Richard Lintner Lukkoon

  • 67 351
  • 206

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
ja mukavan ympäristön lisäksi kauden (todennäköinen) aikainen päättyminen oli perheelliselle miehelle iso plussa.

Kunnianhimoinen kaveri!

Ehka se riitti viime kaudella, ja talla kaudella haluaa sitten jo olla mukana mahdollisesti voittamassa jotain, kuka tietaa.
 

Ketunkolo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea FC
Kiitän pelaajahankinnasta vastaavia Meille Lukkofaneille osoitetusta joululahjasta. Kyllä Lintnerillä on ihan selvästi paremmat edellytykset tehdä enemmän tulosta, kun hänen ei tarvitse pelata puolet ottelusta, vaan peliaika jakautuu tasaisemmin. Lisäksi Lukossa hän saa huomattavasti paremmat ruokkijat. SaiPassa oli viimekaudella Redenbach, ketäs muita...? Lukossa on aivan eri tason arsenaali ja Lintner tuo siihen sen puuttuvan palasen.

Lisäksi haluaisin, että tässä keskustelussa esiintyneet pohjoisen pikkuveljen purkaukset kirjoitettaisiin jatkossa seuraavalla sivustolla. Hyvää joulua nyt sinnekkin kuitenkin!
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei jumalauta. Mene laskeskeleen Monopolirahojasi. Siis aivan uskomattomia summia heitellään. Ihan noinko oikeasti Lukko maksaa 2-3 kertaa suurempaa palkkaa puolesta kaudesta kuin meneen kausien vahvistuksille koko kaudesta.
Ketä tarkoitat? Jos TosiFania tarkoitat, niin tuo 100k on ihan hyvä veikkaus. Tuo 600 000 € on aivan selvä typo, TF tarkoittanee, että vanhoina mummonmarkkoina Lukko maksaa SaiPalle tuon summan (eli 100kiloeuroa).

Mua ei kiinnosta hevon vittuakaan, kuinka paljon Lukolle kustansi, ei ole minun rahoja. Kunhan piti vaan puolustaa TosiFania, jolle taisi käydä pieni kämmi, kun lisäsi euromerkin perään.
 
Onko nyt siis näin, että Lukko maksaa SaiPalle muutakin tästä siirrosta kuin Lintnerin loppukauden palkan? No siihenhän on jo totuttu, että KHL-seurat maksavat sopimuksen purusta kompensaatiota tai vuokraa, mutta että Suomessakin. Varsinkin kun puhutaan vain loppukauden vuokrasta. Luulisi, että pelkästään se, että Lukko ottaa hoitaakseen pelaajan palkanmaksun olisi riittävä korvaus SaiPalle tässä kohtaa. Mitään tietoahan minulla ei asiasta ole. Ainakaan takavuosina näissä jumboseurojen tyhjennysmyyneissä ei ole ollut muusta kuin palkkasäästöistä kyse.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ainakaan takavuosina näissä jumboseurojen tyhjennysmyyneissä ei ole ollut muusta kuin palkkasäästöistä kyse.
Totta, mutta silloin ei ollut putoamispeikkoa. Se pitää muistaa. Vaikka olisit puolet joukkueesta myynyt muille maille vierahille, niin säilyit liigassa. Nyt on ihan toisin. Joukkueen tyhjennysmyynti ei ole välttämättä viisasta kun vastaan tulee hioutunut Mestisjengi.

Eli SaiPan ei ole tarkoitus myydä parhaita pelaajiaan ja pelailla mitä pelailee, vaan vahvistaa joukkuetta ja Lintner nyt ei vaan ole ollut odotettu vahvistus, vaikka paperilla kovan luokan jätkä onkin. Se jumbosija ei ole sinetöity, marginaalit on edelleen pienet joten SaiPan kausi ei ole siinä mielessä pelattu.

SaiPalta hyvä temppu, että saivat ekstraa. Jos vielä toinen seura on valmis pulittamaan. Parhaimmillaan nämä kaupat osoittautuu SaiPalle täysosumaksi.

Jäämme seuraamaan.
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jokainen muistaa että SaiPa teki persnettoa viime tilikaudellaan yli 900 000 euroa. Se on pienelle seuralle iso raha eikä tästä kaudesta näillä näkymin ole tulossa juurikaan sen parempaa tulosta, ainakin jos playoffit jäävät taas kerran vain haaveeksi.

Pleijareiden varaan SaiPa ei ole pistänyt yhtään mitään. SaiPan yleisöbudjetti on pistetty 3000 yleisökeskiarvon varaan. Luku on tällä hetkellä 3273, eli +273 tavoitteeseen nähden. Mainos/yhteistyökumppanimyyntitavoitteensa SaiPa on ylittänyt nähtävästi jo lokakuussa, ainakin näin kertoili yksi asioista perillä oleva nimimerkki.

Eli ellei mitään sen suurempia katastrofeja tapahdu, niin SaiPa tulee tekemään tästä kaudesta ihan ok tuloksen.


Kyllä Lintnerillä on ihan selvästi paremmat edellytykset tehdä enemmän tulosta, kun hänen ei tarvitse pelata puolet ottelusta, vaan peliaika jakautuu tasaisemmin.

Turha yrittää pistää Lintnerin heikohkoja otteita ylipeluuttamisen piikkiin, koska sellaista ei ole pahemmin tapahtunut. Lintnerin peliajan keskiarvo on matsia kohden 23min ja 40 sekuntia. Joten se siitä. Yritä löytää selityksiä muualta.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mua ei kiinnosta hevon vittuakaan, kuinka paljon Lukolle kustansi, ei ole minun rahoja.
Samoin. Ja mun mielestä jos nyt kerran sitä rahaa kuitenkin joidenkin mielestä rajattomasti on (mikä ei kyllä pidä paikkaansa, ottaen huomioon että RTK:n liikevoitto, eli mahdollinen raha jota voitaisiin eteenpäin laittaa konserniavustuksena on melko tasaisesti 2M€), niin kyllä sitä tällaisiin hankintoihin voi laittaa sitten ihan kunnolla. Jos Lintner on se alakerran leaderi, jota on koko kauden kaivattu, niin 200k€ ei ole todellakaan paha summa. Sitä en tiedä, onko Lintneristä siihen, eikä tiedä kukaan muukaan. Potentiaalia kyllä on.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ketä tarkoitat? Jos TosiFania tarkoitat, niin tuo 100k on ihan hyvä veikkaus. Tuo 600 000 € on aivan selvä typo, TF tarkoittanee, että vanhoina mummonmarkkoina Lukko maksaa SaiPalle tuon summan (eli 100kiloeuroa).

Mua ei kiinnosta hevon vittuakaan, kuinka paljon Lukolle kustansi, ei ole minun rahoja. Kunhan piti vaan puolustaa TosiFania, jolle taisi käydä pieni kämmi, kun lisäsi euromerkin perään.

Juuri näin. Olen pahoillani, että pieni kirjoitusvirhe aiheutti mielipahaa.

Tuskin Saipa olisi luopunut fanien suosikkipelaajasta ihan pikkurahasta. Itse odotan varsinkin Lukon ylivoiman paranevan selkeästi, kun viivalle tulee yksi liigan parhaista viivapelaajista.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Samoin. Ja mun mielestä jos nyt kerran sitä rahaa kuitenkin joidenkin mielestä rajattomasti on (mikä ei kyllä pidä paikkaansa, ottaen huomioon että RTK:n liikevoitto, eli mahdollinen raha jota voitaisiin eteenpäin laittaa konserniavustuksena on melko tasaisesti 2M€), niin kyllä sitä tällaisiin hankintoihin voi laittaa sitten ihan kunnolla.
En tiedä, mistä revit noita lukuja, jotka ovat epäilyttävän pieniä. Mutta esim. fonecta finder antaa seuraavat tiedot:

2010 - 5,1 me
2009 - 5,4 me
2008 - 4,7 me
2007 - 3,3 me

Tosin en tiedä, onko noihinkaan lukuihin luottamista. Sillä finderin mukaan rtk palvelu oy:n liikevaihto on ollut v. 2010 noin 73 miljoonaa ja puljun kotisivun mukaan koko konsernin liikevaihto on ollut 115 miljoonaa. Konsernitilinpäätöstä taitaa olla mahdotonta löytää netistä ilmaiseksi.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
JZZ ja Myyrä, tärkeintä on että rahaa on niin paljon että ei tarvitse mennä huutelemaan jokaiseen naapurien hankinnan ketjuun epäreilua maailmaa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
JZZ ja Myyrä, tärkeintä on että rahaa on niin paljon että ei tarvitse mennä huutelemaan jokaiseen naapurien hankinnan ketjuun epäreilua maailmaa.

Mutta kun pikkuveli torsaa rahojaan sellaisiin mitka olis pohjoiseenkin kelvannut mutta ei enaa koska pelaaja muuttui allekirjoitushetkella suuresta tahdesta valtavan riskin floppiin. Ja katsokaa vaikka sarjataulukkoa juuri talla hetkella (ei kokonaiskuvaa, keskinaisia otteluita, lahivuosien historiaa tai muuta asiaankuulumatonta), tiaksaa!
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minulle Lukko on ainakin täysin irrelevantti tällä hetkellä, jengit pelaavat ihan eri sijoituksista ts. Ässien päävastustajat löytyvät aivan jostain muualta. Koittakaa nyt päästä edes niihin sääleihin.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Hehheh, samat nimimerkit täällä aina länkyttämässä ja ei kiinnosta ollenkaan. HA!

Ja Blackie, kattellaan keväämmällä, vai mitä?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Minulle Lukko on ainakin täysin irrelevantti tällä hetkellä, jengit pelaavat ihan eri sijoituksista ts. Ässien päävastustajat löytyvät aivan jostain muualta. Koittakaa nyt päästä edes niihin sääleihin.

Kuulin samansuuntaisia juttuja myos viime kaudella tassa vaiheessa. Assat pelasi jo finaalipaikasta ja lukko oli ihan yhdentekeva koska tarkeammat vastustajat olivat muualla.

Mina katselin silloin sita millaiset ryhmat molemmat saavat kevaalla jalkeille ja vaitin etta assille tulee loistavan runkosarjan jalkeen noutaja koska maksimitaso ei silla rosterilla kuitenkaan ollut sita mita se esimerkiksi lukolla ja muilla oli.

Olin kylla siina vaarassa.....eiku miten se meni?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mietin, että voidaankohan Lintneristä puhua samalla vuosisadalla Ville Uusitalon kanssa tekemättä itseään täysin naurunalaiseksi?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mietin, että voidaankohan Lintneristä puhua samalla vuosisadalla Ville Uusitalon kanssa tekemättä itseään täysin naurunalaiseksi?

Toki voidaan. Voidaanhan Lintnerista puhua vaikka Mitja Robarin kanssa samassa lauseessa kunhan ei vertailemaan lahdeta. Varmaan niin tullaan tekemaankin koska molemmat pelaavat samassa joukkueessa ja varmaan luetellaan jossain vaiheessa perakkain.

Uusitalo vaikuttaa sellaiselta pelaajalta etta hanetkin saatetaan tulevaisuudessa luetella samaan listaan, kannuksensa kuitenkin ansainnut joten yleensa silloin varakkaampaakin kiinnostaa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Mietin, että voidaankohan Lintneristä puhua samalla vuosisadalla Ville Uusitalon kanssa tekemättä itseään täysin naurunalaiseksi?

Olet oikeassa, ei kyllä voi.

Maailmanmestarista ja NHL-miehestä ei voi puhua samassa lauseessa Ässien peruspakin kanssa. Ellei sitten halua saattaa itseään naurunalaiseksi.
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mietin, että voidaankohan Lintneristä puhua samalla vuosisadalla Ville Uusitalon kanssa tekemättä itseään täysin naurunalaiseksi?

Jos Lintner on parhaimmillaan, niin Uusitalo on täysin turisti verrattuna häneen. Uusitalon huipputaso ei ole Lintnerin luokkaa, voidaan kuitenkin Uusitalon kohdalla puhua tasaisemmasta suorittajasta. Mutta kun Lintnerillä ei kulje, on hänen arvonsa joukkueelle aika lailla Marlo Koposen tasoa, näin kärjistettynä.
 

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No jos Litneriä ja Uusitaloa verrataan niin Uusitalo on varmasti tällä kaudella ollut parempi, mutta Litnerin päästessä omalle tasolleen, jää Uusitalo tällöin mielestäni paljon jälkeen. Tietenkään mitään takeita siitä ei ole, että Litner löytää hyvän tasonsa Lukossa, mutta jos minun pitäisi valita nytten joko Uusitalo tai Litner Lukkoon, niin kyllä mä Litnerin ottaisin. Mutta joo keväällä ne tosipelit pelataan ja jotenkin mulla on näin joulun alla kova usko siihen, että Lukko täältä vielä nousee haastamaan Ässät keväällä.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nauran ääneen. Loistavaa. Homma toimii. Onnea hankinnasta ja toivotaan, että Lintner vie lukon finaaleihin asti. Moinen temppu tapahtui viimeksi vuonna 1988. Sitä ennen toki jo heti 1966.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmeen paljon porilaiskirjoittajia näköjään kiinnostaa Lukon tuore pakkihankinta. Luulisi, että heillä riittäisi tarpeeksi hehkuttamista omalla palstallaan Sammalkankaan ja Honkasen jatkosopimuksista.

Kyllä Lintner tuo kaivattua ryhtiä Lukon alakertaan, mutta pitää muistaa, että tasonnostoa vaaditaan muiltakin pakeilta. Toivotaan, että tällä hankinnalla olisi samanlainen vaikutus kuin pari vuotta sitten Lee Sweatt´lla TPS:iin.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja Blackie, kattellaan keväämmällä, vai mitä?
Tehdään näin, toki. Puhuin vaan tästä hetkestä ja muutenkin ainoastaan omasta puolestani.

En muista edes milloin viimeksi olen Lukko-puolelle kirjoittanut ennen eilistä, kun tulin korjaamaan vääriä käsityksiä. Varmaan pari kuukautta aikaa, ellei sitten jotain kännitoilailuja ole tapahtunut.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmeen paljon porilaiskirjoittajia näköjään kiinnostaa Lukon tuore pakkihankinta.

Joo, kyllähän se kiinnostaa. Ensimmäinen viestini aiheesta oli mielestäni asiallinen ja tämän olemattoman pippelinvenytyksen aloitti ihan joku muu.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. (c)psychodad

Toivotaan, että tällä hankinnalla olisi samanlainen vaikutus kuin pari vuotta sitten Lee Sweatt´lla TPS:iin.

Niin. Mahdollista se varmasti on. Itse näkisin kuitenkin Uraman eväiden olevan aikalailla syöty eikä yhden pelaajan hankinnasta saada kuin hetkittäinen buusti. No, nähtäväksi jää.

Hyvää joulua lukkofaneille. Älkää stressatko liikaa.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Sitä ennen toki jo heti 1966.

Niin mitä finaaleita pelattiin vuonna 1966? Jääkiekossa ei moisia ainakaan ollut...

Niin ja jatkoon toivon, että ennustukseni/märkä päiväuneni käy toteen ja alkukauden suoritukset puolin ja toisin johtuvat erilaisista kunnonajoituksista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös