Rikollisuusketju

  • 4 894
  • 49
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Ruotsi
Niin kaverini joutui tässä asuntomurron kohteeksi, joten näin kaverini kunniaksi tällainen ketju.

Muiden kokemuksia rikollisuudesta?
Onko tarjottu huumeita, onko autoonne murtaudutte, oletteko olleet silminäkijöinä eri rikoksissa? Onko ollut läheltä piti tilanteita, ootko joskus joutunu hakatuksi?

Entä oma "rikosuranne"?. Varastitteko uhmaavina teineinä kaupasta aina suklaapatukoita? Oletteko kenties useastikin olleet poliisin kanssa tekemisissä? Ajatteko ylinopeutta? Onko nyrkit heiluneet joskus?

Siispä omat kokemukset varkaista/murroista ja kaikesta ilkivallasta tänne, kiitos!

Ja ei mitään Suomi-Ruotsi väittelyä, vaikka tämä murto ihan Suomessa tapahtuikin.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Naapuriin murtauduttiin muutama vuosi sitten, vuosi ennen sitä joku rellesti haulikon kanssa 500 metrin päässä sijaitsevan Siwan pihassa
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On yritetty tuputtaa huumeita niin kotimaassakin kuin ulkomailla. Turpaan on tullut pari kertaa ja lompakko on viety kerran. Omat rötökseni ovat liian henk.koht. tälle palstalle.
 

Hordi24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Naapurin autosta vietiin jokunen vuosi sitten musavehkeet ym.
Toisen naapurin pihalla taas oli myös vuosia sitten jotain huumejuttuja ja joku kaksikko tuli "periin" osuuttaan vanhemmalta mieheltä(naapurilta). Oli huudellu jotain että "Matti avaa ovi ja maksa tai me tapetaan sut".
Poliisien tultua kaksikko lähti sitten kyydillä, enkä oo asiasta sen jälkeen mitään kuullu.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Autoon on murtauduttu, fillari on pöllitty, turpaan on lyöty ja mitähän muuta...

Autoon murtauduttiin muutama vuosi takaperin Vaasan keskustasta muutama kortteli pois päin. Takaoven ikkunan se pienempi ruutu rikki ja sitä kautta. Mukaan tarttui kaksi poltettua cd:tä. Stereoiden etupaneeli oli mulla mukana, joten kaiffarit päätti rikkoa stereoista sen osan mihin etupaneelista tulee se liitin, että mussiikki ns. kuuluu. Se vähän v*tutti, koska oli turha temppu, ilkivaltaa. No, vakuutusyhtiö korvasi koko stereoiden hinnan ja sain sen korjattua edullisesti.

Fillari vietiin pihasta, ostin vakuutusrahoilla uuden.

Mitään yltiöpäistä vihaa näitä rikoksia tai sen tekijöitä kohtaan en tunne. Olisi kiva tietää, mitä näillä "voitto"rahoilla tehtiin. Paloiko ne nurtsina huulessa vai ostettiinko niillä likaiselle kakaralle uudet sukat.

Mutta en kiellä etteikö olisi v*tuttanut. Ylimääräistä hommaa ja harvoinhan noissa voitoille pääsee, omavastuut ym. menee.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Pommi- ja tuhopartioita

Niin, itse olen osallistunut aktiivijäsenenä legendaarisen "Lammintien pommipartion" toimintaan.

Tuloksena oli paitsi savuavia raunioita, myös seuramatkailua Poliisin maijassa, tiukka puhuttelu ja uusien postilaatikoiden ostoa.

Tämän lisäksi osallistuin eräälle tiedustelu ja iskuosastoretkelle, erään kunnan erääseen nuorten kesäleirien pitopaikkaan. En viitsi mainita paikkaa tarkemmin, koska käry ei ole käynyt.
Paikallislehteen kuitenkin päästiin rötöstelyosion sivuille.

Tämän lisäksi olen pöllinyt kaupasta, ostanut varastettua tavaraa, julkiulostanut ja häiriköinyt monessakin paikassa.

Ylinopeutta ja luvattakalastusta ei lasketa, koska ne ovat vain sellaista miehistä vallattomuutta.

Täältä tähän
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Arpajaisista voittamani polkupyörä varastettiin -> sain vakuutusyhtiöltä korvauksen -> poliisi palautti polkupyörän -> soitin rehellisenä ihmisenä vakuutusyhtiöön -> eivät halunneet rahojaan takaisin = ansaitsin ilmaisella pyörällä.

Onhan noita rikoksia vastaan tullut useitakin. Jos jossain vaiheessa ehtisi listata.
 

testoman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Pommi- ja tuhopartioita

Viestin lähetti ervatsalo
...julkiulostanut...

hieno termi, putosin.

Jottei ihan off-topiciksi mene, niin:
Pihalta vietiin stereot autosta
Pyörä viety
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei ole mitään viety koskaan, enkä ole mitään pöllinyt, tai oikeastaan...
Kerran (ainakin viisi vuotta sitten) murtauduin erääseen peltoautoon jonka joku oli jättänyt metsikköön mätänemään. Vein sieltä oikeudenkäyntipöytäkirjan sekä autoon kuuluvat merkit (siis ne jotka kiinnitetään takaosaan ja nokkaan).

Rikollisuudesta puheen ollen, tietääkö joku mitä legendaarinen Volvo-Markkanen puuhaa nykyään? Olen lukenut nuo kirjat, ja veikkaan että osa sisällöstä on täyttä fiktiota...
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Olen kärsinyt:
-Autosta on viety stereoiden etupaneeli ja levyjä. Levyt tosin sain takaisin, kun vein divareihin listan kaapatuista äänitallenteista ja nämä järjenjättiläisrikolliset menivät myymään koko pompsia kerralla. Pojat selvisivät silti pelkillä sakoilla varastetun tavaran hallussapidosta.
-Pyörä on pöllitty pihasta, vain lukko jäi.
-Lompakko on pöllitty, tai olen kännissä sen johonkin tupeloinut, Turkissa.
-Huumeita on tarjottu ja varastettua tavaraa. Hupaisaa on se, että minulta on tultu ostamaan useita kertoja huumeita(?).
-Päälle on ajettu mm. autolla, GTA-meininki ja muuta pientä väkivaltaa on allekirjoittaneeseen yritetty.

Muut ovat kärsineet:
Kaikenlaista pientä jäynää, ei mitään vakavampaa ja poliisiinkiin olen tutustunut vain liikennekäyttäytymiseni vuoksi. Kerran olen varastanut kaupasta ja senkin tunnustin. Olin silloin vielä minijuniori-BA.
 
Viimeksi muokattu:

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Mun auto on varastettu kaks kertaa ja siihen on murtauduttu tämän lisäksi kolme kertaa (kyseessä siis sama auto). Joka kerta stereot viety, ihan peruskamat.

Pari kesää sitten oltiin matkailuautolla reissussa ja keskellä päivää Barcelonassa autoon murtauduttiin ja multa vietiin noin 1000 € käteistä ja 1500 €:n arvoinen videokamera. Vakuutus korvas kaiken.

Viime vuoden vappuna mun asuntoon murtauduttiin potkasemalla takaovi sisään (rivari). En ollu onneks himassa. Saivat saaliiksi taas videokameran (minkä vakuutus oli mulle ostanu) ja liput MM-puolivälierään Suomi-Ruotsi. + jotain pikkusälää. Vakuutus korvas ja MM-kisassäätiö anto mulle uudet liput. Joku Oululainen raukka oli sit ostanu hallin edestä sen pöllityn lipun hirveellä hinnalla ja pääty kuulusteluihin.

Onhan tossa jo ihan tarpeeks yhdelle, vai mitä ?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Onko tarjottu huumeita - tarjottu on, myydä ei ole yritetty
onko autoonne murtauduttu - on, onneksi en ollut paikalla, olisi varmasti tehnyt mieli ruuvata varkaalta pää irti ja haudata ruumis metsään
oletteko olleet silminäkijöinä eri rikoksissa? - en muista, tuskin
Onko ollut läheltä piti tilanteita, ootko joskus joutunu hakatuksi? - ei ole vielä hakattu suuremmin

Entä oma "rikosuranne"?
Varastitteko uhmaavina teineinä kaupasta aina suklaapatukoita? - en
Oletteko kenties useastikin olleet poliisin kanssa tekemisissä? - en juuri paria liikennesakkoa enempää
Ajatteko ylinopeutta? - joskus
Onko nyrkit heiluneet joskus? - joo
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko tarjottu huumeita - Intissä ollessani iltavapailla joku spurgu yritti myydä diapameja. Ei tullut kauppoja.

onko autoonne murtaudutte - Ei, kun ei ole autoa. Porukoiden kakkosautolla tuli ajeltua lukio- ja armeija-ajat. Ei sinnekään murtauduttu (mitä en ihmettele).

oletteko olleet silminäkijöinä eri rikoksissa? - En muistaakseni - jos nyt tietokonepelien tms. kopiointia kaverilta ei lasketa rikokseksi.

Onko ollut läheltä piti tilanteita - Ei

ootko joskus joutunu hakatuksi? - En

Varastitteko uhmaavina teineinä kaupasta aina suklaapatukoita? - En.

Oletteko kenties useastikin olleet poliisin kanssa tekemisissä? - En. Ainoastaan ajokortti- ja passiasioissa. Lisäksi kertaalleen jouduimme soittamaan kaverini kanssa poliisit paikalle, kun löysimme kaatuneen ja päänsä kalauttaneen humalaisen Hervannan keskustasta. Lisäksi muistan nuorempana tilanteen, jossa olimme uimarannalla viettämässä iltaa paikallisten nuorten kanssa. Tällöin paikalle tuli muutama autollinen poliiseja, syynä oli että joku mökkiläinen väitti kuulleensa järveltä avunhuutoja. Poliisit kyselivät, olemmeko me kuulleet mitään, tai huutaneet itse. Emme olleet. Joka tapauksessa paikallislehdessä väitettiin seuraavalla viikolla "rannalla olleen nuorison" aiheuttaneen avunhuudot...

Joo, ja kerran olen juossut alasti poliisiautoa vastaan. Lieventävä asianhaara oli viiden vuoden ikäni.

Ajatteko ylinopeutta? - En aja tarkoituksellisesti. Pari kertaa olen epähuomiossa tajunnut vasta myöhemmin, että 100:n alue vaihtuikin 80:ksi jo hetki sitten.

Onko nyrkit heiluneet joskus? - Naapurin pojan kanssa tapeltiin melko usein joskus 7-11 -vuotiaina. Sen jälkeen ei kertaakaan.


Mitä minulta sitten on viety? Pyörä vietiin Hervantaan muutettuani vajaan 2 kk täällä asuttuani. Vaijerilukko ei riittänyt tänne. Tosin varasta kävi sääliksi, pyörä oli romu. Nyt toinen koti-kotoa tuotu vanha pyöräni on säilynyt täällä jo 2 vuotta. Siinä on kunnon lukko. Pyörän jalka tosin varastettiin reilu vuosi sitten.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Onko tarjottu huumeita: kyllä.
onko autoonne murtaudutte: En omista moista, fillari on kyllä pöllitty pariinkin kertaan.
oletteko olleet silminäkijöinä eri rikoksissa: Kyllä.
Onko ollut läheltä piti tilanteita? Olen jäänyt auton alle. Luita murtui jalasta ja aivotärähdys.
Oletko joutunu hakatuksi? En.



Varastitteko uhmaavina teineinä kaupasta aina suklaapatukoita?En.
Oletteko kenties useastikin olleet poliisin kanssa tekemisissä? Olen. Yleensä sivullisena tai ilmoittajana.
Ajatteko ylinopeutta? Kyllä.
Onko nyrkit heiluneet joskus? En.
 

taskuraketti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Calgary Flames.
Onko tarjottu huumeita: Ei
onko autoonne murtauduttu: Ei vanhempien autosta puhkottu rengas.
oletteko olleet silminäkijöinä eri rikoksissa: Mitä ny karkkikaupassa joku on pistäny ylimääräistä taskuunsa.
Onko ollut läheltä piti tilanteita?. Ei.
Oletko joutunu hakatuksi?: Kerran oli lähellä kun tulin muutama vuosi sitten Ilveksen Tampere Cupin pelistä, kävelin Sammonkatua pitkin kun kaks tapparan skini äijää huusit " Vitun äijä ilves on paska" ja juoksivat nyrkit pystyssä mua kohti, sai siinä vähän aikaa juosta kun näitten porkkanaperseitten kunto loppui
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Onko tarjottu huumeita - On tarjottu ja yritetty myydä. Onpa joku tullut joskus ostoaikeissakin juttusille. Mielenkiintoinen tilanne sinänsä, kait näytin tuohon aikaan huumekauppiaalta.

onko autoonne murtaudutte - Ei oo autoo.

oletteko olleet silminäkijöinä eri rikoksissa? Joitakin kahakoita oon seurannut aitiopaikalta.

Onko ollut läheltä piti tilanteita - Ei

ootko joskus joutunu hakatuksi? Jotain pientä osumaa joskus on tullut. Ei suurempaa.

Varastitteko uhmaavina teineinä kaupasta aina suklaapatukoita? -Jäin tokaluokkalaisena kerran kiinni. Aloitin ja lopetin ajoissa. Uhmateininä pääsin vain muille sanomaan, että lopetin noi hommat jo ajat sitten.

Oletteko kenties useastikin olleet poliisin kanssa tekemisissä? - En useasti. Kerran mut napattiin kadulta kiinni keskellä kirkasta päivää. Etsivät jotakin rikollista, ja pyytelivät anteeksi, kun olivat napanneet väärän tyypin. Tuntomerkit kuulemma sopivat täydellisesti. Varmaan jotain huumediileriä ettivät...

Ajatteko ylinopeutta? No sanotaan vaikka, että en kaahaile.

Onko nyrkit heiluneet joskus? Jotain pientä.


Multa on käännetty fillari neljä kertaa. Aina täysin eri paikoista.
 
Onko tarjottu huumeita - Ei ikinä.
Onko autoonne murtauduttu - Ei ole. Polkupyörä on joskus varastettu.
Oletteko olleet silminäkijöinä eri rikoksissa? - Olen käräyttänyt mm. näpistelijöitä.
Onko ollut läheltä piti tilanteita, ootko joskus joutunu hakatuksi? - En ole, näytän niin uhkaavalta.

Entä oma "rikosuranne"?
Varastitteko uhmaavina teineinä kaupasta aina suklaapatukoita? - Olen varastanut Lakrisal-pötkylän.
Oletteko kenties useastikin olleet poliisin kanssa tekemisissä? - En.
Ajatteko ylinopeutta? - Käytännössä aina kaupunkialueen ulkopuolella.
Onko nyrkit heiluneet joskus? - Viimeksi ala-asteella.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Ruotsi
Viestin lähetti Nännimäinen
.
Oletteko olleet silminäkijöinä eri rikoksissa? - Olen käräyttänyt mm. näpistelijöitä.

Entä oma "rikosuranne"?
Varastitteko uhmaavina teineinä kaupasta aina suklaapatukoita? - Olen varastanut Lakrisal-pötkylän.
.

Nyt on kyllä paha pettymys kyseessä. Ensinnäkin on ihan jees jos käräyttää näpistelijän, vaikka se kyllä itsestä tuntuu todella turhalta puuhalta, mutta tietenkin jos elämä on suht tyhjää..
JA kaiken kruunaa se että jätkä on ite sitten näpistelijä, ja kehtaa käräytellä muita näpistelijöitä...

Iso EI nännimäinen sun touhuille...
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onhan sitä itselläkin kokemuksia aiheeseen liittyen. Fillari on pöllitty ja samoin vanhempien auto. Huumeita on muutamaan otteeseen tultu tarjoamaan, mutta olen aina vastannut kieltävästi. Koskaan en ole mitään varastanut(en ainakaan myönnä niin tehneeni). Tappeluissakaan en itse ole ollut mukana. Välienselvittelijänä sitäkin useammin.

Ehkäpä mieleenpainuvin tilanne tapahtui, kun olin vielä alle kymmenvuotias ja asuimme melkoisen rauhattomassa kerrostalolähiössä Porissa. Silloin yksi samassa lähiössä asunut huumehörhö sai jonkin kuningasidean ja päätti hieman purkaa patoutumiaan. Ensin hän pisti yhden puhelinkioskin palasiksi ja sitten heilui pihassa puukon kanssa huudellen samalla itsekseen. Lopulta hänen uhriksi joutui pihalla ollut kissa. Äijä nimittäin kävi hakemassa kotoaan saksanpaimenkoiransa ja usutti sen kissan kimppuun. No kissahan juoksi puuhun koiraa pakoon, mutta äijä kiipesi sen perään, tarttui hännästä kiinni ja iski kissan muutamaan otteeseen puun runkoa vasten ja sitten heitti sen taas koiran kynsiin.
Kissa oli kuitenkin tavallista sitkeämpää lajia ja juoksi jälleen toiseen puuhun pakoon. Eipä kuitenkaan tuo hörhökään antanut periksi vaan kiipesi jälleen kissan perään ja sama kuvio toistui. Sen verran koiraa nopeampi kissa kuitenkin oli, että pääsi siltä jälleen puuhun pakoon. En muista aivan varmasti kiipesikö äijä vielä kolmannen kerran kissaa murjomaan(tod.näk. hän niin teki), mutta lopulta hän kuitenkin luovutti. Episodin aikana parvekkeet täyttyivät ihmisistä, jotka yrittivät huudoin saada äijää lopettamaan. Kukaan ei kuitenkaan uskaltautunut ulos asti häntä estämään vaan poliisit soitettiin paikalle.
Kotiinsa mies siinä ehti mennä ennen kuin poliisit saapuivat. Pienestä pojasta tuntui kuin olisi elokuvia katsonut, kun poliisit laittoivat pihassa luotiliivejä päällensä ja tarkastelivat, ovatko aseet ladattuina. Hetkeä myöhemmin huumehörhö sitten saatettiin käsiraudoissa ja kolmen poliisin avustamana ulos talosta. Sen jälkeen häntä en muista häntä siellä nähneeni. Kissa kuitenkin selvisi tilanteesta kuin ihmeen kaupalla. Omin voimin se tosin ei puusta alas tullut vaan poliisi/palomies tjms kävi sen sieltä hakemassa.

Itse asiassa oikeastaan viikottain käytiin kyseisestä lähiöstä joku hakemassa poliisin suojiin. Muun muassa yhtä kerrosta meitä alempana asunut mies puukotti jotakuta asunnossaan ja poliisit joutuivat hänetkin väkipakolla noutamaan. Kaiken kaikkiaan voisi sanoa, että mukavasta ja rauhallisesta lähiöstä muodostui parin vuoden aikana erittäin levoton asuinalue. Me muutimme sieltä onneksi ajoissa pois, sillä meno oli kuulemma levinnyt todella pahasti käsiin. Nykyään minulla ei ole mitään aavistusta siitä, vieläkö siellä sattuu ja tapahtuu.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Aika vähiin ovat jääneet rötöstelijöiden minulle tuottamat vahingot. Kaikkein kipein isku vyötärön alle oli pari kesää sitten tapahtunut rapuvaraston kääntäminen. Viikon työ ja reilu sata rapua katosi parempiin suihin. Myöhemmin sain tietää, että epäilty teini-ikäinen rapuvaras oli erehtynyt myös erään poliisin varastolle. Sanoisinko että oli vikatikki...

Ne rikokset, mitä on saanut todistaa, ovat lähinnä sarjassa ylinopeudet, liikenteen vaarantamiset sekä alaikäisten tupakka- ja alkomahooliostokset. Lisäksi pimeänä tehty työ sekä vedonlyöntivoittojen ilmoittamatta jättäminen sanoisinko "kuulostaa tutuilta". Myös ohjelmistojen ja musiikin tiimoilta on monta kriminaalia muistoa. Jaahas, tässähän voisikin alkaa valmistautumaan jo tyköistuvan liituraidan hankintaan...

Autoa ei ole, joten eipä sinne murtauduta. Hakatuksi en ole tullut, onneksi rillipäätä ei saa lyödä-sääntö on vielä voimissaan. Huumeita ei ole tarjottu, eikä kukaan ole tullut ostamaankaan. Tai mistä minä tiedän mitä kiertoilmauksia näille aineille on olemassa, kysyyhän se kaupan kassakin aika usein bonuskorttia. Mitäköhän pulveria se on?

Kaupasta tai muualtakaan en ole varastanut mitään, mutta silti olin poliisin kanssa tekemisissä nuorempana hyvin usein. Sattui asumaan naapurissa...
 
Viimeksi muokattu:
Viestin lähetti Mister-Finland
Iso EI nännimäinen sun touhuille...

Anteeksi kun tuotin pettymyksen.

Tarkennetaan sen verran, että aikaa noiden kahden tapahtuman välillä on lähes 20 vuotta. Lakrisal-episodi tapahtui joskus ala-yläasteen taitekohdassa ja kärytys pari vuotta sitten (ehkä siina katkaisin jonkun tulevan rikollisen uran?).

Mainittakoon vielä, että Lakrisalin pölliminen on ainoa meriittini alalla - meinasi jo siinäkin hommassa olla isot jännityskakat housuissa. En enää uudestaan uskaltanut.

Saanko anteeksi, oi Mister-Finland?
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Pankkiryöstöä ennen...

Eilen Lauttasaaressa klo 12:43 joku kaiffari otti ja uhkasi räjähderepulla - tai noh, ainakin repulla - pankkivirkailijalta "virkamiehen parin kuukauden palkan".

Omalle kohdalle tilanne oli ns. sivuosuma. Olin asioinut pankissa juuri ennen tätä ryöstäjää. Asioituani hyppäsin Lauttasaarentiellä parkissa olleeseen autooni ja suunnistettuani vähän matkaa PicNicin eteen parkkiin, poliisiauto tuli keskustan suunnasta tuhatta ja sataa. Katselin että menevätkin pankille päin, mutta eihän nyt seesteisessä Lauttasaaressa mitään sellaista voi käydä, että pankilla tarvitaan poliisia...

PicNiciltä saamassani kuitissa on kellonaika 12:47, eli 1-2 vuoronumeroa myöhemmin olisin "päässyt" todistamaan tilannetta.

Näin kuluvan viikon rikollisuustilanteen kanssa.
 
Olen ikäni asunut rauhallisilla alueilla, joten hirvittävän moniin rikoksiin en ole törmännyt.

Vuosia sitten, vielä vanhempieni taloudessa asuessani, pari hampuusia vierailivat talossamme ja veivät useita CD-levyjä ja videopelejä. Olin itse tuolloin lähikioskilla ostamassa karkkia ja limsaa, olin nimittäin edellisenä iltana tehnyt ensimmäisiä tutkimusmatkojani alkoholin maailmaan. Ovea en jaksanut laittaa lukkoon, koska kioskireissulla ei mennyt kuin vartti, oma vika siis. Kotiin palattuani totesin tilanteen ja soitin poliisille. Poliisia odotellessani kyseiset irviöt soittivat kotipuhelimeemme (en tiedä mistä ne numeron olivat saaneet) ja kertoivat, että kamat voi tulla noutamaan läheisen koululaitoksen pihasta. Poliiseja ei kuulemma saanut missään nimessä näkyä tai tavarat rikottaisiin. Suuren maailman meininkiä siis. Sain kaikki tavarat suht ehjinä takaisin eikä asiasta seurannut sen suurempaa.

Ja kappas, samana vuonna äitini polkupyörä varastettiin yläasteeni pihasta. Asialla oli samaan pahamaineiseen nuorisoporukkaan kuuluva tytteli. Eräs pesäpallojoukkuekaverini oli nähnyt tilanteen ja kertoi minulle syyllisen nimen. Isäni kävi hakemassa pyörän takaisin. Varkaus oli kuulemma oikeutettu, koska tytöltäkin oli joskus pöllitty pyörä.

Huumeitakin minulle on tarjottu. Tai siis kaupattu, ystäväni ovat pihejä aineidensa suhteen. Pitihän sitä sitten muutamaan otteeseen kokeilla kannabis-tuotteita. En tykännyt, moiset eivät minulle sovi, eivätkä kyllä pahemmin kiinnostakaan. Viime kesän Ruisrockissa tarjottiin ihan ilmaiseksi, mutta kieltäydyin. Homma jäi sitten siihen.

Omat rikokseni ovat jääneet vähälle. Ajelen pyörällä usein jalkakäytävällä ja punaisia päin. Juovuspäissäni olen varastellut erilaisia katumainoksia. Olen seurannut vierestä, kun kaksi vähän hölmömpää kaveriani pistivät linja-autopysäkin paskaksi. Kerran kävin kusemassa erään komean omakotitalon ovimatolle. Pieniä, mutta typeriä asioita.

Myymälävarkauksiin en ole sortunut, mutta kerran seurasin vierestä, kun kaverini varasti kirpputorilta raamatun. Kirja päätyi lopulta erääseen jokeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös