Pitää jälleen tulla naapurin hiekkalaatikolle kommentoimaan. Di Maria siis lähtee ja Real tulee vielä katumaan tätä kauppaa, näin veikkaan. Di Maria on pelaaja, joka on viimeiseen kolmeen vuoteen syöttänyt Messin jälkeen eniten maaleja La Ligassa. (Messi 39 syöttöä, Di Maria 38 syöttöä.) Maalinteossa Di Maria ei ole häävi, mutta tilanteiden rakentelijana äärimmäisen hyvä ja pitkälti juuri hänen tarjoilustaanhan Cristiano on saanut nauttia viime kausien aikana. Siirtosumma on toki hyvä, mutta eikös Hamesin siirto ole muutenkin jo kuitattu pelipaitamyynneillä? :)
Itse en usko, että Hames Rodriquez tulee onnistumaan Realissa. Ei kannata ottaa tätä provona, sillä se on vain minun mielipiteeni. Esimerkiksi Isco on minun silmiini parempi pelaaja, mitä Hames, Di Mariasta puhumattakaan, mutta tokihan Hamesilla on vielä aikaa kehittyä. Nuori pelaaja kuitenkin kyseessä. Hamesin tulo oli syy sille, että Di Maria pyysi siirtoa ja itse uskon, että tämä kääntyy vielä Realia vastaan. Vahva porukka teillä on tällekin kaudelle, mutta kysymysmerkkejäkin löytyy. Jos sallitte, niin heitän niitä tähän pureskeltavaksi ja saatte sitten vapaasti ampua niitä alas. Perustelujen kanssa mielellään.
Maalivahtikysymys heti alkuun. Pääseekö Casillas tasolleen ja miten maalivahtipeluutus yleensäkään hoidetaan? Liiga toiselle ja cupit toiselle, pelaako toinen kaikki, vai mennäänkö peli kerrallaan -periaatteella?
Puolustus on mielestäni Realin vahvin osa-alue. Ramos, Pepe ja Varane on hyvä keskuspuolustuskolmikko ja laitapakkien tontille on heittää laadukkaita pelaajia. La Ligan kovin pakisto. (Katos, tuli kehuttua..)
Keskikentällä on muutamia ongelmakohtia. Di Marian menetys on kova paikka ja Hamesilla on kova työ paikata sitä, vaikkei ihan samalla tontilla pelaakaan. Kroos oli hyvä haku, mutta mites Khedira? Jääkö vai lähteekö? Alonso alkaa vedellä viimeisiään eikä hänestä ole enää paljoa apua. Modric on loistava pelaaja ja ehkä Realin paras keskikenttäpeluri. Ylöspäin pelattaessa taitoa löytyy, mutta löytyykö riittävää tasapainoa? Tässä on muuten mukava pieni vertailukamppailu edessä tulevalla kaudella. Kroos vs. Rakitic nimittäin. Molemmat tulivat suht samalla hinnalla suurin piirtein samaan rooliin. Kumpi onnistuu paremmin tällä kaudella, siinäpä mukava seurattava ja vertailtava asia. Rakitic aloitti eilen melkoisen maagisella peliesityksellä Barcelonan liiga-avauksessa ja katsellaanpa tänään, että miten Kroos vastaa.
Hyökkäyksessä on paljon Cristianon ja Balen varassa. Benzema on laatuhyökkääjä, mutta ei kuitenkaan ihan sitä maailman terävintä tasoa. Cristianolla on ollut paljon vaivoja loukkaantumisten suhteen ja tuleeko ehyttä kautta? Jos CR on sivussa, niin kuka pelaa vasenta laitaa, nyt kun Di Mariakin lähti? Hamesko? Yhtä hyökkäyspään hankintaa tuo ehkä vielä huutaisi, joten josko Perez avaisi vielä shekkivihkoaan ennen siirtorajan umpeutumista? Falcao...?
Tällaisia näkemyksiä vihulaisleiristä.