Roy Hodgson päävalmentajaksi.

  • 3 459
  • 38

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
No niin, tästä lähdetään Hesarin mukaan. Kommentteja?
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Blackburnin kannattajana Roy Hodgsonin (huippukaappaus Internazionalen penkiltä) nimen maininta tuo mieleen syöksykierteen, joka vei muutaman vuoden takaisen mestarijoukkueen lopulta silloiseen ykkösdivariin. 7 miljoonan punnan huippuhankinta Kevin Davies osoittautui flopiksi ja Hodgson sai monoa, kuitenkin ennen divariin tippumista.
Maajoukkueissa (mm.Sveitsi) tehnyt hyvää tulosta, joten josko sitten onnistuisi Suomessakin?
 
Viimeksi muokattu:

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Taustoja en tiedä, mutta yleensä ottaen tällaisissa tapauksissa on ollut tapana että asiakas (palloliitto) julkistaa asian ennen työntekijää (Hodgsonia) tai yhdessä tämän kanssa. Nyt uutinen levisi maailmalle Hodgsonin suulla Norjassa pidetyn tiedotustilaisuuden kautta, ja Hämäläisen ja Heliskosken kommentit saatiin vasta illalla kun asia paljastui.
No tällä nyt ei sinänsä merkitystä ole, mutta voisi kuvitella että palloliitto olisi halunnut tullut asian kanssa esiin oman tiedotustilaisuutensa kautta.

edit. urheilulehti olikin ensimmäinen asiasta uutisoinut
 
Viimeksi muokattu:

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
On vähän noloo että palliliitto ei itse saanu julkistettua siirtoa. Vaikka ainahan lehdet kerkeää ensiks mutta kuitenkin. Roy Hodgson taitaa sopia ihan hyvin pohjoismaisiin kuvioihin. Ruotsissa antanut hyvät näytöt(seurajoukkueessa). Sveitsin vieminen MM- ja EM-kisoihin on varmasti paras saavutus maajoukkue kuvioissa. En oikein osaa sanoa että olisi huono ratkaisu. Ainoa huonopuoli on pestin aloitusaika, jos oikein ymmärsin niin vasta ensi syksynä näin kävisi. Kuitenkin joutuu purkamaan sopimuksen seurassaan niin miksei samantien sitten.

Paljonkohan mies maksaa liitolle? Tosin mitäs minä tiedolla teen :) Mulle on sama kunhan vaan siellä on pätevä mies. Aika näyttää onko Hodgson pätevä mies Suomelle.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
En tunne miestä, mutta toivottavasti tämä äijä haluaa ensisijaisesti voittaa, eikä pelata Muurisen tavoin "näyttävää jalkapalloa" ja hävitä sitten tärkeät matsit. Käsittääkseni Suomen matskulla ei ole varaa kuin Kreikan EM-tyyliseen peliin, jos ervokisoihin halutaan. Olen kyllä mielelläni väärässä, sillä futis on hyökkäysvoittoisenakin usein liian tylsää katsottavaa. Ihan kliffaa sitä on kyllä pelata, ei siinä mitään.

Ainakaan Mr. Hodgson ei tule olemaan verkkaripuku päällä joka helvetin tilaisuudessa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Panzerfaust kirjoitti:
Ainakaan Mr. Hodgson ei tule olemaan verkkaripuku päällä joka helvetin tilaisuudessa.

Niin, minun puolestani Hodgson saa olla joka helvetin tilaisuudessa vaikka munasillaan, kunhan hoitaa Suomen seuraaviin arvokisoihin.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Toivottavasti Hodgson katselee ainakin Suomen maaottelun huomenna, kun testaillaan 3-5-2'sta(kai). Itseäni on nimittäin jo pidempään mietityttänyt miten homma toimisi, kun pelaajamateriaali on juuri kuin luotu siihen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mies on sinällään minulle melko tuntematon tapaus, mutta uskon ja luotan nyt, että ovat oikeaan ratkaisuun päätyneet, eivätkä ainakaan hätiköiden. Ovat siis tutkineet asiaa pidempään.

Siihen italialaiseen vaihtoehtoon (joka taisi olla aika epärealistinen?) verrattuna tämä on varmaan parempi, koska uskoisin britin soveltuvan Pohjoismaisiin kuvioihin paremmin ja myös kommunikoinnin pelaajien kanssa sujuvan paremmin.

Toistaiseksi vaikuttaisi ihan hyvältä ratkaisulta. Mielenkiinnolla odotan miestä tositoimissa.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Olin jostain lukevani että Erkki Alaja olisi ollut samaan aikaan Mälmössä pelaajana kun Hodgson valmensi siellä 80-luvun lopulla. Sitä kautta yhteys Suomeen on lähtöisin.
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Futisforumin puolella jotkut kritisoivat sitä, että Heliskoski jää Hodgsonin kakkoseksi, mutta minä näen asiassa pelkästään positiivista. Heliskoski tuntee kuitenkin suomalaiset pelaajat paremmin kuin moni muu ja lisäksi uuden koutsin työ alkaa joustavasti kun edellinen on mukana avustamassa. Jos/kun Hodgson voi aloittaa työssään vasta '06 elokuussa niin Heliskoskesta on suuresti hyötyä EM-projektissa hänen toimiessaan päävalmentajana siihen asti.

Kriitikoiden perusteena on ollut se, että nyt tarvittaisiin tuore kaveri oppipojaksi, mutta ei maajoukkue mielestäni mikään oppisopimuskoulu ole. Sinne tarvitaan parhaat mahdolliset voimat penkin taakse ja julkisuudessa olleella yhdistelmällä ollaan jo aika pitkällä. Vielä kun saataisiin tiimiin joku kansainvälisen pelaajataustan kaveri (esim. Mixu Paatelainen, Litmanen, Hjelm tai Kari Ukkonen) mukaan niin miehitys näyttäisi aika hyvältä.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tämä on sitten vahvistettu. Toivottavasti Hodgson saa jotain uutta aikaan suomalaisessa jalkapalloilussa. MM -tai EM-unelmaan en edelleenkään usko, löytääkö Suomi sieltä itseään koskaan?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin tulee mieleen tilanne jossa saatiin tanskan eM-kultaan valmentanut vamentaja suomeen ja odotukset olivat tosi korkealla.

Olen mielummin pessimisti ja varaudun siihen ettei suomi pääse ikinä arvokisoihin.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
massimo kirjoitti:
Olin jostain lukevani että Erkki Alaja olisi ollut samaan aikaan Mälmössä pelaajana kun Hodgson valmensi siellä 80-luvun lopulla. Sitä kautta yhteys Suomeen on lähtöisin.

Alajan Eki ei pelannut futista muualla kuin Kiffenissä topparina. Sen sijaan tarkoitat varmaan Ekin kaksoisveljeä Perttiä, joka oli mainio veskari ja pelasi mm. Malmössä. Mutta epäilen, että Hodgson valmensi vielä silloin Änklannissa (copyright by Keke Armstrong). Pertti Alajalla on kyllä laaja futishemmojen tuntemus ja veikkaan, että 'suositus' on tullut joltain heistä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
fat of the land kirjoitti:
Jotenkin tulee mieleen tilanne jossa saatiin tanskan eM-kultaan valmentanut vamentaja suomeen ja odotukset olivat tosi korkealla.

Olen mielummin pessimisti ja varaudun siihen ettei suomi pääse ikinä arvokisoihin.

Kieltämättä itsellä on puoliksi samanlaiset mietteet. Möller-Nielsenin aikana olin ihan sata, että tästä ei VOI seurata mitään muuta kuin arvokisapaikka. Ja taas jäätiin asemalaiturille, kun juna lähti.

Montaa kertaa ei viitsi enää tällä ikää hehkuttaa ja pettyä. No, onneksi enää ei tarvitse sanoa, etteivät miehet ja naiset ole kummatkaan olleet arvokisoissa. Kiitos vaan Käldille ja naisten maajoukkueelle.

Sitäpaitsi, lievästi pessimistisenä voi vain yllättyä positiivisesti. Jokainen toisenlainen tuloshan oli vain odotettua. Joka tapauksessa olen kuitenkin tyytyväinen siihen, että ratkaisumallia haettiin ulkomailta. Kaikki kunnia Jyrälle, joka varmaan on yksi parhaista kotimaisista vaihtoehdoista, mutta mielelläni näen penkin päässä miehen, joka on ennenkin menestynyt maajoukkueen peräsimessä.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Brewer kirjoitti:
Alajan Eki ei pelannut futista muualla kuin Kiffenissä topparina.
Kyllä Eki HIFK:ssakin topparina pelasi, sekä I- että II-divarissa.

Huvittavaa oli katsella eilistä urheiluruutua kun taustakuvassa luki Roy Hedgson ;-)
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Minä olen ainakin helvetin tyytyväinen Hodgsoniin. Maajoukkue tarvitsi nimenomaan kovan ulkomaalaisen päävalmentajkan ja sellainen myös saatiin. Eikö mies ole mm. valmentanut Walesin 2 kertaa arvokisojen lopputurnaukseen ja itse lasken Walesin suunnilleen Suomen tasoiseksi poppooksi, joten miksi ei valmentaisi myös meitä kisoihin saakka.

Lisäksi Heliskosken jatko 2. koutsina on myös hyvä uutinen. Odotan tältä duolta paljon ja toivottavast maajoukkueeseen ajetaan sisään paljon uutta verta, jottei mitään Johanssoneja, Nurmeloita ja Kolkkia tarvitse enää tarvitse sinivalkoisissa katsella!
 

Viljuri

Jäsen
Sveitsin.

Kyllä Hodgson omaa sellaiset meriitit, että ei edes hänen hieman laskusuunnassa oleva uransa edes himmennä tämän värväyksen arvoa.

Erityinen lisäarvo hänessä on englantilaisuuden ohella siinä, että hän on valmentanut jo Ruotsissa ja Norjassa seurajoukkueita. Kulttuurishokkia hänelle tuskin tulee tänne Euroopan viimeisille äärirajoille muuttaessa, joten menestystä voidaan ja tulee odottaa heti.

Heliskosken asema vt. päävalmentajana ja tulevana kakkosvalmentaja on myös järjestelyssä plussaa, pelaajiin tutustuminen tulee tapahtumaan kivuttomammin ja toisaalta palloliiton talouskin asiasta tykkää.

Pelaajien näkökulmasta Hodgson omaa tarvittavan auktoriteetin ajaaksen omat näkemyksensä läpi, tätä asemaahan ei esimerkiksi Mursulla ollut melkein missään vaiheessa. Vaatimattomammassakin orkesterissa kuitenkin tarvitaan riittävän kompetenssin omaava johtaja, etteivät kaikki soita miten ja missä sattuu. Meillä kuitenkin alkaa olla jo ihan oikeita persoonia joukkueessa, joten tätä asiaa ei voida pitää vähämerkityksisenä.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Brewer kirjoitti:
Alajan Eki ei pelannut futista muualla kuin Kiffenissä topparina. Sen sijaan tarkoitat varmaan Ekin kaksoisveljeä Perttiä, joka oli mainio veskari ja pelasi mm. Malmössä. Mutta epäilen, että Hodgson valmensi vielä silloin Änklannissa (copyright by Keke Armstrong). Pertti Alajalla on kyllä laaja futishemmojen tuntemus ja veikkaan, että 'suositus' on tullut joltain heistä.


Juu kiitos korjauksesta...Perttihän se oli. Mutta muistikuvani(lukemani lehtijutun) mukaan Pertti oli Hodgsonin aikaan Mälmössä...Täytyypä ihan alkaa kaivelemaan asiaa.

Edit: Väärä muistikuva Pertin uran suhteen. Pelasi Mälmössä 82-83 ja Hodgson 88 vuonna valmensi Mälmön mestaruuteen. No mutta kuitenkin sieltä kautta taisi kuitenkin suositus tulla.
 
Viimeksi muokattu:

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viljuri kirjoitti:
Erityinen lisäarvo hänessä on englantilaisuuden ohella


??!!
Nyt saat kyllä Herra Viljuri perustella, mitä ihmeen lisäarvoa miehen englantilaisuus tuottaa? Samalla voit mainita yhdenkin englantilaisen managerin, joka on menestynyt vuoden 1966 jälkeen.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brewer kirjoitti:
??!!
Nyt saat kyllä Herra Viljuri perustella, mitä ihmeen lisäarvoa miehen englantilaisuus tuottaa? Samalla voit mainita yhdenkin englantilaisen managerin, joka on menestynyt vuoden 1966 jälkeen.

Bob Paisley.

Joku voi yrittää mainita menestyneemmän managerin.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Kuvernööri kirjoitti:
Bob Paisley.

Joku voi yrittää mainita menestyneemmän managerin.

Mr. Governor
Sorry, minun lapsus. Vastaus hyväksytään ja pyydetään anteeksi huonosti asetettua kysymystä.
Sorry
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Uskon

Palatkseni ketjun varsinaiseen aiheeseen, uskon että Roi Hotsonni (copyright by Toni Nieminen) tulee onnistumaan mainiosti Suomen päävalmentajana.
Ilmassa olevaan kiistaan Jeremenko vs. Litmanen Hodgson pyyhkii perseensä. Tuskin hänellä on muutenkaan mitään suosikkipelaaja listaa, joten esim. Mika Nurmelakin voi rauhassa keskittyä muihin asioihin kun jalkapalloon.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nooh, itse pointtisihan oli erinomaisen hyvä. Sillä Paisleytä lukuunottamatta en itsekään keksinyt yhtäkään menestynyttä englantilaista manageria. Sen sijaan Skotlannista heitä on tullut ihmeen paljon, kuten Busby, Shankly, Sir Alex ja Graeme Souness.

Täytyy tunnustaa, etten itsekään ollut ihan satavarma Paisleyn kansallisuudesta, ennen kuin tarkistin asian.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Jos lähdetään linjalle Graeme Souness niin eittämättä paras britti Mister Kevin Keegan ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös