Nuo jännitteet Kulman ja sikakatsomon välillä alkoivat jo käytännössä heti kun Kulma perustettiin 9 vuotta sitten. Soihduttelut tulivat tästä huomattavasti myöhemmin. Ei meinaa enään edes muistaa mistä kaikki alkoi mutta itselle jäi vähän sellanen kuva että kaikki vanhemmasta kaartista ei tykänneet että nuoret tuli heidän hiekkalaatikolleen laulamaan. Tämän jälkeen provoa on heitetty puolin ja toisin. Nykyään kuitenkin homma toimii ja työrauha on annettu hienosti puolin ja toisin. Mikäli sikakatsomo innostuu perus HPK huutoon niin varmasti Kulma lähtee tähänkin mukaan mikäli ei ole oma chäntti kesken. Aina välillä toki itseä ihmetyttää että miksi se HPK huuto pitää aloittaa silloin kun on hyvin lähtenyt chäntti kesken.C5 vs D1
Sen mitä olen jutellut kummankin osapuolien edustajien kanssa olen saanut erinlaisia vastauksia. Lähinnä (tiivistäen ja vähän värittäen) ongelma on että papat ei jaksa nuorten soihduttelua ja nuoret ei ymmärrä pappojen jääräpäisyyttä.
C5 penkitys
Oma hallissa käyminen alkoi lapsien ja vaimon kanssa satunnaisilla peleillä A1 katsomossa kunnes siirryttiin perheelle edullisempiin seisomalippuihin ja alettiin käydä useammin. Tämän jälkeen siirryttiin kausikortteihin jotka tällä hetkellä maksaa sen noin 400 kahdesti vuodessa jos pelaamma pudotuspelejä.
Muutaman vuoden päästä se maksaa 500-600 koska loputkin lapset tarvitsee maksaa sisään.
Tämän lisäksi fanikampetta ja pelipaitoja on tullut ostettua säännöllisesti joka kausi vuodesta 2013.
C5ssa ollaan tykätty olla koska lapset ja edullinen hinta suhteessa hyvään näkyvyyteen. Päädystä ja kulmasta ei ihminen osaa katsoa. Meuhkaaminen on hieno asia ja tuo tunnelmaa halliin ja sitä pitäisi saada enemmän, mutta minun juttu se ei ole.
Nyt jos C5 painetaan penkeille ja hinta hinataan vastapäätä olevalle A1 tasolle, maksaisi meille jo nyt sen pari tonnia kahdesti vuoteen riippuen pudotuspeleistä. Jäisi fanikamat ja paidat ostamatta kuten myös peliin tulematta. Oma sohva voittaisi tässä kohtaa, koska muut hallin seisompaikat nyt vaan on aivan perssiistä C5 verrattuna.
Ja kyllä olen miettinyt että mitä tapahtuu kun uusihalli valmistuu... Sitä en vielä tiedä.
Soihdut nyt tietenkin aina jakaa mielipiteitä. Näitä nyt yleensä on vedetty vierasreissuiöla yksittäisten ihmisten toimesta parkkipaikoilla ja teiden varsilla niin ei pitäisi kyllä häiritä vanhempaa kaartia. Ikinä ei ole hallissa tietääkseni hämeenlinnassa pyroa nähty.
Eikö tuohon sikakatsomon penkittämiseen löydy joku kompromissi? Uskon kyllä että toimistolla on taloustieto just nyt kunnossa. Itselle henk.koht aivan sama penkitetäänkö naapuria vai ei. Ymmärrän sen että tämä on bisnestä ja rahaa tarvitaan. Ymmärrän myös sen että tiettyjä perinteitä urheiluseurassa pitää vaalia. Sikakatsomo kieltämättä on osa Kerhon imagoa. Hyvässä vai pahassa jakaa sekin mielipiteitä. Eikö voisi siis penkittää sikakatsomoa kaiteeseen asti? Näin saisi vanhakaartikin jatkaa ja jäädä kunniakkaasti eläkkeelle jokusen vuoden päästä. Penkittää sitten loput sitten tämän jälkeen. Täyttöastekkin parantuisi katsomossa kun vähön supistaisi pinta-alaa.