On kyllä hiton monta hyvää peliä tuossa. Nagano Winter Olympics tuli aikanaan ostettua suolaiseen 379 markan hintaan ihan vaan sen mäkihypyn takia, ja eipä siinä kauheasti muita hyviä lajeja ollutkaan :)
Mäkihyppy, itsellänikin siinä on ollut päällimäisenä mielessä. Jotkut pelin tuotanto tiimistä vissiin halunneet nostaa omaa maatansa vähän jalustalle sillä oman urheilijansa kotimaaksi voi pistää sellaisenkin talviurheilun jättiläisen kuin Espanja, taisi sieltä löytyä myös Australia jos oikein muistan. :D
Tomb Raiderit (ainakin nuo 1-3, Chroniclesia en ole pelannut) ovat myös sellaisia pelejä, mitä tahkoaisi ihan mielihyvin vieläkin läpi ties kuinka monennen kerran.
Monet ovat kovasti kehuneet Tomb Raidereita, itse en ole vielä moisesta pelisarjasta innostunut, mutta ehkä tämän hankinnan myötä sitä voisi kokeilla.
Resident Evileistä harmillisesti kakkonen puuttuu, koko alkuperäinen trilogia täyttä timanttia. Kolmosessa varsinkin oli tekemistä vielä läpipeluunkin jälkeen vaikka kuinka hemmetisti.
Juu, kakkosen puuttuminen vähän sapettaa mutta pitää jostain antikvariaatista kaivaa ylös ja tempaista koko trilogia kerralla. Kolmonen taitaa olla ainut jonka olen itse ennestään pelannut läpi, oli se vaan niin pelottavaa silloinmuinoin mutta samalla viihdyttävää. Ekstra-asusteiden perässä en jaksanut ruveta enään juoksemaan, mutta Mercenaries-minipeli oli kyllä silkkaa samettia.
Metal Gear Solidista on varmaan jo kaikki ylisanat käytetty, mutta hehkutetaan nyt vielä vähän. Menee heittämällä PS1:sen top-3 peleihin varmaan vähän kenen tahansa listassa. Spyro, Crashit, 2 ekaa GTA:ta, Rainbow Sixit, Croc, Medal of Honorit, Gran Turismo 2, V-Rally....ai että kun on kovia pelejä kyllä. Vähän huolettaa oman PS1-kokoelman puolesta, ei ole tullut pelailtua yli 5 vuoteen niitä ja välissä 2 muuttoa. Kai se pitää viikonloppuna kaivaa naftaliinista omat klassikot ja laittaa tulille. Tuon listan ulkopuolelta esimerkiksi Final Fantasyt VI-IX olisi taas aika vedellä läpi, ties kuinka monennen kerran :)
Metal Gear Solid, niin helvetin hypetetty peli mutta ihan syystä, on se suurta herkkua vielä vuosien jälkeenkin. Viimekerralla pelaaminen jäi Psycho Mantisiin mutta nyt vanhempana ja viisaampana aion päihittää senkin paskiaisen.
Crash Bandicoot - tuohon nimeen sisältyy koko lapsuuteni. :')
GTA2 tuohon kirjain ja numero yhdistelmään sisältyy koko varhaislapsuuteni, nimittäin ensimmäisen kosketuksen videopeleihin antoi juurikin GTA2.
Tosin silloin PC:llä.
Spyro vähän samajuttu mulla kuin toi Tomb Raider moni hehkuttaa mutta ei ole kiinnostanut kokeilla, omituista.
Medal of Honor tuli paiskittua läpi pikkupoikana sellaisena 14 tunnin urakkana putkeen ja sen jälkeen aloin sitten metsästämään joka tason täydellistä läpipeluuta. Vihdoinkuin sekin homma oli saatu suoritettua niin alkoi kaipaamaan lisää MOH:ia sitten kuulinkin että Undergroundikin on kyhätty kasaan ja siitä alkoikin pelin hillitön metsästys, joka päättyi sitten anno domini 2013.
Teikäläiseltä unohtui mainita Colin McRae-sarjan esikoinen joka on vielä tänä päivänäkin rallipelien eliittiä.
Alas vaan viritellä Pleikkaria tulille, on se vaan niin hupi-laite. :D
Formula 97 on aivan totaalisen hyvä formulapeli. Auton säädöillä on oikeasti jotain merkitystä ja siipien hajoamiset oikeasti vaikuttavat ohjattavuuteen. Ja turha kuvitella vaikealla tasolla voittavansa maailmanmestaruuksia Minardeilla.
Todentotta, yllättyneisyys oli suuri kun laitoin tämän pelin ensimmäistä kertaa masiinaan. Taitaa vielä hakata kaikki muut PS1:selle ilmestyneet Formula-pelit mennentullen.
Yhtä uupuu: Crash Team Racing. Parempaa ajopeliä ei ole eikä tule. Yksinpelissäkin saa ajan kulumaan, mutta tuo jos mikä vaatii sen kaverin kenen kanssa jauhetaan.
No vähän kompensoi se tuota puutetta että yhdellä CD:llä taitaa olla pelin demo. :D
Mutta kyllä se vaan niin menee että paras partyrally-peli on Mario Kart niukasti toisena Crash Team Racing, ja valovuosia jäljessä tulee kaikki muut. Juurikin Mario Kartin ja CTR tapaiset pelit on parhaimmilaan kaverin kanssa. Itse olen muutamat kerrat kaverin kanssa hakannut 3DS:llä Mario Karttia ja kyllä siinä vaan saa ajan kulumaan ja hauskuuden irtoamaan.