Monipuolisenhuono
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Tulipa mieleen kun kuulin juuri TIK-TAKin jonkun uuden biisin niin kertsi on mun mielestä suoraan Ozzyn Tattooed Danceristä. Olenko väärässä vai vaan perseestä?
Another HAB kirjoitti:Tulipa mieleen kun kuulin juuri TIK-TAKin jonkun uuden biisin niin kertsi on mun mielestä suoraan Ozzyn Tattooed Danceristä. Olenko väärässä vai vaan perseestä?
Eino_Mies kirjoitti:Vastaava ketju biisien plagioinneista on täällä -->
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=25437&highlight=plagiointi
Another HAB kirjoitti:Tulipa mieleen kun kuulin juuri TIK-TAKin jonkun uuden biisin niin kertsi on mun mielestä suoraan Ozzyn Tattooed Danceristä. Olenko väärässä vai vaan perseestä?
Blackie kirjoitti:Tätä en tiedä, mutta kuuntelepa Klamydian biisin Kosketus alkuriffi ja mieti mahtaako muistuttaa Ozzyn Crazy Train -biisin riffiä :).
Sitten tietenkin löytyy bändejä - kuten Hellacopters - jotka kopioivat kaiken muilta.
Uleåborgir kirjoitti:Tuosta en tiedä, mutta Pelle Miljoonan "Moottoritie On Kuuma" -biisin riffi on ripattu puhtaana Peter Gabrielin aikaisen, eli oikean ja alkuperäisen, Genesiksen kappaleesta "Dancing With the Moonlit Knight".
Minkä Pelle on ilmeisesti itsekin myöntänyt...
Another HAB kirjoitti:Tosin Nickehän itsekin on sanonut että rock´n´roll is dead, eli kaikki on jo tehty. Totta.
Madonnahan (tai siis ei Madonna mutta Madonnalle piisit tekevät) ovat sämplänneet tämän ihan Abban luvalla, mikäli olen oikein ymmärtänyt.hätrikki || kirjoitti:Madonna - Hung Up // Abba - Gimme, Gimme, Gimme
Sama melodi-riffi. Popin kuningattarella oikeudet tehä mitä vaan? Alkaa ottamaan vielä päähän kun ton joutuu kuunteleen pari kolme kertaa työpäivän aikana. Siis sen Madonnan biisin, riffissä sinänsä mitään vikaa ole
Ted Raikas kirjoitti:Hektor nyt on muutenkin rippaajien kuningas. Mies ei ole keksinyt mitään omaa.
Arnold kirjoitti:Anna Eriksson - Ei se mennyt niin vs Weezer - Haunt You Every Day
Sama kappalerakenne kokonaisuudessa, riffiä myöden. Ihmekös tuo, kun Apulannan Toni fanittaa Weezeria, Sipe mitä ilmeisemmin myös ja Sipe on Annan kanssa. 1+1=2.
Murmeli kirjoitti:Madonnahan (tai siis ei Madonna mutta Madonnalle piisit tekevät) ovat sämplänneet tämän ihan Abban luvalla, mikäli olen oikein ymmärtänyt.
Ted Raikas kirjoitti:Hektorin sanoittamassa Ajetaan me tandemilla -biisissä on pöllittynä melodia Mike Oldfieldin yhdestä kappaleesta.
Hektor nyt on muutenkin rippaajien kuningas. Mies ei ole keksinyt mitään omaa.