Re: When my bad dreams come to true...
Viestin lähetti Iceberg
Ensi kaudella se taas nähdään. TPS tulee olemaan äärimmäisen haavoittuva pienellä hmv-pakistollaan vastustajan karvatessa syvältä. Siellä ollaan taas kusisukassa...
Itse näkisin niin, että tämäkään asia ei ole aivan näin mustavalkoinen - vaikka Tepsistä puhutaankin. Jos pakistossa on keskimääräistä enemmän luistelutaitoisia ja ennen kaikkea syöttötaitoisia (Paukkusta ei lasketa) miehiä, on myös keskimääräistä todennäköisempää, että kiekko saadaan toimitettua järjellisellä tavalla pois omasta päädystä, ennen kuin lirahtaa housuun. Hyvin liikkuvalla ja "kiekollisella" joukkueella on useimmiten myös se etu, että kun kiekko on keskimääräistä useammin oman joukkueen hallussa, ei hätätilanteita synny omassa päässä aivan niin usein.
Lisäksi pitänee huomioida sekin, ettei nykyliigassa siellä vastustajan syväkarvausosastollakaan tule vastaan varsinaisesti mitään joesakicejä kovin usein.
Tämän sanottuani lisään, että en itsekään ole täysin tyytyväinen Erosen hankintaan. Eke on toki nykyliigan mittapuulla kelvollinen pakki, jonka jäällä ollessa voi olla luottavaisin mielin. Lisäksi Erosen läsnäololla on toivottavasti jonkinasteinen negatiivinen korrelaatio Markku Paukkusen peliajan määrään. Mutta... olen Icebergin kanssa samoilla linjoilla siinä, että Erosen hankinnalla ei treagoitu siihen tarpeeseen, joka Tepsin pakistossa edelleen on. Miehiä on kohta toiselle kymmenelle, mutta seassa ei ole yhtään A) isoa tai B) luonnevikaista kovaa pakkia. Yksi osaa taklata, mutta sekin hulluttelu todennäköisesti loppuu vähitellen kokonaan pelikieltojen pelossa.
Pakistoon liittyen, itse en kyllä Veli Neuvokkaan tavoin menisi kutsumaan Marko Kauppista erinomaiseksi pelaajaksi. Osaahan tuo keskenkasvuinen kukkakeppi luistella ja laukoakin keskimääräistä paremmin, mutta hänellä on eräs perustavanlaatuinen puute. Puute, joka on puolustajalla kohtalokas. Hän ei nimittäin juurikaan osaa puolustaa. Ellei Kohulle ole käyttöä kolmosketjun laiturina ensi kaudella, hän on minun kirjoissani täysin tarpeeton mies. Toivottavasti ottajia löytyy.
Jari Kauppilan tulo herättää niin ikään jokseenkin ristiriitaisia tuntemuksia. Jos ko. herraa pidetään onnistuneena hankintana ja kovana vahvistuksena, se kertonee enemmän SM-liigan nykyisestä tasosta kuin Kauppilan nykyisistä kyvyistä. Kuten sanottu, keskinkertaista työtä ei suuremmin kannata arvostella, mutta kolmikko Aalto-Kauppila-Kankaanperä ei toistaiseksi todellakaan vakuuta. Eikä varmaankaan herätä suuresti pelkoa vastustajien riveissä. Varaan oikeuden muuttaa mieltäni, mikäli ko. herrat osoittavat minun olevan jälleen kerran väärässä.