällä pakoon.

Mistähän jatkuva ystävällishenkinen kirjoittelusi oikein johtuu? Olen aiemminkin keskustellut kanssasi asioista sillä tuloksella, etten katso jatkamisen muistakaan aiheista olevan kovin mielekästä. Siksi mieluummin olen hiljaa.

Koska et kerran omien sanojesi mukaan kykene keskinäiseen kunnioitukseen, en katso aiheelliseksi jatkaa tätä tyhjänpäiväistä sanailua. Sinulla tuntuu olevan tarvetta arvostella jatkuvasti toisia henkilökohtaisella tasolla, kuten tämäkin viestisi osoittaa.

En vaivaudu palaamaan enää tähän asiaan kaikkien osapuolien viihtyvyyden takia. Ihmetyttää vaan osoittamasi aggressiivisuus asioista keskusteltaessa. Kaikesta huolimatta sinne Oppituoliinkin hyvää kevään jatkoa.

Viimeksi muokattu:

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oloneuvos,

Lue meidän sanailumme aivan alusta asti. Asia taisi pysyä varsin hyvähenkisenä neppailuna siihen "sinun on vain elettävä" -kommenttiin asti, nou?

EDIT: Tarkoitan, että en minä näe mitään syytä miksi minun pitäisi kunnioittaa mielipidettäsi, jos kerran itse viet minulta oikeuden sen kunnioittamiseen.

Toisekseen Ruudun sen paremmin kuin Koivun tasosta ei ollut puhetta meidän kesken. Ruudun ja Koivun kovuudesta oli ja tasoon kuuluu paljon muutakin. Koivun väittäminen yhtä kovaksi ei ole niin absurdi väite kuin Ruudun väittäminen yhtä taitavaksi. Mutta ei se silti ole tottakaan.

Viimeksi muokattu:

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Muksu
PTS, on vaikea tietää mitä kommenttisi tarkoittavat silloin kun kirjoitat aivan muuta kuin tarkoitat. Asiaa voisi auttaa, jos joskus perustelisit kirjoituksiasi jollain tavalla, mutta nähtävästi olet valinnut keskustelutyyliksesi tuulesta temmattujen väitteiden esittämisen peräjälkeen ilman sen kummempaa perustelemista.

Kyllä minä silti osasin arvata mitä tarkoitit esimerkilläsi. Olit vain mielestäni väärässä, kuten esitin ja perustelin. Kärjistyksestäsi vetämäsi johtopäätökset olivat nimittäin perseestä reväistyt, joten olisiko ne pitänyt sitten hyväksyä sillä perusteella, että kärjistyksesikin oli perseestä? Muita perusteluja ei ollut ja kun niitä ei ollut, niin ei niihin voinut tarttuakaan. Joten tartuin siihen kärjistykseen. Perustellen mielipiteeni, jotta sinulla puolestasi olisi mihin tarttua.

Koska et itsekään perustele mitään, et näemmä oikein osaa suhtautua muidenkaan perusteluihin. Takerrutkin siis ensin yhteen yksityiskohtaan perusteluissani, joka oli pelkääminen. Ensin nakkaat tekonokkelan piikin ja epäilet, että minä tyhmyyksissäni luulen jonkun pelkäävän kaukalossa ja pian perään läväytät, että joo - saattaahan ne pelätäkin. Pelko oli sivujuoni mielipiteeni perusteluissa. Et kykene tarttumaan varsinaisiin perusteluihini kokonaisuutena tai horjuttamaan niitä asiallisesti; ja mielipide näyttääkin menneen sitten jo todella korkealta yli. Ei pisteitä sinulle. Mene takaisin lähtöruutuun, mutta älä ota 4000mk.

Esimerkkinikin oli sivujuonne perusteluissa ja siihen pätee samat sanat kuin edelliseenkin. Mielipide, PTS, se on siellä aivan selvästi. Perustelukin on - se mistä nuo kaksi yksityiskohtaa ovat pieni osa. Pinnistä, pinnistä. Sä pystyt siihen!

