PerryNro10
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- COBHC
Ja just näkyi tuo juhlapeli mulla Instagramissa sponssattuna postauksena.
Pikaisesti kun vilkaisee, niin yksi postaus HPK - SaiPa pelistä viimeisen viikon aikana.Tuosta kun pikaisesti vilkaisee Kerhon median, niin päivittäinhän tuonne on tuutattu mainosta.
Että silleen...
Tämä on hyvä asia. PK- seudulla ei näy mainontaa, eikä Remarketing mainontaa ainakaan.Onhan Kerho käyttänytkin kohdennettua mainontaa, esim. syksyllä saatiin iso määrä vieraskatsojia Tampereen seudulta Ilveksen vieraspeliin maantieteellisesti kohdennetulla mainonnalla pelistä.
Että silleen ja mitä näitä oli.
Tästä olen samaa mieltä, että parannusta on. Koskaan ei voi liikaa mainostaa.Kyllä markkinoinnissa ja oikeastaan kaikessa tähän liittyvässä on menty eteenpäin. Mielestäni ulkoasut näin maallikolle näyttää hyviltä ja laadukkailta.
Kerhon Instagramissa on ainakin heti kaksi mainosta (toinen tuo Kerho-viikko) etusivulla ja myös tarinoissa on kahdesti maininnat tuosta ottelusta.Pikaisesti kun vilkaisee, niin yksi postaus HPK - SaiPa pelistä viimeisen viikon aikana.
Itse en laskenut "kerho- viikkoa" ottelun mainokseksi.Kerhon Instagramissa on ainakin heti kaksi mainosta (toinen tuo Kerho-viikko) etusivulla ja myös tarinoissa on kahdesti maininnat tuosta ottelusta.
Itse en laskenut "kerho- viikkoa" ottelun mainokseksi.
No en tietenkään.No et tietenkään :D
Nettisivuilla mainos, Instagramissa, Instagram-tarinoissa, FBssa mainos mitä näitä nyt on. Mutta eihän niitä nyt lasketa.
Että silleen...
No en tietenkään.
Minulle ei vain riitä tuollainen. Mainonnan ammattilaisena uskon tietäväni jonkun verran digitaalisesta markkinoinnista. Tuo "Kerhon-viikko" on vain "kalenteri" joka kuuluu hommaan, ei ole millään tavalla ylimääräistä.
Kerhon-viikko ei herätä tunteita, ei houkuta tekemään osto päätöstä, eikä eroa millään tavalla joukosta. Tästä syystä en pidä sitä yksittäisen pelin mainostamisena. Hyvä että sitä tehdään, koska sitä tekee kaikki ja niin pitääkin, myös junnuissa.
Lisäys. Lähinnä se mikä tässä häiritsee, että ei tehdä kaikkea sen eteen että porukkaa tulisi hallille. Useampi päivä aikaa nostattaa fiilistä ja tuoda väkeä, mutta tehdään minimi. Sama oli maajoukkue tauolla.
Positiivista kuitenkin että tulee päivittäin jotakin someen ja materiaali on myös laadukasta.
Jätetään tämä keskustelu tähän.Vahvaa huutonaurua "ammattilaisuudellesi". Et näe edes yrittämällä jotain mainontaa, et laske jotain mainoksiksi. Ja tuo, että kalenteri ei ole millään tavalla "ylimääräistä" :D No, ehkä ei ole, kun se muu sitten on :D
Näin mainonnan amatöörinä voin sanoa, että yksi osa yksittäisen ottelun mainontaa on tuollainen viikkokalenteri. Sillä voi jopa suunnitella viikkoa etukäteen suihkimalla eri tasojen peleistä toiseen ja välillä maaten sohvalla. Tunteet sitten herätetään niillä enemmän kohdennetuilla mainoksilla sekä tunteellisemmilla videoilla.
Että silleen...
Jätetään tämä keskustelu tähän.
Keskustelen asiasta mielummin jonkun kanssa, joka ymmärtää asiasta, ei yritä luoda turhaa draamaa eikä käytä ala-asteelta tunnettua "huutonaurua". Sinun kanssa ei taida olla koskaan mennyt keskustelut asiallisesti, niin voidaan vaikka olla asiasta erimieltä ja jatketaan matkaa.
Että silleen...
Väärin.Eli kun et osaa perustella, muulla kuin "olen ammattilainen", väittämiäsi HPKn mainonnasta tai väittämäsi yksinkertaisesti todetaan vääriksi. Niin koet, että parempi poistua takavasemmalle.
Ehkä se "asiattomuus" saattaakin lähteä siitä, että perusteettomasti arvostellaan asioita.
Että silleen...
Kyllä.Ainakin kolme juttua IGssä SaiPa-otteluun liittyen eli pelipaidan esittely, "viikko-kalenteri" sekä "virallinen" ottelumainos. Sitten on ollut juttua IGn tarinoissa. Tämä siis pelkästään yhdellä alustalla.
Nuo kolme ovat pelkästään siellä "julkaisuissa." Sitten on erikseen tarinoissa pyörineet mainokset. Niitä on siis ollut enemmän.Kyllä.
Näistä yksi siis paitoihin liittyen ja paitojen huutokauppaan keskittyvä postaus.
Toinen viikko-kalenteri.
Ja sitten se virallinen.
OMASTA mielestä tämä ei riitä YKSITTÄISEN ottelun mainostamiseen, mikäli sinne halutaan väkeä, edes se 10 tai 100 sellaista jotka eivät muuten tulisi.
Voidaan mennä näillä. Onhan niin paljon ollut yleisöä, että ei sitä mainontaa kannata edes yrittää muuttaa tai lisätä.
Paidat ovat erittäin onnistuneet mielestäni ja saavat minut ainakin lähtemään huutokilpailuun mukaan.
Juuri näin, etenkin Insta kaipaisi lisää semmoisia parhaan tunnelman klippejä, jossa Kerho tekee maalin ja yleisö räjähtää. Esim. Hifkiä vastaan pelistä olikin joku klippi, mutta paria päivää ennen pelejä someen voitaisiin laittaa klippi viime Rinkelinmäen kohtaamisesta, siis jos tunnelma silloin oli hyvä, ei kyllä siis mistään tiistaisesta HPK-Jukurit pelistä jossa oli 2300 katsojaa.Itse toivoisin näkeväni "hypeä" aina ennen ottelua. Koosteita, tilastoja, kuvia, tunnetta. Tunnetta jolla saadaan heräteltyä ihmisiä lippu kaupoille.
Tarinoissa on vähän tuollaista ollut. Ei ehkä ottelu-klippejä, mutta muuta.Juuri näin, etenkin Insta kaipaisi lisää semmoisia parhaan tunnelman klippejä, jossa Kerho tekee maalin ja yleisö räjähtää. Esim. Hifkiä vastaan pelistä olikin joku klippi, mutta paria päivää ennen pelejä someen voitaisiin laittaa klippi viime Rinkelinmäen kohtaamisesta, siis jos tunnelma silloin oli hyvä, ei kyllä siis mistään tiistaisesta HPK-Jukurit pelistä jossa oli 2300 katsojaa.
Tämän viikon peleistäkin voisi olla jotain mainoksia somessa jossa mainittaisiin esim. SaiPan historiallinen voittoputki, sotiemme veteraanit -peli, paitahuutokauppa ja Tapparaa vastaan mainoksiin voisi laittaa hallitsevasta mestarista ja joukkueiden yhteisestä historiasta. Tuolla SaiPan voittoputkella voisi saada väkeä hallille, kun liigahistorian muuttuminen on lähellä.
Tiktok myös kaipaa lisää videoita, nyt tahti on noin yksi per kuukausi ja sillä ei pitkälle pääse, jotain hassutteluvideoita ja pelaajilta kyselyitä niin nuorisoakin alkaa kiinnostamaan.
Vieläkö sitä joku tilaa? Ei ainakaan tärkeimmistä kohderyhmistä juurikaan kukaan selaa eilisen uutisia Hämeen Sanomista. Ja tilaajille Sanomat itse markkinoi etulippujaan jokatapauksessa.Kyllähän niinkin perinteisessä viestimessä kuin Hämeen Sanomat pitäisi olla useimmin pelimainos kuin vain pelipäivänä
On siinä lehdessä paljon muutakin kuin eilisiä uutisia. Kyllä kerho saisi enemmän kadulla näkyä mutta tärkeintä on se mitä kaukalossa tapahtuu!Vieläkö sitä joku tilaa? Ei ainakaan tärkeimmistä kohderyhmistä juurikaan kukaan selaa eilisen uutisia Hämeen Sanomista. Ja tilaajille Sanomat itse markkinoi etulippujaan jokatapauksessa.
Kaupunkiuutiset siinä mielessä parempi vaikka ilmestyy harvemmin.
Tärkeimmät kohderyhmät? Ketäs niihin kuuluu?Katsoja määriä kun katselee niin kyllä jokainen näkyvyys on tärkeää.Vieläkö sitä joku tilaa? Ei ainakaan tärkeimmistä kohderyhmistä juurikaan kukaan selaa eilisen uutisia Hämeen Sanomista. Ja tilaajille Sanomat itse markkinoi etulippujaan jokatapauksessa.
Kaupunkiuutiset siinä mielessä parempi vaikka ilmestyy harvemmin.
Alle 70-vuotiaat noin tiivistetysti IMO.Tärkeimmät kohderyhmät? Ketäs niihin kuuluu?Katsoja määriä kun katselee niin kyllä jokainen näkyvyys on tärkeää.