Ei urheilussa voi pärjätä ikinä jos ei tavoittele jotain suurempaa...
En minäkään ennen kauden alkua uskonut että JYP johtaisi sarjaa yli puolet sarjasta, omat odotukset olivat sijoille 1-3.
Ei herran jestas, ajatele ihan itsekseen että olis se kornia ollut Että jos johtaa sarjaa kuten JYP jouluna niin Oltaisiin tyytväisiä että sijoitutaan neljänneksi.
Sehän olisi vastaavaa jos keihään heittäjä heittää eka kierroksella 90m niin hän olisi tyytyväinen sen jälkeen 85metrin kaariin.
Tai maratoonari johtaa 3min 30km kohdalla niin hokisi itsellen toivottavasti sijoitun viiden sakkiin.
Jos tällä asenteella lähtee urheilemaan, luuletko että voittoja saavuttaa.
Tai ajattele sitä että Kuopiossa oltaisiin heitettäisiin lapaset nurkkaan loppukaudeksi meillähän oli tavoite olla 10 sakissa ja nyt ollaan tokana ei meidän tarvitse yrittää enää. HEI haloo.
Myönnän että olen kriittinen kannattaja, ja jos se joitain jyp sydämmn omaavaa raapaisee syvältä että moittii raksta jyppiä, niin jos se helpottaa niin voi minua haukkua vaikka kuinka paljon tahansa. Mutta ei sillä JYPn peli parane pätkääkään. Silloin on anettava keppiä kun on sen aika ja sitten ruusuja ja mirhamia kun on menee hyvin.
Eikä tämä tarkoita sitä ettei JYP kuuluisi myös minun elämääni, joka ikinen pelipäivä sitä ollaan hengessä mukana ja toivotaan parasta.
Allekirjoittanut ei ole vielä kertaakaan uhonnut mistään mestaruudesta.
Mutta JOS ei nyt taistele runkosarjan voitosta et voi taistella koskaan siitä.
ja siitä CHL:stä runkosarjan voittaja pääsee karsimaan lohkovaiheeseen pääsystä, totta pitää voittaa se karsinta peli mutta siinä vaiheessa ei todellakaan tule vastaan mitään Venäjän mestaria tai vastaavaa. Suomalainen joukkue kuka siihen otteluun pääsee Runkosarjan voittaja tai kakkonen, tulee olemaan ennakkosuosikki kyseisessä ottelussa. Ja sen ottelun voittaminen on varmasti helpompi kun olla ykkönen runkosarjassa! Avaa tien CHL lohkovaiheeseen. JOS se ei ole tavoittelemisen arvoinen paikka, niin mikä?