Rauman Lukko 2023–2024 – mitä tuleman pitää?

  • 641 130
  • 4 492
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En itse innostu ajatuksesta lähteä kauteen tällä miehityksellä. Kyllä se ykköskorin laituri pitäisi saada kiinnitettyä hyvissä ajoin. Toki ei tässä nyt vielä hevosen selässä olla. Luotan Kalleen tässä asiassa sataprosenttisesti.

Jaan myös osittain Parryn huolen rosterin kapeudesta, varsinkin kun ollaan CHL:ssä mukana jälleen. Toki niitä kolmosketjun laitureita löytää kauden aikana myös, joten sen osalta puolestani voidaan kauteen näinkin lähteä.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En itse innostu ajatuksesta lähteä kauteen tällä miehityksellä. Kyllä se ykköskorin laituri pitäisi saada kiinnitettyä hyvissä ajoin. Toki ei tässä nyt vielä hevosen selässä olla. Luotan Kalleen tässä asiassa sataprosenttisesti.

Jaan myös osittain Parryn huolen rosterin kapeudesta, varsinkin kun ollaan CHL:ssä mukana jälleen. Toki niitä kolmosketjun laitureita löytää kauden aikana myös, joten sen osalta puolestani voidaan kauteen näinkin lähteä.

Kumpi olis sun mielestä parempi vaihtoehto hommata kallis hyvä laituri tähän rosteriin vai loppurahalla 2-3 jo Liigassa pelannutta tyyliin Juho Keränen tasoisia ukkoja? Itse olen ensimmäisen kannalla. Luotan, että junnut/nuoremmat täyttää paikkansa hyvin, kun pääsevät pelaamaan. Sikäli en siis sanoisi Lukon rosterin olevan erityisen kapea, mutta kukin näkee tavallaan.
 

Kaik o mänt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kumpi olis sun mielestä parempi vaihtoehto hommata kallis hyvä laituri tähän rosteriin vai loppurahalla 2-3 jo Liigassa pelannutta tyyliin Juho Keränen tasoisia ukkoja? Itse olen ensimmäisen kannalla. Luotan, että junnut/nuoremmat täyttää paikkansa hyvin, kun pääsevät pelaamaan. Sikäli en siis sanoisi Lukon rosterin olevan erityisen kapea, mutta kukin näkee tavallaan.
Samaa mieltä. Kyllä siinä 12 hyökkääjänä otteluissa menee ihan hyvin juniori mukana kun muuten on laadukas rosteri. Ja jos näin ei toimittaisi niin mistä ne näyttöpaikat nuorille tulee..
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Voi olla, että seuraa vähän radikaali ajatus: pitäisikö Ylitaloa kokeilla veljesten laidalla ns. tilantekijänä? Toisi aika paljon lisää mahdollisuuksia variaatioille ja "luonnollista" laajuutta, varsinkin laiturihankinnan jälkeen.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voi olla, että seuraa vähän radikaali ajatus: pitäisikö Ylitaloa kokeilla veljesten laidalla ns. tilantekijänä? Toisi aika paljon lisää mahdollisuuksia variaatioille ja "luonnollista" laajuutta, varsinkin laiturihankinnan jälkeen.
Käytän häpeilemättä hiljattain avautunutta kolmen kuukauden aikaikkunaa hyväkseni ja sanon, että ei välttämättä hassumpi idea.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Voi olla, että seuraa vähän radikaali ajatus: pitäisikö Ylitaloa kokeilla veljesten laidalla ns. tilantekijänä? Toisi aika paljon lisää mahdollisuuksia variaatioille ja "luonnollista" laajuutta, varsinkin laiturihankinnan jälkeen.
Tuo rooli voisi sopia hyvin Ylitalolle, mutta olen itse sitä mieltä, että veljekset kannattaisi erottaa. Heillä on paljon samoja vahvuuksia pelaajina, joten saataisiin monipuolisempia ketjuja.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kumpi olis sun mielestä parempi vaihtoehto hommata kallis hyvä laituri tähän rosteriin vai loppurahalla 2-3 jo Liigassa pelannutta tyyliin Juho Keränen tasoisia ukkoja? Itse olen ensimmäisen kannalla. Luotan, että junnut/nuoremmat täyttää paikkansa hyvin, kun pääsevät pelaamaan. Sikäli en siis sanoisi Lukon rosterin olevan erityisen kapea, mutta kukin näkee tavallaan.
Tottakai se ykkösketjun laituri on tärkeämpi palanen. Enkä ole myöskään sanonut Lukon rosterin olevan erityisen kapea, sanoin jakavani osittain Parryn huolen aiheesta. Montaa loukkaantumista rosteri ei kestä tällä hetkellä. Sanoin myös että kauteen voi mun puolesta näin lähteä, mutta tarvittaessa pitää pystyä reagoimaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jos nyt mietitään noita kolmea esillä ollut nimeä, eli Haapala, Hänninäkäinen ja Komarov. Niin jostain syystä tämän hetken Lukkoon sopisi mielestäni Komarov parhaiten. Toisi sitä vmäistä vääntövoimaa reilusti, sen lisäksi kokemusta ja johtajuutta. Seuraavana sitten Hännikäinen. Haapala olisi toki pisteissä varmaan lähimpänä Hagulisen korvaajaa.

Viime kaudella ei käytännössä ollut yhtään pelintekijää, nyt joukkueessa on Burke ja kaksoset voidaan laskea yhdessä pelintekijäksi, niin on kuitenkin jonkun verran edistynyt tuo osa-alue.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Haapala ja Komarov molemmat, niin ei varmaan kenenkään mielestä joukkue jäisi millään osa-alueella vajaaksi.
Hännikäisestä en henkilökohtaisesti ole jostain syystä koskaan tykännyt. Mutta kyllähän se pelata osaa. Tai ainakin yhdellä kaudella osui kiitettävästi tolppien väliinkin.
Voi olla, että sekoitan johonkin toiseen, mutta muistaakseni Hännikäisellä oli joskus lähes joka pelissä läpiajoja, joista ei osunut millään.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Joopa joo.

Puolikuntoinen Haapala olisi ollut sellaiset sata kertaa parempi vaihtoehto.
Mielenkiintoista kuulla Keisarin kommentit pelaajatilanteesta ja miten budjetissa varaa. Tieksola Canesin lainapelaajana nyt tuskin budjettia vielä täyttää?
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tieksola on kyllä niin Lukon näköinen pelaaja kuin olla ja voi. Kunnon läpimurron kynnyksellä, eikä Kallen kiinnostus tullut yllätyksenä. Toivottavasti Tieksolasta tulisi pidemmän ajan runkopelaaja Lukkoon.

Otan mielelläni Lukkoon, mutta ei ole kyllä pelajaatyyppinä lähelläkään sitä mitä viimeisen laiturin paikalle olisi tarvittu. Vai tuleeko vielä joku lisäksi?

Nyman - Krannila - Tieksola on ehkä vähän liian mikkihiirimäinen kolmosketju.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Tieksola on nyt siis ilmeisesti tämä mysteerimies? Aivan puskista ainakin itselleni. En oikeastaan tiedä edes, mitä odottaa. Ihan OK pisteet AHL:ssä viime kaudella. Varmaan lähtökohtaisesti kolmosketjun pelaaja.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mielenkiintoista kuulla Keisarin kommentit pelaajatilanteesta ja miten budjetissa varaa.
Tieksola Canesin lainapelaajana nyt tuskin budjettia vielä täyttää?
Veikkaan, että laiturin etsintä jatkuu edelleen, mutta näilläkin voidaan lähteä kauteen.

Burke - Mattila - Repo
Nyman - Pattu - Pottu
Fontaine - Krannila - Tieksola
Ikonen - Kainulainen - Ylitalo
Suni/Nieminen
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös