Royal Enfield 500 Bullet Classic

  • 7 023
  • 13

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Moottoripyöräkuume on päässyt pahasti yllättämään ensimmäistä kertaa sitten nuoruusvuosien. Retropyöräily on meikäläisen mieleen eikä mitkään yli-kimeät kyykkypyörät muutenkaan kiinnosta, mutta nyt olisi pakkomielteenä saada ihka aito (mahdollisesti jopa tuliterä) intialainen Royal Enfield. Kenelläkään kokemusta näistä nerokkaista pyöristä? Esim. huolto (pienimmät korjaukset pystynee itsekin tekemään) ja varaosien saatavuus suomessa?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ei minulla noin Nerokasta pyörää ole koskaan ollut omistuksessa.
"nerokkain " pyörä josta kovasti tykkäsin, oli 750-kuutioinen Honda vuosimallia 1972. Oli siinä komeat kromatut pakoputket - 4 kappaletta peräti ja se kyllä kiihtyi sellaisella volyymillä, että eihän sitä Suomen teillä laillisesti voinut "koittaa" - tuli kuitenkin sitten laittomasti koitettua... ja vielä ilman kypärää. Ah, nuoruus ja hulluus...

Norton Commando 750 (1969) oli minulla vuoden ajan lainassa - sillai lainassa että sain sillä kesällä ajaa sillävälin kun sen oikea omistaja oli armeijassa. Se on ainoa kokemukseni brittipyöristä.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vaikken prätkäkorttia omista, niin täytyy sanoa että kaverin pyörän kun tapasin ekan kerran niin olin myyty. Kyseessä KTM 660 SMC, siis todella loistavat saundit, sopiva ajoasento etc. Ei toki mikään euroopankiertoprätkä, mutta pikku kruisailuun ja miksei myös radalle. Käy sekä asfaltille että soralle, toki crossiin voi harkita renkaanvaihtoa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti pasil
Kyseessä KTM 660 SMC, siis todella loistavat saundit,

Tuostapa tuli mieleeni, että venäläinen AZ teki aikoinaan totaalisen huisia prätkää - siinä oli meinaan DIESELKONE!
Moottorin käyntiääni oli huisinoloinewn - tähän tapaan:

- jänkytä-jinkytä-KIRSK-jänkytä-jinkytä-BANG-JIRSK-jänkytä-jinkytä-KIRSK-BANG-BANG... jne. Todettakoon varmuuden vuoksi, että tämä EI ollut se malli jossa oli sivuvaunu varustettuna konekiväärillä.

50-luvun AaZetoissa oli ainakin se hyvä puoli, että motoristi sai aina poikkeuksetta ajonautinnon lisäksi kokovartalohieronnan - perseen kautta.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Pari osoitetta,joista voi tietoa hakea:

www.moottoripyora.org
www.bajahill.net
http://enfield.ewok.fi/

Itse hurahdin viime kesänä ja ajaa köröttelen japsikustomilla.Retrohenkeen pääsen Nolanin ei-ECE-hyväksytyllä ohuella mattamustalla avopotalla.

Muistaakseni noita RE:itä käytiin Intiasta hakemassa jopa niin,että ne ajettiin sieltä Suomeen.Bajahillin linkkien kautta taisin tapaukseen törmätä eli jonkunmoinen matkakertomus netistä löytyy.

edit:Linkkejä kuntoon hyvän asian puolesta
 
Viimeksi muokattu:

DeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Intian ihme

Tosiaan, mulla oli pari vuotta tuollainen Intian Rojali, uudesta asti. Työn laadussa on toivomisen varaa. Varaosia saa helposti, mulla meni imupuolen työntötanko reissulla, kaksi päivää ja kaverin postilaatikosta tupsahti uusi tönäri. Tekniikka on yksinkertaista ja itse pystyy tekemään kaiken jos vähän on perillä tekniikan perusteista. Kaikinpuolin kiireettömän miehen (tai naisen) kiva kulkupeli, itsellä on sen verran vauhti veressä että vaihdoin sitten kiukkuisempaan loordien tekeleeseen. Jos nyt haluat lisää infoa asiasta niin vaihdetaan puhelinnumeroja yksityisviesteillä
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kiitoksia paljon ELÄKELÄINEN ja DeS valaisevasta informaatiosta!

Aijai, tänäänkin olisi hyvä ajokeli...
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Vielä varoituksen sananen:

Pitkän tauon jälkeen tuntuu helposti siltä,että rauhallisempikin köröttely riittää.Aika pian terve mies alkaa toivoa lisävauhtia,vaikkei mitään muoviluotia kaipaisikaan.Itse ostan isomman ja tehokkaammaan heti kun vain pystyn.

Tämä on vaarallinen tauti.Autokin jäi vaihtamatta ja mökkiosuudesta luovuin,kun ei varat kaikkeen riitä.
Mutta kyllä taas tänä iltana tien päällä naurattaa.
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Roju Enkeli

Itse olen nuoruuteni hieronut muunmuuassa Britti-pyörien parissa, joten ehkä sananen täältäkin päin.

Osta pois. 96,4% varmuudella et kadu, vaan revittelet elämässäsi entistä irtonaisimmin ottein ja pääset kummallisten arvioiden keskipisteeseen. Niistähän sun ei tarvitse välittää.

Yleistä tietoa Britti-fillareista: Osia saa tekemällä, etsimällä ja soittamalla samanlaisille.

Brittifillari ei vuoda öljyä, se merkkaa reviiriä.


52-Arska
62-Trumppa
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Roju Enkeli

Itse olen nuoruuteni hieronut muunmuuassa Britti-pyörien parissa, joten ehkä sananen täältäkin päin.

Osta pois. 96,4% varmuudella et kadu, vaan revittelet elämässäsi entistä irtonaisimmin ottein ja pääset kummallisten arvioiden keskipisteeseen. Niistähän sun ei tarvitse välittää.

Yleistä tietoa Britti-fillareista: Osia saa tekemällä, etsimällä ja soittamalla samanlaisille.

Brittifillari ei vuoda öljyä, se merkkaa reviiriä.


52-Arska
62-Trumppa
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Roju Enkeli

Viestin lähetti pale
Osta pois. 96,4% varmuudella et kadu, vaan revittelet elämässäsi entistä irtonaisimmin ottein ja pääset kummallisten arvioiden keskipisteeseen. Niistähän sun ei tarvitse välittää.
Tuo vahvisti intoani entisestään, sillä tuo on juuri se imago, mistä pidän!
 

sneak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
http://www.motoitalia.fi

Tossa on Suomen maahantuojan sivut. En tiedä voiko niitä saada enää uusina Suomeen, jossain vaiheessa oli jotain ongelmia päästöjen kanssa. Laatu ei ole siitä parhaasta päästä. On käytetty ”patarautaa” kun konetta on kasattu. Pyörien laatu on aika yksilöllistä, on hyvää ja vähemmän hyvää.


Predator : Norton Commando 750 (1969)
Oliko se Fastback ja minkä värinen tuo oli??
 

DeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Re: Roju Enkeli

Viestin lähetti pale
Itse olen nuoruuteni hieronut muunmuuassa Britti-pyörien parissa, joten ehkä sananen täältäkin päin.

Osta pois. 96,4% varmuudella et kadu, vaan revittelet elämässäsi entistä irtonaisimmin ottein ja pääset kummallisten arvioiden keskipisteeseen. Niistähän sun ei tarvitse välittää.

Yleistä tietoa Britti-fillareista: Osia saa tekemällä, etsimällä ja soittamalla samanlaisille.

Brittifillari ei vuoda öljyä, se merkkaa reviiriä.


52-Arska
62-Trumppa

Täällähän vaikuttaa olevan enemmänkin brittimotoristeja. Onkos nimimerkki Pale Brittiralliin menossa? Itsellä ois suunnitelmissa lähteä jos ehdin vaan Dominator:in kasaamaan.
-62 650 SS cafe
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Royal Enfield 500 Bullet Classic

Viestin lähetti sneak





Predator : Norton Commando 750 (1969)
Oliko se Fastback ja minkä värinen tuo oli??

Se oli Norton Commando Roadster ja puna-musta. Niin ja puhuin läpiä päähäni - kone oli 850cc ja siinä oli hienoutena jopa sähköstartti. Enkä muuten ole varma että oliko se vuosimallia 1969. Se oli minulla käytössä 1977-1978 ja ei se siinä vaiheessa enää mikään uusi pyörä ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös