Mainos

Reaali, kevät 2002.

• 2 447
  • 33

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
historiasta vedin aikanaan muistaakseni kuudella kyssällä 35 pistettä, joista yksi jokeri. Olin ihan tyytyväinen, tosin olishan se k:a saanut olla 6,0. Heh...

Sillon oli tosin mulle unelmareaali. Paljon kansainvälisestä politiikasta ja sitten yksi kyssä jossa piti yhdistellä asioita ja se meni ihan vahingossa täysin nappiin. Edesmennyt ope antoi siitä moraaliset 7 pistettä...

Arvostan kuitenkin esim. fysiikan ja kemian E:n muiden aineiden L:ien edelle. Itse kävin pitkät fysiikan ja kemian keskiarvoilla 9,0, mutta ei tullut mieleenkään edes yrittää niiden kanssa hyvää tulosta. Kirjoitin ton reaalin sillon syksyllä, ja muutama tyyppi vaihto keväällä syksyisen fysiikan sitten muihin aineisiin... Ymmärrän hyvin...

Reaali on kyllä ihan kuningas. Itselläni oli aikoinaan jopa hauskaa vastatessani. Esim. äikän L oli paljon vaikeampi saada vaikka tiesin siihen pystyväni. Englannin ja ruotsin vääntäminen oli tuskaa, kaksi E:ta pamahti toikkariin kuitenkin. Pitkän matikan C oli ok, joskin M olisi ollut unelmien täyttynys. Jäi kuitenkin kauas. Matikan ratkominen oli kuitenkin ihan kivaa, kun siinä ei ollut paineita. Olen edelleen hyvin ylpeä siitä että tuli toi matikka vedettyä pitkänä läpi ja ihan kunnialla.

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulla meni niihin fyssan viiteen tehtävään viitisen sivua, uskonnon tehtäviin (2) yhteensä neljä ja historiaan kaksi. Enpä mä ole aiemminkaan konseptillisia kirjoitellut, muuta kuin äidinkielessä. Hissassa voi kaiken asian saada alle sivun tekstiinkin ja siitä saattaa napsahtaa täydet pisteet, se on niin monesta asiasta kiinni!

Äikästä 88 pistettä, jos reaalista saisin vaikka M.... *toivoo hartaasti*

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti Mazza
No, ei o häpee olla nopee..

Eiköhän noilla parin sivun vastauksillakin muutama pinna per essee irtoo, että sen Ceen saa sieltä kiskaistua. Sulla taitaa Tuamas olla L tähtäimessä?

- Tähtäimessä on luonnollisesti ällä, eikös kaikilla?
Mutta realistinen tavoite on jotakin C:n ja M:n väliltä, nimittäin lukeminen vähän jäi. Lykkääntyi ja lykkääntyi ja lopulta tuli luettua sellaiset viisi minuuttia, onneksi juuri sitä minkä luin (lakien säätäminen suomessa) kysyttiin kokeessa, joten ihan hyödylliset viisi minuuttia oli...

Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Viestin lähetti Tuamas

- Tähtäimessä on luonnollisesti ällä, eikös kaikilla?
Mutta realistinen tavoite on jotakin C:n ja M:n väliltä, nimittäin lukeminen vähän jäi. Lykkääntyi ja lykkääntyi ja lopulta tuli luettua sellaiset viisi minuuttia, onneksi juuri sitä minkä luin (lakien säätäminen suomessa) kysyttiin kokeessa, joten ihan hyödylliset viisi minuuttia oli...

Juu meikäläinenkin vastasi tähän "Yhteiskunnan toimintaa säädellään lakien avulla. Selvitä miten laki syntyy Suomessa" (HY12?). Niin ihan mielenkiinnosta, mitä sä otit käsittelyyn siinä? Mä ainakin jätin aika päättäväisesti koko EU:n pihalle prosessista, kun tuo sanamuoto oli "lain synty Suomessa". Sitten vaan kaikki valtioneuvoston, eduskunnan ja presidentin rooli lainsäädännössä. Niin ja sitten nämä perustuslain tai sen kaltaisiksi katsotut muutokset.

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Tapio Rautalapio

...Sitten vaan kaikki valtioneuvoston, eduskunnan ja presidentin rooli lainsäädännössä. Niin ja sitten nämä perustuslain tai sen kaltaisiksi katsotut muutokset.

Valtioneuvostohan se olikin, mä kun en ihan muistanut :confused: ja perustuslain jätin selittämättä kun alkoi käsi väsyä eikä ajatus enää kulkenut... En siis tosiaan osaa sanoa, miten koko reaali on mennyt.

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti Tapio Rautalapio

Juu meikäläinenkin vastasi tähän "Yhteiskunnan toimintaa säädellään lakien avulla. Selvitä miten laki syntyy Suomessa" (HY12?). Niin ihan mielenkiinnosta, mitä sä otit käsittelyyn siinä? Mä ainakin jätin aika päättäväisesti koko EU:n pihalle prosessista, kun tuo sanamuoto oli "lain synty Suomessa". Sitten vaan kaikki valtioneuvoston, eduskunnan ja presidentin rooli lainsäädännössä. Niin ja sitten nämä perustuslain tai sen kaltaisiksi katsotut muutokset.

- Vastasin lähes suoraan kirjasta. Elikkä juuri eduskunnan, valtioneuvoston ja presidentin roolit lakien säätämisesssä. Sekä se prosessi joka siinä matkalla mennään, muutama esimerkki sekä tietysti perustuslakien käsittelyn erilaisuus (eli 5/6 kiireelliseksi ja 2/3 enemmistö) sekä presidentin veto-oikeus...

Siinä kysyttiin miten suomen lait säädetään, eikös Eu:n lainsäädäntö ole ainakin toistaiseksi vielä eri asia kuin suomen sisäinen? Siis siten että lakimuutokset tulevat suomen lakiin, eivätkä mihinkään Eu:n lakikokoelmaan...

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Onko jengi todella rustaillut yli kaksi sivua pitkiä vastauksia? Oliko näin normaaleissakin hissan kokeissa lukion aikana?
Mulla oli tässä lukion aikana hissan vastaukset aina alle 1½ sivua, ja monta kertaa tuli täydet 6 pinnaa. Kun oli neljän esseen kokeita, niin tavoitteeksi asetin että ne kolme ekaa esseetä mahtuu yhdelle konseptille! Muut kaverini kyllä vastailivat aina jopa konseptin mittaisesti yhteen kysymykseen, ja kirjoittivat kokeissä järjestään yli 10 sivua - minä järjestään n. 5 sivua. Silti tuli suunnilleen koko ajan parempia tuloksia kuin heille..
Samaa linjaa siis jatkoin kirjoituksissakin, ja vastaukset olivat 1-1½ sivua. Jokereissa tietenkin vähän pidemmät, mutta eivät missään tapauksessa yli kolmea sivua. Näin, ja mun kisatavoite on E, eli se suunnilleen vastaa historia ja mantsan keskiarvoani.
Ja se 32 pinnalla E oli sellaisessa taulukossa, joka on meidän koulun seinällä. Siitä näkee miten muutamana viime vuotena on saanut "numeroita". Joka vuonna oli reaalista saanut E:n 32 pinnalla, joten miksikä se muuttuisi.. (Ruotsista läpi 120-124 pinnalla -> jesjesjes!!)

Broadstreet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Philadelphia Flyers
Viestin lähetti Pihvi
(Ruotsista läpi 120-124 pinnalla -> jesjesjes!!)

Eikös Ruotsin raja ollut viime vuonna 130 pongoo, en ihan varma oo mutta...
Mulla ei ole kirjotuksissa mitään muuta tavotetta kuin saada se hattu päähän. Joka saattaa kaatua Ruotsiin.

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kirjotin ruotsi jo syksyllä, E. Enkusta tuli M. Nyt pakkopullista on jäljellä äikkä (E?) ja matikka, josta oon varmaan ihan tyytyväinen C:kin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy