Minua henk.koht. huvittavat nämä kaikkialle tunkevat "VIPit". Siis Suomen kokoisessa paskakasassa pitää olla niin tärkeää, että! Kyllä minä ymmärrän bändit ym. mutta sitten nämä muka-tärkeilijät... RMJ:ssä ei tietääkseni ennen viime vuotta näihin juurikaan panostettu, mutta nyt kun Sedu the-wolrd Koskinen pamautti ostaen bileet niin männä vuonnahan oli ties mitä VIP1 ja VIP2 -tason porukkaa:D
Eniten minua kenties huvittaa tämän Keskisen puheet edellisistä RMJ:stä joissa oli kuulemma "pääesiintyjänä joitain Mamboja?" vai mitä se horisi siellä Uudessa Porissa tms.?
Näimpä. Vaikka itse olenkin vain kerran käynyt RMJ:ssä (viime vuonna, oli mielestäni helvetin hyvät "kemut"), niin jo silloin huvitti tuo vippiseikka. Pari tuttuakin oli ne vipit jostain saaneet, vaikka ihan tavallisia tallaajia ovat, ja jopa he nauroivat/valittelivat miten surkea koko vippisysteemi oli kuulemma ollut. Muutenkin tuntuu tosiaan vähän wannabetouhulta. Tottakai ymmärtää, että joku P. Andersson (kirjoitettiinkohan edes noin, evvk) on VIP, mutta muuten touhu vaikuttaa monesti melko surkuhupaisalta.
Omasta mielestäni viime vuonna oli kyllä mainio esiintyjävalikoima, joista tosin itsekin monet ennalta "valitut" missasin erinäisistä syistä... Riippuu tietysti vähän mistä tykkää, mutta taisihan siellä kaikille olla jotakin. Toisaalta itselleni ei edes ne esiintyjät ole niinkään pääasia, vaan eniten se, että on hyvä porukka ja hyvä fiilis festareiden ajan.
Mietinnän alle kyllä joutuu, napostaako tulevana kesänä moisiin lähteä. Jo se, ettei alkomahoolia saa viedä alueelle, oli aika iso miinus - toisaalta sääntöjen kiristämisen ymmärtää esim. viime vuoden tapahtumien jälkeen... Olihan se karmea uutinen kuulla noista kuolonuhreista kesken festareiden, vaikkei ihmisiä tuntenutkaan. Mutta oikeastaan vasta nyt luin, että ikärajaakin lasketaan. Voi elämä. Vielä sitten näitä 16-kesäisiä sinne mutavelliin örveltämään. Tai no aurinkohan siellä varmaan paistaa. Vai paistaako sittenkään, kun nyt ollaankin Porissa? Melko huvittavaa että nimi on edelleen RMJ, tosin onhan se jo kai jonkinasteinen perinne... Ehkä sitä voisi viettää seuraavan jussin taas tuttuun tapaan mökillä.