Jotta et aivan masentuisi, niin tartutaan tässäkin kohtaa taas tyypillisiin, perustelemattomiin väitteisiisi. Puun takaa taklaaminen kuuluu jääkiekkoon. Voit toki toivoa, että se ei kuuluisi, ja kenties joku saattaisi joskus olla kanssasi samaa mieltäkin, jos kokeilisit liittää väiteluetteloosi vähän perusteluitakin. Kenties sitten jaksan omasta puolestani kertoa miksi sen minun mielestäni pitääkin kuulua, kunhan ensin esität jotain perusteluita miksi tilanteen pitäisi muuttua. Tässä vaiheessa riittää, kun huomataan, että puun takaa taklataan koko ajan ja se ei ole säännöissä kiellettyä. Esimerkkisi Tuomo Ruudun ja Marko Ojasen tapauksesta varmaankin kuului siihen keskusteluun. Tässä kohtaa sillä ei ole mitään tekemistä.

No niin. Kokeilepa nyt lukea se viesti uudelleen ja jos kykenet saamaan jotain vastaväitettä varsinaiseen asiaankin ja perusteltua miksi olet oikeassa ja minä väärässä, niin saatamme jossain vaiheessa päästä johonkin itse asiassakin.

EDIT: Koska kokemus on osoittanut, että ihmiset eivät enää kahden kirjoituksen päästä muista, niin laitan taas tähän pohjalle muistutukseksi, että minunkin mielestäni Ruudun jättäminen kisoista oli viisas ratkaisu Aravirralta.

Pidin itsestäänselvyytenä, että kaikki ymmärtävät, mitä tarkoitan, mutta ei. Pitääkö minun alkaa selittämään jokaista sanomaani täällä, että sinä ymmärtäisit? Aika suuri osa vastineestasi muuten perustuu tuohon sinun ymmärtämättömyyteesi. Kysyisit ensin, jos joku kohta on noin epäselvä vai luulitko tosissasi, että tarkoitin sitä, että jääkiekossa on vain tarkoitus tehdä maaleja. Tuo "pelkääminen" oli ainoita asioita tekstissäsi, jotka eivät liity ymmärtämisvirheeseesi.

Niin perusteluita, miksi puun takaa taklaukset eivät kiekkoon kuulu? Aiemmassa viestissänihän jo totesin, että vastustajan kunnioitus pitää olla sillä tasolla, että jos näkee, että vastustaja on hankalassa asennossa ja ei ole valmis ottamaan taklausta vastaan, että jättää silloin taklaamatta. Siinä on mielestäni kyse vastustajan tahallisesta vahingoittamisesta, joka taas ei missään oloissa jääkiekkoon kuulu. Entä, jos Ojanen olisi siinä tilanteessa, vaikka halvaantunut? Oliko Ruudun pakko mennä taklaamaan, kun näki, että Ojanen ei ole valmis taklaukseen?

Ja jos olet todellakin sitä mieltä, että vastustajan tahallinen vahingoittaminen kiekkoon kuuluu, niin älä vaivaudu edes vastaamaan, pidä kantasi, en viitsi edes alkaa väittelemään noin selvästä asiasta. Jääkiekko on sinulle ilmeisesti elämää suurempi peli, jossa voittoa haetaan millä keinoilla tahansa.

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti PTS
Tuo "pelkääminen" oli ainoita asioita tekstissäsi, jotka eivät liity ymmärtämisvirheeseesi.
Paskanmarjat, PTS. Minä puutuin pitkällä ja perustellulla kirjoituksella siihen, että aliarvostit mielestäni taklaamista, joka puolestaan kävi ilmi alkuperäisesti kirjoituksestasi ja joka on mielipiteenäsi edelleen pöydällä. Pitääkö sinulle tavata nämä viestit? Paljoa muita keinoja ei enää tule mieleen kun edellisen kirjoitukseni jälkeenkin olet vielä pihalla.
Viestin lähetti PTS
Niin perusteluita, miksi puun takaa taklaukset eivät kiekkoon kuulu? Aiemmassa viestissänihän jo totesin, että vastustajan kunnioitus pitää olla sillä tasolla, että jos näkee, että vastustaja on hankalassa asennossa ja ei ole valmis ottamaan taklausta vastaan, että jättää silloin taklaamatta. Siinä on mielestäni kyse vastustajan tahallisesta vahingoittamisesta, joka taas ei missään oloissa jääkiekkoon kuulu. Entä, jos Ojanen olisi siinä tilanteessa, vaikka halvaantunut? Oliko Ruudun pakko mennä taklaamaan, kun näki, että Ojanen ei ole valmis taklaukseen?
Niinpä niin. Vastustaja on hankalassa asennossa ja ei ole valmiina taklaukseen on eri asia, kuin että kiekollinen vastustaja ei pelkästään katso (ja siksi näe) edestä tulevaa, puhdasta taklausta. Tahallinen vahingoittaminen on kiellettyä. Puun takaa taklaaminen ei.

Yksittäisessä tapauksessa voidaan helposti harhautua ajattelemaan, että puun takaa ei saisi taklata, koska se on vaarallista. Mutta pää alhaalla pelaavan vastustajan taklaamisen kieltäminen ei käy, koska se on sama kuin taklaamisen kieltäminen kokonaan. Pelaajat suojautuisivat siinä tilanteessa taklauksilta katsomalla kiekkoa. Taklaamisen kieltäminen taas on huono ja hedelmätön idea, koska meillä on jo kaukalopallo. Jääkiekon muuttamisella kaukalopalloksi ei saada aikaan mitään hyvää, koska ne jotka haluavat kaukalopalloa pelata ja katsoa voivat tehdä niin jo nytkin. Jääkiekkoa sitten ei enää voisi pelata tai katsoa. Kaikkien tappio. Ja ei - tämä ei ole kehotus mennä katsomaan kaukalopalloa, vaan argumentti sitä vastaan, että jääkiekosta ei pidä tehdä sitä.

Puun takaa taklaamisen ongelmaan onkin helppo ratkaisu, joka on toiminut jo kymmeniä vuosia. Pidetään päät ylhäällä ja jääkiekko pelastuu.
Viestin lähetti PTS
Ja jos olet todellakin sitä mieltä, että vastustajan tahallinen vahingoittaminen kiekkoon kuuluu, niin älä vaivaudu edes vastaamaan, pidä kantasi, en viitsi edes alkaa väittelemään noin selvästä asiasta. Jääkiekko on sinulle ilmeisesti elämää suurempi peli, jossa voittoa haetaan millä keinoilla tahansa.
Hmm. Ja taas mennään. Aika toivotonta tämä on, jos en saa itse edes sanoa mitä mieltä olen.

Toivotonta tämä on siksikin, että vieläkään et päässyt siihen miten vähäpätöinen asia taklaaminen pelissä on ja miksi. Sen sijaan olet nyt jo kaksi viestiä ruotinut minun sivulausettani. Ei taideta päästä kovin pitkälle jääkiekon olemuksen pohtimisessa tällä vauhdilla ennen kuin kumpikin kuolemme vanhuuteen.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyseinen herra Ruutu ei aiheuta Turussa eikä muuallakaan tuskaa, vaan lähinnä halveksuntaa ja sääliä. Taitojen loppuessa todella nopeasti on käämien palamisen vuoro.

Onneksi olkoon uskomattoman vitsin esittämisestä, Jarkko Ruutu kiekottoman pelin kuningas? Olisiko lähinnä jäähykuningas kuitenkin?! :D

Maku-asioista ei voi kiistellä, mutta huonosta mausta voi huomauttaa, joten kiitos illan ehdottomasta huumoripläjäyksestä!

Kumma paikka tuo Turku, jos asia todellakin noin on. On se vaan kumma ettei siellä arvosteta muunlaisia ja tyylisiä pelaajia kuin omassa joukkueessa on. Jos todellakin Ruutu kerää vain halveksuntaa ja sääliä sinun taholtasi, niin voin todeta että putkinäköisyytesi saa minussa samat tunteet esiin.

Ruutu on loistava pelaaja juuri rikkojan roolissa. Taklauksia ja oman pään puhtaana pitoa. Kumma juttu, että kaveri taklaa mailman parhaassa liigassa parhaimpien tahtii ja on plussalla tehotilastoissa. Tuskinpa siihen rooliin kykenisi mm Rautee ja kumppanit, vai?

Suomen joukkueessa ei ole juuri nyt Samantyyppistä pelaaja Viitakoski on enemmän hyökkäävä pelaaja, ei rikkoja. Lindin vertausta Ruutuun on todella kaukaa haettu. Lindin taklauksista tuskin kukaan hätkähtää ja muutenkin kaveri on pehmeä kuin mikä. Lindillä en näe tässä joukkueessa olevan mitään roolia, paitsi mankan soittaja;).

Koivua tuskin Ruutuun vertaakaan, aivan eritasoisia pelaajia. Jääkiekko joukkue yleensä vain koostuu erityyppisistä pelaajista.

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Hauskaa, että Jarkko Ruutu jaksaa yhä vain ja jatkuvasti herättää voimakkaita mielipiteitä. Tylsiksi eivät jää ne keskustelut, ainakaan kiihkonsa osalta, missä hänestä puhutaan. Jotain hänessä siis täytyy olla.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Tatzka

Kumma paikka tuo Turku, jos asia todellakin noin on. On se vaan kumma ettei siellä arvosteta muunlaisia ja tyylisiä pelaajia kuin omassa joukkueessa on. Jos todellakin Ruutu kerää vain halveksuntaa ja sääliä sinun taholtasi, niin voin todeta että putkinäköisyytesi saa minussa samat tunteet esiin.

Ruutu on loistava pelaaja juuri rikkojan roolissa. Taklauksia ja oman pään puhtaana pitoa. Kumma juttu, että kaveri taklaa mailman parhaassa liigassa parhaimpien tahtii ja on plussalla tehotilastoissa. Tuskinpa siihen rooliin kykenisi mm Rautee ja kumppanit, vai?

Suomen joukkueessa ei ole juuri nyt Samantyyppistä pelaaja Viitakoski on enemmän hyökkäävä pelaaja, ei rikkoja. Lindin vertausta Ruutuun on todella kaukaa haettu. Lindin taklauksista tuskin kukaan hätkähtää ja muutenkin kaveri on pehmeä kuin mikä. Lindillä en näe tässä joukkueessa olevan mitään roolia, paitsi mankan soittaja;).

Koivua tuskin Ruutuun vertaakaan, aivan eritasoisia pelaajia. Jääkiekko joukkue yleensä vain koostuu erityyppisistä pelaajista.

En edes viitsi vastata tuohon paikkakuntaprovoosi, sillä se ei ole sen arvoinen.

Täällä arvostetaan varmasti kaikkia arvostusta ansaitsevia pelaajia riippumatta siitä, missä joukkueessa he pelaavat, mutta ei sikailijoita vaikka he pelaisivat omassakin joukkuessa. Joillekin tuntuu olevan ongelmallista erottaa toisistaan kova peli ja sikailu.

Putkinäköisyyttä - tai mikä pahempaa - toisista täydellistä välinpitämättömyyttä osoittaa kuvitelma siitä, että omiksi mielletyille pelaajille kaikki on sallitua. Sikailusta tulee näin ylikovaa pelaamista aivan samoin kun autovarkaudesta on tullut vain luvaton käyttöön otto. Jääkiekko on käsitetty pahasti väärin, jos siitä tehdään survival game.

Ei maalivahtien päälle ajelu eikä tahallinen vastustajan vahingoittaminen katsojien vahingoittamisesta puhumattakaan ole kovaa peliä vaan ihan jotakin muuta. Kova peli on sääntöjen ja pelin hengen mukaista, sikailu ei.

Se, että sen paremmin minä kuin ei moni muukaan Ruutua arvosta on mielipide. Jos ymmärrät, tarkoitus on keskustella asioista muiden kanssa, ei arvostella heidän henkilöään, vaikka oma näkemys toinen olisikin.

Se, ettei kykene toisia tai heidän mielipiteitään niiden eroavuuksista huolimatta kunnioittamaan - niin kuin täällä toisaalla on tullut ilmi - kertoo kaiken näin sanovasta. Näillekin tapauksille kuitenkin kuuluu toisten kunnioitus ihmisarvon perusteella. Onneksi näitä kalustettuun huoneeseen sopimattomia on kuitenkin vain pieni, vaikkakin äänekäs vähemmistö eikä heidän kanssaan ole pakko olla tekemisissä.

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
*Censored*

Oloneuvos, jos et halua neppailla enää minun kanssani, niin ole hyvä, äläkä laita noita selkään puukotuksiakaan sitten enää, jooko? Se on sitä paitsi ristiriidassa muita pyytettä kunnioittavan, ihanan ihmisen imagosi kanssa.

Viimeksi muokattu:

Barry Manilow

Jäsen
Suosikkijoukkue
California Golden Seals
Näyttää keskustelijoilla vähän keittävän. Muutama kommentti väliin...

Joku sanoi jääkiekkoa shakiksi. Mielestäni tämä vertaus ei tee oikeutta kummallekaan. Jääkiekko on liian yksinkertainen ja kovalla intensiteetillä pelattava peli ollakseen shakkia. Futiksessa Hollannin maajoukkueen peli on parhaimmillaan shakkia mutta lätkässä vertaus shakkiin ontuu pahasti.

Lätkässä tarvitaan kovaa intensiteettiä, koska tilaa on vähän ja kontakteja sekä kaksinkamppailutilanteita paljon. Kova intensiteetti menee välillä överiksi, mikä näkyy kentällä typerinä jäähyinä ja tönimisenä. Jarkko Ruudun tapaiset pelaajat pyrkivät tarkoituksella horjuttamaan vastustajan tasapainoa taklauksilla, ärsyttämisellä ja pikkuvilpillä. Parhaimmillaan vastustajan keskittyminen häiriintyy ja he ottavat turhia jäähyjä. Huonoimmillaan ärsyttäminen ei tuota mitään tuloksia ja ehkä tällöin ärsyttämisen kohde on valittu väärin.

Eilisessä pelissä Puolan Oliwa yritti taklauksillaan horjuttaa suomalaisten tasapainoa ja onnistuikin tässä osittain. Valitettavasti Puolan joukkue oli kokonaisuutena sen verran onneton, että he eivät pystyneet kääntämään ottelua itselleen.

Jos jääkiekko perustuisi pelkkään taitoon ja liikkeeseen, se olisi rusettiluistelua. Vasta kun mukaan lisätään sekä fyysinen että henkinen kovuus, pelistä tulee mielenkiintoista.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

En edes viitsi vastata tuohon paikkakuntaprovoosi, sillä se ei ole sen arvoinen.

Täällä arvostetaan varmasti kaikkia arvostusta ansaitsevia pelaajia riippumatta siitä, missä joukkueessa he pelaavat, mutta ei sikailijoita vaikka he pelaisivat omassakin joukkuessa. Joillekin tuntuu olevan ongelmallista erottaa toisistaan kova peli ja sikailu.

Putkinäköisyyttä - tai mikä pahempaa - toisista täydellistä välinpitämättömyyttä osoittaa kuvitelma siitä, että omiksi mielletyille pelaajille kaikki on sallitua. Sikailusta tulee näin ylikovaa pelaamista aivan samoin kun autovarkaudesta on tullut vain luvaton käyttöön otto. Jääkiekko on käsitetty pahasti väärin, jos siitä tehdään survival game.

Ei maalivahtien päälle ajelu eikä tahallinen vastustajan vahingoittaminen katsojien vahingoittamisesta puhumattakaan ole kovaa peliä vaan ihan jotakin muuta. Kova peli on sääntöjen ja pelin hengen mukaista, sikailu ei.

Se, että sen paremmin minä kuin ei moni muukaan Ruutua arvosta on mielipide. Jos ymmärrät, tarkoitus on keskustella asioista muiden kanssa, ei arvostella heidän henkilöään, vaikka oma näkemys toinen olisikin.

Se, ettei kykene toisia tai heidän mielipiteitään niiden eroavuuksista huolimatta kunnioittamaan - niin kuin täällä toisaalla on tullut ilmi - kertoo kaiken näin sanovasta. Näillekin tapauksille kuitenkin kuuluu toisten kunnioitus ihmisarvon perusteella. Onneksi näitä kalustettuun huoneeseen sopimattomia on kuitenkin vain pieni, vaikkakin äänekäs vähemmistö eikä heidän kanssaan ole pakko olla tekemisissä.

Noh, kukas siitä paikkakunnasta mainitsi?

Niin metsä vastaa kuin sille huudetaan. Eli samanalainen vastaus samanhenkiseen tekstiisi.

Arvostan monen tyyppisiä pelaajia. Arvostan Ruudun omassa roolissaan korkeallle. Hän on erittäin monipuolinen pelaaja ja ei mikään puukäsi. Hän pelaa jokaisen vaihdon 110% lasissa ja tekee armottomasti töitä joukkueen eteen. Toki hänelle on sattunut ylilyöntejä juuri kovan asenteen ja loppuunastiyrittämisen takia. Niitä en puolustelekaan, mutta ne eivät hänen arvoaan pelaajana vähennä. Hän on omassa roolissaan erittäin arvokas pelaaja ja suomen eliittiä.

Toki näkemys ja mielipide eroja on. Ei siinä mitään, mutta turha sinunkaan on julistaa ketään täysin turhaksi äijäksi ilman perusteluja. Keskustelua se ei ole.

En edes viitsi kommentoida sinun syvällistä analyysiäsi muiden henkisestä tasosta. Aika pienellä pystyt päätelmiäsi tekemään.

Jokatapauksessa hyvää päivää sinullekin, näkemys eroja varmasti syntyy, ensikerralla ehkä hedelmällisempää keskustelua?

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No Ruutu, Yes Lasse

Nythän kävi niin, että Laiska-Lasse meni Rudyn ohi. That's funny!

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Muksu

Paskanmarjat, PTS. Minä puutuin pitkällä ja perustellulla kirjoituksella siihen, että aliarvostit mielestäni taklaamista, joka puolestaan kävi ilmi alkuperäisesti kirjoituksestasi ja joka on mielipiteenäsi edelleen pöydällä. Pitääkö sinulle tavata nämä viestit? Paljoa muita keinoja ei enää tule mieleen kun edellisen kirjoitukseni jälkeenkin olet vielä pihalla.

Niinpä niin. Vastustaja on hankalassa asennossa ja ei ole valmiina taklaukseen on eri asia, kuin että kiekollinen vastustaja ei pelkästään katso (ja siksi näe) edestä tulevaa, puhdasta taklausta. Tahallinen vahingoittaminen on kiellettyä. Puun takaa taklaaminen ei.

Yksittäisessä tapauksessa voidaan helposti harhautua ajattelemaan, että puun takaa ei saisi taklata, koska se on vaarallista. Mutta pää alhaalla pelaavan vastustajan taklaamisen kieltäminen ei käy, koska se on sama kuin taklaamisen kieltäminen kokonaan. Pelaajat suojautuisivat siinä tilanteessa taklauksilta katsomalla kiekkoa. Taklaamisen kieltäminen taas on huono ja hedelmätön idea, koska meillä on jo kaukalopallo. Jääkiekon muuttamisella kaukalopalloksi ei saada aikaan mitään hyvää, koska ne jotka haluavat kaukalopalloa pelata ja katsoa voivat tehdä niin jo nytkin. Jääkiekkoa sitten ei enää voisi pelata tai katsoa. Kaikkien tappio. Ja ei - tämä ei ole kehotus mennä katsomaan kaukalopalloa, vaan argumentti sitä vastaan, että jääkiekosta ei pidä tehdä sitä.

Puun takaa taklaamisen ongelmaan onkin helppo ratkaisu, joka on toiminut jo kymmeniä vuosia. Pidetään päät ylhäällä ja jääkiekko pelastuu.

Hmm. Ja taas mennään. Aika toivotonta tämä on, jos en saa itse edes sanoa mitä mieltä olen.

Toivotonta tämä on siksikin, että vieläkään et päässyt siihen miten vähäpätöinen asia taklaaminen pelissä on ja miksi. Sen sijaan olet nyt jo kaksi viestiä ruotinut minun sivulausettani. Ei taideta päästä kovin pitkälle jääkiekon olemuksen pohtimisessa tällä vauhdilla ennen kuin kumpikin kuolemme vanhuuteen.

Juupa juu, vastataan nyt sitten vielä.

Taklaukset ovat nimenomaan sitä varten, että kiekon ottaminen on sitä kautta helpompaa, koska vastustaja ei tietenkään heti taklauksen jälkeen ole valmis taistelemaan kiekosta. Sen sijaan tuohon teoriaasi siitä, että niillä pystyttäisiin huonontamaan oleellisesti vastapuolen pelaajien suorituksia ei pidä paikkaansa jos puhutaan puhtaista ja puun takaa taklauksista. Pelaaja vetää tietenkin oikein kovan taklauksen jälkeen vähän henkeä ja se vaikuttaa juuri siihen seuraavaan tilanteeseen eli pelaaja ei ole täysin valmis taistelemaan täysillä kiekosta, mutta melkeinpä jo heti seuraavassa tilanteessa pelaaja on taas täysin mukana pelissä. Yksittäistapauksia lukuunottamatta, joita puhtailla ja puun takaa tulemattomilla taklauksilla ei kyllä paljoa ole. Typistettynä taklaukset ovat seuraavaan tilanteeseen "etulyöntiaseman hankkimista". Enkä minä halua vähäpätöistää taklauksen asemaa pelissä, se on yksi osa peliä, se on selvä, mutta hyvin pieni osa verrattuna moneen muuhun jääkiekon osa-alueeseen.

Sitten puun takaa tuleviin taklauksiin. Mitä eroa noilla loppuen lopuksi on? Jos vastustaja katsoo, vaikkapa kiekkoon eikä taklaukseen niin eikö se ole sama asia, kuin että vastustaja ei ole valmiina taklaukseen ja on huonossa asennossa.

Minä olen aina nauranut tuolle pidetään päät ylhäällä "sanonnalle". Kiekkoon katsominen kuuluu peliin. Ei jääkiekkoa pelata kokoajan suorassa niinkuin puupökkelöt. Kokeileppa, vaikka huviksesi pelata jossain kokoajan suorassa ja pää pois kiekosta. Enpä oikein usko, että kovin hyvin sillä taktiikalla pärjäisit. Yksinkertainen ratkaisu tälle ongelmalle on, että vastustajan kunnioitusta parannetaan, ei taklata silloin, kun vastustaja ei ole valmis taklaukseen ja katse on kiekossa. Eikä siihen mitään sääntöpykälää välttämättä tarvita. Pelaajien keskinäisellä kunnioituksella homma hoituu ja hyvin, puun takaa taklauksia ei tule, kun pelaajat kunnioittavat vastustajaa. Kaukalopalloksi muuttuminen ei muuten tarkoita sitä, että sikamaisia taklauksia karsitaan, jos satut tietämään. Kyllä niitä puhtaitakin taklauksia varmasti jää jäljelle, jos sikamaisuudet karsitaan, kunnioittamalla vastustajaa edes sen verran, että ei ruveta taklaamaan valmistautumatonta ja huonossa asennossa olevaa vastustajaa, vai eikö muka jää? Mitä mieltä olet muuten Oliwan eilisistä sikamaisuuksista, kuuluvatko ne mielestäsi peliin?

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Laiska-Lasse Leijonissa, siinä nimi uudelle lastenkirjalle.

Käsittämätöntä, että Ara otti Lassen ennen Rudya. Olen molempien nähnyt pelaavan punaisessa nutussa ja voin sanoa, että Rudy oli joka osa-alueella Lepo-Lassea parempi. Rudy on jopa teknisempi pelaaja kuin Laiska-Lepo-Lasse. Rudy parhaimmillaan pystyy omiin ratkaisuihin ja luo tilanteita myös muille. Tietysti Rudyn taklaukset ja muutamat ylilyönnit ovat aihettaneen sen, että Rudya pidetään vain taklaajana ja pahana poikana.

Johannes voisi esim. kaivaa Rudyn tilastot sm-liigasta. Muutaman maalinkin hän on urallaan tehnyt, parhaalla kaudella lähes 20, jos oikein muistan.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pts:

Jokainen, joka on pelannut kiekkoa vähänkään paremmalla tasolla, jossa saa ottaa todella kovia taklauksia vastaan tietää mikä niiden merkitys pelin kannalta on. Muutama kova puhdas taklaus, puun takaa tai ei, pistää pelaajan epäröimään ja varomaan tiukkoja tilanteita. Siis ei mitään mullistavaa karkuun luistelua, vaan varovaisuutta, joka taasen vaikeuttaa peliä. Ne ovat todella osa jääkiekkoa, eikä edes vähäpätöisin.

Puuntakaa saa taklata, pelissä pitää olla valmiina ottamaan taklauksia kokoajan vastaan, jos kiekko on hallussa. Laitojen lähellä ei kannata laittaa päätä ehdoin tahdoin alas ja kaivaa kyyryssä kiekkoa. Tämä opetetaan jo nuorena pelaajille ja heillä on itselläkin vastuu tästä, muutenhan laidan vieressä voi vain laittaa takamuksen eteen ja pään laitaan ja hautoa vapaasti kiekkoa.

Toki harkinta kykyä tulee pelaajilla olla. Turha ajaa kaveria kylmäksi jos hän on pääalhaalla irti laidasta, tämä on sitä kuuluisaa toisen huomioon ottamista. Eli järkeäkin pitää olla mukana.

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti PTS
Sen sijaan tuohon teoriaasi siitä, että niillä pystyttäisiin huonontamaan oleellisesti vastapuolen pelaajien suorituksia ei pidä paikkaansa jos puhutaan puhtaista ja puun takaa taklauksista.

Niinpä niin. Ja fiktiosta todellisuuteen: Erittäin hyvä keino saada tshekkiläisiltä taiteilijoilta pois pelihuumori on kova taklauspeli. Ton, Caloun ja kumppanit ovat juuri oiva esimerkki siitä miten kova taklauspeli puree kuin veitsi voihin. Jokainen jääkiekkoa oikeasti pelannut tai edes tosissaan seurannut tietää, että kova taklauspeli puree kummasti määrätyn tyyppisiin pelaajiin.

Minä olen aina nauranut tuolle pidetään päät ylhäällä "sanonnalle"..

Yksi ensimmäisistä ja tärkeimmistä asioista oman turvallisuuden kannalta joita junnuille teroitetaan. Että sellainen naurun aihe.

Yksinkertainen ratkaisu tälle ongelmalle on, että vastustajan kunnioitusta parannetaan, ei taklata silloin, kun vastustaja ei ole valmis taklaukseen ja katse on kiekossa.

Minä ehdotan sellaista sääntöä, että ei saa tehdä maalia, jos ei maalivahti ole valmis torjuntaan.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kyllä JRuutu olisi ollut syytä ottaa mukaan joukkueeseen. Itse olisin ottanut vaikka Kimmo Rintasen tilalle - jolla ei tee mitään Kanadaa eikä oikeastaan Ruotsia tai Tsekkiäkään vastaan. Sen ainoan kerran kun Suomi on Tsekit viime vuosina peitonnut, se on tapahtunut nimenomaan JRuutun taklauksten avulla :D

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy