Ritarikunta

  • 8 017
  • 28

Luiro

Jäsen
Vieläkö halli on Suomen hiljaisin? Tapahtuuko siellä katsomossa mitään vai onko porukkaan liitytty vain jäsenetujen toivossa. Ei nämä seuran puolelta käynnistetyt kannattajakerhot yleensä toimi. Väitän, että Kaurialassa on nykyään parempi tunnelma kuin jäähallissa, siihen ei tosin liikoja vaadita.
 

Luiro

Jäsen
Väitän että olet provosoiva idiootti. On se käsittämätöntä, kunpelit menee vituiks kaivetaan kaikki mahdollinen paska esiin ja jos jotain hyvää tapahtuu niin tämä on ainoa aktiivinen ketju lainatulla kommentilla.

Kyse ei ollut provosta, vaan siitä, että tuo Ritarikunta ei vaan toimi. Rinkelinmäki on vain muisto entisestään.
 

Kennedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Noutajat
Kyse ei ollut provosta, vaan siitä, että tuo Ritarikunta ei vaan toimi. Rinkelinmäki on vain muisto entisestään.

Se on totta, että Rinkelinmäki on vain muisto entisestään. Hallista puuttuu "Me"/"Kerho"-henki. Homma on mennyt ulkoisesti eteenpäin (halli ja "brändi"), mutta tunnelma hallissa ei ole sama kuin esim. 90-luvulla ja 2000-luvun alkupuolella.

Ritarikunta toimii tällä hetkellä 4 vetäjän turvin, joista kaksi oli mukana toiminnassa viime kaudella ensimmäistä vuotta. Ritarikunnan vähäinen katsomotoiminta kotiotteluissa on käytännössä 2-3 vetäjän ja muutaman kaveruksen harteilla C5 eteläpäässä. Käytännössä nämä henkilöt pyrkivät kannustuksellaan levittämään ääniaaltoa Sikakatsomo ry:n tukena ja "tartuttamaan" kannustusta koko C5 alueelle.

Ihailtavaa ja ylioptimistista on puhua oranssista merestä ja isoista huutosakeista Hämeenlinnassa, sillä tällä hetkellä aktiivisia kannattajia HPK:n virallisessa fanikatsomossa C5:ssa on määrällisesti niin vähän. Puhumattakaan kausikorttilaisista/oranssin fanipaidan omistavista ihmisistä. Katsomon katsojarakennetta ottelusta toiseen vuosien ajan seuranneena huomaan, että n. 50 prosenttia naamoista ei käy jokaisessa pelissä vaan ovat satunnaiskatsojia (mm. varusmiehet ja harvoin otteluissa käyvät ihmiset). Lisäksi nämä irtomassa siirtyvät istumapaikoille viimeistään erätauolla, kun vapaita paikkoja löytyy. Tai vaihtoehtoisesti pohjoispäätyyn toisen erän ajaksi.

Jokainen Jatkoajan keskustelupalstalla Hämeenlinnan fanikulttuuria kritisoinut ihminen voisikin keskittää voimansa siihen, että itse pyrkii vaikuttamaan fanikulttuurin kehittämiseen tulemalla Kerhon otteluihin oranssiin pukeutuneena 28 kertaa vuodessa + pleijarit ja huutaa kurkkunsa kipeäksi sparraamalla muita ihmisiä huutamaan ympärillään.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jokainen Jatkoajan keskustelupalstalla Hämeenlinnan fanikulttuuria kritisoinut ihminen voisikin keskittää voimansa siihen, että itse pyrkii vaikuttamaan fanikulttuurin kehittämiseen tulemalla Kerhon otteluihin oranssiin pukeutuneena 28 kertaa vuodessa + pleijarit ja huutaa kurkkunsa kipeäksi sparraamalla muita ihmisiä huutamaan ympärillään.

Minä olen kritisoinut, mutta kun en ole ikipäivänä asunut Hämeenlinnassa enkä 100 kilometriä lähempänä, niin omalta osaltani en pysty millään visiotasi toteuttamaan, vaikka haluaisinkin, mutta ei se silti estä minua kritisoimasta laimentunutta fanikulttuuria. Sillä ensimmäisen kerran kun kävin Rinkelimäellä luulin paikan repeytyvän kappaleiksi sen metelin voimasta mitä siellä oli. Viimeisin kerta on keväältä pleijari ottelu KalPaa vastaa ja ilman KalPan kannattajia sinne halliin olisi nukahtanut, sen verran onnetonta oli hämäläiskannatus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös