Junttius, omaan napaan tuijottaminen, epärehellisyys ja epäluotettavuus. Kun olin siellä 90-luvun lopulla töissä niin työporukassa useampi tyyppi alkoi väkisin väittää Nokian olevan japanilainen firma, ja, että heillä oli tästä faktatietoa, kun totesin duunipaikan keskustelussa Nokian olevan suomalainen firma. Lukuisia muitakin esimerkkejä löytyisi vastaavan tason ”tiedoista” muuhun maailmaan liittyen.Mikä siinä sitten on mielestäsi niin huonoa?
En myöskään ole missään muualla maailmassa törmännyt niin kovaan selkäänpuukottamismentaliteettiin ja epärehellisyyteen työpaikoilla kuin siellä. Siitä huolimatta, että olen sentään työskennellyt myös Puolassa aikoinaan. Keskivertoamerikkalainen on lisäksi uskomattoman huonon yleissivistyksensä lisäksi täynnä hevonkukkua. Jos siellä sanotaan jotain naama hymyssä, niin juuri koskaan sitä ei todellisuudessa tarkoiteta. Sitä merkityksettömän smalltalkin määrää en ainakaan itse jaksanut vuodesta toiseen. Jos tuollaisista jutuista tykkää, niin kai siellä viihtyy sitten. Itselleni on ainakin maa, jossa en todellakaan halua koskaan enää asua.