@TosiFani taisi aiemmin kirjoittaa, että marraskuulle asti näkyi kehitystä, mutta sitten joukkueen sisäiset ristiriidat veivät mennessään. Olen jossain määrin samaa mieltä, mutta jossain määrin myös eri mieltä.
-
joukkueen avaus- ja viisikkopelaaminen oli koko kauden todella heikkoa. @vero toi huolenaiheita esiin jo alkusyksystä. Osa tästä oli kyllä Rockyn pelifilosofiaa, kiekosta luovuttiin aivan liian helposti. Eihän Kotkaniemen lyhyt pesti kuin Strömsössä sujunut (tjeu: loppusijoitus), mutta paljon tuli parannusta myös siitä, että kiekkoa ei enää dumpattu yhtä paljon, vaan pyrittiin Uden ja Kerälän johdolla rytmittämään peliä.
-
Erikoistilanteet sarjan heikoimmasta päästä
-
joukkue lipsui jo alkumetreillä sloganistaan "jokainen päivä on uusi tryout". Tähän ei varmaan tarvitse lisätä mitään.
-
hankinnat tikittävä aikapommi. Aika harvoin näkee tätä Liigassa, että käytännössä vahvistukset ovat pelkästään vemppoja tai kysymysmerkkejä. Mä olen monta kertaa tuonut esille, että ymmärrän kyllä, jotta Ässien resursseilla pitää ottaa myös riskejä ja etsiä yllättäviä onnistujia halvoista pelaajista. Mutta tämä ei kyllä toimi, mitä tällä kaudella nähtiin.
Todella moni palstalla osasi ennustaa hankintapolitiikan täydellisen riittämättömyyden..