Real Madrid C.F. 2011-12

  • 131 000
  • 739

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Özil fanittajat eivät myöskään näe mitään ongelmaa siinä että puolustavan keskikenttäpelaajan tontilla rikkova Khedira laukoo jatkuvasti enemmän kuin hyökkäävässä roolissa kärjen takana operoiva Özil. Yleensä puolustavat pelaajat (joilla on surkea potkutekniikka) laukovat vähemmän kuin hyökkäävät pelaajat mutta olen kai ymmärtänyt jotain väärin.
Joo..tämä vielä unohtui. Itse en fanita sen enempää Öziliä enkä Realiakaan, mutta onhan se aika luonnollista että esim Khedirallekin tulee niitä vetopaikkoja Özilin kantaessa vastuun pelin rakentamisesta. Hirveän monessa paikassa kun yksi mies ei ehdi olemaan. Niin paljon en ole pelejä seurannut että osaisin sanoa että onko koko kaudella myös alemmat keskikentät laukoneet enemmän kuin Özil?
 

Sambody

Jäsen
Asia kunnossa. Jokaisella maailman huippujengillä on siis maalinteko ongelma.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Hyvin sä vedät.. Nuo kaksi avauksen kaveria olivat siis takoneet vaatimattomasti yhteensä 60 maalia sarjassa plus muiden muutamat maalit päälle, ja kyselet että kuka kantaa vastuun maalinteosta? Lisäksi penkillä vaatimattomasti 21 maalia iskenyt kaveri? No jeesus varmaankin sitten noiden lisäksi vielä tarvitaan.

Maalit tekee Ronaldo. Ronaldo puolustetaan kunnolla ja Benzemalla on huono päivä. Mitäs sitten? Käy kuten kävi eilen. Puolustamalla kaksi pelaajaa pois, pysäyttää Real Madridin. Yksikin riittää jos Benzemalla on huono päivä.

Tarvitaan se joku joka tekee maalin vaikka kaksi pelaajaa puolustetaan pois. Bayernin tasoiselle puolustukselle kahden pelaajan pitäminen todella tarkasti ei ole mahdoton urakka.

Maalit Mestarien liigassa.

Ronaldo 10
Benzema 7
Callejon 5
Higuain 3
Kaka 3
Özil 2
Di Maria 2
Khedira 1
Ramos 1

Otetaan pois ne pelaajat jotka eivät eilen olleet avauksessa.

Ronaldo 10
Benzema 7
Özil 2
Di Maria 2
Khedira 1
Ramos 1

Näen ongelman. Myös Mestarien liigassa Benzeman ja Ronaldon taakka on ollut suuri. Kaksikon jälkeen ei löydy luotettavia maalintekijöitä. Puolustamalla kaksi pelaajaa pois, Real Madrid pitkälti pysähtyy. Kuten kävi eilen.

Joo..tämä vielä unohtui. Itse en fanita sen enempää Öziliä enkä Realiakaan, mutta onhan se aika luonnollista että esim Khedirallekin tulee niitä vetopaikkoja Özilin kantaessa vastuun pelin rakentamisesta. Hirveän monessa paikassa kun yksi mies ei ehdi olemaan. Niin paljon en ole pelejä seurannut että osaisin sanoa että onko koko kaudella myös alemmat keskikentät laukoneet enemmän kuin Özil?

Koko kaudesta en sano mutta todella usein asia on ollut näin. Tuossa on suuri ongelma: Khedira ei osaa kunnolla laukoa kaukaa eikä hänen rooliinsa todellakaan kuulu kaukolaukaukset.

Olen tämän teoriani esittänyt monta kertaa kauden aikana. Jälkiviisastelusta on turha syyttää. Bayerniä vastaan teoria näytti pitävän paikkaansa vaikka Özil saikin tökättyä maalin puolesta metristä tyhjiin. Mitään ongelmia ei tässä kaukolaukaus- ja maalintekovoiman puutteessa kommenttien perusteella ole ja Real Madrid kai tippui sitten huonon tuurin tai muun syyn takia takia. Barcelonan puolella mietitään miten ongelmaa voi ratkoa, Madridin puolella syytetään trollauksesta ja vääristellään sanomisia.

Lopetan tähän aiheesta jauhamisen, kun erästä pelaajaa ei saa kritisoida.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Barcelonan puolella mietitään miten ongelmaa voi ratkoa, Madridin puolella syytetään trollauksesta ja vääristellään sanomisia.

Varmaan siksi, että olet puhdas trolli. Koko viestihistoriasi on täynnä provoamista, vain aihe vaihtuu. Valitettavasti muun urheilun valvonta tuntuu olevan aika heikkoa jääkiekkopuoleen verrattuna, eikä viestien raportoinnillakaan ole mitään merkitystä.

Jos ongelma sillä ratkeaa, niin eiköhän Özil myydä Schalkeen ja tilalle roudataan laukomaan kykenevä pelintekijä. Kaká? Kenties kuitenkin niin, että Özilin ei tarvitse laukoa kaukaa, koska hän kykenee syötöllä avaamaan sen vastustajan linjan ja saamaan kaverin vapaaksi. Eilen Ronaldon toinen maali oli malliesimerkki. Puolustus nukahti sekunniksi ja Mehmetti heitti Ronaldon läpi. Jos on jossain asiassa parempi kuin muut, niin sitä kannattaa kyllä käyttää hyväksi.

Mieluummin maalisyöttö kuin veto kaukaa ohi tai maalivahdin syliin. Jos Özil ei osaa laukoa, niin sitten ei osaa. Yksikään pelaaja ei ole täydellinen, mutta suurimmalla osalla on jotain avuja.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Varmaan siksi, että olet puhdas trolli. Koko viestihistoriasi on täynnä provoamista, vain aihe vaihtuu. Valitettavasti muun urheilun valvonta tuntuu olevan aika heikkoa jääkiekkopuoleen verrattuna, eikä viestien raportoinnillakaan ole mitään merkitystä.

Taas esitetään kovia syytöksiä. Heitätkö jotain näyttöä väitteesi tueksi? Esim Espanjan sarjan huonosta tasosta kirjoittaa niin moni tiedotusväline että Suomen lehdistössä taitaa olla pelkkiä trolleja jos sitä meinaat tarjota esimerkiksi. Lue vaikka viime lauantain Aamulehti. Aivan loistava artikkeli kyseisestä aiheesta. Se taannoinen Xavi tappelu oli Barca-fanin aloittama jne.

Tähän Özil juttuunkaan et ole tarjonnut yhtään mitään muuta kuin kehunut Öziliä jatkuvasti ja kun joku muu on eri mieltä, syytät trollauksesta. Eivät tässäkään ketjussa Özil kehut ole saaneet varauksetonta kannatusta.

Jos ongelma sillä ratkeaa, niin eiköhän Özil myydä Schalkeen ja tilalle roudataan laukomaan kykenevä pelintekijä. Kaká? Kenties kuitenkin niin, että Özilin ei tarvitse laukoa kaukaa, koska hän kykenee syötöllä avaamaan sen vastustajan linjan ja saamaan kaverin vapaaksi. Eilen Ronaldon toinen maali oli malliesimerkki. Puolustus nukahti sekunniksi ja Mehmetti heitti Ronaldon läpi. Jos on jossain asiassa parempi kuin muut, niin sitä kannattaa kyllä käyttää hyväksi.

Mieluummin maalisyöttö kuin veto kaukaa ohi tai maalivahdin syliin. Jos Özil ei osaa laukoa, niin sitten ei osaa. Yksikään pelaaja ei ole täydellinen, mutta suurimmalla osalla on jotain avuja.

Tämä trollaussyyte on juuri tämän asian takia mielenkiintoinen. Esitin kauan sitten teorian Real Madridin suurimmasta ongelmasta hyökkäyspelin osalta. Nyt se toteutuu, syytät trollauksesta kun mollaan suosikkipoikaasi.

Esimerkkisi on ihan hyvä, siinä on yksi paha puute kuitenkin. Real Madrid tippui jatkosta. Özilin hieno syöttö ei riittänyt jatkopaikkaan.

Kun syytät minua trollauksesta, voisit itsekin esittää jotain parempaa. Kuten esittää syyn/syitä Real Madridin putoamiselle Bayernia vastaan. Miksi Real Madrid ei päässyt jatkoon? Mielellään jotain parempaa kuin Mourinhon "olimme väsyneitä klassikon jäljiltä" tai "rankkarikisassa kävi huono tuuri".

Oman teoriani jo esitin. Varmaan ymmärsit ettei minulla ole mitään henkilökohtaisesti Öziliä vastaan. Teoriani hyökkäyspelistä vaatii keskelle (tai laidalle) hyvän maalintekijän ja Özil ei sitä hommaa pysty hoitamaan.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Miksi Real Madrid ei päässyt jatkoon? Mielellään jotain parempaa kuin Mourinhon "olimme väsyneitä klassikon jäljiltä" tai "rankkarikisassa kävi huono tuuri".

Siksi, että Bayern München oli pilkuissa parempi. Minä en ole koskaan selitellyt Real Madridin tappioita millään huonolla onnella tai väsyneillä pelaajilla. Toki tuuri voi joskus olla huonoa ja pelaajat väsyneitä, mutta eilen olisi kumpi tahansa voinut voittaa. Paremmat pilkunvetäjät menivät jatkoon ja se siitä.

Özil on kuitenkin hyvin todennäköisesti riittänyt liigamestaruuteen ja kyllä me siitä nautimme, kunhan se varmistuu. Özilin syöttö ei riittänyt viemään Real Madridia finaaliin, mutta ei riittänyt Ronaldon maalitkaan. Eikä riittänyt van Persien maali-ilottelu Valioliigassa.

Onko siis näin, että Arsenal ei ole mestari sen takia, että van Persien peliäly ei ole samalla tasolla Messin kanssa?

Sinun teoriasi vaatii Özilin paikalle maalintekijän, mutta sinun näkemyksesi hyökkäyspelistä ei ole ainoa oikea.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Siksi, että Bayern München oli pilkuissa parempi. Minä en ole koskaan selitellyt Real Madridin tappioita millään huonolla onnella tai väsyneillä pelaajilla. Toki tuuri voi joskus olla huonoa ja pelaajat väsyneitä, mutta eilen olisi kumpi tahansa voinut voittaa. Paremmat pilkunvetäjät menivät jatkoon ja se siitä.

Kysytään sitten hieman toisin: miksi Real Madrid ei voittanut otteluparia varsinaisella peliajalla? Analyysiä tästä. Oliko Bayern yksinkertaisesti parempi?

Özil on kuitenkin hyvin todennäköisesti riittänyt liigamestaruuteen ja kyllä me siitä nautimme, kunhan se varmistuu. Özilin syöttö ei riittänyt viemään Real Madridia finaaliin, mutta ei riittänyt Ronaldon maalitkaan. Eikä riittänyt van Persien maali-ilottelu Valioliigassa.

Onko siis näin, että Arsenal ei ole mestari sen takia, että van Persien peliäly ei ole samalla tasolla Messin kanssa?

Sinun teoriasi vaatii Özilin paikalle maalintekijän, mutta sinun näkemyksesi hyökkäyspelistä ei ole ainoa oikea.

Miten Valioliiga tähän liittyy? Taas kerran otat jotain kaukaista ja kehität siitä jonkun älyttömän perustelun.

Teoriani ei välttämättä ole ainoa oikea. Voit toki esittää paremman teorian tai kertoa mikä teoriassani on pielessä. Paljon sivistyneempi tapa kuin syyttää trollauksesta. Siihen syytökseen et vieläkään ole antanut muuta näyttöä kuin "Özilin maalintekotaidolla ei ole väliä koska Özil osaa syöttää".

Vaikuttaa siltä että mielipiteesi on valittu valmiiksi ja se ei muutu missään tilanteessa. Espanjan liigan taso on hyvä esimerkki. Ei merkitystä vaikka ykkösen ja kolmosen ero olisi 100 pistettä, se ei tasoon vaikuta. Monen muun mielestä paljon vähempikin vaikuttaa. Samaten Özil on loistava pelaaja joka sopii Real Madridin pelityyliin loistavasti. Nämä asiat päätetty etukäteen. Kritisoijat ovat trolleja.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kysytään sitten hieman toisin: miksi Real Madrid ei voittanut otteluparia varsinaisella peliajalla? Analyysiä tästä. Oliko Bayern yksinkertaisesti parempi?

Ei Bayern München ollut parempi, vaan täsmälleen yhtä hyvä. Varsinainen peliaikahan päättyi 3-3, joten en minä kummastakaan saa kovin paljon toista parempaa. Bayern toki ansaitsi finaalipaikkansa, koska se oli pilkuilla huomattavasti varmempi (= parempi).

Miten Valioliiga tähän liittyy? Taas kerran otat jotain kaukaista ja kehität siitä jonkun älyttömän perustelun.

Mietin vain, että päteekö yleispätevä teoriasi myös Arsenalin kohdalla. Ilmeisesti ei ja kritiikki on pätevä vain Özilin kohdalla. Toisin sanoen van Persien ei tarvitse olla hyvä pelinrakentaja, vaan hänelle riittää se, että osaa tehdä maaleja. Özilille puolestaan ei riitä, että hänen pelikäsityksensä on toiselta planeetalta, hänen pitäisi myös osata tehdä maaleja.

Siihen syytökseen et vieläkään ole antanut muuta näyttöä kuin "Özilin maalintekotaidolla ei ole väliä koska Özil osaa syöttää".

Pepekään ei osaa tehdä maaleja, silti hän on erittäin tärkeä pelaaja joukkueelleen. Jokaisen pelaajan roolina ei ole maalien tekeminen. Özilin tehtävä on luoda paikkoja Ronaldolle, Benzemalle ja Higuaínille, tämä kolmikko onkin tehnyt varmaan sen 80 maalia tällä kaudella.

Roolitus on toiminut mielestäni hyvin. Voit olla eri mieltä ja haukkua Öziliä, ei se minulta ole pois.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Mietin vain, että päteekö yleispätevä teoriasi myös Arsenalin kohdalla. Ilmeisesti ei ja kritiikki on pätevä vain Özilin kohdalla. Toisin sanoen van Persien ei tarvitse olla hyvä pelinrakentaja, vaan hänelle riittää se, että osaa tehdä maaleja. Özilille puolestaan ei riitä, että hänen pelikäsityksensä on toiselta planeetalta, hänen pitäisi myös osata tehdä maaleja.

Vertaat hyökkääjää keskikenttäpelaajaan?

Pepekään ei osaa tehdä maaleja, silti hän on erittäin tärkeä pelaaja joukkueelleen. Jokaisen pelaajan roolina ei ole maalien tekeminen. Özilin tehtävä on luoda paikkoja Ronaldolle, Benzemalle ja Higuaínille, tämä kolmikko onkin tehnyt varmaan sen 80 maalia tällä kaudella.

Roolitus on toiminut mielestäni hyvin. Voit olla eri mieltä ja haukkua Öziliä, ei se minulta ole pois.

Ja nyt sanotaan ettei keskuspuolustajan tarvitse tehdä maaleja. Asiasta olen toki ihan samaa mieltä. Kyseinen kolmikko harvoin pelaa yhdessä.

Se tuntuu olevan kova pala kun sanoo ettei Özil sovi pelisysteemiin.

Kun nyt keskushyökkääjää ja keskuspuolustajaa verrataan keskenään, niin ei tässä kai yhtään mitään keskustelemista enää ole.
 

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
Aika hauskaa, että Grainger puolustaa noin voimakkaasti Mesutia. Muistaakseni et Grainger itsekään vielä viime kaudella ollut vakuuttunut Özilin tasosta, vai muistanko väärin?

Nurmisahan kanssa olen ainoastaan yhdestä asiasta samaa mieltä ja se on se, että Özilin tulisi laukoa enemmän. Ei laukaus voi kovin huono olla, jos pystyy tuottamaan tällaisen http://www.youtube.com/watch?v=vSnn0mOlBr0
tuossa 40sek kohdalla...

Muuten kyllä Graingerin kanssa täysin samoilla linjoilla. Real on muutenkin tällä kaudella pelannut viihdyttävämpää peliä kuin pitkään aikaan ja uskon, että yksi tärkeä tekijä palapelissä on ollut Mesut. Harvoin, jos koskaan olen kuullut älyttömämpää väitettä kuin että Özil ei sovi Realin pelisysteemiin.
 
Viimeksi muokattu:

Sambody

Jäsen
Se tuntuu olevan kova pala kun sanoo ettei Özil sovi pelisysteemiin.

Päätin jo kauan sitten ettei sinun kanssasi kannata keskustelua käydä jo eaglen ja Graingerin mainitsemista syistä, mutta kysytään nyt että missä tuo näkyy ettei Özil sovi pelisysteemiin? Ei se ainakaan tuloksissa näy(mielestäni tämä kausi Madridilla tuloksellisesti hyvä vaikka kirsikka kakun päältä jäikin haaveeksi). Eikä kyllä Mourinholta saadussa peliajassakaan. Onko rivien välistä luettavissa että koet tietäväsi enemmän Mourinhon pelisysteemistä kuin Mourinho itse?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Aika hauskaa, että Grainger puolustaa noin voimakkaasti Mesutia. Muistaakseni et Grainger itsekään vielä viime kaudella ollut vakuuttunut Özilin tasosta, vai muistanko väärin?

Minähän kirjoitin jo aiemmin tänään, etten ole mikään Özilin suurin ihailija, koska hänen pelityylinsä ei ole minulle kovinkaan mieluisa. Fakta kuitenkin on, että Özil on yksi joukkueen tärkeimmistä pelaajista, koska hän on yksinkertaisesti luovin pelintekijä koko joukkueessa. En minä Cristiano Ronaldonkaan suurin ihailija ole, mutta jos joku väittää hänen olevan ei-sopiva Real Madridiin, niin kai minä voin olla eri mieltä asiasta?

Vertaat hyökkääjää keskikenttäpelaajaan?

Eli keskikentän pelinrakentajan pitää osata laukoa, mutta maaleja tekevän hyökkääjän ei tarvitse osata tehdä paikkoja muille? Jos näin on, niin sitten logiikkasi alkaa avautua. Se tosin ei tarkoita, että siinä olisi mitään järkeä. Karim Benzema ei varmaan sovi Real Madridin pelityyliin, koska hän osaa myös luoda paikkoja muille. Higuaín sopii paremmin, koska hän on liian itsekäs syöttääkseen muille.

Siinä Nurmisaha on oikeassa, ettei tässä mitään keskustelemista ole. Özil on kuitenkin siellä muiden mukana voittamassa mestaruutta, vaikka ei sovikaan pelisysteemiin. Minkä joukkueen pelisysteemiin hän sitten sopii? Kuka sopii Real Madridin pelisysteemiin? Kuka sen ylipäätään päättää, että kuka sopii mihinkin? Nurmisaha?
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Aika hauskaa, että Grainger puolustaa noin voimakkaasti Mesutia. Muistaakseni et Grainger itsekään vielä viime kaudella ollut vakuuttunut Özilin tasosta, vai muistanko väärin?

Nurmisahan kanssa olen ainoastaan yhdestä asiasta samaa mieltä ja se on se, että Özilin tulisi laukoa enemmän. Ei laukaus voi kovin huono olla, jos pystyy tuottamaan tällaisen http://www.youtube.com/watch?v=vSnn0mOlBr0
tuossa 40sek kohdalla...

Muuten kyllä Graingerin kanssa täysin samoilla linjoilla. Real on muutenkin tällä kaudella pelannut viihdyttävämpää peliä kuin pitkään aikaan ja uskon, että yksi tärkeä tekijä palapelissä on ollut Mesut. Harvoin, jos koskaan olen kuullut älyttömämpää väitettä kuin että Özil ei sovi Realin pelisysteemiin.

Sehän on ainoa asia josta tässä on kyse. Kiitos kun olet kanssani samaa mieltä.

Päätin jo kauan sitten ettei sinun kanssasi kannata keskustelua käydä jo eaglen ja Graingerin mainitsemista syistä, mutta kysytään nyt että missä tuo näkyy ettei Özil sovi pelisysteemiin? Ei se ainakaan tuloksissa näy(mielestäni tämä kausi Madridilla tuloksellisesti hyvä vaikka kirsikka kakun päältä jäikin haaveeksi). Eikä kyllä Mourinholta saadussa peliajassakaan. Onko rivien välistä luettavissa että koet tietäväsi enemmän Mourinhon pelisysteemistä kuin Mourinho itse?

Özil ei sikäli sovi pelisysteemiin että Özil laukoo liian vähän (ja siitä suora seuraus on liian pieni maalimäärä).

Mistään muusta asiasta ei ole ollut kyse. Konkreettisesti pelitilanteessa tämä näkyy esim seuraavasti: Cristiano Ronaldo pääsee usein puolustajasta laidalla ohi. Päätyrajan tuntumasta on hyvä antaa keskityksiä. Kenelle Ronaldo yrittää keskittää? Benzema/Higuain ei ole sen luokan pääpelaaja että voittaisi korkeita keskityksiä liukuhihnalta. Ottamalla Benzeman/Higuainin kiinni jää keskityksen kohteita todella vähän. Özil ehkä saa maalin maaliviivalta, Khedira sama homma, Alonsoa harvoin noissa tilanteissa näkee. Arbeloa? Ehkä Di Maria. Pepe? Ramos?

Huomattavasti lisävaaraa toisi pelaaja joka pystyisi keskikentältä nousemaan ja tarjoamaan laukaisupelotteen. Nykyisellään Ronaldon laidasta lähtevät keskitykset menevät pitkälti hukkaan jos puolustus pystyy pimentämään yksinäisen hyökkääjän.

Mourinho itse huomasi vastaavaa Chelseassa. Kun eräs maaleja tekevä keskikenttäpelaaja oli sivussa, pelistä katosi todella paljon. Nyt on eri joukkue ja eri ryhmitys, toki.

Se kirsikka kakun päällä jäi saamatta liian vähäisen maalimäärän takia. Benzemalla joko ei kulkenut tai Benzema otettiin kunnolla kiinni eikä Ronaldo yksinään pystynyt hinaamaan joukkuetta riittävän suureen voittoon Bayernista. Olisin todella huolestunut jos Khediran tasoinen pelote laukoo eniten keskikentän keskikaistalla pelaavista pelaajista.

Ellette näe tässä mitään ongelmaa, ei sitten. Bayernia vastaan se näkyi.

Minähän kirjoitin jo aiemmin tänään, etten ole mikään Özilin suurin ihailija, koska hänen pelityylinsä ei ole minulle kovinkaan mieluisa. Fakta kuitenkin on, että Özil on yksi joukkueen tärkeimmistä pelaajista, koska hän on yksinkertaisesti luovin pelintekijä koko joukkueessa. En minä Cristiano Ronaldonkaan suurin ihailija ole, mutta jos joku väittää hänen olevan ei-sopiva Real Madridiin, niin kai minä voin olla eri mieltä asiasta?

Olen moneen kertaan perustellut miksi Real Madridin ryhmityksessä keskimmäisen hyökkäävän keskikenttäpelaajan pitäisi osata maalinteko edes kohtuullisesti. Yleensä kyseisellä tontilla pelaava Özil ei edes yritä maalintekoa. Minä näen tässä pahan ongelman joka näkyi taas kerran.

Eli keskikentän pelinrakentajan pitää osata laukoa, mutta maaleja tekevän hyökkääjän ei tarvitse osata tehdä paikkoja muille? Jos näin on, niin sitten logiikkasi alkaa avautua. Se tosin ei tarkoita, että siinä olisi mitään järkeä. Karim Benzema ei varmaan sovi Real Madridin pelityyliin, koska hän osaa myös luoda paikkoja muille. Higuaín sopii paremmin, koska hän on liian itsekäs syöttääkseen muille.

Siinä Nurmisaha on oikeassa, ettei tässä mitään keskustelemista ole. Özil on kuitenkin siellä muiden mukana voittamassa mestaruutta, vaikka ei sovikaan pelisysteemiin. Minkä joukkueen pelisysteemiin hän sitten sopii? Kuka sopii Real Madridin pelisysteemiin? Kuka sen ylipäätään päättää, että kuka sopii mihinkin? Nurmisaha?

Kyse oli edelleen Real Madridista, ei Arsenalista. Vilkaise vaikka maalitilastoa niin huomaat kuinka vähän maaleja Arsenalissa tekevät laitapelaajat verrattuna keskushyökkääjään.

Moneen kertaan olen perustellut miksi Real Madridin pelisysteemi nykyisillä pelaajilla vaatisi keskikentän keskikaistalle pelaajaa joka olisi edes jonkinlainen pelote maalinteossa. Özil ei sitä ole. Mistään muusta ei ole alunperinkään ollut kyse.
 
Viimeksi muokattu:

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf

Olet väärässä.

Özil sopii loistavasti Realin pelisysteemiin. Real teki tällä kaudella enemmän maaleja kuin todella pitkään aikaan (onko koskaan tehnyt enemmän, joku viisaampi osaa kertoa). Özil on ollut isossa osassa maaleja mukana joko syöttämässä tai alustamassa syöttöä tai käynnistämässä hyökkäystä.

Sillä on loppujen todella pieni merkitys, että hän ei jostain syystä lauo enempää, vaikka mielelläni niin näkisinkin. Hänen vahvuudet ovat muualla, kuten Grainger ja moni muu on täällä todennutkin. Ja voi hyvin olla, että ensi kaudella niitä maaleja tulee enemmän. Özil on sen ikäinen, että kehittyminen pelaajana on todennäköistä.

Mourinho on hankkinut Özilin pelintekijäksi, ei maalintekijäksi.
 

Sambody

Jäsen
Mistään muusta asiasta ei ole ollut kyse. Konkreettisesti pelitilanteessa tämä näkyy esim seuraavasti: Cristiano Ronaldo pääsee usein puolustajasta laidalla ohi. Päätyrajan tuntumasta on hyvä antaa keskityksiä. Kenelle Ronaldo yrittää keskittää? Benzema/Higuain ei ole sen luokan pääpelaaja että voittaisi korkeita keskityksiä liukuhihnalta. Ottamalla Benzeman/Higuainin kiinni jää keskityksen kohteita todella vähän. Özil ehkä saa maalin maaliviivalta, Khedira sama homma, Alonsoa harvoin noissa tilanteissa näkee. Arbeloa? Ehkä Di Maria. Pepe? Ramos?

Jotain tilastoa Real Madridin laidoilta antamista keskityksistä olisi kiva nähdä. Normaalissa kenttämiehityksessähän Ronaldo pelaa oikea jalkaisena pelaajana vasemmalla(Lue:haastaa mielummin keskelle kuin päätyrajaa kohti) ja Di Maria umpivasurina pelaa oikealla(Lue: sama homma kuin Crisulla). Tokkiinsa Ronaldon vasuri on huomattavasti parempi kuin Nuudelin oikea jalka, joten sieltähän noita keskityksiä voi enemmän odottaa, mutta mutuun pohjaten luulen, että suurin osa laidoilta tulevista keskityspalloista antavat laitapakit.

En kyllä näe, että Madridilla suurempaa ongelmaa on Özilin mieltymyksessä enemmän tehdä peliä kuin laukoa. Sielä on kuitenkin Ronaldo, Di Maria ja Xabi varsin kovia poikia pommittamaan kaukolaukauksia. Tosin näistä ei Alonso vanhoilla päivillä niin hyvin enää kerkeä tälläisiin paikkoihin. Lisäksi yksittäiset pelit ovat aina yksittäisiä pelejä ja suuressa kuvassa Madridilla ei ole maalinteko ongelmaa vaikka finaali yhden maalin päähän jäikin tällä erää. Plus sitten kombo Mourinho+Madridin syvät taskut tarkoittaa aikalailla sitä, että jos Mourinho näkisi tarvetta hankkia parempi kaukolaukauksien viljelijä Özilin paikalle, niin näin myös olisi tapahtunut.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Olet väärässä.

Özil sopii loistavasti Realin pelisysteemiin. Real teki tällä kaudella enemmän maaleja kuin todella pitkään aikaan (onko koskaan tehnyt enemmän, joku viisaampi osaa kertoa). Özil on ollut isossa osassa maaleja mukana joko syöttämässä tai alustamassa syöttöä tai käynnistämässä hyökkäystä.

Sillä on loppujen todella pieni merkitys, että hän ei jostain syystä lauo enempää, vaikka mielelläni niin näkisinkin. Hänen vahvuudet ovat muualla, kuten Grainger ja moni muu on täällä todennutkin. Ja voi hyvin olla, että ensi kaudella niitä maaleja tulee enemmän. Özil on sen ikäinen, että kehittyminen pelaajana on todennäköistä.

Mourinho on hankkinut Özilin pelintekijäksi, ei maalintekijäksi.

Lohduttaako Real Madridia jotenkin Espanjan liigassa tehdyt 109 maalia (keskimäärin 3,2 maalia per ottelu), kun Mestarien liigan välierissä jäädään alle puoleen siitä? (3 maalia/2 ottelua+jatkoaika)?

Miksi Real Madridin hyökkääjät (Benzema+Higuain) jäivät nollille? Yksinkertainen selitys voisi olla seuraava. Bayernissa on myös tutkittu Real Madridin peliä. Huomattu ettei Özil useinmiten edes yritä tehdä maalia. Otetaan kiinni Ronaldo tiukasti ja Benzema/Higuain tiukasti. Tästä seuraa todennäköisesti lisää tilaa puolustuslinjan eteen tai muualle puolustusalueelle. Koska pahin uhka kaksikon ulkopuolelta on kaksikko Di Maria ja Özil, näin voidaan tehdä ilman suurtakaan riskiä. Di Maria ei oel suuri maalintekouhka ja Özil voidaan jättää lähes yksin (kuten jätettiin Özilin tehdessä maalinsa maaliviivalta).

Minun mielestäni on ongelma tippua Mestarien liigan välierissä melko selvälle altavastaajalle. Ellei se ole, Özil sopii mainiosti Real Madridiin. Saahan sillä Espanjan mestaruuden.

Jotain tilastoa Real Madridin laidoilta antamista keskityksistä olisi kiva nähdä. Normaalissa kenttämiehityksessähän Ronaldo pelaa oikea jalkaisena pelaajana vasemmalla(Lue:haastaa mielummin keskelle kuin päätyrajaa kohti) ja Di Maria umpivasurina pelaa oikealla(Lue: sama homma kuin Crisulla). Tokkiinsa Ronaldon vasuri on huomattavasti parempi kuin Nuudelin oikea jalka, joten sieltähän noita keskityksiä voi enemmän odottaa, mutta mutuun pohjaten luulen, että suurin osa laidoilta tulevista keskityspalloista antavat laitapakit.

Periaatteessa ihan totta mutta palloa pelataan todella paljon Ronaldon kautta. Silti tuo syö yhden aseen kun puolustajakin tietää varoa sitä leikkausta keskelle. Harvoin Robben oikealla laidalla menee laidasta ohi.

En kyllä näe, että Madridilla suurempaa ongelmaa on Özilin mieltymyksessä enemmän tehdä peliä kuin laukoa. Sielä on kuitenkin Ronaldo, Di Maria ja Xabi varsin kovia poikia pommittamaan kaukolaukauksia. Tosin näistä ei Alonso vanhoilla päivillä niin hyvin enää kerkeä tälläisiin paikkoihin. Lisäksi yksittäiset pelit ovat aina yksittäisiä pelejä ja suuressa kuvassa Madridilla ei ole maalinteko ongelmaa vaikka finaali yhden maalin päähän jäikin tällä erää. Plus sitten kombo Mourinho+Madridin syvät taskut tarkoittaa aikalailla sitä, että jos Mourinho näkisi tarvetta hankkia parempi kaukolaukauksien viljelijä Özilin paikalle, niin näin myös olisi tapahtunut.

Mourinho näki myös tarpeelliseksi hankia mm. Canalesin ja Pedro Leon taisi myös olla hänen hankintojaan. Ei aina mene putkeen häneltäkään.

Alonsolla voi olla kova kuti, mutta viime kaudella 1 maali, tällä kaudella 2. Di Marialla vuodenvaihteen jälkeen 2 maalia. Loukkaantuminen ei lisää maalimäärää, selityksestä se käy.

Valitettavasti Mestarien liigassa yksittäiset tapaukset ovat ne mitkä ratkaisevat. Vasen laituri tekee maalit+hyökkääjä otetaan kiinni+hyökkäävä keskikaistan keskikenttäpelaaja laukoo kaukaa 0 kertaa on huono yhdistelmä. Vaikka olisi kuinka yksittäistapaus.

Parempi kysymys on, miksi Özil ei edes yrittänyt laukoa enemmän kauden aiemmissa otteluissa jotka olivat ratkenneet hyvissä ajoin. Edes jonkinlainen uhka on paljon parempi kuin ei mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
Minun mielestäni on ongelma tippua Mestarien liigan välierissä melko selvälle altavastaajalle. .

Puutun vain tähän, koska Özilistä "keskustelu" on ajanhukkaa.

Bayern ei ollut selvä altavastaaja millään muotoa. Maalivahdit tasan, puolustus niukasti Madridille, keskikentän pohja tasan tai lievästi Bayernille. Ylempi keskikenttä ja hyökkäys tasan.

En nyt tuosta näe Realia selvänä ennakkosuosikkina. Joukkueet olivat hyvin tasaväkisiä jo ennalta katsottuna ja pelit vain vahvistivat näkemystä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Teoriassa huomenna saattaa varmistua Real Madridin seurahistorian 32. Espanjan liigamestaruus. Se edellyttää voittoa Sevillasta ja Barcelonalle tappiota Rayo Vallecanon vieraana sunnuntain päätöspelissä. Eiköhän se mestaruuden ratkeaminen jää vielä tulevaisuuteen. Voitto Athleticista Katedraalissa ja homma paketissa. Camp Noun jälkeen paras mahdollinen paikka varmistaa mestaruus.

Huomiseen otteluun, joka muuten alkaa jo 12:55 Suomen aikaa, mukaan on merkitty Casillas, Adán, Mejías; Pepe, Ramos, Marcelo, Coeñtrao, Albiol, Arbeloa; Kaká, Özil, Granero, Khedira, Callejón, Xabi, Di María; Ronaldo, Benzema & Higuaín. Sahin, Altintop, Lass, Karvalju ja Varane jätetty teknisellä päätöksellä sivuun. Kenties olisi taas ollut paikka peluuttaa Sahinia...

PSG neuvottelee ilmeisesti Kakán ja Higuaínin kanssa. Real Madrid antanut siis tähän luvan. Näin ainakin Marcassa. Sinänsä asian ymmärtää, tuskin Higuaínilla on hirvittävää hinkua jäädä penkkimieheksi. Toisaalta sääli, maailman paras varahyökkääjä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Real Madrid hoiti oman osuutensa ja on nyt pahimmillaankin yhden voiton päässä mestaruudesta. Mieluumminhan se mestaruus saisi ratketa omassa pelissä eikä siten, että Barca häviää Rayolle illalla.

Sevilla-ottelu oli juuri sellainen kuin päiväottelu sunnuntaina voi Espanjassa olla. Kaikilla oli krapula ja vettäkin satoi. Ronaldo teki voittomaalin ensimmäisellä jaksolla Di Marían ja Benzeman esityöstä. Toisella jaksolla näkyi aurinkokin ja Benzema viimeisteli kaksi kliinisen komeaa maalia.

Ihan jees päivähöntsä ja tarvittavat kolme pistettä. Joukkue edelleen sadan pisteen vauhdissa.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
..
Sevilla-ottelu..

Ihan ok-matsi Valkoisilta, todella luovaa hyökkäämistä ja onneksi muutama upposikin. Topparit olivat vähän unessa parissa kohtaa.

Mielenkiintoinen oli myös tuo epäsuora vapari, joka oli ulkomuististani ensimmäinen sitten vuosien takaisen Becks->RC->ylämummo kuudesta metristä-yhdistelmän. Ihan hyvä kuvio se oli nytkin vaikka etäisyys oli hankala, koska muuri ei joutunut maaliviivalle asti.

Pichichiähän tässä toki myös seurataan ja Messin tehtyä eilisessä Rayo-läpsyttelyssä ekan ja vikan, on tilanne nyt 43-43. Viime kaudellahan Crisu hoiti homman tuossa kilvassa selkeästi kotiin, mutta se oli epistä koska mestaruus oli jo ratkennut jne.. Saa nähdä miten nyt käy.
Käsittämättömät maalimäärät. Ei tuota meinaa ymmärtää.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Ei tuota meinaa ymmärtää.

Ei todellakaan. Saatiin siihenkin kisaan vähän jännitystä, kun Barca pääsi pelaamaan näitä rayovallecanoja vastaan. Ei tarvitse Messin läpsytellä enää nollaa maalia Real Madridia tai Chelseaa vastaan, vaan saa keskittyä 7-0 -voitoissa pistämään kavereiden syötöt takatolpalta tyhjiin. Hieno hiiri.

Hieno homma taas, että mahdollinen mestaruuden sinetöivä ottelu tulee ensimmäisen jakson osalta jälkilähetyksenä jonkun Valioliiga-läpsyttelyn takia. Ehkä Athletic - Real Madrid olisi hieman eri kaliiberin ottelu kuin Chelsea - Newcastle. Chelsea ei enää neljänneksi nouse.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Hieno homma taas, että mahdollinen mestaruuden sinetöivä ottelu tulee ensimmäisen jakson osalta jälkilähetyksenä jonkun Valioliiga-läpsyttelyn takia. Ehkä Athletic - Real Madrid olisi hieman eri kaliiberin ottelu kuin Chelsea - Newcastle. Chelsea ei enää neljänneksi nouse.

Sport HD tai Sport extra HD?
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Ei todellakaan. Saatiin siihenkin kisaan vähän jännitystä, kun Barca pääsi pelaamaan näitä rayovallecanoja vastaan. Ei tarvitse Messin läpsytellä enää nollaa maalia Real Madridia tai Chelseaa vastaan, vaan saa keskittyä 7-0 -voitoissa pistämään kavereiden syötöt takatolpalta tyhjiin. Hieno hiiri.

Taidat kuitenkin olla itse aikamoinen trolli!
Ensin huutelet toisessa topicissa rayon olevan paha vastustaja jolta ei kotona pisteitä Barcalle irtoa ja täällä huutelet kuinka helposti Messi hiiri tekee kyseistä gangia vastaan takatolpalta tyhjiin. Et varmasti katsonut matsia sekuntia enempää koska muuten olisit nähnyt Messin nerokkaat syötöt muutamaan maaliin.
Mutta annettakoon sulle nyt se voiton riemu kun et ole sitä Barcan loistokkuuden takia päässyt moneen vuoteen kokemaan. Tosin sinnekin tulee vain mestaruus ja pää kilpailu jäi sielläkin, taas haaveeksi. Toivon sinun vuoksesi että Christiina voittaa vielä maalikuninkuuden niin voit tulla vielä avautumaan kuinka paska se hiiri onkaan ja meidän itkupilli on niin ja niin paljon parempi. Niin, aika monta saa C.Ronaldo tehdä jos aikoo saada kokonais maalimäärässä kaikissa peleissä Messin kiinni tälläkin kaudella ja maalisyöttöjä tuskin tarvitsee edes laskea.
 

Soolo

Jäsen
Tulen tänne näin Rayo-pelin hengessä "Puyolina" ottamaan sinut, Kime 44, kainalooni ja viemään keskiympyrään rauhoittumaan. Vaikka Manukin juuri hävisi ja on Vappu, niin voidaanko jo hiljakseen lopetella tätä kierrettä, missä porukka vuoron perään dissaa kahta maailman parasta pelaajaa naurettavista asioista? Graingerin piikki taisi olla kohdistettu näihin Crisun dissaajiin viime kauden lopussa kun mies teki maaleja Messiä enemmän ja voitti maalikuninkuuden. Aivan naurettavaahan se oli tulla vinoilemaan miehen ansioita silloin, kun olisi pitänyt enemmänkin hehkuttaa maaliennätystä.

C.Ronaldo ja L.Messi ovat ylivoimaisesti maailman kaksi parasta pelaajaa tällä hetkellä. Voidaan sanoa jopa olevan makuasia kumpaa pitää parempana. Eniten itseäni harmittaa tämä pelleily missä leiristä riippuen yritetään tuoda esiin jotain paskoja ominaisuuksia ja laittaa joukkueen menestymättömyyttä aina näiden parhaiden pelaajien piikkiin. Ihan urpoa hommaa se. Jatketaanko hedelmällisemmällä keskustelulla?
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Graigner syyttää minua trolliksi ja KIME 44 syyttää Graigneria trolliksi. Tuntuu olevan perinteinen kuvio "toi on eri mieltä mun kanssani, se on trolli!"

C.Ronaldo ja L.Messi ovat ylivoimaisesti maailman kaksi parasta pelaajaa tällä hetkellä. Voidaan sanoa jopa olevan makuasia kumpaa pitää parempana. Eniten itseäni harmittaa tämä pelleily missä leiristä riippuen yritetään tuoda esiin jotain paskoja ominaisuuksia ja laittaa joukkueen menestymättömyyttä aina näiden parhaiden pelaajien piikkiin. Ihan urpoa hommaa se. Jatketaanko hedelmällisemmällä keskustelulla?

Toinen näistä maailman parhaista pelaajista osuu aika huonosti todella tärkeissä otteluissa, ainakin viime aikoina.

Chelsea 0+0
Real Madrid 0+1 ja liigamestaruuden menetys
Chelsea 0+1 ja putoaminen jatkosta Mestarien liigassa

Seuraavaksi vieraskentällä ja huonommilla pelaajilla ympärillä

Rayo Vallecano 2+3

Se toinen onnistui sentään paljon paremmin

Bayern 0+1
Barcelona 1+0 ja liigamestaruuden varmistus
Bayern 2+0 tahrana putoaminen jatkosta Mestarien liigassa

Siihen yhteen asiaan lupasin olla palaamatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös