Robert Rooba – eestiläistä osaamista

  • 88 384
  • 574

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Mullakin jäänyt vähän fiilis, että Rooba vähän yrittää liikaa ja peli menee koohottamiseksi ja ajatus ei pysy mukana. Rooban pitäisi jotenkin rauhoittua kiekon kanssa ja saada sitä rentoutta pelaamiseen. En sit tiedä onko luonut itselleen paineita sen suonenvetokauden jälkeen, vaikka ei kukaan Roobalta mitään 30 maalin kautta odota.
 
Suosikkijoukkue
Jyp HT
Voisin uskoa, että jos liigassa jatkaisi suunta olisi Espoo, tuttu paikka ja voisi olla isähahmona nuorelle(?) K-Espoon liigaporukalle.

Robi omiakin suosikkeja ja ajattelin, että pelaisi useamman kauden vielä JYPissä, mutta tosiasia on se, että Rooba ollut luvattoman heikko paluunsa jälkeen ja ilman merkittävää palkan alennusta ei häntä ole mitään järkeä joukkueessa pitää, kun pelillinen taso ei välttämättä riitä edes kokoonpanoon.

Harmillinen juttu kaikkineen.
Ehkä tämä ketju on parempi vastaukselle.

Aiemman postaukseni jälkeen ei ole vielä selvinnyt, mistä homma on kiinni. Eikö löydy sopivaa sentteriä vai rassaako kapteenin virka tiimissä kun on Lahtisen sekoilua, "Gloria" Estephanin liukumista ja nyt kuulemma kuppikuntaisuutta? Kyllä se vaikuttaa pelaajan keskittymiseen ja tekemiseen, kun kapteenina nuo pitäisi fiksata ja sitten olla vielä kentällä esimerkillinen. Edelleenkin sitä mieltä, että C rintaan Vainiolle ja Robille A, niin hän voi keskittyä omaan maalintekemiseen eikä muiden tekemisiin.

Lisäksi, itse kun lähestyn asioita fyysisen kunnon perustan kautta niin äskettäisen pelin haastattelussa Robilla näytti olevan kaksoisleuka. Selvä muutos viime vuoteen, kts kuva, näyttää 10 vuotta vanhemmalta ja Kesselin kuntokoulun käyneeltä. Kuin minä ennen ja jälkeen koronakaranteenin. Ei siis ole tarkoitus bodisheimata vaan jotenkin ymmärtää mitä tapahtuu ja miksi. Kun Robi on hitaampi ja kuva kertoo tarinaa, niin ihmettelen kuka Jypin kuntovalmentaja on ja mitä hän tekee pelaajien kanssa?
 

Liitteet

  • rooba.jpg
    rooba.jpg
    105 KB · kertaa luettu: 187

Aivan sama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sirkus nimeltä JYP Jyväskylä Oy
Rooba valunnut JYPin pakkasukoksi komealla saldolla -8! Tämän jannun pitäisi olla ensimmäinen joka pudotetaan kokonpanosta sitten kun saadaan rivit kuntoon. Surulliseksi on Rooban tarina kääntynyt.
 
Viimeksi muokattu:

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toki eka kuva on pelin jälkeen kuvakaappaus ja toinen otettu kuvauksissa paremmassa valossa.

Eilen oli tyhjä maali edessä, mutta kiekko päätyi metrin yli. Ei oikein ole tuntumaa tullut maalintekoon kauden edetessä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehkä tämä ketju on parempi vastaukselle.

Aiemman postaukseni jälkeen ei ole vielä selvinnyt, mistä homma on kiinni. Eikö löydy sopivaa sentteriä vai rassaako kapteenin virka tiimissä kun on Lahtisen sekoilua, "Gloria" Estephanin liukumista ja nyt kuulemma kuppikuntaisuutta? Kyllä se vaikuttaa pelaajan keskittymiseen ja tekemiseen, kun kapteenina nuo pitäisi fiksata ja sitten olla vielä kentällä esimerkillinen. Edelleenkin sitä mieltä, että C rintaan Vainiolle ja Robille A, niin hän voi keskittyä omaan maalintekemiseen eikä muiden tekemisiin.

Lisäksi, itse kun lähestyn asioita fyysisen kunnon perustan kautta niin äskettäisen pelin haastattelussa Robilla näytti olevan kaksoisleuka. Selvä muutos viime vuoteen, kts kuva, näyttää 10 vuotta vanhemmalta ja Kesselin kuntokoulun käyneeltä. Kuin minä ennen ja jälkeen koronakaranteenin. Ei siis ole tarkoitus bodisheimata vaan jotenkin ymmärtää mitä tapahtuu ja miksi. Kun Robi on hitaampi ja kuva kertoo tarinaa, niin ihmettelen kuka Jypin kuntovalmentaja on ja mitä hän tekee pelaajien kanssa?
Jos nyt yksittäisten kuvien perusteella lähdet arvostelemaan pelaajan kuntoa, niin valitse edes vertailukelpoiset kuvat. Tyhmäkin tajuaa, että pelin jälkeen otettu kuva on joka kerta hyvin erilainen, kuin erityisessä kuvaustilanteessa otettu kuva, jossa kuvaan on kaikin puolin panostettu.

Omaan silmään Rooban kunto ei ole ollut huonolla tasolla, eikä se ole muuttunut viime kaudesta yhtään mihinkään. Nämä havainnot perustuvat jäällä ja jään ulkopuolella tekemiini havaintoihin. Rooba on oikeasti yksi koko joukkueen kovakuntoisimmista pelaajista.

Rooban pelaamisessa on paljon pielessä, mutta huonosta kunnosta ei ole kyse.
 

Rystykatto80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Muuramen Yritys
Ehkä tämä ketju on parempi vastaukselle.

Aiemman postaukseni jälkeen ei ole vielä selvinnyt, mistä homma on kiinni. Eikö löydy sopivaa sentteriä vai rassaako kapteenin virka tiimissä kun on Lahtisen sekoilua, "Gloria" Estephanin liukumista ja nyt kuulemma kuppikuntaisuutta? Kyllä se vaikuttaa pelaajan keskittymiseen ja tekemiseen, kun kapteenina nuo pitäisi fiksata ja sitten olla vielä kentällä esimerkillinen. Edelleenkin sitä mieltä, että C rintaan Vainiolle ja Robille A, niin hän voi keskittyä omaan maalintekemiseen eikä muiden tekemisiin.

Lisäksi, itse kun lähestyn asioita fyysisen kunnon perustan kautta niin äskettäisen pelin haastattelussa Robilla näytti olevan kaksoisleuka. Selvä muutos viime vuoteen, kts kuva, näyttää 10 vuotta vanhemmalta ja Kesselin kuntokoulun käyneeltä. Kuin minä ennen ja jälkeen koronakaranteenin. Ei siis ole tarkoitus bodisheimata vaan jotenkin ymmärtää mitä tapahtuu ja miksi. Kun Robi on hitaampi ja kuva kertoo tarinaa, niin ihmettelen kuka Jypin kuntovalmentaja on ja mitä hän tekee pelaajien kanssa?
Melko huonot vertailukuvat, tämähän on kuin suoraan jonkun pissiksen Tinderistä. Tinder vs real life.
 

Baldrick

Jäsen
Kyllä Rooba on ainakin muissa off-ice haastatteluissa näyttänyt ihan urheilulliselta, niin ehkä yhden still-kuvan pohjalta en vielä Phil ”Hotdog” Kessel -nautiskelijapalkintoa antaisi.

Rooballa (kuten kiekkoilijoillaja ihmisillä yleensä) voi olla vaikka minkälaisia ongelmia, mitkä haittaavat työsuoritusta. Iso palkka, isot odotukset ja isot paineet voivat olla tai olla olematta syypää huonoon suorittamiseen. Itse olisin valmis tarjoamaan Rooballe vuoden jatkopahvia sellaisella perus kokeneen 4. kentän laiturin liksaa pienellä esimerkillisyyslisällä ja lätkäistään kapteenin viitta Vainiolle tai Pudille, Rooballe A. Siinä voi sitten lähteä paineet ja ongelmat tai olla lähtemättä.

Tämä on tulosurheilua ja sinänsä ei väärin olisi jättää vain sopimusta tekemättä ja antaa Robin etsiä itselleen uutta alkua. Mutta pitkäaikaista työntekijää kohtaan myös pidän reilusta mahdollisuudesta antaa Rooban löytää itsensä uudelleen, toki huomattavasti pienemmällä palkalla. Reilun työnantajan maineestakaan ei tietty haittaa ole, että tuetaan pelaajaa jos on vaikeaa.

Toivon kovasti, että Rooba ja JYPin johto ymmärtävät tilanteen ja Rooba saa kauden verran vielä paineettomasti palata tasolleen. Toki jos taustalla on vaikka perheen terveyshuolia tai muuta, niin silloin tuskin mitkään JYPin temput asiaa auttaa, mutta tarjotaanpa sitten ainakin Rooballe kuitenkin työpaikka tutussa ympäristössä ja pienemmällä vastuulla, niin ei tarvitse jaksamisen äärirajoilla suorittaa kaukalossa ja sen ulkopuolella.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun Rooba tuli takaisi, niin minusta ei vaan jalka enää liikkunut (onko tämä vain harha?). En usko silti, että olisi huonossa kunnossa vai antaisiko Jukka Rautakorpi sellaisen tapahtua, että pelaajat eivät ole kunnossa?

Katselin Rooban videoita 2020-21, niin olihan Robert ihan eri pelaaja, vaikka en minä mitään 30 maalia odota, en edes 20 maalia. Nyt ei tahdo oikein onnistua mikään, mutta toivottavasti Robert intoutuu kevätkaudella hyvään lentoon.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Kun Rooba tuli takaisi, niin minusta ei vaan jalka enää liikkunut (onko tämä vain harha?). En usko silti, että olisi huonossa kunnossa vai antaisiko Jukka Rautakorpi sellaisen tapahtua, että pelaajat eivät ole kunnossa?

Katselin Rooban videoita 2020-21, niin olihan Robert ihan eri pelaaja, vaikka en minä mitään 30 maalia odota, en edes 20 maalia. Nyt ei tahdo oikein onnistua mikään, mutta toivottavasti Robert intoutuu kevätkaudella hyvään lentoon.

Joo pelin ulkopuolella Rooba on koko ajan, ei kerkeä karvaamaan eikä taklaamaan. Minusta tuo näyttää siltä että ketjun peli ei ole omissa ja Rooba joutuu vähän liikaa katselemaan missä muut menee. Joukkueen heikointa hyökkääjää ei ainakaan auta se että ketjussa on ne toisiksi ja kolmanneksi heikoimmat hyökkääjät joilla vielä on hakemista liigatasolla. Ja ketjukaverit on vaihtuneet muutenkin melkein joka peliin.

Siitä sitten aina se parin kymmenyksen jahkailu ja liigassa olet ratkaisevasti myöhässä ellei ole Turkulaisen jalkoja. Joukkueen kokoaminen on myös Rooban kannalta hankala.

Turkulaisen vierelle Rooballa ei enää riitä, Gardinerin kanssa ihan turha kuten myös Siikasen. Smith-BC-Rooba voisi olla toimiva ketju, mutta Gardiner ja Siikanenkin ovat vaan tällä hetkellä edellä. Rooba ei ole pelaaja joka tekee ketjukavereistaan parempia ja on tällä hetkellä väliinputoaja. Tuossa on sitten se noidankehä pyörähtänyt jo useamman kuukauden huonompaan suuntaan ja nyt kentällä on pelaaja jonka ei kuuluisi olla kokoonpanossa ollenkaan.

Ehkä Rooban kotiutus oli tietyllä tapaa heikko peliliike Viitaselta kun meillä oli jo Puustinen, Reijo, Kemell ja tuloillaan oleva Siikanen laidoilla tuohon samaan rooliin. Noista lähtökohdista on kauhean vaikea nähdä muuta lopputulemaa kun että Viitanen maksoi sen 200k/kausi selkeästi alaketjuihin yllämainittujen kavereiden taakse jäävästä pelaajasta. Vaikka Rooba on JYP henkeen ja vereen ja myös omia suosikkipelaajiani, niin on ehkä jouduttava toteamaan että kahden vuoden pahvi ei ollut edellä mainituista lähtökohdista kovinkaan iso sulka Viitasen hattuun.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo pelin ulkopuolella Rooba on koko ajan, ei kerkeä karvaamaan eikä taklaamaan. Minusta tuo näyttää siltä että ketjun peli ei ole omissa ja Rooba joutuu vähän liikaa katselemaan missä muut menee. Joukkueen heikointa hyökkääjää ei ainakaan auta se että ketjussa on ne toisiksi ja kolmanneksi heikoimmat hyökkääjät joilla vielä on hakemista liigatasolla. Ja ketjukaverit on vaihtuneet muutenkin melkein joka peliin.

Siitä sitten aina se parin kymmenyksen jahkailu ja liigassa olet ratkaisevasti myöhässä ellei ole Turkulaisen jalkoja. Joukkueen kokoaminen on myös Rooban kannalta hankala.

Turkulaisen vierelle Rooballa ei enää riitä, Gardinerin kanssa ihan turha kuten myös Siikasen. Smith-BC-Rooba voisi olla toimiva ketju, mutta Gardiner ja Siikanenkin ovat vaan tällä hetkellä edellä. Rooba ei ole pelaaja joka tekee ketjukavereistaan parempia ja on tällä hetkellä väliinputoaja. Tuossa on sitten se noidankehä pyörähtänyt jo useamman kuukauden huonompaan suuntaan ja nyt kentällä on pelaaja jonka ei kuuluisi olla kokoonpanossa ollenkaan.

Ehkä Rooban kotiutus oli tietyllä tapaa heikko peliliike Viitaselta kun meillä oli jo Puustinen, Reijo, Kemell ja tuloillaan oleva Siikanen laidoilla tuohon samaan rooliin. Noista lähtökohdista on kauhean vaikea nähdä muuta lopputulemaa kun että Viitanen maksoi sen 200k/kausi selkeästi alaketjuihin yllämainittujen kavereiden taakse jäävästä pelaajasta. Vaikka Rooba on JYP henkeen ja vereen ja myös omia suosikkipelaajiani, niin on ehkä jouduttava toteamaan että kahden vuoden pahvi ei ollut edellä mainituista lähtökohdista kovinkaan iso sulka Viitasen hattuun.
Totta, mutta tuo heikko peliliike Viitaselta. Itse olin ainakin onnesta mykkänä kun Rooba palasi, vaikka tiesin, että maaleja ei tule samaan tahtiin, niin ajattelin, että Rooba on aina taisteleva ja hyödyksi joukkueelle. Nyt olen pettynyt todella pahasti. Kentän ulkopuolella Rooba hoitaa homman tyylikkäästi, mutta nyt ei jäällä vaan toimi. Pointtinin on, että vaikea oli tätä odottaa, että lobbaa noin pahasti.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Totta, mutta tuo heikko peliliike Viitaselta. Itse olin ainakin onnesta mykkänä kun Rooba palasi, vaikka tiesin, että maaleja ei tule samaan tahtiin, niin ajattelin, että Rooba on aina taisteleva ja hyödyksi joukkueelle. Nyt olen pettynyt todella pahasti. Kentän ulkopuolella Rooba hoitaa homman tyylikkäästi, mutta nyt ei jäällä vaan toimi. Pointtinin on, että vaikea oli tätä odottaa, että lobbaa noin pahasti.
Jep, ei nyt kaikkea voi Veken piikkiin laittaa. Rooban piti olla pelaaja, josta tiedetään mitä saadaan ja piti olla ns. varmaa laatua. En muista yhtäkään negatiivista kommenttia nähneeni, kun Rooban nykyinen sopimus julkistettiin.
 
Suosikkijoukkue
Jyp HT
Jos nyt yksittäisten kuvien perusteella lähdet arvostelemaan pelaajan kuntoa, niin valitse edes vertailukelpoiset kuvat. Tyhmäkin tajuaa, että pelin jälkeen otettu kuva on joka kerta hyvin erilainen, ... Omaan silmään Rooban kunto ei ole ollut huonolla tasolla, ... Rooban pelaamisessa on paljon pielessä, mutta huonosta kunnosta ei ole kyse.
Summanen kommentoi aiemmin syksyllä: "Seuratkaa Kontiolan kasvojen väriä. Kun kasvot ovat vähän liian punaisena matsin aikana, se kertoo siitä, ettei hän ole ihan täysin kunnossa ja verenpaineet ovat korkealla. Kun ”Konnan” peli kulkee, kasvoilla on oikeanlainen pikkupuna."

Noh, olen kai sitten tyhmääkin tyhmempi, onhan se todistettu. Epäilin kauden alussa Puustisenkin kuntoa eikä hän missään tinder-kuvakunnossa ollut edellisen Sport matsin jälkeenkään, mutta silti "pikkupuna" naamasta, luistelusta, pelistä ja pistepörssistä näkee, että on tikissä. Rasvaprosentti 20+ voi saada olla jääkiekossa ihan OK, jos sen alla fysiikka on kunnossa - viite: NHL Ironman Kessel.

Jos olis rahaa vähän enemmän, ostaisin viime ja tämän kauden wisehockey datan, siitähän sen näkisi miten luistelu ja reagointi pelin aikana ovat muuttuneet kausien välillä, vai ovatko ennallaan. Jos hapenotto tai palautuminen on pikkaisenkin huonolla, niin se näkyy heti siinä, että pelin laatu ja ratkaisut heikkenevät. Ja tästähän täällä Robia on soimattu. Valmennukselle kunto on helppo mitata, arvioida ja reagoida. Ja koska kaikki pelaajat ovat lähtökohtaisesti jo kovassa tikissä, niin kuntopuoli kuten telamiinan ylipaino on kuitenkin helpoimpia asioita korjata vaikka kauden aikana kun on maajoukkuetaukoja yms. Kun 27-30 vuotta tulee mittariin, niin metaboliikka alkaa muuttumaan ja jos vetää vanhalla treeni-ravinto-lepo kaavalla, niin kertyy painoa ja väsyttää koko ajan. Eli oikeastaan toivoin, että Rooban tapauksessa olisi kyse tästä, koska se on helpoin korjata.

Ulkopuolisena on vaikea sanoa onko kyse yksityissuojaan kuuluvista tekijöistä kuten perheasioista tai fyysisestä terveydestä (esim. long covid tai lonkkavamma) mistä ei tulekaan kertoa julkisuuteen mitään, vai jääkiekon sisäisistä asioista kuten ongelmista valmennuksen kanssa, ketjukaverien vaihtumisesta, MX3-mailamallin lopettamisesta, kapteenin paineista, ensi kauden sopparineuvotteluista yms tai niiden yhteisvaikutuksesta. Huolissani kuitenkin olen, koska Robi on osa "Jypin ydinperhettä" ja myös turhautunut, koska ongelmaan ei vielä ole löytynyt fiksiä.

Yhteisöllisyys kasvaa siitä, että yhteisön bona fide jäsenistä pidetään huolta heikommilla hetkillä eikä heitä hylätä. Se on voimavara ja "force multiplier", mikä vaikuttaa pelaajiin ja seuraan yli sukupolvien, eikä sitä ole ammattilaislätkässä yhtään liikaa. Korjausliikkeet kannattaa kuitenkin aloittaa heti, kun näkee, että homma on menossa väärään suuntaan. Sen ansiosta kevät ja ensi kausi voi olla sitten jo paljon parempaa.

Itse en heijaisi Roobaa yhtään mihinkään nyt tai ensi kaudeksi. Jos kaivoksessa kanarialintu kuolee, niin ongelma ei usein ole se, että lintu oli huono. Siksi kävisin kyllä läpi laajalla mutta tiukalla kammalla, mitä vielä tällä kaudella voidaan tehdä paremmin: hommataanko se joidenkin palstaveljien lemmikki, tuttu menestyspari Kalapudas sentteriksi; vaihdetaanko C-kirjain Vainiolle ja A Robille; valmentajan vaihto Rautakorvesta Kiveen; yms.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Totta, mutta tuo heikko peliliike Viitaselta. Itse olin ainakin onnesta mykkänä kun Rooba palasi, vaikka tiesin, että maaleja ei tule samaan tahtiin, niin ajattelin, että Rooba on aina taisteleva ja hyödyksi joukkueelle. Nyt olen pettynyt todella pahasti. Kentän ulkopuolella Rooba hoitaa homman tyylikkäästi, mutta nyt ei jäällä vaan toimi. Pointtinin on, että vaikea oli tätä odottaa, että lobbaa noin pahasti.

Samoin myös itse olin todella iloinen mutta näin analyyttisesti ja osittain jälkiviisaana on helppo sanoa että 200k lähtökohtaiselle kolmos-nelosketjun laiturille oli liikaa.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Roobasta on myös huokunut turhautuminen myös muihin, kun ei syöttöä ole tullut ajoissa. Naputtaa mailaa jäähän ja pyörittelee päätään kun tilanne ei mene niinkuin itse ajattelee. Ei tuo ehkä ihan kapteenin käytökseltä kuulosta, että noin näkyvästi ikäänkuin arvostellaan eleillä muita.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Roobasta on myös huokunut turhautuminen myös muihin, kun ei syöttöä ole tullut ajoissa. Naputtaa mailaa jäähän ja pyörittelee päätään kun tilanne ei mene niinkuin itse ajattelee. Ei tuo ehkä ihan kapteenin käytökseltä kuulosta, että noin näkyvästi ikäänkuin arvostellaan eleillä muita.
Varmaan on itsekin turhautunut ja vaatii itseltään myös enemmän. Sitä en epäile.
 

Coutinho

Jäsen
Herää oikeasti kysymys kun joku oli nähnyt Rooban Viitasen ja Seppäsen kanssa, että onko suuri syyllinen tämä virolainen kapteeni, että Rautakorpi sai lähteä. Robilla ei ole itsellään kulkenut niin on itku alkanut ylöspäin, että kaikilla olisi huono olla jne.

Niin tai näin niin Roobert Rooba ei ole sopiva kapteeni. Ei näytä minkäänlaista esimerkkiä ainakaan jäällä. Vainio kapteeniksi.

Edit. Korjattu Seppänen Rautakorveksi.
 
Viimeksi muokattu:

rahor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Muistatteko kun Suomi voitti toisen maailmanmestaruuden, Jukka Jalonen sanoi että se oli Mikko Koivun joukkue? Nyt meillä Jyväskylässä on Robert Rooban joukkue. Kapteenin merkitys voi olla erittäin suuri, niin hyvään kuin huonoonkin suuntaan. Voi se olla myös neutraali, jos kapteeni on pelillisesti sellainen. Meillä ei ole.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Herää oikeasti kysymys kun joku oli nähnyt Rooban Viitasen ja Seppäsen kanssa, että onko suuri syyllinen tämä virolainen kapteeni, että Rautakorpi sai lähteä. Robilla ei ole itsellään kulkenut niin on itku alkanut ylöspäin, että kaikilla olisi huono olla jne.

Niin tai näin niin Roobert Rooba ei ole sopiva kapteeni. Ei näytä minkäänlaista esimerkkiä ainakaan jäällä. Vainio kapteeniksi.

Edit. Korjattu Seppänen Rautakorveksi.
No ei helvetissä ole yhdestä pelaajasta kiinni nämä päätökset vaikka olisi kuinka kapteeni. Kukaan ei ole isompi kuin seura. Jos tämä pelaajistosta lähti niin enemmistö on ollut samaa mieltä. En vain kykene näkemään tätä niin että yksi vinkaisu ja heitetään heti vitusti euroja kankkulan kaivoon ja pistetään paletti levälleen kesken kuuminta kautta. Seppäsestä voi olla montaa mieltä mutta ei kai hänkään nyt ihan latvasta laho ole?
 

Coutinho

Jäsen
No ei helvetissä ole yhdestä pelaajasta kiinni nämä päätökset vaikka olisi kuinka kapteeni. Kukaan ei ole isompi kuin seura. Jos tämä pelaajistosta lähti niin enemmistö on ollut samaa mieltä. En vain kykene näkemään tätä niin että yksi vinkaisu ja heitetään heti vitusti euroja kankkulan kaivoon ja pistetään paletti levälleen kesken kuuminta kautta. Seppäsestä voi olla montaa mieltä mutta ei kai hänkään nyt ihan latvasta laho ole?
Enkä tätä tarkoittanut näin kuten kirjoitit, vaan: Rooban on alisuorittanut aivan järkyttävällä tasolla ja kun kapteenilta on kysytty mielipidettä siinä voi myös intressit olla henkilökohtaisesti vähän erinlaiset.
 

rahor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
No ei helvetissä ole yhdestä pelaajasta kiinni nämä päätökset vaikka olisi kuinka kapteeni. Kukaan ei ole isompi kuin seura. Jos tämä pelaajistosta lähti niin enemmistö on ollut samaa mieltä. En vain kykene näkemään tätä niin että yksi vinkaisu ja heitetään heti vitusti euroja kankkulan kaivoon ja pistetään paletti levälleen kesken kuuminta kautta. Seppäsestä voi olla montaa mieltä mutta ei kai hänkään nyt ihan latvasta laho ole?
Suurin osa varsinkaan nuorista pelaajista ei muodosta mitään omaa mielipidettä tuollaisesta asiasta, vaan peesaa kapteenia ja ehkä muita kokeneita pelaajia. Dynamiikka joukkueessa voi hyvinkin olla sellainen, että Rooban kanssa ei uskalleta olla eri mieltä. Minä ihmettelen myös sitä, onko Rooballa oikea kuva omasta pelaamisestaan? Jos olisi, vastuullisena kapteenina hän pyytäisi taukoa pelaamisesta.
 

Kaikuluotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HK Poprad
vastuullisena kapteenina hän pyytäisi taukoa pelaamisesta.

Tätä ei ammatikseen pelaava, onnistumisten kanssa tuskaileva jääkiekkoilija tekisi kuuna päivänä. Kapteenin natsat voi antaa eteenpäin mikäli kokee roolin haittaavan pelaamista (vrt. Eemeli Suomi) mutta katsomossa olemalla ja sieltä taistelua katsomalla homma ei parane. Kyllä kaikki pelaajat haluavat mukana olla laivaa kääntämässä kentällä.
 

Coutinho

Jäsen
Muutenkin tuo Heiskasen nostama asia esim haluttomuudesta niin kyllä siitä kantaa vastuun myös kapteeni. Näyttäisi mallia edes blokkaamalla kiekkoja, ajamalla jokaisen taklauksen loppuun ja menisi molemmille maaleille vähän kähisemään. Mies vaan hiihtelee ympäri kenttää.

Tiedän, että ei tappiot ole yksin Rooban syy, mutta hän on kuitenkin kapteeni ja minusta eniten epäonnistunut pelaaja kahden kauden otannalla ja aika helpostikkin.
 

rahor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tätä ei ammatikseen pelaava, onnistumisten kanssa tuskaileva jääkiekkoilija tekisi kuuna päivänä. Kapteenin natsat voi antaa eteenpäin mikäli kokee roolin haittaavan pelaamista (vrt. Eemeli Suomi) mutta katsomossa olemalla ja sieltä taistelua katsomalla homma ei parane. Kyllä kaikki pelaajat haluavat mukana olla laivaa kääntämässä kentällä.
No se olikin hieman kärjistetty ja tuskin koskaan tulee tapahtumaan, mutta jos hänelle oikeasti videon kanssa näytetään miten hän suorastaan haittaa oman joukkueen peliä eri tilanteissa, tuli sellainen ajatus että voisiko tulla mieleen auttaa joukkuetta sitä kautta.
 

rahor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Muutenkin tuo Heiskasen nostama asia esim haluttomuudesta niin kyllä siitä kantaa vastuun myös kapteeni. Näyttäisi mallia edes blokkaamalla kiekkoja, ajamalla jokaisen taklauksen loppuun ja menisi molemmille maaleille vähän kähisemään. Mies vaan hiihtelee ympäri kenttää.

Tiedän, että ei tappiot ole yksin Rooban syy, mutta hän on kuitenkin kapteeni ja minusta eniten epäonnistunut pelaaja kahden kauden otannalla ja aika helpostikkin.
Ei ole kenenkään yksittäisen pelaajan syy, jos kenttätapahtumia ja vaikkapa vastustajan maaleihin johtaneita virheitä katsotaan. Mutta kun joukkueen ongelmat näyttävät olevan pelitavassa ja henkisessä puolessa, kapteenin rooli korostuu huomattavasti. Odotin oikeasti, että nyt kun oli lähes pakkovoiton paikka, Rooba olisi ollut sivussa HPK -pelistä heikkojen esitystensä johdosta.
 

Baldrick

Jäsen
Rooba oli viime pelissä jo ripauksen paremmin mukana ja näkyi molemmissa päissä kenttää kamppailemassa, vaikka kiekollinen peli olikin rimpuilua ja virheitäkin sattui. Josko se siitä kevättä kohti, näin ainakin sormet, silmät ja perskarvat ristissä toivon.

Huomenna Rooba repäisee ja tekee maalin sekä saa ansaitun ykkössyötön! (Ei saa ottaa talteen)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös