Sikakatsomo vs. Sikakatsomo Ry
C5-Jarppa kirjoitti:
Nurkkakantainen en mielestäni ole, jos meidän yhdistys onkin luonut jäsenilleen tiukat kriteerit, minkä mukaan peleissä ollaan. Ja niitä on turha kysellä, ne vaan ei ole julkisia juttuja.
Yhdistyksen sisällä olemme puineet eri ongelmatilanteita ja -tapauksia etu- ja jälkikäteen. Pyrimme koko ajan kehittämään ja parantamaan omaa toimintaamme. Oikeasti olemme ylpeitä siitä mitä olemme, väheksymättä samalla mitenkään ketään muuta faniporukkaa tai yksittäisiä faneja.
Olen aina itse tuonut julki koko ajan mediassa, että sikakatsomo käsitti ennen noin 550 hengen seisomakatsomon (nykyään pienennetty), ja me (Sikakatsomo Ry.) ollaan vaan se ehkä näkyvin osa siitä. En ymmärrä näitä katkeran sävytteisiä kirjoitelmia tästä asiasta, niin no ehkä olisin hiukan kateellinen itsekin jos en olisi ko. yhdistyksen jäsen....
Master God kirjoitti:
....Ongelma tosiaan on siinä, että mediassa sikakatsomosta puhuttaessa nousee aina esiin tämä kyseinen ryhmittymä samalla, kun koko muu katsomonosa ikäänkuin unohdetaan. Niinpä joku sikakatsomolainen voikin tuntea hieman närää siitä, että hänet jätetään ikäänkuin sikakatsomon ulkopuolelle, vaikka ehkä olisikin katsellut vuosikaudet pelejä C5:sta..
Niin, itse näkisin, että Master God kiteytti aika hyvin itse villakoiran ytimen. Asia on omasta mielestäni hyvin pitkälti niin, että suuri yleisö ei ymmärrä tätä Sikakatsomon ja Sikakatsomo RY:n eroa. Itsellenikin se on ollut hieman epäselvä, josta johtuen päätinkin nostaa metelin asiasta.
Asiain tässä valossa päädyn vielä kertaamaan, miksi näen tässä asiassa epäkohdan. Asiahan on niin, että useasti julkisuudessa esiintyy nimenomaan Sikakatsomo RY, jolla on omat ja omaa yhdistystään palvelevat mielipiteensä. Suuri yleisö kuitenkin tietämättömyyttään ymmärtää asian niin, että kyseessä on koko Sikakatsomon näkemys jostain asiasta.
Koska Sikakatsomo RY on eräänlainen suljettu järjestö "salaisine" sääntöinen, on mielestäni jossain määrin väärin, että he ikäänkuin puhuvat näidenkin sikakatsomolaisten suulla, joilla ei ole mahdollisuutta kuulua Sikakatsomo RY:een, tai vaikuttaa näihin lausuntoihin.
Suurin ongelma asiassa onkin siis se, että tämä nimiasia antaa sellaisen signaalin, että kyseessä on nimenomaan se iso Sikakatsomo, johon kaikki ovat tervetulleita.
Loppukaneetiksi päädyn kuitenkin korostamaan, että Sikakatsomo RY:n toiminta on mielestäni hyvin asiallista ja tervetullutta, enkä siis näin ollen ole millään ristiretkellä tai suorittamassa ajojahtia ko. porukkaa kohtaan. Kunhan nyt täältä sivupöydästä olen seuraillut asioita
Täältä tähän