Rocksmith 2014

  • 8 335
  • 20

Timppa73

Jäsen
Ohhoh, tälle "pelille" ei ole omaa ketjua - pakkohan tämä on avata.
Virtuaaliopettaja joka lupaa 60. päivän haasteella opettaa urpon luikkuttamaan keppiä, pakkohan tämä oli hommata kun keppikin tullut hankittua.
http://rocksmith.ubi.com/rocksmith/en-US/60-day-challenge/index.aspx <- tuosta viralliselle Ubi:n sivulle jossa kerrotaan haasteesta, videoita & tilutusammattilaisten kommentteja pelistä.

Itse aloitin eilen, kun Itellan miäs toi PC version cable bundlena cdon.fi:stä edulliseen 59,90 hintaan (sisältää postikulut näin jouluna, verkkokauppa.com myy vitosen halvemmalla - out of stock ollut jo 2vkoa).
2h 8min kesti sormet, sitten oli 7 oppitunnin jälkeen pakkolepoa.

Aleksi Laiho, fear for your seat... only 59days to go...

Edit: Akustista olen yrittänyt 16v sitten näppäillä kirjaston opetuskirjan avulla - luovutin viikossa. Tämä kyllä opastaa ja neuvoo, ihan nollatasolta lähtien, tosi hyvin ja perusteellisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Ohhoh, tälle "pelille" ei ole omaa ketjua - pakkohan tämä on avata.
Virtuaaliopettaja joka lupaa 60. päivän haasteella opettaa urpon luikkuttamaan keppiä, pakkohan tämä oli hommata kun keppikin tullut hankittua.
http://rocksmith.ubi.com/rocksmith/en-US/60-day-challenge/index.aspx <- tuosta viralliselle Ubi:n sivulle jossa kerrotaan haasteesta, videoita & tilutusammattilaisten kommentteja pelistä.

Itse aloitin eilen, kun Itellan miäs toi cable bundlen cdon.fi:stä edulliseen 59,90 hintaan (sisältää postikulut näin jouluna, verkkokauppa.com myy vitosen halvemmalla - out of stock ollut jo 2vkoa).
2h 8min kesti sormet, sitten oli 7 oppitunnin jälkeen pakkolepoa.

Aleksi Laiho, fear for your seat... only 59days to go...

Itsekkin tuli pari viikkoa sitten kaupasta haettua. Tyytyväinen oon ollu, tosin vanha Xboxini jäätyy joskus pelatessa. Ei oo kuitenkaan tarvinnut katua ostosta!

Itsehän en siis kitaraan hirveesti ole ikinä koskenutkaan, mutta selvää edistystä on jo näkyvissä.
 

Timppa73

Jäsen
14 päivää vedettynä, sormenpäistä nahkat kuoriutumassa ja tuntoaisti heikentynyt - kosketus tuntuu kuin olisi paleltunut sormen päät, sellainen turra tikkuilu vain :)
Kuuluu kuulemma asiaan sano isot pojjaat...

Noo, alkaa sointuja löytymään otelaudastakin ja saa kiinni ihan oikeasta kohdasta katsomatta sormiin yhtenään + oikeat kielet näpähtää kun pitääkin.

2 x 1h tai 1,5h päivässä tullut vedettyä ja parhain biisin mastery taso on 58%, muut alle tuon (kahdeksaa tullut testattua).
Enemmän olen noihin oppitunteihin panostanut (harjoitusraitaa vedän kunnes sen 100% saa) ja niistä menossa yli puolen välin, bends saa vääntää siellä vaikka hanuriin - ei niitä vaan kestä sormet ja hermot.

46d to go
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Tää on kyllä hieno peli. Jonkin verran olen kitaraa aiemmin soitellut ja lähinnä 80-luvun voimasointubiisejä soitellut. Eli hieman osasin jo jotain, ennenkuin tuon pelin hommasin. Vähän olen ollut laiska aloittamaan, mutta joitakin oppitunteja on tullut pelattua. Ja Ramonesin Blitzkrieg Bop mennyt 98,9 %. Tosin aika helppo tuo biisi on.

Hyviä harjoitteita pelissä on ja nyt kun vaan saisi itsestään enemmän irti.

Vaimokin innostui tuota kautta kitaransoittoa harjoittelemaan. Ja se on jo paljon se :)
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Saako tuosta ensimmäisestä Rocksmith-pelistä siirrettyä biisit tuohon Rocksmith 2014 -peliin? Eli siis jos käyn nyt hakemassa kaupasta tuon Rocksmithin, niin pystynkö soittamaan sen pelin biisejä tuossa Rocksmith 2014- pelissä? Se ensimmäinen Rocksmith kun taitaa pelinä olla melko heikohko, verrattuna tuohon uuteen.

Laitteistona Xbox 360.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Steamista sai PC-version ladattu 30 eurolla, joten pitihän tuo hommata. Nyt vielä joululomalla, mutta tammikuun toisella viikolla alkaa 60 day challengen kokeileminen täälläkin.
 

Timppa73

Jäsen
Saako tuosta ensimmäisestä Rocksmith-pelistä siirrettyä biisit tuohon Rocksmith 2014 -peliin? Eli siis jos käyn nyt hakemassa kaupasta tuon Rocksmithin, niin pystynkö soittamaan sen pelin biisejä tuossa Rocksmith 2014- pelissä? Se ensimmäinen Rocksmith kun taitaa pelinä olla melko heikohko, verrattuna tuohon uuteen.

Laitteistona Xbox 360.

Steamista saa n10eur vai oliko 15, hintaan song transfer ohjelman jolla saa kipaleet ykkösestä tähän 2014 versioon. Ja miinuksena se, ettei siirrä osaamistasojasi tai vastaavia samalla, aloitat biisin siis alusta.bonuksena tietenni on muutamat biisit sitten muokattu paremmaksi korjaamalla jotain deteileja tilutuksissa.

Edit: naamakirjassa on rocksmith sivustolla mahdollisuus jättää biisitoiveita, joista ubi kerää listaa ja hankkii sitten oikeuksia tehdä dlc sisältöä, jotain n.3€ biisille tulee lisähintaa steamista ja isompina bundleinakin jotain edullisemmin jo löytyy (esim iron maidenia). Eniten foorumien mukaan metallica ja gnr toivottuna, saa nähdä saavatko oikeuksia milloinkaan...
 
Viimeksi muokattu:

Timppa73

Jäsen
Steamista sai PC-version ladattu 30 eurolla, joten pitihän tuo hommata. Nyt vielä joululomalla, mutta tammikuun toisella viikolla alkaa 60 day challengen kokeileminen täälläkin.

jep, tuo usb-kitarakaapeli kuitenki välttämätön ja sitä löytyy erikseen esim cdon.fi ja verkkokauppa.com:sta ja n 6eur säästää näin pelin hankkimalla.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
jep, tuo usb-kitarakaapeli kuitenki välttämätön ja sitä löytyy erikseen esim cdon.fi ja verkkokauppa.com:sta ja n 6eur säästää näin pelin hankkimalla.

Huomasin itsekin vasta kaupat tehtyäni, että tuollainen piuhahan tarvitaan. Tuo Rocksmithin oma kaapeli hintaan 29,90e on kyllä kallis, kun kyse on kuitenkin yksinkertaisesta kitara-usb-piuhasta. Amazonista vastaava löytyi 8 eurolla, joten säästöä tulee hieman enemmän kuin 6e, tosin vaivaakin taas hieman enemmän.
 
Suosikkijoukkue
Caps, Zlatan, Läski-Ovi, Orpik, Tom Wilson
Tuli tilattua kyseinen peli kitaran kera, tuleva rokkikurko siis ilmottautuu!

Onko tosiaan niin, että edellisen (2011) version biisejä ei saa ostettua tuolta Rocksmithin kaupasta (pelialustana on PS3)?
Kovasti kiinnostaisi nimittäin Velvet Revolverin Slither-kipaletta yrittää opetella tuon pelin parissa.

Peli itsessään videoiden perusteella vaikuttaa suhteellisen vaikealta, varsinkin kun ainoa kitara jolla olen soittanut on tuo muovinen Guitar Hero-leikkikitara.
Kai tuo siitä selkeämmäksi muuttuu kun postipoika toivonmukaan alkuviikosta paketin kotiin kuljettaa.
 

Timppa73

Jäsen
Tuli tilattua kyseinen peli kitaran kera, tuleva rokkikurko siis ilmottautuu!

Onko tosiaan niin, että edellisen (2011) version biisejä ei saa ostettua tuolta Rocksmithin kaupasta (pelialustana on PS3)?
Kovasti kiinnostaisi nimittäin Velvet Revolverin Slither-kipaletta yrittää opetella tuon pelin parissa.

Peli itsessään videoiden perusteella vaikuttaa suhteellisen vaikealta, varsinkin kun ainoa kitara jolla olen soittanut on tuo muovinen Guitar Hero-leikkikitara.
Kai tuo siitä selkeämmäksi muuttuu kun postipoika toivonmukaan alkuviikosta paketin kotiin kuljettaa.
PC versiossa pitää ainakin omistaa edellinen versio + ostaa tuo n10eur siirto-ohjelma steamista. Ei hajua löytyykö vastaavaa PS3:lle. Itseä olisi kiinnostanut Megadeath ja VR edellisestä paketista, mutta en investoinut tuohon -> ostin Iron Maiden ja Green Day songpackit.

Soittokokemuksen pohjalta sanoisin, että olet tilanteessa missä olin itse aloittaessani. Guitar Herosta ei hirveästi hyötyä soittamiseen omasta mielestä ollut.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Peli itsessään videoiden perusteella vaikuttaa suhteellisen vaikealta, varsinkin kun ainoa kitara jolla olen soittanut on tuo muovinen Guitar Hero-leikkikitara.
Kai tuo siitä selkeämmäksi muuttuu kun postipoika toivonmukaan alkuviikosta paketin kotiin kuljettaa.

Itsellänikin ainoat kosketukseni kitaraan olivat juurikin Guitar Hero-leikkikitara, mitä nyt pari kertaa joskus räplännyt oikeatakin. Mutta noin kuukauden on tullut pelailtua ja kyllähän tuossa jo pari biisiä menee 100%. Soolot on kyllä ihan hakusessa vielä, ei noi bendit ja muut tilutukset onnistu sitten yhtään.


Hhhrrhh... Deth. Se on Megadeth.

Sori oli pakko, mut kysessä oma lempparibändi ja en kestä.
 

Timppa73

Jäsen
Hhhrrhh... Deth. Se on Megadeth.
Sori oli pakko, mut kysessä oma lempparibändi ja en kestä.
Ha, itse en edes huomannu kirjoittaneeni väärin, vaikka tiedossa on että deth.
Jossain 60 prossan tienoilla itsellä useampi kappale rythmg-polulla menossa, jotenkin jämähtänyt kehitys - pitänee vetää lyhyempiä sessioita kerran-pari päivässä. Sormet ei enää kipeät, tosin ovat kivikovat ja nahka kuoriutuu.
 

Moosehead

Jäsen
Uskaltaako tätä lähteä koittamaan jos aloitustaso on käytännön nolla? Kitaran voi varmaan hommata halvimmasta päästä?
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Uskaltaako tätä lähteä koittamaan jos aloitustaso on käytännön nolla? Kitaran voi varmaan hommata halvimmasta päästä?

Eiköhän uskalla. Peli sisältää varsin kattavasti opetusvideota ja harjoituksia. Uskoisin että kyseisen pelin avulla on mahdollista oppia soittamaan, mikäli intoa vaan riittää. Pitkäjänteisyyttä tuo toki normaalilta ihmiseltä vaatii. Bilepeliksi Guitar Hero tai Rock Band on toki parempi valinta.

Niin ja kitaraksi riittää lankku, joka pysyy edes kohtuullisen hyvin vireessä.
 

Timppa73

Jäsen
Uskaltaako tätä lähteä koittamaan jos aloitustaso on käytännön nolla? Kitaran voi varmaan hommata halvimmasta päästä?
Käytännön nollasta aloitin, thomann.de sivuston kautta tilasin kitaran, tuolta edullisimmillaan perus Harley-Bentonilla pärjää jo alkuun.
Itse ostin Fender Squier strat kopion ekaksi ihan vain tuon mikkien laadun ja otelaudan isomman koon vuoksi (mun käsi ei se ihan pienin ole ja pianistiksi olisi kuulemma ollut helpompi alkaa).

+1 Rommelin viestille, paras "opetusohjelma" tästä aiheesta.
 
Viimeksi muokattu:

Timppa73

Jäsen
Tuli ostettua tässä luukutuksen innostuksessa nyt sitten tuo ensimmäinen RS osakin steamista kappaleiden siirto-ohjelman kanssa. Toimii kuin junan vessa ja avasi DLC biisejä n160 ykkösversion kappaleiden lisäksi. Downside - meni samalla aika biisien latailuksi, 74eur meni hetkessa :)
Eye of the tiger - survivor ja 90%+ ekalla yrittämällä... C5 on aika tylsä ja puuduttava
 

Mehumaija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Man City
Tämän ketjun myötä itse tilasin tämän ensimmäisen Rocksmith-pelin juuri äsken.

Mietinkin tässä onko teillä palstaveljet kokemusta onko ko. paketin mukana tuleva kaapeli yhteensopiva myös Rocksmith 2014 editionin kanssa? (Lienee ehkä tyhmä kysymys).

Ajatuksena testata millaisesta viritelmästä on kyse koska kitaran varressa on tullut vietettyä aikaa kohtuullisen paljon vuosien saatossa. Tämän takia tilasin puolet halvemman ensimmäisen version. Pelkkää Rocksmith 2014 edition peliä en onnistunut erittäin lyhyeksi jääneen etsinnän tuloksena löytämään vaan muutamat sivustot tarjoavat vain cabel pundle-paketteja. 60-day challenge vaikuttaa mielenkiintoiselta ja houkuttelee kovasti.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Mietinkin tässä onko teillä palstaveljet kokemusta onko ko. paketin mukana tuleva kaapeli yhteensopiva myös Rocksmith 2014 editionin kanssa? (Lienee ehkä tyhmä kysymys).
Eiköhän se toimi. Ostin aikoinaan tuon alkuperäisen Rocksmithin PS3:lle ja nyt uudemman PC:lle, samaa piuhaa käytän molemmissa.
 
Suosikkijoukkue
Caps, Zlatan, Läski-Ovi, Orpik, Tom Wilson
Pari päivää pelailua takana ja johan onkin koukuttava peli!
Tuo kitarabundlessa oleva Epiphone Les Paul jr-kitara on myös ollut omasta mielestäni yllättävän hyvä, tosin kokemusta kunnollisista kitaroista ei ole ollenkaan.
Sormet alkaa olla todella kipeät, mutta kuulunee asiaan.

Olen keskittynyt pelkästään biisien opetteluun, joten tuota 60 päivän haastetta en ole aloittanut (en kyllä nopealla vilaisulla edes sitä löytänyt koko pelistä?).

Tämä ilta menee sormia lepuutellessa, mutta huomenna voikin jatkaa Everlongin harjoittelua.
 

Timppa73

Jäsen
Pari päivää pelailua takana ja johan onkin koukuttava peli!
Tuo kitarabundlessa oleva Epiphone Les Paul jr-kitara on myös ollut omasta mielestäni yllättävän hyvä, tosin kokemusta kunnollisista kitaroista ei ole ollenkaan.
Sormet alkaa olla todella kipeät, mutta kuulunee asiaan.

Olen keskittynyt pelkästään biisien opetteluun, joten tuota 60 päivän haastetta en ole aloittanut (en kyllä nopealla vilaisulla edes sitä löytänyt koko pelistä?).

Tämä ilta menee sormia lepuutellessa, mutta huomenna voikin jatkaa Everlongin harjoittelua.

Sormet kuulunee asiaan ja joka päivä kun kepität sen tunteroisen, niin kolmen viikon jälkeen alkaa olemaan nahka siinä kunnossa ettei ongelmaa.
60day challenge löytyy uplayn puolelta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös