Roster Watch 2004-2005

  • 393 539
  • 2 567
Tila
Viestiketju on suljettu.

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
niin

nimet Lind ja Dahlman ovat hyviä ja tervetulleita kavereita Jokeripaitaan ensi kaudeksi.

Esim Ketju Lind-Filppula-Dahlman on hyvä kakkos tai kolmos ketju mutta todellisuudessa ykköseen tarvitaan kovan luokan sentteri sillä itse en jaksa uskoa pätkääkään siihen että Metro syksyllä Jokereissa pelaisi ,syyt samat kuin Cobolin kirjoituksessa.

Jokerit eivät siis tässä vaiheessa voi laskea Metron varaan juuri mitään joten 2 sentteriä tarvitaan joista toisen pitää olla liigan huipputasoa kuten esim Tommi Santala olisi.

Lisäksi maalitekoon tarvitaan pari kaveria joten akselilla Virmanen/Jortikka on työnsarkaa aivan riittämiin että ensi kaudella kärkikahinoissa pärjättäisiin.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Hienoja uutisia Tuomakselta

Viestin lähetti Tumba
Laineesta en luopuisi, en sitten millään. Kundi pelaa vaikka byyrissä, jos on pakko. Laine on oma suosikkini, ehdottomasti. Jyskyt ja heikot ulkomaalaiset pihalle, laatua tilalle. Niin ja Tomekille patsas.

Olen samaa mieltä että Laineesta ei saa luopua.Laine on tosi taistelija ja lisäksi hänellä on Jokeri sydän. Jokeri joukkue tarvitsee Laineen kaltaisia taistelijoita ei mitään Surffailijoita ala Turunen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Re: niin

Viestin lähetti liigajyrä
Jokerit eivät siis tässä vaiheessa voi laskea Metron varaan juuri mitään joten 2 sentteriä tarvitaan joista toisen pitää olla liigan huipputasoa kuten esim Tommi Santala olisi.

Mutta Santalan varaan voi?

Santala sentään pelaa tuolla rapakon takana, välillä ylhäällä välillä farmissa mutta pelaa kuitenkin. Metro sen sijaan on kertonut että tuo farmissa pyöriminen alkaa hänen kohdallaan riittää ja Metro pelasi jo täällä. Kyllä mä pidän Metron meillä pelaamista todennäköisenpänä kuin Santalan paluuta. Ei tietenkään haittaisi jos molemmat olisi täällä mutta se vaatinee NHL-lakon.

Lintu, Kartsa ja Dalla, siinäpä mukavalta kuulostava kolmikko. Ja kaverit on erittäin tervetulleita takaisin.

Teemu Laineen kauppaamista pois en sen sijaan kyllä ymmärrä tippaakaan, Teemu on Jokeri jolla sykkii rinnassa aito-Jokerisydän. Missään nimessä Teemua ei pidä päästää kehdonryöstäjiin (HPK) tai pohjoisen porotokkaan. Ei, ei, ei! Ainut edes jossain määrin hyväksyttävä suunta on ulkomaat mutta siltikin lähtö hieman ihmetyttää, paitsi jos Teemu itse haluaa lähteä.

Uuden maalivahdin suhteen mulla ei ole edes mitään kunnon arvauksia. Norrena? Nurminen?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun ehdotus uudeksi veskariksi olisi Kari Lehtonen. Mies on ilmiselvä Jokeri ja olisi vielä selkeästi vahvistus. En tiedä kuinka realistinen vaihtoehto tämä on, mutta mieluinen se ainakin olisi.

Tää ei kyllä kuulu kuin välillisesti tähän ketjuun, mutta Kari oli viime yönä pelannut ensimmäisen 0-pelin NHL:ssä. Mies taitaa olla jo kokonaista 20 v vanha, joten mikään kehäraakki ei ole kyseessä. Osta Masa Kari takaisin, lupaan ostaa lipun Jokerien jokaiseen kotipeliin tulevalla kaudella.
 

Filosofem

Jäsen
Viestin lähetti bozik
Mun ehdotus uudeksi veskariksi olisi Kari Lehtonen. Mies on ilmiselvä Jokeri ja olisi vielä selkeästi vahvistus. En tiedä kuinka realistinen vaihtoehto tämä on, mutta mieluinen se ainakin olisi.

Toki itsekin ottaisin Lehtosen takaisin meille jos vain voisi. Kaikista maailman maalivahdeista juuri Lehtonen, kyllä. Mutta tämä ei ole missään nimessä lähelläkään realismia. Ei yli kymmeneen vuoteen. Tietenkin on NHL-lakko tulossa, mutta silloin Kari käsittääkseni pelaa AHL:ssä, joten tämän toiveen voipi haudata oikeastaan samantien.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Maalivahti?

Loin silmäyksen liiga-joukkueiden maalivahtien sopimustilanteisiin ja voidaan todeta, että liigasta kunnon maalivahtia ei ole vapautumassa. Kuitenkin Cobol kertoili uuden maalivahdin olevan tuloillaan ilmalaan veräjän suuta tukkimaan, joten katseet pitää kohdistaa joko pienemmän veden taakse Ruotsiin tai vähän isomman lätäkön taakse aina Amerikkaan asti! Kummassakin maassa kyllä suomalaisvahteja riittää, mutta kukahan sieltä olisi kotimaahan palaamassa?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Filosofem
Toki itsekin ottaisin Lehtosen takaisin meille jos vain voisi. Kaikista maailman maalivahdeista juuri Lehtonen, kyllä. Mutta tämä ei ole missään nimessä lähelläkään realismia. Ei yli kymmeneen vuoteen. Tietenkin on NHL-lakko tulossa, mutta silloin Kari käsittääkseni pelaa AHL:ssä, joten tämän toiveen voipi haudata oikeastaan samantien.
Näinhän se on, kirjoittelin tuon lähinnä tyyliin "toivotaan toivotaan". Itse asia tuossa viestissä oli lähinnä se, että harmittaa suoraan sanoen perkeleesti, että NHL vie tuollaiset 20-kymppiset jätkät saman tien. Eli ongelma on, että kun joku lyö itsensä todella läpi (Ruutu, Lehtonen tms.) niin mehän emme noita ukkoja nää kuin sen läpimurtokauden. Pakkohan tämän kanssa on oppia elämään, mutta ei se ketutusta poista.

Selänteen osalta toivon että mies lopettaa ilman paluuta Jokereihin. Jokainen meistä tietää kuinka tärkeä mies Teemu on Jokereille ollut, nyt ei kannata ottaa riskiä, että mies tulee pelaamaan kauden tänne, odotukset ovat pilvissä mutta Teemullakin ikä alkaa painamaan ja lopputulemana Teemua pidetään kehäraakkinna. Tyylikkäästi vaan Kurrin tapaan hokkarit naulaan, Teemu tarjosi monta loistavaan muistoa meille, ne on kuitenkin nyt syytä siirtää kullatuin kehyksin historiaan.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti bozik


Selänteen osalta toivon että mies lopettaa ilman paluuta Jokereihin. Jokainen meistä tietää kuinka tärkeä mies Teemu on Jokereille ollut, nyt ei kannata ottaa riskiä, että mies tulee pelaamaan kauden tänne, odotukset ovat pilvissä mutta Teemullakin ikä alkaa painamaan ja lopputulemana Teemua pidetään kehäraakkinna. Tyylikkäästi vaan Kurrin tapaan hokkarit naulaan, Teemu tarjosi monta loistavaan muistoa meille, ne on kuitenkin nyt syytä siirtää kullatuin kehyksin historiaan.
Minä kyllä mielelläni näkisin Selänteen yhden kauden Jokerien paidassa.Ja sen jälkeen paita areenan kattoon.
Muuten jaksaahan Raipekin vielä polkea vaikka ikää on yli 40
 

zone55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikäs on Jani Hurmeen tilanne? Jos (toivottavsti) mies kuntoon tulee niin paluu sm-liigaan saattaa olla mahdollinen...

Itselläni ei kyseistä miestä vastaan mitään ole vaikka ei Jokeritaustainen olekaan.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viestin lähetti zone55
Mikäs on Jani Hurmeen tilanne? Jos (toivottavsti) mies kuntoon tulee niin paluu sm-liigaan saattaa olla mahdollinen...

Itselläni ei kyseistä miestä vastaan mitään ole vaikka ei Jokeritaustainen olekaan.

Eiköhän tuo Tepsiin mene jos Suomeen tulee. Kyllä ottaisin mielelläni Jokereihinkin, mutta tuskinpa on tulossa...

Tuleva maalivahti on todennäköisesti jostain Euroopan sarjasta, ei SM-Liigasta. Sen oiskin sitten parasta olla huolellisesti scoutattu kassari, sillä mitään Parrisduffuseja en halua enää meillä nähdä! Kärpän tulo olisi lottovoitto, mutta Kärpän tulo Jokereihin on lähes yhtä todennäköistä kuin se, että lottovoitto osuisi kohdalleni ensi lauantaina...
Pasi Nurminen on mahdollinen, tietääkseni. En kyllä pistäisi pahakseni jos Masa räväyttää finaalien jälkeen että Nurminen on uusi maalivahtimme ;)
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti pappi
Minä kyllä mielelläni näkisin Selänteen yhden kauden Jokerien paidassa.Ja sen jälkeen paita areenan kattoon.
Muuten jaksaahan Raipekin vielä polkea vaikka ikää on yli 40
Niinhän se on, että Raipe painaa edelleen. Mun mielestä Teemu on kuitenkin täysin toisentyyppinen pelaaja, sen täytyy saada loistaa, muuten ei tule mitään. Raipe on tässä suhteessa fiksumpi pelaaja, se pystyy sopeutumaan erilaisiin rooleihin, Teemusta ei välttämättä tähän ole.

papin kanssa kuitenkin jollakin tavalla olen samoilla linjoilla. Jos Teemulla oikeasti on HALUA vielä pelata sm-liigaa, kyllä siinä kelpo peluri on. Nyt täytyy koettaa selvittää mitkä on Teemun fiilikset.

Vielä Raipesta. Kaveri on yksi Suomen Mr. jääkiekko ja arvostan hänet sekä Ilveksen todella korkealle. Fakta kuitenkin on, että Hifk-Ilves sarjassa Raipe oli yksi Ilveksen heikoimmista lenkeistä. Ei ehtinyt Raipe enää tilanteisiin ja kuten hän itse sanoi, paremmalla pelaamisella hän olisi pystynyt estämään Hifk:n vikassa matsissa tekemät maalit. Näin sanoi myös tilastot. Aika on ajanut Raipen (ja Teemun) ohi.

zone 55, Ikijokerin kanssa samoilla linjoilla. Turkuun tai hokkarit naulaan.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Uudesta veskasta.

Se voisi olla Nurminen. Käsittääkseni miehellä ei ole mennyt kausi ihan nappiin, kun taas Lehtonen on pelannut todella vakuuttavasti ne kolme peliä, mitkä hän on päässyt pelaamaan.
Oma arvaukseni on siis Pasi Nurminen.
On muuten jännää ajatella, että Atlantan NHL-joukkueen maalivahdit ovat kummatkin Jokereista NHL:ään lähteneitä. Hehe.

PS. Kuka on muuten tuo Scott, josta puhutte?
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nurmisesta...

Mies on ensimmäinen suomalainen maalivahti, joka on taistellut itselleen ykkösmaalivahdin paikan ison veden takana ja täällä puhutaan, että ei ole oikein onnistunut. Ensi kauden joukkue pitää rakentaa niin, että mitään ei lasketa NHL:n työsulun varaan ja sen on onneksi Virmanenkin tajunnut.....Että eiköhän se maalivahti ole jokin muu kuin Pasi Nurminen.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Nurmisesta...

Viestin lähetti massaonvoimaa
Mies on ensimmäinen suomalainen maalivahti, joka on taistellut itselleen ykkösmaalivahdin paikan ison veden takana ja täällä puhutaan, että ei ole oikein onnistunut. Ensi kauden joukkue pitää rakentaa niin, että mitään ei lasketa NHL:n työsulun varaan ja sen on onneksi Virmanenkin tajunnut.....Että eiköhän se maalivahti ole jokin muu kuin Pasi Nurminen.
Jep, en jaksa uskoa, että Jokerien resurssit riittäisivät Pasin palkkaamiseen. Kyse on tervehenkisestä nuoresta ukosta, joka tekee rahaa nyt kun siihen on mahdollisuus. Lähteenä Pasi itse.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Jokerifanien keskustelupalstalla jutellaan, että pari nimeä pyörii maalivahtikysymyksen ympärillä ja että pitäis olla ihan hyvää liigatasoa. Onko kellään tietoa näistä nimistä? Pelkkää spekulointiahan tämä tietysti on, mutta eipä tällä haavaa Jokerifaneilla ole parempaakan tekemistä!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti bozik
Selänteen osalta toivon että mies lopettaa ilman paluuta Jokereihin. Jokainen meistä tietää kuinka tärkeä mies Teemu on Jokereille ollut, nyt ei kannata ottaa riskiä, että mies tulee pelaamaan kauden tänne, odotukset ovat pilvissä mutta Teemullakin ikä alkaa painamaan ja lopputulemana Teemua pidetään kehäraakkinna.

Se mitä mä olen noita Coloradon pelejä nähnyt niin Teemun onnistuminen on ollut hyvin hyvin pienestä kiinni. Teme rakentaa joka pelissä hyviä paikkoja ketjukavereilleen ja Teemulla itselläänkin on joka pelissä ainakin muutama hyvä paikka iskeä kiekko reppuun. Ja liikkeensä puolesta Temellä näyttäisi kaikki olevan ihan hyvässä kuosissa. Selänne olisi unelma vahvistus mille tahansa SM-liiga joukkueelle ja ei se Teemun maalinteko taito minnekään ole kadonnut, vaikka viime aikoina on ollut hiljaisenpaa. Ja toisaalta taso SM-liigassa on hieman tuota NHL heikompi niin Teemun huikeat taidot varmasti näkyisi tulostaululla. Parenpaa suomalaista maalintekijää saa kyllä etsiä. Ja se 33 vuoden ikä ei ole mikään este.

Eli jos Temestä itsestään vain tuntuu siltä että jääkiekko on edelleen kivaa ja haluja pelata löytyy niin Jokereissa on aina paikka vapaana. Ja se on satavarma että taitojensa puolesta Temellä ei ole meidän eikä SM-liigan tasolla mitään hävettävää. Huikea pelimies.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: Re: niin

Viestin lähetti flintstone
Ainut edes jossain määrin hyväksyttävä suunta on ulkomaat --clip---
Teemu itse haluaa lähteä.

Siinähän tuo olikin. Laivat kulkevat länteen.
 

Mokela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Korhonen

Olen antanut itselleni kertoa, että Markus Korhonen olisi Jokereiden uusin maalivahti.
Jos et voi voittaa vihollista, osta se ;)

Huhuahan tämä vielä toistaiseksi. Aika näyttää. En menisi valalle.

EDIT: Painotan, että uskominen jokaisen omalla vastuulla. Itsekään en ole vielä päättänyt, että uskonko tähän huhuun. Niin uskomattomalta se kuulostaisi.
 
Viimeksi muokattu:

Filosofem

Jäsen
Re: Korhonen

Viestin lähetti Mokela
Olen antanut itselleni kertoa, että Markus Korhonen olisi Jokereiden uusin maalivahti -- Huhuahan tämä vielä toistaiseksi -- En menisi valalle.

Seuraa kolmitavuinen sana: VOI-VIT-TU. Kyllähän tuo "Karhu" on periaatteessa hyvä kassari (kyllä, muistan toki ne ottelusarjat Kärppiä vastaan), mutta en kyllä lähtisi vaihtamaan Korhosta edes Häkkiseen. Ei tätä, älä Mokela mene jatkossakaan tämän suhteen valalle. Vai löytyykö väitteelle muita puoltajia?
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Enpä oikein usko, että Korhonen on Jokereien uusi molari, koska se olisi taas kerran todellinen riskihankinta, joista luvattiin ppästä eroon tänä kesänä. Jos tämä hankinta toteutuu, voidaan jälleen todeta Masan ja Hjalliksen kusettaneen faneja todella pahasti. En kuitenkaan usko case-Korhoseen ennen kuin olen sen omin silmin nähnyt.
 

J.Rita

Jäsen
Tässä suomalaisten Elitserien-vahtien tilanteet:

Korhonen: jatkaa Brynäsissä
Wallinheimo: siirtynee JYP:iin
Myllys: palannee SaiPaan
Norrena: jatkaa Linköpingissä
Kapanen: jatkaa Timråssa
Riksman: jättää MoDon
Vesa: jättänee MoDon

Elitserienistä vapautunee ainakin muutama kelvollinen maalivahti (Bjurling, Henriksson, Hirsch), mutta kukaan heistä ei taida tulla Jokereihin.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Mikäs on muuten Andyn tilanne Södertäljessä? Eikös selkä brakannu tällä kaudella?

Mielestäni veskariksi ei kannata hankkia mitään Korhosta. Luulisin, että Langkow haluaisi pois Porista. Vai olikos hän juuri tämä Scott, josta puhuitte?
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Stökö

Anttia pitkään vaivannut selkä leikattiin joulun alla eikä ole parantunut toivotulla tavalla. Sopimus SSK:hon loppui tähän kauteen. Jatko on ymmärtääkseni auki.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Olis muuten mukava "v*ttuilu" Nordiksen suuntaan jos Riksman tuliskin meille. Tuskin tapahtuu but still...
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti MC61
Luulisin, että Langkow haluaisi pois Porista. Vai olikos hän juuri tämä Scott, josta puhuitte?

Miksi niin luulet. Ei kai vaan Ässien vaatimaton menestys ole muokannut asenteitasi tähän suuntaan? En usko, että Lankku olisi mihinkään lähdössä. Vuosi sitten siirto Jokereihin luki jo Hesarissakin muttei toteutunut. Olisitte silloin ottaneet, nyt taitaa olla jo myöhäistä/aikaista.

Toisaalta Ässien rahat ovat hyvin pitkälti juuri Langkowissa kiinni. Jos seura haluaa nimiä joista ollaan puhuttu, niin rahaa on pelaajakaupoista irrotettava se on selvä. Tältä kantilta Scottin lähtö voisi olla mahdollinen, kunhan kunnollinen halvempi paikkaaja löytyisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös