Kusen vain suihkussa joten siinä hoituu se pesu samalla
Päivän parin satsit kerralla muodostavat kirjaimellisesti kultaisen suihkun?
Minä en ainakaan käy suihkussa joka päivä, ellei ole syytä tiheämpään suihkussa käymiseen (ts. rasittavaa liikuntaa, äkillinen helle yms.). Pari kertaa viikossa käyn saunassa, suihkukertoja näiden lomaan tarvittava määrä (0-4).
Suihkussa kusemiseen muistaakseni jossain Brasiliassa suositeltiinkin terveysvirastojen yms. toimesta. Säästyy vettä, kun ei tarvitse huuhtoa kusitippaa monella litralla wc:n vettä.
Itse asiaan eli ureanvuodattamisrituaaliin. Riippuu täysin paikasta ja tilanteesta, eli julkisissa vessoissa pelkkä ravistelukin voi riittää ja joskus sen on pakkokin riittää. Tosin pyrin menemään lukolliseen koppiin, jossa paperin käyttö on selkeä normi. Mikäli on ennakoitavissa ns. isompaakin asiaa tai vähintäänkin epäselvyyttä, onko vatsassa möyrimässä pelkkää kaasua vai ei, niin silloin on helpompaa istua alas.
Kotioloissa olen laiska ja laiskana ihmisenä istun ennemmin kuin seison. Lisäksi laiskana ihmisenä en jaksaisi koko ajan siivota seisaaltaan kusemisen tuottamia väistämättömiä roiskeita, joten tämän sijasta vältän roiskeiden muodostumisen lysähtämällä istumaan pytylle, jolloin vessa pysyy hygieenisempana kauemmin.
Istuma-asennossa välttyy myös seisoma-asentoa paremmin "viimeinen tippa tulee housuihin"-lainalaisuudelta, koska rakko tyhjenee istualtaan paremmin (tätä on tutkittukin jossain). Paperia päälle, ja näin sitä välttyy tricolor-alushousujen keltaiselta osalta ainakin suurimmaksi osaksi.