Rauman Pitsiturnaus 2004

  • 60 500
  • 399
Tila
Viestiketju on suljettu.

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Viestin lähetti psychodad
Usein Nielikäisen taustajoukot kysyvät "Miksi miehestä sitten puhutaan jos se on niin turha". Tässä kysymyksessä ei ole suuremmin järkeä. Miehestä puhutaan siksi koska hän rikkoo sääntöjä, ja hänellä on pari fanaattista kannattajaa jotka pitävät keskustelua elossa. Paljonko se maksaa sulle Cairns? Tuskin äijä olisi liigassa jos sinä et jaksaisi kampanjoida.

Joku jo sanoi että psykoisillä on kusenkeltaiset lasit. Minulla on nyt pasilasit ja ne on tosi kivat, ei hierrä ja on helpompi pierrä. Kusenkeltaisten lasien omistajilla on näemmä ahdistusta ollut viime päivät.

Ei minulle makseta mitään, valitan. Ja olisihan se hienoa - jos totta olisi - että mielestäsi minun "kampanjointini" pitää Pasin liigassa. Hän pääsi sinne ilman minua ja pysyy siellä vaikka koko rauma raiskaisi ja tappaisi minut. Ne ovat vain nettisivut kuten tämä Jatkoaikakin, jos niin kovasti ahdistaa niin älä ihmeessä vieraile kummallakaan sivustolla. Uskoisin myös, että brother JHag & co. pitivät nivalakeskustelua pystyssä kauden aikana yhtä innokkaasti (ja sokean fanaattisesti) kuten minäkin.

Ole mies äläkä kitise. Ja älä kommentoi Pasi-juttuja, silloin niitä on "aina yksi vähemmän" ja maailma on sinulle parempi paikka elää. Ole esimerkkinä tässä vallankumouksessa.

<3
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Hih hih hii.. Enpä olisi uskonut, että raumalaiset toimittajat hyppäävät noin räikeästi miinaan kuin Uuden Rauman ja Länsi-Suomen sankarit.

Kerrankin Nielikäisen suoritukset saivat sivullekirjoittaneen hymyilemään. Loistavasti provosoitu.

Osui ja upposi.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti dude
Hih hih hii.. Enpä olisi uskonut, että raumalaiset toimittajat hyppäävät noin räikeästi miinaan kuin Uuden Rauman ja Länsi-Suomen sankarit.

Jos kiihko koskee sitä aamupäivän boarding casea, on älämölö ymmärrettävää.

Paikalla oli pelkästään tulevan kauden tuomareita ja tuomaritarkkailijoita niin suuri määrä, että Nielikäinen teki seuralleen ja itselleen suuren hallan jo nyt. Noilla sucker punch -otteilla pelikieltoja on SM-liigassa tiedossa useita. Pystyykö Pasi pelillisesti koskaan korvaamaan seuralleen tälläisiä takapakkeja? En usko.

Jos taas arvon ganaalimbarttal oleva media itkee sitä nysväystä jota Cairns ja muut pikkupojat kutsuivat myllyksi, on miinaan meno tosiasia. Se mikään matsi ollut, vaan löysää taputtelua, jonka olisi selvittänyt Japa Levosen mummokin.

Toisaalta Rauman kiekkomedia on tunnettu poikkeuksellisen omaperäisenä eläinlajina. Raumalla eletään Rauman tavalla - Helsinkiin kotiutuessaan he taas muuttuvat kuin salamaniskusta erittäin pääkaupunkikeskeisiksi. Tässä kaikessa kotikylän snadisti putkikatseisella asennemaailmalla on ilmeisen suuri osuus.
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti psychodad
Miehestä puhutaan siksi koska hän rikkoo sääntöjä, ja hänellä on pari fanaattista kannattajaa jotka pitävät keskustelua elossa. Paljonko se maksaa sulle Cairns? Tuskin äijä olisi liigassa jos sinä et jaksaisi kampanjoida.


Hoh hoh, uskoisin psychodadinkin paikkojen kovenevan, jos näkisi The Pasin kettupaidassa. Tuskin sitä pelkoa koskaan ole, että hän alentuisi pukeutumaan hippohiirien peliasuun.

Pari fanaattista fania? Hoh hoh, ainakin HIFK:n, Ässien, Kärppien ja SaiPan faneista osa on paikat hellinä odottamassa aina The Pasia jäälle. Itse kuulun siihen osaan myös.

Tuskin muuan juudas olisi liigapelaaja, jos sillä ei olisi ollut hyviä ketjukavereita nimeltään Wesslinin Samu ja Salosen Tipi.
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Viestin lähetti onomoro
Nielikainen voisi saastella niita tappeluhalujaan liigaa varten ja parempia tappelijoita varten. Viime kausikin meni lahes ainoastaan huudellessa mikkihiirille.

Ei liigasta löydy TAPPELIJOITA, poskensoittajia sitäkin enemmän. Ja vaikka löytyisikin, niin pasihan saisi pataansa! Jos vääntää Harikkalan kanssa likimain tasurin(jota en TOD! pidä tappelijana) niin en viitsi edes miettiä miten pasin kovemmassa kyydissä kävisi.

Suuri suu löytyy ja idiotismia vaikka muille jakaa, mutta peli miestä hänestä ei saa tekemälläkään!

Ohessa hyvä esimerkki kaudelta 03-04:

pasi 3+6, 48:ssa ottelussa(kysymyksessä siis hyökkääjä)
Harikkala 4+4, 55:ssä ottelussa(kysymyksessä siis pakki)

Kyllähän mies on oikeasti oolstaars-tasoa, on on, minä uskon siihen ainakin!
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti kapa76

Itse pelistä osui silmiin seuraava yksityiskohta. Finaalissa kun Nielikäistä oli taklattu kunnolla kaksi kertaa (Harikkala ja joku toinen), Toivola piti miestä penkillä noin 5-7 minuuttia. Tuomisen Pasikin kävi miehelle jotain kommentoimassa. Taisi käydä mies vähän kuumana :).

Se toinen taklaaja oli Yli-Torkko. Nielikäisen täytyi olla aika sekaisin Harikkalan pommista, kun meni jäihin Y-T:n töytäisystäkin. Väitänkin, että tuo penkillä istuttaminen johtui siitä, että The Pasin piti vähän selvitellä päätään.
Propsit Pasille siitä, että myönsi Harikkalan ajelleen hänet.

Olen jo vuosia hehkuttanut Marko Toivosen potentiaalia ylivoimapyssynä: toivottavasti hän saa Ässissä mahdollisuuden pommittaa ylivoimalla niin kuin teki tässä turnauksessa.

Onnittelut Ässille turnausvoitosta. Ehkä se oli "Ässien kauden huipennus" Länsi-Suomen alaotsikon mukaan.

Lukon joukkueesta: Minusta tuntuu, että tulevan kauden aikana tulee ajettua Raumalle aika moneen matsiin, aloittaen liiga-avauksesta.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Viestin lähetti Pressiboxi
Jos kiihko koskee sitä aamupäivän boarding casea, on älämölö ymmärrettävää.

Paikalla oli pelkästään tulevan kauden tuomareita ja tuomaritarkkailijoita niin suuri määrä, että Nielikäinen teki seuralleen ja itselleen suuren hallan jo nyt. Noilla sucker punch -otteilla pelikieltoja on SM-liigassa tiedossa useita. Pystyykö Pasi pelillisesti koskaan korvaamaan seuralleen tälläisiä takapakkeja? En usko.

Ja olit tietenkin itse paikalla? Eli mitähän nuo mainitsemasi suckerpunchit ym. hallat mahtaa olla? Värittömien lasien takaa oli varmasti helppo nähdä kuinka Pasi haastettiin tappeluun, kuinka Pasissa roikuttiin koko ajan ja kuinka Pasia yritettiin lämmittää koko ajan. Harikkala jatkoi itse toisessa pelissä samaa yrittämistään, tuli roikkumaan ja inisemään siinä finaalin alussa, Ässien pelatessa alivoimaa. Nielikäinen tukki räksyttävän suun nyrkillä, josta Harikkala lensi perseelleen. Ei mikään suckerpunch, vaan sitä mitä kaveri tilasi.
Viestin lähetti Pressiboxi

Jos taas arvon ganaalimbarttal oleva media itkee sitä nysväystä jota Cairns ja muut pikkupojat kutsuivat myllyksi, on miinaan meno tosiasia. Se mikään matsi ollut, vaan löysää taputtelua, jonka olisi selvittänyt Japa Levosen mummokin.

Helppo se on tietenkin TPS-fanina huudella, siellä kun on totuttu näkemään normaalisti hiukan kovempia otteita, ei mitään sukerpuntseja.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Pressiboxi
Jos kiihko koskee sitä aamupäivän boarding casea, on älämölö ymmärrettävää.

Paikalla oli pelkästään tulevan kauden tuomareita ja tuomaritarkkailijoita niin suuri määrä, että Nielikäinen teki seuralleen ja itselleen suuren hallan jo nyt. Noilla sucker punch -otteilla pelikieltoja on SM-liigassa tiedossa useita.
Noin puhuu mies jonka joukkueen kovin pelaaja viime kaudella oli Marco Tuokko ja jonka joukkue tuntuu olevan tuomarien suojeluksessa.

Olen hiukkasen erimieltä noista selkääntaklauksista, on varmaan aina välillä niinkin että selkääntaklauksia tulee mutta kyllä välillä se johtuu siitä että taklattava pelaaja kääntää selkänsä. Aivan liiaksi on yleistynyt kiekon suojaaminen laidassa kääntämällä selkä kentälle koska siten saa helkkarin helposti aiheutettua jäähyn vastustajalle. Tärkein asia ensi kauden tuomariohjeistuksessa olisikin kitkeä nämä kääntymiset pois, vaikka sitten rankalla kädellä eli jättämällä nämä 2+10:t puhaltamatta jos pelaaja selkeästi kääntää selkänsä kentälle päin.

Ja jos se on suckerpunch että käy edestäpäin napauttamassa kananpojankeltaisessa paidassa pelannutta huitonutta pelaajaa joka ei enää uskallakaan ottaa uusintamatsia, kun nykyinen kypärä on jo suurinta mallia edellisen tappelun jäljiltä. Kyllä mun mielestä suckerpunch tulee ennalta arvaamatta...

Ja hei oikeesti, Porkka on ehkä kova taklaaja ja vahva jässikkä muttei mikään tappelija kuten Nielikäinen ja Helenius. Molemmat noista pesisivät Porkan oikeassa avojään tappelussa. On eri asia jos homma menee sitomiseen saakka.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti korkki

Ja hei oikeesti, Porkka on ehkä kova taklaaja ja vahva jässikkä muttei mikään tappelija kuten Nielikäinen ja Helenius. Molemmat noista pesisivät Porkan oikeassa avojään tappelussa. On eri asia jos homma menee sitomiseen saakka.

Ja hei oikeesti, jos olit paikalla, et voi väittää, etteikö Nielikäinen olisi hieman rauhoittunut Harikkalan avojään taklauksen jälkeen. Tuli mieleeni, kun istuin katsomossa n. 7 metrin päässä Ässien vaihtoaitiosta ja seurasin miten Nielikäinen otti huilia monta vaihtoa, että jos Nielikäisen pelityyli (ja uho) pysyy samanlaisena, vastaavia avojään pusuja saattaa osua kohdalle harva se ilta. Taklaajia liigasta löytyy onneksi enemmän kuin tappelijoita.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Hearsay
Ja hei oikeesti, jos olit paikalla, et voi väittää, etteikö Nielikäinen olisi hieman rauhoittunut Harikkalan avojään taklauksen jälkeen. Tuli mieleeni, kun istuin katsomossa n. 7 metrin päässä Ässien vaihtoaitiosta ja seurasin miten Nielikäinen otti huilia monta vaihtoa, että jos Nielikäisen pelityyli (ja uho) pysyy samanlaisena, vastaavia avojään pusuja saattaa osua kohdalle harva se ilta. Taklaajia liigasta löytyy onneksi enemmän kuin tappelijoita.
En tainnut tuosta mainita mitään.

Olin muuten lähempänä Ässien vaihtoaitiota kuin sinä ja voin sanoa että Nielikäinen olisi itse ollut menossa kentälle mutta valmentaja ei päästänyt. Parempi niin sillä valmentajahan on myöskin vastuussa joukkueestaan ja kukaan ei olisi pystynyt takaamaan mitä Pasi tekee jos hänet olisi päästetty kentälle...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Hyvää yötä !

Ei tässä sitten muuta, aika kova päivä takana.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti korkki
En tainnut tuosta mainita mitään.

Olin muuten lähempänä Ässien vaihtoaitiota kuin sinä ja voin sanoa että Nielikäinen olisi itse ollut menossa kentälle mutta valmentaja ei päästänyt. Parempi niin sillä valmentajahan on myöskin vastuussa joukkueestaan ja kukaan ei olisi pystynyt takaamaan mitä Pasi tekee jos hänet olisi päästetty kentälle...

Istuitko eturivissä musta Ässä-lippis päässä? Jos, niin olit lähempänä.

Olen edelleen sitä mieltä, että Nielikäistä ei päästetty kentälle, koska hän ei välttämättä olisi pysynyt tolpillaan (Yli-Torkon helppo taklaus vaihtoaiton edessä todisteena).

Edelleen olen sitä mieltä, että Nielikäiselle huudelleet katsojat olivat todella typeriä ja järkkärien olisi pitänyt poistaa se tyyppi, joka kävi jatkuvasti pleksillä huutamassa ja se toinen, joka huusi noin tuhat kertaa "... Torkki antaa sulle turpaan...". Säälittävää.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Hearsay
Istuitko eturivissä musta Ässä-lippis päässä? Jos, niin olit lähempänä.
Toisessa rivissä toisella paikalla käytävästä katsoen, mutta musta Ässä-lippis oli kyllä...

EDIT: Muuten, tuosta Harikkalan taklausta Nielikäistä päin on jauhettu täällä aika paljon. Miksi Kuparisen taklaus Torkkia päin on jäänyt huomioitta vaikka oli lähes identtinen edellisen kanssa, erä vain oli eri. Paikka ja pelaajien suunnatkin olivat likipitäen samanlaiset.

EDIT2: Ei kenelläkään ole tietoa mistä löytyisi kuva jossa Korppi pitää voittopokaalia päänsä yläpuolella? Tarvitsisi saada työpaikan koneelle taustakuvaksi (lukkofanien kiusaksi)
 
Viimeksi muokattu:

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti yellow
Itse en ainakaan jaksa ottaa asiasta paineita. Minulle riittää se, että Lukko tulee olemaan Ässien edellä sarjataulukossa. Toki jotain nielikäisen tempauksia on ihan hupaa katsella mutta pisteet ratkaisevat edelleen.

Tämä oli täydellinen vastaus. Olen sanaton. Näin se homma oikeesti etenee. Ainoastaan pisteet näkyy sarjatataulukossa, tyylistä viis. Kuka jaksaa oikeesti muistella taklauksia, jos saaliina on 0p?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Tuamas
- Miten se Pasi nyt rikkoo niin kauheasti niitä sääntöjä?
Ei Pasi ollut se joka yritti polvella taklata, saati huitonut mailalla. Yksi tönäisy selkäänsä kääntäneeseen pelaajan, ohhoh kun kauheata.

Kerros nyt hyvä mies miten hän rikkoo sääntöjä ja mitä sääntöjä? (tappeluita lukuunottamatta)

Ja muuten, perustelisitko vielä ne aiemmat väittämäsi?
Eli "Ässät oli liikkeellä käytännössä ensi kauden miehistöllä" kun taas "Lukko on pelissä junioriporukalla".
Eivätkö nuo ole mielestäsi yhtään ristiriitaisia lauseita?

Ässiltä puuttui muutama avainpelaaja, lukko taas pelasi käytännössä kahdella eri joukkueella. Toisessa ottelussa pelasi vain 4 pelaajaa ensimmäisestä pelistä. Siis lähes täydellinen vaihtuvuus.

Nielikäisen sääntörikkomuksista nyt voi jokainen olla mitä mieltä tahtoo, minä luotan näissä arvioissa turkulaisten (puolueettomia) raporttiin siitä Nielikäisen selkääntaklaamisesta. Olen itse nähnyt Nielikäisen pelaavan sikaa, eikä siis ole vaikea uskoa että mies teki sen taas.

Pahoittelen, etten löydä Nielikäisestä mitään sellaista mikä mielestäni puoltaisi hänen paikkaansa liigassa. Ehkä hän taitotasoltaan voisi sopia johonkin Pelicansin nelosketjuun, mutta on ikävä nähdä, että porissa ei ole tällä hetkellä varaa parempaan. Kuitenkin Ässien kilpailukyky on tärkeää myös lukolle, ainainen "suuntanumeron vaihtaminen" käy pitkän päälle tylsäksi, ja katsojia ei enää kiinnosta. Minä toivoisin että Ässät saisi parempia pelaajia. Eikä tähän kannata tuoda sitä tosiasiaa että Nielikäinen pelasi kärpissä kun kärpät voitti hopeaa...Nielikäisellä ei ollut siihen hopeaan osaa eikä arpaa. Nielikäinen otetaan joukkueisiin tuomaan medianäkyvyyttä, hän kun on varsin hyvä puhumaan, osaa taitavasti käyttää hyväkseen ihmisten sirkushuvi-mentaliteettia, ja tuo täten halpaa julkisuutta myös joukkueelleen. Nielikäisen takana on myös näitä fanaattisia kavereita kuten Cairns, jotka pitävät legendaa yllä. Esimerkiksi hehkuttamalla että nyt Pasi on lähes tappanut Harikkalan, ja sitten jälkeenpäin saamme kuulla puolueettomilta muiden joukkueiden kannattajilta että kyseessä oli juuri se tasainen nuhjaus jota liigan tappelut ovat yleensäkin. Ihmiset muistavat mieluummin sen legendan suuren Pasin sotasaavutuksista, kuin sen tosiasian, että Harikkalan Jaska hengittää vielä ilman konetta, ja taisi olla se joka viimeisen sanan sanoi tuossa miesten mittelössä ko. turnauksessa. Tarinat ovat vaan vähän mielenkiintoisempia kuin totuus.

Ja Ässäfanille joka täällä syytti minua kusenkeltaisista laseista...toki minä olen puolueellinen, mutta juuri tässä ketjussa (mihin kuitenkin viittasit) en ole mielestäni suuremmin mitään puolueellista sanonut. Haluaisinkin sinun nyt näyttävän esimerkkejä tekstistäni, jotka olivat näitä mielestäsi ennätyksellisen puolueellisia. Ja luonnollisesti puhutaan vaan viesteistä jotka kirjoitin ennen tuota sinun värilasiviestiäsi.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti korkki

EDIT2: Ei kenelläkään ole tietoa mistä löytyisi kuva jossa Korppi pitää voittopokaalia päänsä yläpuolella? Tarvitsisi saada työpaikan koneelle taustakuvaksi (lukkofanien kiusaksi)

Kyllä tässä viestiketjussa sellainen on. Taustalla virnistelee Japa Levonen, joka oli mukana ratkaisemassa ottelua: 2. erän alun Ässä-yv:ssä Torkki oli pääsemässä kiekkoon kiinni ja purkamaan, kun Japan hyvä kaveri, pytyn kanssa virnistelevä Korppi, koukki Torkkia niin, että tämä pysähtyi ja levitteli käsiään. Japa ei tehnyt mitään ja hetken kuluttua kiekko oli Toivosen Makella tunnetuin seurauksin.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Korkki, minulla on tuosta tähän ketjuun liittämästäni kuvasta kyllä myös parempilaatuinen ja isompi versio. Tuota täytyi pienentään ja pakata, koska liitteissä on tiedostokoon yläraja. Mutta jos se parempi versio tuosta kuvasta kelpaa, vaikkei pysti olekaan siinä pään päälle nostettuna, niin laita vaikka yksityisviestiä.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Viestin lähetti psychodad
Ässiltä puuttui muutama avainpelaaja, lukko taas pelasi käytännössä kahdella eri joukkueella. Toisessa ottelussa pelasi vain 4 pelaajaa ensimmäisestä pelistä. Siis lähes täydellinen vaihtuvuus.

Näinhän se juuri meni. Ihan rehti kommentti ja kaikinpuolin puolueeton. Ässiltä puuttui tosiaan "vain" muutama avainpelaaja, mukaanlukien kaikki "vahvistukset", sisältäen ykkösmaalivahdin, ykkös- ja kolmossentterin sekä kahdesta ekasta pakkiparista kolme pelaajaa.

Lukko taas pelaili varsin junioripitoisella ryhmällä, puuttuihan heidän valmiiksi kapeasta rosterista Markku T ja Pasi S. Hyvin Lukko silti pystyi laittamaan kampoihin vahvalle Ässäjoukkueelle, häviten lopulta niin katkerasti.


Viestin lähetti psychodad
Pahoittelen, etten löydä Nielikäisestä mitään sellaista mikä mielestäni puoltaisi hänen paikkaansa liigassa. Ehkä hän taitotasoltaan voisi sopia johonkin Pelicansin nelosketjuun, mutta on ikävä nähdä, että porissa ei ole tällä hetkellä varaa parempaan.[/B]

Luettele nyt vaikka lämpimiksesi kaikki Lukon pelaajat, vaikka hyökkääjät, jotka ovat:

A) nopeampia luistelijoita kuin P.N
B) kovempia taklaajia kuin P.N
C) parempia karvaajia ja av-pelaajia kuin P.N (kärkikarvaajan estäminen ei liity tähän...)

Jos noilla ominaisuuksilla ei paikka liigassa ole ansaittu, niin ei voi sitten mitään.
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hehe, ihan joystickin näköinen tuo "pytty". Tai mikrofonin. Aika huikea. Nyt kyllä rupesi hiukan pytyttämään, ettei saatu sitä. Pojat olisivat voineet vetäistä pari Aikuista naista tuohon mikrofoniin...

Tämä Nielikäis-tapaus on kyllä jo paisunut niin uskomattomiin mittoihin Ässä-lippisten alla, että tästä ketjusta on saanut tosi hyvät naurut! Ensinnäkin, eihän se edes ollut kunnon tappelu. Toiseksi, naurettiin siinä viereisessä katsomossa, kun katseltiin nuhjausta, että nyt taisi Pasia hiukan harmittaa nuhjaustappio, kun piti sen päälle vetäistä vilkuttelushow, että hänetkin huomattaisiin. Täällä sitten joku vielä väittää, että huikean mäiskinnän voittaja on Pasi! Ja kolmanneksi, vaikka Pasi olisi hakannut Harikkalan kiertoradalle tai Harikkala teurastanut The Pasin, mitä väliä?? Pitsiturnaus on hauskanpitoa ja joukkueille ketjujen hakemista. Ässä-fanien kirjoitusten perusteella voisi luulla, että Kanadamaljaan on jo kaiverrettu The Pasi ja Nielikäisen esitykset Pitsiturnauksessa tarkoittavat sitä, että SM-liigaa ei tällä kaudella pelata, koska kukaan ei uskalla astua samaan kaukaloon Nielikäisen kanssa - ei edes Japa Levonen tai muu Ässä-joukkue. (Ai niin, mutta eihän siellä muita Ässä-pelaajia tarvitakaan, kun on Pasi.) Huomenna varmaan ehdotatte, että Suomesta tulee kuningaskunta, jonka kuningas on Pasi Kuudestoista Kusta(a) ja pääkaupunki on Pori...

Kai teillä on kesällä muutakin tekemistä kuin väitellä Pasin hammasharjan väristä? Yhtä tärkeää ainakin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti mmuurine



Luettele nyt vaikka lämpimiksesi kaikki Lukon pelaajat, vaikka hyökkääjät, jotka ovat:

A) nopeampia luistelijoita kuin P.N
B) kovempia taklaajia kuin P.N
C) parempia karvaajia ja av-pelaajia kuin P.N (kärkikarvaajan estäminen ei liity tähän...)

Jos noilla ominaisuuksilla ei paikka liigassa ole ansaittu, niin ei voi sitten mitään.

Nielikäisen luistelunopeushan on miehen paras puoli ehdottomasti, hänestä on vaan sanottu että kun vielä kiekko pysyisi edes suorassa luistelussa mukana....

Nopeampia luistelijoita lukosta? Ainakin Toni Koivisto. Luistelunopeus ei yksin tee vielä pelimiestä.

Kovempia taklaajia? Porkka ja Harikkala tulevat ensimmäisenä mieleen. Jos tarkoitat taklausten määrää, Nielikäinen varmaan taklaa eniten, mutta taklauksen kovuus on eri asia. Esimerkiksi Pasi Saarela taklaa todella lujaa silloin harvoin kun taklaa.

Parempia av-pelaajia? Suurin osa, AV:lla tarvitaan myös kiekollista taitoa ja pelisilmää.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Annamaila
Ensinnäkin, eihän se edes ollut kunnon tappelu. Toiseksi, naurettiin siinä viereisessä katsomossa, kun katseltiin nuhjausta, että nyt taisi Pasia hiukan harmittaa nuhjaustappio, kun piti sen päälle vetäistä vilkuttelushow, että hänetkin huomattaisiin. Täällä sitten joku vielä väittää, että huikean mäiskinnän voittaja on Pasi!

Tärkeintä on uhota voittaneensa vaikka olisi tullut pataan, ihmiset muistavat helpommin suulaat sankarit. Suuri osa Pasin maineesta tulee juuri tällaisesta hypestä...Pasi ottaa tasaisen matsin jonkun isomman pojan kanssa ja ottelua näkemättömät ihmiset (esim. Cairns) alkavat heti suitsuttaa sitä netissä vuosisadan voittona. Tarina alkaa elää omaa elämäänsä. Tarinat ovat vaan sen verran totuutta vetoavampia. Ei Pasin tarvitse ketään nyrkkitappelussa voittaa, Pasi on hypetetty SM-liigan pahimmaksi gooniksi siksi, koska hän ja hänen taustajoukkonsa jaksoivat mainostaa että herra tappeli englannissa toooosi paljon ja koko saarivaltakunta vapisee. Ei kukaan vaivaudu tsekkaamaan faktoja, tuohan on niin mukava tarina.

Petteri Lotila totesi Nielikäisestä jotain siihen suuntaan, että on se kumma kun mies joka hävisi lähes kaikki tappelunsa englannissa on yhtäkkiä kova sana suomessa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nukutun yön jälkeen...

Nukutun yön jälkeen on ajatukset ehkä vähän paremmin koossa ja voi osallistua tähän keskustelun helmeen.
Odotukset eivät Ässien osalta olleet kovinkaan korkealla kun lueskelin aamulla Ässien kokoonpanon SK:sta. Poissa olivat ulkomaalaiset ja muutama muukin avaukseen mahtuva pelaaja, Ässein rosterissa tälläinen näkyy aika julmasti.
Tässä kohtaa täytyy ihmetellä psychodadin kommentointia Lukon C/ D joukkueesta ja Ässien A - B joukkueesta. Lyhyessä turnauspelissä Lukko kierrätti joukkuetta, mutta Lukon materiaalissa oli sen verran tasokkaita miehiä että ei voida puhua mistään C/ D miehistöstä. Ässillä taas muutaman avainmiehen poissaoleminen näkyy julmasti.
Pelit olivat sellaista höntsäämistä mitä aina ennenkin Pitsiturnauksessa, muutamat yksilöt nousivat esiin hyvällä tai pahalla. Nielikäisen selkääntaklaus näytti rumalta, mutta sen saama julkisuus on täysin käsittämätöntä. En hyväksy sitä missään tapauksessa, mutta myös Harikkalan toiminta tilanteessa oli tyhmää, pääalhaalla ja selkäpäin kentää pelitilanteessa. Ja miksi kukaan ei puhu siitä että tappelun aloitti Harikkala?? Nielikäistä seuraa tämän kaltainen julkisuusmylly ja hän siitä hyötyy, sillä ilman tätä hän tuskin pelaisi liigassa. Tämä oli odotettavissa, pitihän höyryt päästää ulos ja vastustajatkin tätä halusivat. Toivottavasti Nielikäinen ottaa sen roolin mitä hänelle tarjotaan Porissa, se ei ole Pitsissä nähty. Toisaalta väitän että kausikorttien myynti vauhdittuu tästä kohusta.
Muuten Ässien miehistöstä pisti silmään Nissisen varmuus, Hietamäen ennakkoluulottomuus, Vallin kehittyminen ja Kuparisen kiekon ylös tuonnit. Muista joukkueista silmiin pisti Lukon tiivispelaaminen, TPS:n tehottomuus ja Mestis maajoukkueen ennakkoluuloton peli.
Tunnelma oli loistava, jälleen kerran ja tästä on hyvä jatkaa. Älkää tehkö tämän turnauksen perusteella mitään johtopäätöksiä pelistä, vain kaksi on varmaa eli Nielikäisestä puhutaan ja Lukko muuttuu kohti Rautakorven totaalikiekkoa.

PS. Uuden Rauman toimittaja Janne Rantanen on Rauman suurimpia Lukko faneja, jolla ei ole yhtään journalistista otetta kun puhutaan Rauman Lukosta. Uuden Rauman juttuja on kiva lukea netistä, koska sivut on hyvin hoidettu ja juttuja tulee paljon, mutta jos haluat jääkiekosta puolueetonta juttua, niin silloin väärä paikka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös