Mainos

Rinkelinmäki ja HPK:n palvelut

  • 1 444 628
  • 7 198

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Ikaalisten Nouseva-Voima
Onhan Kerho käyttänytkin kohdennettua mainontaa, esim. syksyllä saatiin iso määrä vieraskatsojia Tampereen seudulta Ilveksen vieraspeliin maantieteellisesti kohdennetulla mainonnalla pelistä.

Että silleen ja mitä näitä oli.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kyllä markkinoinnissa ja oikeastaan kaikessa tähän liittyvässä on menty eteenpäin. Mielestäni ulkoasut näin maallikolle näyttää hyviltä ja laadukkailta.

Hieman olen huolissani, että nämä to ja la teemapelit eivät saa ansaitsemaansa määrää yleisöä, mutta toivottavasti mentäisiin yli 3000 katsojan ja lähemmäs 3500.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Onhan Kerho käyttänytkin kohdennettua mainontaa, esim. syksyllä saatiin iso määrä vieraskatsojia Tampereen seudulta Ilveksen vieraspeliin maantieteellisesti kohdennetulla mainonnalla pelistä.

Että silleen ja mitä näitä oli.
Tämä on hyvä asia. PK- seudulla ei näy mainontaa, eikä Remarketing mainontaa ainakaan.

Kyllä markkinoinnissa ja oikeastaan kaikessa tähän liittyvässä on menty eteenpäin. Mielestäni ulkoasut näin maallikolle näyttää hyviltä ja laadukkailta.
Tästä olen samaa mieltä, että parannusta on. Koskaan ei voi liikaa mainostaa.
Itse toivoisin video pätkiä/highlighteja edellisistä otteluista, kyseistä vastustajaa vastaan. Tunnetta pitäisi nostaa ja luoda tunnetta mainonnassa.

Kuitenkin kyseessä isosti tunteella myytävä tuote.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pikaisesti kun vilkaisee, niin yksi postaus HPK - SaiPa pelistä viimeisen viikon aikana.
Kerhon Instagramissa on ainakin heti kaksi mainosta (toinen tuo Kerho-viikko) etusivulla ja myös tarinoissa on kahdesti maininnat tuosta ottelusta.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
No et tietenkään :D

Nettisivuilla mainos, Instagramissa, Instagram-tarinoissa, FBssa mainos mitä näitä nyt on. Mutta eihän niitä nyt lasketa.

Että silleen...
No en tietenkään.

Minulle ei vain riitä tuollainen. Mainonnan ammattilaisena uskon tietäväni jonkun verran digitaalisesta markkinoinnista. Tuo "Kerhon-viikko" on vain "kalenteri" joka kuuluu hommaan, ei ole millään tavalla ylimääräistä.

Kerhon-viikko ei herätä tunteita, ei houkuta tekemään osto päätöstä, eikä eroa millään tavalla joukosta. Tästä syystä en pidä sitä yksittäisen pelin mainostamisena. Hyvä että sitä tehdään, koska sitä tekee kaikki ja niin pitääkin, myös junnuissa.

Lisäys. Lähinnä se mikä tässä häiritsee, että ei tehdä kaikkea sen eteen että porukkaa tulisi hallille. Useampi päivä aikaa nostattaa fiilistä ja tuoda väkeä, mutta tehdään minimi. Sama oli maajoukkue tauolla.

Positiivista kuitenkin että tulee päivittäin jotakin someen ja materiaali on myös laadukasta.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
No en tietenkään.

Minulle ei vain riitä tuollainen. Mainonnan ammattilaisena uskon tietäväni jonkun verran digitaalisesta markkinoinnista. Tuo "Kerhon-viikko" on vain "kalenteri" joka kuuluu hommaan, ei ole millään tavalla ylimääräistä.

Kerhon-viikko ei herätä tunteita, ei houkuta tekemään osto päätöstä, eikä eroa millään tavalla joukosta. Tästä syystä en pidä sitä yksittäisen pelin mainostamisena. Hyvä että sitä tehdään, koska sitä tekee kaikki ja niin pitääkin, myös junnuissa.

Lisäys. Lähinnä se mikä tässä häiritsee, että ei tehdä kaikkea sen eteen että porukkaa tulisi hallille. Useampi päivä aikaa nostattaa fiilistä ja tuoda väkeä, mutta tehdään minimi. Sama oli maajoukkue tauolla.

Positiivista kuitenkin että tulee päivittäin jotakin someen ja materiaali on myös laadukasta.

Vahvaa huutonaurua "ammattilaisuudellesi". Et näe edes yrittämällä jotain mainontaa, et laske jotain mainoksiksi. Ja tuo, että kalenteri ei ole millään tavalla "ylimääräistä" :D No, ehkä ei ole, kun se muu sitten on :D

Näin mainonnan amatöörinä voin sanoa, että yksi osa yksittäisen ottelun mainontaa on tuollainen viikkokalenteri. Sillä voi jopa suunnitella viikkoa etukäteen suihkimalla eri tasojen peleistä toiseen ja välillä maaten sohvalla. Tunteet sitten herätetään niillä enemmän kohdennetuilla mainoksilla sekä tunteellisemmilla videoilla.

Että silleen...
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Vahvaa huutonaurua "ammattilaisuudellesi". Et näe edes yrittämällä jotain mainontaa, et laske jotain mainoksiksi. Ja tuo, että kalenteri ei ole millään tavalla "ylimääräistä" :D No, ehkä ei ole, kun se muu sitten on :D

Näin mainonnan amatöörinä voin sanoa, että yksi osa yksittäisen ottelun mainontaa on tuollainen viikkokalenteri. Sillä voi jopa suunnitella viikkoa etukäteen suihkimalla eri tasojen peleistä toiseen ja välillä maaten sohvalla. Tunteet sitten herätetään niillä enemmän kohdennetuilla mainoksilla sekä tunteellisemmilla videoilla.

Että silleen...
Jätetään tämä keskustelu tähän.

Keskustelen asiasta mielummin jonkun kanssa, joka ymmärtää asiasta, ei yritä luoda turhaa draamaa eikä käytä ala-asteelta tunnettua "huutonaurua". Sinun kanssa ei taida olla koskaan mennyt keskustelut asiallisesti, niin voidaan vaikka olla asiasta erimieltä ja jatketaan matkaa.

Että silleen...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: OPEX

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Jätetään tämä keskustelu tähän.

Keskustelen asiasta mielummin jonkun kanssa, joka ymmärtää asiasta, ei yritä luoda turhaa draamaa eikä käytä ala-asteelta tunnettua "huutonaurua". Sinun kanssa ei taida olla koskaan mennyt keskustelut asiallisesti, niin voidaan vaikka olla asiasta erimieltä ja jatketaan matkaa.

Että silleen...

Eli kun et osaa perustella, muulla kuin "olen ammattilainen", väittämiäsi HPKn mainonnasta tai väittämäsi yksinkertaisesti todetaan vääriksi. Niin koet, että parempi poistua takavasemmalle.

Ehkä se "asiattomuus" saattaakin lähteä siitä, että perusteettomasti arvostellaan asioita.

Että silleen...
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Eli kun et osaa perustella, muulla kuin "olen ammattilainen", väittämiäsi HPKn mainonnasta tai väittämäsi yksinkertaisesti todetaan vääriksi. Niin koet, että parempi poistua takavasemmalle.

Ehkä se "asiattomuus" saattaakin lähteä siitä, että perusteettomasti arvostellaan asioita.

Että silleen...
Väärin.

Viestisi vain irtoaa kontekstista ja on naurettavaa draaman hakuisuutta. Se ei ole keskustelua. Etkä ole asiaani todennut vääräksi.

Lisäksi ymmärrät tahalleen väärin asioita tai sitten et vain ymmärrä, mitä tulee esimerkiksi Viikko kalenteriin.

Sinulle normaali postaus voi olla mainontaa esim. Viikko kalenteri, mutta se ei ole yksittäisen ottelun mainontaa, josta olen puhunut. Yksittäisen ottelun mainontaa, jolla saataisiin herätettyä tunteita ja tekemään niitä heräte ostoksia ja väkeä hallille.
Viikko kalenteri on hyvä asia ja se kuuluukin olla. Niinkuin se on kaikilla 7-vuotiaiden jalkapallo/jääkiekko joukkueidenkin somessa, jota pyörittää vanhemmat.

Itse toivoisin näkeväni "hypeä" aina ennen ottelua. Koosteita, tilastoja, kuvia, tunnetta. Tunnetta jolla saadaan heräteltyä ihmisiä lippu kaupoille.


Edelleen, Kerhon some on parantunut todella paljon verrattuna aikaisempiin vuosiin! Koti otteluiden mainontaa voisi vielä tehostaa.

Voit ymmärtää asian miten haluat, mutta enempää aikaa en jaksa tuhlata kanssasi tähän asiaan.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ainakin kolme juttua IGssä SaiPa-otteluun liittyen eli pelipaidan esittely, "viikko-kalenteri" sekä "virallinen" ottelumainos. Sitten on ollut juttua IGn tarinoissa. Tämä siis pelkästään yhdellä alustalla.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Ainakin kolme juttua IGssä SaiPa-otteluun liittyen eli pelipaidan esittely, "viikko-kalenteri" sekä "virallinen" ottelumainos. Sitten on ollut juttua IGn tarinoissa. Tämä siis pelkästään yhdellä alustalla.
Kyllä.

Näistä yksi siis paitoihin liittyen ja paitojen huutokauppaan keskittyvä postaus.

Toinen viikko-kalenteri.

Ja sitten se virallinen.

OMASTA mielestä tämä ei riitä YKSITTÄISEN ottelun mainostamiseen, mikäli sinne halutaan väkeä, edes se 10 tai 100 sellaista jotka eivät muuten tulisi.

Voidaan mennä näillä. Onhan niin paljon ollut yleisöä, että ei sitä mainontaa kannata edes yrittää muuttaa tai lisätä.

Paidat ovat erittäin onnistuneet mielestäni ja saavat minut ainakin lähtemään huutokilpailuun mukaan.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä.

Näistä yksi siis paitoihin liittyen ja paitojen huutokauppaan keskittyvä postaus.

Toinen viikko-kalenteri.

Ja sitten se virallinen.

OMASTA mielestä tämä ei riitä YKSITTÄISEN ottelun mainostamiseen, mikäli sinne halutaan väkeä, edes se 10 tai 100 sellaista jotka eivät muuten tulisi.

Voidaan mennä näillä. Onhan niin paljon ollut yleisöä, että ei sitä mainontaa kannata edes yrittää muuttaa tai lisätä.

Paidat ovat erittäin onnistuneet mielestäni ja saavat minut ainakin lähtemään huutokilpailuun mukaan.
Nuo kolme ovat pelkästään siellä "julkaisuissa." Sitten on erikseen tarinoissa pyörineet mainokset. Niitä on siis ollut enemmän.

Ja tarinoissa neljän tunnin sisällä nostettu esille tuo ottelumainos sekä pelipaitaesittely.
 

TekAstin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK & Hawks
Itse toivoisin näkeväni "hypeä" aina ennen ottelua. Koosteita, tilastoja, kuvia, tunnetta. Tunnetta jolla saadaan heräteltyä ihmisiä lippu kaupoille.
Juuri näin, etenkin Insta kaipaisi lisää semmoisia parhaan tunnelman klippejä, jossa Kerho tekee maalin ja yleisö räjähtää. Esim. Hifkiä vastaan pelistä olikin joku klippi, mutta paria päivää ennen pelejä someen voitaisiin laittaa klippi viime Rinkelinmäen kohtaamisesta, siis jos tunnelma silloin oli hyvä, ei kyllä siis mistään tiistaisesta HPK-Jukurit pelistä jossa oli 2300 katsojaa.
Tämän viikon peleistäkin voisi olla jotain mainoksia somessa jossa mainittaisiin esim. SaiPan historiallinen voittoputki, sotiemme veteraanit -peli, paitahuutokauppa ja Tapparaa vastaan mainoksiin voisi laittaa hallitsevasta mestarista ja joukkueiden yhteisestä historiasta. Tuolla SaiPan voittoputkella voisi saada väkeä hallille, kun liigahistorian muuttuminen on lähellä.

Tiktok myös kaipaa lisää videoita, nyt tahti on noin yksi per kuukausi ja sillä ei pitkälle pääse, jotain hassutteluvideoita ja pelaajilta kyselyitä niin nuorisoakin alkaa kiinnostamaan.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Juuri näin, etenkin Insta kaipaisi lisää semmoisia parhaan tunnelman klippejä, jossa Kerho tekee maalin ja yleisö räjähtää. Esim. Hifkiä vastaan pelistä olikin joku klippi, mutta paria päivää ennen pelejä someen voitaisiin laittaa klippi viime Rinkelinmäen kohtaamisesta, siis jos tunnelma silloin oli hyvä, ei kyllä siis mistään tiistaisesta HPK-Jukurit pelistä jossa oli 2300 katsojaa.
Tämän viikon peleistäkin voisi olla jotain mainoksia somessa jossa mainittaisiin esim. SaiPan historiallinen voittoputki, sotiemme veteraanit -peli, paitahuutokauppa ja Tapparaa vastaan mainoksiin voisi laittaa hallitsevasta mestarista ja joukkueiden yhteisestä historiasta. Tuolla SaiPan voittoputkella voisi saada väkeä hallille, kun liigahistorian muuttuminen on lähellä.

Tiktok myös kaipaa lisää videoita, nyt tahti on noin yksi per kuukausi ja sillä ei pitkälle pääse, jotain hassutteluvideoita ja pelaajilta kyselyitä niin nuorisoakin alkaa kiinnostamaan.
Tarinoissa on vähän tuollaista ollut. Ei ehkä ottelu-klippejä, mutta muuta.

Parannettavaa on aina, mutta se nyt vaan ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa, etteikö SaiPa-ottelua olisi mainostettu kunnolla, kun nytkin sitä mainostetaan tarinoissa. Itsellä ainakin nämä mainokset olleet hyvin esillä.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Kyllähän niinkin perinteisessä viestimessä kuin Hämeen Sanomat pitäisi olla useimmin pelimainos kuin vain pelipäivänä
Vieläkö sitä joku tilaa? Ei ainakaan tärkeimmistä kohderyhmistä juurikaan kukaan selaa eilisen uutisia Hämeen Sanomista. Ja tilaajille Sanomat itse markkinoi etulippujaan jokatapauksessa.

Kaupunkiuutiset siinä mielessä parempi vaikka ilmestyy harvemmin.
 

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Vieläkö sitä joku tilaa? Ei ainakaan tärkeimmistä kohderyhmistä juurikaan kukaan selaa eilisen uutisia Hämeen Sanomista. Ja tilaajille Sanomat itse markkinoi etulippujaan jokatapauksessa.

Kaupunkiuutiset siinä mielessä parempi vaikka ilmestyy harvemmin.
On siinä lehdessä paljon muutakin kuin eilisiä uutisia. Kyllä kerho saisi enemmän kadulla näkyä mutta tärkeintä on se mitä kaukalossa tapahtuu!
 

Letangi

Jäsen
Vieläkö sitä joku tilaa? Ei ainakaan tärkeimmistä kohderyhmistä juurikaan kukaan selaa eilisen uutisia Hämeen Sanomista. Ja tilaajille Sanomat itse markkinoi etulippujaan jokatapauksessa.

Kaupunkiuutiset siinä mielessä parempi vaikka ilmestyy harvemmin.
Tärkeimmät kohderyhmät? Ketäs niihin kuuluu?Katsoja määriä kun katselee niin kyllä jokainen näkyvyys on tärkeää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös