Ancelottin poppoo nousi jakamaan voittoennätystä José Mourinhon ja Miguel Muñozin joukkueiden kanssa. Launtaina sitten La Rosaledalla tilaisuus siirtyä kärkeen tuossa tilastossa.
Joo, näin se näköjään oli. Espanjantaidossani näköjään vielä hiottavaa.
Anyway, kertoo jotain tuollaisen voittoputken rakentamisen vaikeudesta ja varmasti myös jatkuvasti voittamisen henkisestä puolesta. Kyllähän takavuosikymmeninä Madridissa on nähty aivan huikeaa lentoa, mutta katsotaan nyt sitten josko tämäkin vanha ennätys nyt uusiksi saataisiin.
Ja CR nyt sitten myös ennätyslukemissa UCL-maaleissa, ihan kuten Messikin.
Muutama vuosia taaksepäin olin jotenkin vakuuttunut, ettei tuota El Sieten ennätystä tulla murtamaan. Yli 70 maalia vaatii niin monta vuotta jatkuvaa pommitusta, että tuo jää kyllä aika poikkeuksetta ihan kovimmiltakin jampoilta haaveeksi. Varsinkin futiksen muuttuessa koko ajan dynaamisemmaksi, olin itse varma että hyökkääjien peak tulee koko ajan lyhenemään. Nyt on toki helppo katsella tämän kaksikon riehumista ja todeta olleeni aivan vitun väärässä.
Ottaen huomioon esim CRn jatkuvan tasonnousun, on todella vaikea ennustaa ukolle mitään lopullista saldoa tässäkään kisassa. Paiskoo vuodesta toiseen niin hurjia määriä, että jotenkin voisi kuvitella jopa 50:n lisämaalin olevan ihan täysin mahdollista. Ja se on sairasta. Messiin oikeastaan samat sanat, vaikka tietyllä tapaa hänen rooliinsa jne liittyykin erilaisia kysymysmerkkejä jatkoa ajatellen.