Remuilua aikojen saatossa

  • 3 081
  • 14

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nykäs Masan mietelauseet ovat kaikille jo hyvinkin tuttuja, mutta miten on tämän rokin shamaanin, originaalin poppamiehen Remun laita?

Remu on loihtinut verbaaliakrobatiaa aikojen saatossa jos jonkinlaisesta aiheesta ja ainakin itse olen hymy suupielissä karehtien niitä poiminut aina kun niitä on kuullut ja lukenut.


Remun luonnehdintaa -60 luvun musiikki-ilmastosta:

" Jos ihmiset on semmoisia, varsinkin jossain hienommassa mestassa, että kun sä lataat siinä ja annat kaikkes jollekki määrätylle yleisölle, tulee fiilis että ne aliarvioi sua. Sitten vielä pitkää fledaa ja kauheen näköstä ryhmää, niin yleensä siellä oli joitain rääväsuita; kun se oli sitä aikaa että kun pojilla oli pitkä tukka niin alettiin uikuttaa pelkästään sen takia."

" Mutta sitten kun niille työntää perseen nenään ja sanoo että siinä on sulle pitkää tukkaa, niin ne vitsit loppuu siihen: Tässä on sulle lauri, lämmöllä."


Remu Kirkasta Creaturesin aikoihin:

" Kirkal ei ollu munissa vielä karvojakaan mut kumminkin sil oli kasvoparta ja mä jäin sinne jammailemaan niitten kundien kanssa. Sammy sano mulle et saatanan rotta jos sä teet tän. Mä tiedän mitä sä ajattelet."

" Mä sanoin sille Sammylle et mee sä sinne Limpulle laulaan vaan beessamemuutsoa. Me aletaan jätkien kans heittään tota Twist and Shouttia ku Kirka huusi niin et nielurisat lensi viis metrii kitalaesta pihalle. Mä ajattelin jumalaut mikä peto."


Jatkoa varmasti löytyy?
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mä niinku meni vaa ja lauloi, ja sitte se oli aiva surkee, mutta ku mä meni ja lauloi toise kerra saman biisin ja sitte se ol ki helveti hyvä. -Remu Aaltonen


-Ketoon beibi, ketoon

-Siis mai talla-hassi-lassi
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kävin tossa toissakesänä Remun luona kylässä pari kertaa...oli messissä muutama tuttu liettualaistyttö jotka ovat mun ja Remun pojan yhteisiä tuttuja (selvennettäköön siis että en ole pojan isä enkä äiti vaikka lauseeni niin voisi tulkita).

Hauskaa läppää irtosi illan mittaan...ei mitään älyttömiä one-linereita, äijä oli kyllä kauhuissaan kun olin asentanut sille internet-yhteydet...netistä löytyi kuvia, joissa sillä oli tukka päässä, tytöille näytettäväksi...

Yhdessä vaiheessa Remu kaivoi varastostaan jotain paitoja jotka se halusi lahjoittaa mimmeille. Ma käänsin koko jutun suomesta englanniksi...
R: "Aijaijai...toi paita sopii just tolle, sillee sopivan kireesti tissit pullottaa tuosta"
GA: "A very nice shirt"

Olihan siellä kamaa muutenkin...töitäkin hommattiin vielä mimmeille, ma soittelin muutamaan kesäduuniin ja Remu hoiti puhepuolen...heti ensimmäinen työnantaja jolla oli vapaita paikkoja nappasi kiinni sitten, työlupia ei kyselty kun oli Hurriganes-legenda kysymässä..."mä lähetän sulle muutaman mimmin tosta duuniin, nää on kivoja ja nättejä mimmejä, mul tulee jo nyt ikävä..."

Kaikkiin paikkoihin sitä eksyy...
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No sentään muutama on löytynyt, hyvä!

Muutama lisäys:

"Yleisö määrää, miten pitkälle mummo työntää kuulaa" - vastaus kysymykseen uran jatkumisesta.

" Rokkihommat me alotettiin kun nää pullahiiribändit vielä keikkuivat polvihousuissa. Rock´n´Roll on musaa jonka tekemiseen tarvitaan verta, hikeä ja kyyneliä. Ei raitabyysat tai piikkinokkakengät vielä tee ketään kunnon rockariksi. Mitä nää pojat siitä tietää, kun kermakakku lyötiin naaman eteen heti, kun lusikka pysyy handussa."
 

Dino Koff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Red River Rock

Onkos kukaan teistä yrittänyt saada selville miten ko. biisin sanat menee. Ensin tulee muutama kierros Albertin sooloa ja Remun kazoota, mutta lopussa on ratkiriemukas tarina, joka ei tosiaan kaikilta osilta ole mulle auennut. Vaikka tota on muutama kerta tullut kuunnelluksi... Mun versioni, joka ei millään muotoa ole definitiivinen luenta asiasta, menee näin:

"Lilla flicka, you sitta med knulla,
smilin' faces your round 'n' round,
scoogie (lausutaan 'skuki') times xxx (= jotain mistä en saa mitään tolkkua...) on my pylly,
c'mon baby, my kokko is on"

Taidatkos tuon paremmin sanoa kuten Remu sen teki keväällä 1973!!

Dino
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Remu ja Hurriganes tekevät keikan lauantaina Raumalla Raumrokin jälkipeleissä. Täytynee mennä katsastamaan legendan nykykunto.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: Red River Rock

Viestin lähetti Dino Koff
"Lilla flicka, you sitta med knulla,
smilin' faces your round 'n' round,
scoogie (lausutaan 'skuki') times xxx (= jotain mistä en saa mitään tolkkua...) on my pylly,
c'mon baby, my kokko is on"

Taidatkos tuon paremmin sanoa kuten Remu sen teki keväällä 1973!!

Dino

Aika hyvä tulkinta, tietäneekö tuota kukaan ihan nappiin :-) Siinä sitä mesitsiä koko rahalla.
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti yellow
Remu ja Hurriganes tekevät keikan lauantaina Raumalla Raumrokin jälkipeleissä. Täytynee mennä katsastamaan legendan nykykunto.

Ei ole katsomisen/kuulemisen väärtti, ei ollut ainakaan Nokialla n. vuosi sitten.

Korvatulpat kannattaa ehdottomasti olla mukana, jos siitä meteliesityksestä meinaa jotain irti saada.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tässä olisi tarkoitus just lähteä katsomaan Remua ja Hurriganesia, paikka on Salon tori, mahtaa olla huima esitys...
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Viestin lähetti yellow
Remu ja Hurriganes tekevät keikan lauantaina Raumalla Raumrokin jälkipeleissä. Täytynee mennä katsastamaan legendan nykykunto.
Viestin lähetti yellow
Ei ole katsomisen/kuulemisen väärtti, ei ollut ainakaan Nokialla n. vuosi sitten

Vuosi tai pari sitten sama? poppoo esiintyi HMLssa, ja paremmin kuin aikoihin Remu päästeli menemään. Bändin saundi on kuitenkin aika raskas, itse kun diggaan hieman bluussahtavammasta. Kuitenkin yleisö oli messissä ja ihan kohtuu esitys tuo oli.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Miksu00
Tässä olisi tarkoitus just lähteä katsomaan Remua ja Hurriganesia, paikka on Salon tori, mahtaa olla huima esitys...

Tällä nykyisellä "Hurriganesilla" ei ole mitään tekemistä alkuperäisen kanssa. Uskokaa tämä nyt jo pikku hiljaa!

Remun tämänhetkinen rahastus- kiertuepoppoo on syvältä perseestä verrattuna siihen kaikkein parhaimpaan trioon Aaltonen-Häkkinen-Järvinen. Silloin oli touhussa meininkiä... ei turhaan Remun bassorummun eteenpäinnäkyvässä kalvossa ollut raivoisasti päälle käyvän tiikerin kuva!

"Teös ö houl lado moulin änd ö houl lado roulin kouin on"... ja tämä on biisistä Hot Wheels, jossa Ile Kallio tykittää Fenderiä kyllä ihan kiitettävästi. Pohdittavaksi jää, että miltä tuo olisi kuulostanut Albertin soittamana...
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No jo oli esitys..ihan ok, äänentoisto kusi, kitaristi (Orma?) veteli ihan kiitettävästi ja olihan Remukin ihan ok..
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tais tulla kaikki nää "tunnetuimmat" zipaleet..tunnin setti, mist näin/kuuntelin n.40 min..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös