Olisi hienoa, jos Bille ”Villeleino” Beino tekisi Kerhon kanssa yhteistyössä jonkinlaista vaatetta.
Loistava idea!
Olen tykännyt kuluttaa euroja Kerhon fanituotteisiin. Hyllystä löytyy pipoa, lippiksiä, takkeja, t-paitoja, huppareita etc. Siellä on ollut hienoja yksilöitä Kerhon toimesta tarjolla. Toki, on niitä karmeuksiakin siitä teurastajan essusta lähtien, mutta hei, makuasioita. Pitääkin olla laajalla skaalalla ja Kerholla on allekirjoittaneen mielestä varaa olla myös vähän kokeileva ja hassutteleva. Hienot perinteet, hyvät värit, tälle kaudelle kiinnostavat pelaajat, kanukit usein varmasti parempia mannekiineja tuotteille.. Potentiaalia olisi.
Mutta! Marisen nyt vielä kerran näin Kerhon fanituotteiden suurkuluttajana. Ja kyllä, olen joka syksy tästä lähettänyt palautetta myös toimistolle asti.
Nyt on viimeinen aika tuoda se fanituote- myynti tälle vuosituhannelle. Aivan karmea alusta hpk.fi sivustolla! Sitä ei oikein tunnu edes löytävän ja kun löytää niin silmiin ja sieluun sattuu. Heikosti skaalatut tuoteryhmät, huono hakusana- toiminto, erittäin heikkolaatuiset kuvat tuotteista, osa tuotteista miltei 10 vuotta vanhoja. Osa tuotteista loppunut aikaa sitten, mutta roikkuu silti listoilla. Sosiaaalista mediaa ei fanituotemyynnissä käytetä juuri olleenkaan. Kerhon fanituote- myynti, sen konseptointi ja markkinointi ei ole selkeästi kenenkään hallussa. Kukaan ei selkeästi välitä, sitä ei nähdä tärkeäksi. Jos ei seurasta löydy osaamista, on suurta viisautta ja rohkeutta myöntää se ja ulkoistaa toiminta, ainakin joltain osin.
Kohta joku tulee vasta- argumentoimaan, että onhan siellä ollut sitä ja tota kamppista. Kyllä, hienoja paitahuutokauppoja, hienoja julisteita, mutta juurikin sellaisia impulsiivisia ja hetkellisiä suonenvetoja. Systemaattisuus, toisteisuus ja mallistomaisuus puuttuu. Hämeenlinna tulisi maalata oranssiksi. Koen ylpeyttä kantaessani Kerhon kledjuja. Tunnustaisin väriä mielelläni vieläkin enemmän. Ja uskon että niin tekisi moni muukin. Pistäkää Kerho se fanituotemyynti kerralla kuntoon. Sillä on liiketaluodellinen funktio ja se lujittaa parhaimmillaan seurayhteisöä aivan helvetisti. Siihen kannattaa pienen seuran investoida.
Kerho!