Maple Leaf
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti bozik
Mä lisään vielä, että tällaisia ehdollisia sopimuksia tehdään varsin yleisesti.
Kyllähän aikaansa seuraavilla toimitusjohtajilla on edessään jatkuvasti pitkin kautta parhaimmillaan 50-100 koti- ja ulkomaisen pelaajan lista, jolta löytyvien nimien kykyjä, sopimustilannetta, siirtymähalukkuutta ja -ehtoja päivitetään koko ajan (juridisesti oikein eli managerien kautta). Ellei näin olisi, eivät toimitusjohtajat tekisi työtään hyvin, kuten eivät myöskään tekisi, mikäli odottaisivat alustavien (ehdollisten) sopimusten solmimisessa kesäkuulle - tuolloin voisi enää ihmetellä sitä, miksi parhaat ovat jo viedyt.
Nyt starttaavissa pleijareissa nähdään pelaajia, jotka tietävät jo (ainakin alustavasti) pelaavansa ensi kaudella jo aivan toisessa joukkueessa, kenties jopa sellaisessa jengissä, jota vastaan tänä viikonloppuna asettuvat. Itse en näe tässä mitään lojaliteetti- yms. ongelmaa. Jos olisin toimitusjohtaja joukkue X:ssä, joka pelaa joukkue Y:ta vastaan, ja olisin jo sopinut Y:n tähtihyökkääjän siirtymisestä ensi kaudella omaan jengiini olisin huolestunut, ellei kyseinen tähtihyökkääjä tekisi parastaan joukkuettani vastaan. Mitä minä tekisin miehellä, joka ei pelaa joukkueelleen? Todennäköisesti alkaisin epäillä, että hän tekisi minulle tulevaisuudessa saman tempun jota on nyt tekemässä joukkue Y:lle, ja peruisin alustavan sopimuksen.