Risto Dufva Lukon peräsimessä 2012–2016

  • 367 436
  • 2 024

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
En ole koskaan nähnyt minkään joukkueen pelaavan niin kurinalaisesti kuin Dufvan JYP parhaimpina vuosinaan. Äärimmäisen aggressiivinen kolmio prässi jonka jälkeen pakit vetivät lämärillä kiekon takaisin vastustajan päätyyn. Joukkue toteutti sitä pelitapaa vielä pervon tunnollisesti.

En tiedä haluaako Rauma nähdä sellaista jääkiekkoa, mutta voittoja se ainakin antoi.

Minä haluan! On se vaan niin paljon mukavampi voittaa kun hävitä. Häviämistäkin on monenlaista. Eniten tässä vituttaa millä tavalla nämä tappiot tulee. Lauma ämmiä käy rusettiluistelemassa jäällä. Yritystä ja taistelua ei ole nimeksikään ja joka erästä pyöritään omissa sellaiset 15min.

Minä haluan sen kurinalaisen pelitavan Lukkoon. Olkoon robotti- tai traktorikiekkoa mutta sillä nosteltiin kannua Jyväskylässä.
 

Uno Louner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko.
Joku vääräleuka voisi sanoa, että RD teki hyvissä ajoin kahden vuoden jatkopahvin, kun näki ettei tästä mitään tule. Saa sitten Lukolta palkan pari vuotta pitempään, kun monoa tulee. Hymiö.
 
Viimeksi muokattu:

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Joku vääräleuka voisi sanoa, että RD teki hyvissä ajoin kahden vuoden jatkopahvin, kun näki ettei tästä mitään tule. Saa sitten Lukolta palkan pari vuotta pitempään, kun monoa tulee. Hymiö.

Jossain välissä peliä kävi mielessä, että kenkää ja heti. Vielä joku voisi RD:n palkata niin Lukko säästäisi parin vuoden palkoissa. Tämä kausi perseelleen niin joudutaan varmaan maksamaan kahden päävalmentajan palkkaa.

Kai se peli siitä lähtee kulkemaan. Paljon toki pitää vettä kanaalissa virrata niin huono Lukko kyllä oli tänään.
 

Century Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tietty jos keväällä joku tärkeä sijoitus ratkeaa 1-3 pisteen erolla edellä olevaan niin sitten se on juuri tästä pelistä kiinni.

Miksi juuri tästä pelistä? Eiko pisteettömiä otteluita enää tällä kaudella tule muita?
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Miksi juuri tästä pelistä? Eiko pisteettömiä otteluita enää tällä kaudella tule muita?

Voi tulla. Toivottavasti ei näin suuren pyllistyksen kera.

Mielestäni on aivan turha puhella keväällä pakkovoitoista, jotta päästään sääleihin, suoraan playoffeihin tai jopa kotiedusta nauttimaan. Jokainen piste on yhtä tärkeä ja niitä on jaettu eilisestä lähtien. Tälläiset sysipaskat esitykset johtaa siihen, että keväällä itketään sitten niiden muutamien pisteiden perään.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä haluan! On se vaan niin paljon mukavampi voittaa kun hävitä.

Minä haluan sen kurinalaisen pelitavan Lukkoon. Olkoon robotti- tai traktorikiekkoa mutta sillä nosteltiin kannua Jyväskylässä.

Minä myös. RD saa peluuttaa mun puolesta robottikiekkoa, jos se tuo voittoja. Uskon, että RD:n Jypissä luomalla konseptilla pärjäisi edelleen.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
RD saa peluuttaa mun puolesta robottikiekkoa, jos se tuo voittoja. Uskon, että RD:n Jypissä luomalla konseptilla pärjäisi edelleen.
Minullekin vain Lukon voitot ovat tärkeitä, ei mikään muu. Ihmettelenkin kovasti että miksi Lukko ei pelaa samalla tyylillä kuin JYP aikanaan Dufvan komennossa. Onko se kyseinen pelityyli niin vaikea etteivät Lukon pelaajat sitä osaa vai mikä siinä mahtaa olla vai eikö Dufva itse enää siihen JYP-kiekkoon luota?
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmettelenkin kovasti että miksi Lukko ei pelaa samalla tyylillä kuin JYP aikanaan Dufvan komennossa. Onko se kyseinen pelityyli niin vaikea etteivät Lukon pelaajat sitä osaa vai mikä siinä mahtaa olla vai eikö Dufva itse enää siihen JYP-kiekkoon luota?
Mulla tulee ekana mieleen se että Jypissä RD:n aikana pelaajat oli fyysisesti siinä kunnossa että jaksoivat jyrätä 60 min illasta toiseen. Lukossa taas joka ikinen kaksinkamppailu hävitään.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mulla tulee ekana mieleen se että Jypissä RD:n aikana pelaajat oli fyysisesti siinä kunnossa että jaksoivat jyrätä 60 min illasta toiseen. Lukossa taas joka ikinen kaksinkamppailu hävitään.

No miksi sitten Lukon toiminta tähtää ilmeisesti siihen hyvään fiilikseen eikä kunnon kasvattamiseen?
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Entä jos Jypissä ei ollut hyvää fiilistä kuin saunaosastolla? Risto on inhimillistynyt pakon sanelemana. Jos ei niin loppuu työt. Tästä inhimillistymisestä saamme nyt sitten kärsiä.

Asioiden laitaa en tiedä, mutta niitä soraääniä kyllä kuului.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Entä jos Jypissä ei ollut hyvää fiilistä kuin saunaosastolla? Risto on inhimillistynyt pakon sanelemana. Jos ei niin loppuu työt. Tästä inhimillistymisestä saamme nyt sitten kärsiä.

Asioiden laitaa en tiedä, mutta niitä soraääniä kyllä kuului.
Voihan se olla että RD on ollut turhan vieraskorea mutta kai siellä Jypissä on ollut muitakin kuin RD huolehtimassa nimenomaan pelaajien voimaharjoittelusta. Ja taitaa olla vieläkin kun nämä Viitaset ja Rambo Lahdet vaan vetää vuosi vuodelta kovempaa.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
RD:n tiliä kasvattanut viime vuonna Lukko, Tappara ja JyP. JyP siksi, koska uskon, että erorahat on maksettu erissä. Silti ihan mukavat tulot
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Tuota liksaa ei RD yksin Lukosta saa. Kuten jutussa sanotaan massia tuli myös JYPistä ja Tapparasta vuonna 2012.

Muuten olen sitä mieltä, että tällaisten tarkkojen tulo- ja verotietojen julkaisu on supisuomalaista puuhaa, joka ruokkii meissä olevaa synnynnäistä kateutta ja kurkistelunhalua. Medialla on tietysti hauskaa, kun saavat tehdä juttuja, joita lähes jokainen haluaa lukea.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Ei ole. Täällä Ruåtsissa on harva se päivä "katso kuka alle 30-vuotias naapurustossasi tienaa eniten"- juttuja iltapäivälehdissä. Kateus ja pikkumaisuus eivät ole suomalaisten erityisominaisuus, itseinho on.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ota siihen kantaa miten RD on onnistunut Lukossa, mutta omasta mielestäni tuo on juuri se kohta, johon joukkueen pitää panostaa. Tuskin Lukko tosiaan yksin kuitenkaan tuota summaa edes makselee.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Osui eilen silmään juttu, jota en ennen ole nähnyt. Nimittäin RD peluutti itse hyökkääjät ja Vuori pakit. Welling teki vain tilastoja penkin takana.

Tämä oli eka peli jonka näin livenä paikan päällä tauon jälkeen, joten en osaa sanoa onko ollut käytössä aiemmin.

Onko joku rekisteröinyt vastaavaa jo aiemmissa peleissä?

Voi myös olla että Oulun selkäsauna sai tämän muutoksen aikaan.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Osui eilen silmään juttu, jota en ennen ole nähnyt. Nimittäin RD peluutti itse hyökkääjät ja Vuori pakit. Welling teki vain tilastoja penkin takana.

Onko joku rekisteröinyt vastaavaa jo aiemmissa peleissä?

Voi myös olla että Oulun selkäsauna sai tämän muutoksen aikaan.

Aika yllättävä huomio. Ilmeisesti Wellingin roolia on pienennetty entisestään. Taitaa nykyään olla jo aika harvinaista, että päävalmentaja hoitaa hyökkääjien peluuttamista.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika yllättävä huomio. Ilmeisesti Wellingin roolia on pienennetty entisestään. Taitaa nykyään olla jo aika harvinaista, että päävalmentaja hoitaa hyökkääjien peluuttamista.

Mitä tuohon peluutukseen tulee niin hyökkääjiä pelutettiin ainakin hyvin eilen. RD:lle plussat siitä.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Alla linkki kiekkoareenan RD juttuun. Siinä ei ole mitään mullistavaa, mutta valottaa mm. vähän viime vuotista Peter Regin huhua ja voimasuhteita Lukon organisaation sisällä.

Herra ja hidalgo | Kiekkoareena
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Alla linkki kiekkoareenan RD juttuun. Siinä ei ole mitään mullistavaa, mutta valottaa mm. vähän viime vuotista Peter Regin huhua ja voimasuhteita Lukon organisaation sisällä.

Herra ja hidalgo | Kiekkoareena

Hyvä teksti. Valottaa mielestäni aika paljon tämän hetken Lukon tilannetta. RD:n tultua on tehty joitakin asioita paremmin.
 
Pakko kyllä ihmetellä tämän veijarin peluutusta edelleen. Ei riitä kymmenen kertaa tällä kaudella kun ollut liigan mainoskatko ja hyökkäyspään aloitus. Koko joukkue levänneenä ja Dufva pistää nelosen kentälle ja jommankumman riskoista aloittamaan. Molemmat aivan paskoja aloittajia ja yleensä tilanne pyöriikin seuraavaksi omissa. Tänään taas yksi miinus näille. Muutenkin ihan helvetisti varsinkin friska ja sipiläinen pelasi tänään. Vastaavasti kentän parhaat eli Keränen ja Saarela pelasi varmaan alle 10 minuuttia. Wtf RD?
 

Soilworker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Preds
Pakko kyllä ihmetellä tämän veijarin peluutusta edelleen. Ei riitä kymmenen kertaa tällä kaudella kun ollut liigan mainoskatko ja hyökkäyspään aloitus. Koko joukkue levänneenä ja Dufva pistää nelosen kentälle ja jommankumman riskoista aloittamaan. Molemmat aivan paskoja aloittajia ja yleensä tilanne pyöriikin seuraavaksi omissa. Tänään taas yksi miinus näille. Muutenkin ihan helvetisti varsinkin friska ja sipiläinen pelasi tänään. Vastaavasti kentän parhaat eli Keränen ja Saarela pelasi varmaan alle 10 minuuttia. Wtf RD?

Johtusikohan siitä, että Lukko johti hyvällä marginaalilla lähes koko ottelun? Mitä hyötyä peluuttaa puolustussuuntaan suht lapasia ja riskeerata johto entisestään? Wtf itselles.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
RD:llä on tapana supistaa kolmeen kenttään jos johdetaan kolmannessa 1-2 maalilla. Pysyy kuulemma miehet paremmin pelissä sisällä. Kuitenkin joka pelissä Lukko passivoituu liikaa ja tänäänkin kolmas erä pelattiin Lukon päädyssä.

Nyt, kun peli näyttää muuten kulkevan niin olisiko tässä seuraavan kehityksen paikka? Mielestäni jätkät tuntuvat väsyvän ja sitten roikutaan vain perässä. Entäpä jos ei mentäisi tuohon kolmen kentän peluutukseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös