RoKi-EtPo 16-3.
Noniin. Näinhän siinä pitikin käydä.
Ottelun lopputulos kertoo kaiken oleellisen, piste. Jo ensimmäisistä minuuteista lähtien jokainen hallissa tiesi mitä tuleman pitää. EtPo jaksoi pyristellä kolmen maalin etäisyydellä vielä toiseen erään asti. Niva pelasti EtPon vielä suuremmalta selkäsaunalta toisessa erässä antamalla RoKille muutaman täysin käsittämättömän jäähyn.
Kokkonen ja Uramo olivat tehneet pientä miksausta ketjujen 1-3 osalta. Loistavia siirtoja. Hatunnosto valmennukselle, nyt homma alkoi pelittää.
Ykkösketjuna hääri männä vuosilta tuttu Lahti-Sainio-Järvitalo. Homma toimi entiseen tapaan. Nyt ei muuta kuin pitämään tämä ketju yhdessä. Lahti palasi tasolleen.
Kakkosketju oli Alanne-Kylmämaa-Rautakoski. Rautakoski oli liekeissä puolitoista erää. Alanne petraa myös kokoajan.
Kolmosketjuna HaapaAro-Vimpari-Nurmenniemi. Vimpari esitti jo pelimiehen otteita, miehen vartaloharhautukset olivat todella makeaa katseltavaa. Mailatekniikkaa löytyy myös. Huima parannus edelliseen peliin jonka näin.
Haapa-Aro ei jostain syystä pelannut kolmannessa erässä, kaksi erää mies oli kuitenkin koko RoKi hyökkäyksen yritteliäisyyden ruumiillistuma.
Nelosketjuna oli tuttu Joona-Kilpijärvi-Tuunala. Joona tuntui tuskailevan tällä kertaa maalinteon kanssa. Ei meinannut mennä sisään mistään.
Puolustajista erityismaininnat Mattilalle, Raattamalle ja yllätys, yllätys Bajcille. Lovro pelasi elämänsä pelin. Teki loistavan esityön Haapa-Aron maaliin. Lovro meinasi myös kolmannessa erässä iskeä maalin parikin kertaa. Olen positiivisesti yllättynyt. Haipus, Himanka, Pohjalainen ja Kokkonen pelasivat peruspelin.
EtPon hyökkäys ei ole entisensä, tai sitten RoKi oli yksinkertaisesti liian hyvä. Rautio ja Pietsalo ovat kuin varjoja entisestä. Sikorski oli yksinkertaisesti todella hidas ja kankea. Ja missä oli paljon mainostettu junnuketju? Ketä siinä edes pelaa? Olen todella pettynyt. Edes Rautio-Pietsalo-Kuusela eivät kyenneet kontrolloituja hyökkäyksiä aikaansaamaan. Toisessa erässä kiekko pyöri ajoittain RoKin päädyssä pitkiäkin aikoja, mutta tämä johtui vain ja ainoastaan RoKi-jäähyistä. Viidellä viittä vastaan pelissä joukkueet olivat sanan varsinaisessa merkityksessä kuin eri planeetoilta.
Lainailen tässä alempana hieman aiempia kommenttejani.
Mielenkiintoista kyllä kieltämättä nähdä miten EtPo kykenee vastaamaan RoKin vauhtiin. Itse veikkaan että esim. Pekka Jaako vastaa vauhtiin jäähyillä.
Näin juuri kävikin Pekan kohdalla ottelun alussa. Mies otti sen pakollisen 2+10 minuuttisen jo ensimmäisessä erässä. Kolmannessa erässä Jaako ei enää jaksanut, ei päässyt edes jäähynotto etäisyydelle vikkeliin RoKi hyökkääjiin.
Mikäli vedot alkavat osua kohdilleen niin Rämet voi katsella peliä 10 minuutin jälkeen vaihtoaitiosta.
Itse itseäni lainaten. Rämet luisteli pois jo kahdeksan minuutin jälkeen muistaakseni. Tuli kolmanteen erään takaisin kentälle. Rollo tuossa aiemmin heittelikin jo noista Rämetin RoKi muistoista. Nyt revittiin hieman haavoja auki siltäkin osin.
Hyvä pojat! Tänään Lappi-areenalla tehtiin selväksi se että minne se Lapin herruus kuuluu. Huomenna hoidellaan Laser, siitä lähdetään.