Tämä. Sanoin pojalle kun SaiPa-matsia katottiin, että kato miten nopee Roope on vaikka on iso äijä, se sano et siitä tulee yhtä nopee (se pelaa itekin 10-numerolla, koska Roope) :-D
Näin niistä nuorista tulee lasten esikuvia nopeesti.
Hintzissä kiinnittää loistavan luistelutekniikan ja vauhdin lisäksi huomiota, että syöttää kovasta vauhdista erinomaisesti, vrt. Parru jolla usein tulee liikaa kuskausta. Kaiken kaikkiaan Hintz on valmis IFK:n 1-senaks ens kaudelle. Tätä mieltä mä oon.
Kyllä, iso, taitava ja varsinkin hemmetin nopee, löytyy vielä ns. kakkosvaihde luisteluun millä painaa jokaisesta liigapakista heittämällä ohi. Nyt on alkanut tulla tulostakin. Sentterinä pelaaminen on parantunut huomattavasti. Roopella on kaikki mahdollisuudet mihin vaan, NHL:ssäkin vähintään kolmoskenttään, mutta en epäilisi vaikka tekisi hyvän uran ylemmissäkin kentissäkin, kaikki mahdollisuudet siihen on. Itse haaveilin Hintzistä HIFKiin jo ennen kuin siirtyi ja olin ihan hemmetin fiiliksissä kun saatiin tällanen jätkä, mietin silloin, että miks ei meiltä tuu näitä koskaan, mutta hyvä, että nyt on. Roopessa meillä saattaa olla salainen ase pleijareihin.
ps. Ja MM-kisojen otteluketjuissa oli osaltaan minun alkuarvioiden takia paska-Hintz läppää, mutta jos nyt oikein muista, niin noista kisoissa tehdyistä 3 maalista ainakin kaksi oli tärkeitä, oliko yksi tasoitus ja yksi voittomaali, täytyy vielä tarkistaa, mutta näin muistelisin.
Edit: Eli ainakin Ruotsia vastaan välierässä teki erittäin tärkeän 1-1 tasoitusmaalin.