Rauman Lukko 2023–2024 – mitä tuleman pitää?

  • 648 952
  • 4 492

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ikonen-Pattu-Pottu
Reunanen-Stenqvist
Suni-Mattila-Nyman
Almari-Piipponen
Nieminen-Fontaine-Ylitalo
Korkka-Ervasti
Suni-Kainulainen

Lebe-Harvey

Siinä ilmeisesti nyt täysin varmat sopimuspelaajat?
Suni on nyt kahteen kertaan tuolla, mut muuten joo.

Tuohon päälle sitten edustuksen mukana treenailevat junnut.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Kertokaapa arvon palstalaiset uudelle Lukko-kannattajalle, millaisia pelureitq nämä veljekset olivat Lukossa pelatessaan? Taisivat olla juuri silloin täällä, kun itsellä ei tullut Liigaa aktiivisesti seurattua.
Olihan veljekset kesken jääneellä koronakaudella, jolloin Lukko olisi mennyt kohti mestaruutta, tehoketjun moottorit. Varmasti nimi Westerholm vilkkuu taululla usein tulevalla kaudella.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oliko silloin kaudella 2019-20 puhetta, että turhan paljon veljekset hakevat toisiaan ja se ketjun kolmas pyörä jää heiltä unholaan? Vai sekoitanko 2018-19 kauden Janne Keräseen ja Arttu Ilomäkeen?
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olihan veljekset kesken jääneellä koronakaudella, jolloin Lukko olisi mennyt kohti mestaruutta, tehoketjun moottorit. Varmasti nimi Westerholm vilkkuu taululla usein tulevalla kaudella.
Ja jos ajatellaan että tässä on Sompin ja Karjalaisen tai Kestnerin korvaajat, niin ei hävitä sitten tilastoissa kyllä mitenkään, jos ehjinä vaan pysyvät. Ainoastaan Sompin todennäköinen läpimurto muualla vituttaa ja aloitustaito on luokkaa parempi kuin Pathrikilla viime visiitin perusteella.

Tehopinnoja tuo kolmikko teki 26+49, niin veljekset voivat tehdä nuo samat pinnat ensi kaudella kahdestaankin (viimeksi 37+42).
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oliko silloin kaudella 2019-20 puhetta, että turhan paljon veljekset hakevat toisiaan ja se ketjun kolmas pyörä jää heiltä unholaan? Vai sekoitanko 2018-19 kauden Janne Keräseen ja Arttu Ilomäkeen?
Mun mielestä ainakin olivat erikseen parempia kuin yhdessä. Toki Ponthuksen oli siinä JD:n vierellä hyvä varmasti tehoillakin toisesta aallosta ;)

E: Ja tosiaan jos pelaavat ensi kaudella yhdessä, niin ei sekään haittaa. Siihen voi sitten heittää kolmanneksi vaikka Ikosen.
 

Dream Team

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jakson lopussa mainittiin että ensi viikolla tulee jälleen uusi jakso ja sopimusuutisia, ovatko ns. varmoja sopimuksia julkaisematta vielä Repo, Abt ja Krannila?
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Keskeneräistä työtähän ei saa arvostella, niin kokonaisuuteen ei vielä isommin puututa. Kuten muuallakin jo kirjoitettu, että neljä top9-laituria ja top4-pakki tuosta vielä puuttuu.

Sen sijaan maalivahtiosasto lienee valmis ja tässä kohtaa ehkä huolestunut on väärä sana, mutta tilanne vähintään kohotuttaa kulmakarvoja. Raumalla on totuttu lähes aina aivan eliittitason maalivahtipeliin ja nyt on kyllä sellainen parivaljakko pestattu, että saas nähdä miten käy. Ihan kauhean rauhallisin mielin en kyllä tältä osin kauteen lähde. Jos pahimmat pelot käy toteen, niin jossain kohtaa vuotta palstatotuus lienee, että keisari jätti maalivahtiosaston vajaaksi.
 

Kaik o mänt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Keskeneräistä työtähän ei saa arvostella, niin kokonaisuuteen ei vielä isommin puututa. Kuten muuallakin jo kirjoitettu, että neljä top9-laituria ja top4-pakki tuosta vielä puuttuu.

Sen sijaan maalivahtiosasto lienee valmis ja tässä kohtaa ehkä huolestunut on väärä sana, mutta tilanne vähintään kohotuttaa kulmakarvoja. Raumalla on totuttu lähes aina aivan eliittitason maalivahtipeliin ja nyt on kyllä sellainen parivaljakko pestattu, että saas nähdä miten käy. Ihan kauhean rauhallisin mielin en kyllä tältä osin kauteen lähde. Jos pahimmat pelot käy toteen, niin jossain kohtaa vuotta palstatotuus lienee, että keisari jätti maalivahtiosaston vajaaksi.
Itse en tällä hetkellä koe samoin. Lebedeff osoittanut että pystyy olemaan ykkönen liigassa jahka pysyy kasassa. Harveyllä potentiaalia ja osoittanut pystyvänsä voittamaan. Liikaa en tuijottaisi liigaa josta hän saapuu. Maalivahdin homma sen verran eri touhua.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse en tällä hetkellä koe samoin. Lebedeff osoittanut että pystyy olemaan ykkönen liigassa jahka pysyy kasassa. Harveyllä potentiaalia ja osoittanut pystyvänsä voittamaan. Liikaa en tuijottaisi liigaa josta hän saapuu. Maalivahdin homma sen verran eri touhua.

Itse olen hieman @Falling Star linjoilla. Lukko on ison budjetin seura, olisi nyt vaan otettu se AHL-veska isolla rahalla.

Lebedeff on hyvä mv, mutta pelimäärät helsinkiläisellä ovat jääneet vähiin. Tuollaisia 20-30 matsin kausia, tai allekin. Kirittäjä on arpa pastaliigasta, jolla on vyöllä muutama AHL-matsi heikoilla tilastoilla. Heikommista sarjoista Harveyn tilastot ovat hyvät. Melkoinen arpa kuitenkin.

En itse tykkää, että mv osastolla otetaan riskiä. Olisi huutanut tuota AHL-veskaa tai Lassi Lehtistä.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sen sijaan maalivahtiosasto lienee valmis ja tässä kohtaa ehkä huolestunut on väärä sana, mutta tilanne vähintään kohotuttaa kulmakarvoja. Raumalla on totuttu lähes aina aivan eliittitason maalivahtipeliin ja nyt on kyllä sellainen parivaljakko pestattu, että saas nähdä miten käy. Ihan kauhean rauhallisin mielin en kyllä tältä osin kauteen lähde. Jos pahimmat pelot käy toteen, niin jossain kohtaa vuotta palstatotuus lienee, että keisari jätti maalivahtiosaston vajaaksi.

Ymmärrän pointtisi. Itsellä on jokin hyvä mutu Lebestä. Näytti kyllä todella hyviä otteita viime kaudella ainakin Lukkoa vastaan. Nyt on paremmat mahdollisuudet päästä pelaamaan korkeammista sijoituksista ja mies varmasti tiedostaa, että tämä paikka pitää käyttää.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse olen hieman @Falling Star linjoilla. Lukko on ison budjetin seura, olisi nyt vaan otettu se AHL-veska isolla rahalla.
Se olisi sitten aika isosti pois muusta joukkueesta. Nyt Lukolla on kuitenkin liigatasolle hyvä ykkönen (kasassa pysyessään tietenkin, mutta en liikaa sitä loukkaantumishistoriaakaan lähtisi kauhistelemaan), niin mielestäni sille rahalle on käyttöä muuallakin. Jotain kompromisseja on kuitenkin tehtävä, koska Tapparan ja parin muun joukkueen tasolle ei budjetissa kuitenkaan ylletä.

Ja minullakin on hyvä haisu Lebedeffistä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos pahimmat pelot käy toteen, niin jossain kohtaa vuotta palstatotuus lienee, että keisari jätti maalivahtiosaston vajaaksi.
Lukko on jättänyt maalivahtosaston vajaaksi useasti (en usko että tällä kertaa) mutta koskaan niinä kausina se ei ole tainnut olla vajaa keväällä.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Lukolla on kaksi hyvässä iässä olevaa kassaria, jotka tuossa laadukkaassa valmennuksessa tulevat taatusti pelaamaan uransa parasta kiekkoa.
Molemmat prime-iässä.

Eiköhän Keisari tiedä mitä tekee.
 

Samppub

Jäsen
Lupaava nuori kassari euroopan kaukaloista vai pohjoisamerikan pienen kaukalon puolelta.
Melkein väitän, että nopeammin suomalaisessa maalivahtikoulussa saa treenattua virheet pois.

Itse olen erittäin tyytyväinen näihin kahteen kassariin. Toki ei mua haittaisi jos Rolosonin haamu hyppäisi joku päivä vielä tolppien väliin.

Nyt on Vuoriolla taas pelimerkit jaettuna ja jollei nyt ihan nauloja ole käsissä, niin vähintään samaa maata olevat K ja J löytyy kädestä. Niillä on ihan hyvä lähteä 15 hengen pöytään.
 

Riksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Johtaja Virran Dream Team
Mielestäni lukolla ei ole mitään hätää maalivahtien suhteen. Vuorio on kuitenkin tehnyt kohtalaisen hyvää tulosta maalivahtiemme kanssa joteb uskon vahvasti siihen, että Vuorio onnistuu myös Leben ja Harveyn kanssa. Muutenkin itselläni on positiiviset fiilikset joukkueen rakennuksesta tässä vaiheessa. Tuohon vielä ne muutamat kärkihankinnat hyökkäykseen ja puolustukseen sekä Repo, Abt, Krannila(?) ja Hagulinen(?) niin hyvä tulee
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En itse tykkää, että mv osastolla otetaan riskiä. Olisi huutanut tuota AHL-veskaa tai Lassi Lehtistä.
Tää nyt olisi unelmia ja toimistohommia-ketjun kamaa, mutta täytyy vaan käet ristissä toivoa että Lehtinen saa sen haluamansa ulkomaan sopimuksen (mitä kyllä edelleen epäilen että ei saa kun ei paremmankaan kauden jälkeen saanut). Muuten käy niin että heinäkuussa taas vituttaa kun joku muu liigaseura kuin Lukko tiedottaa kovasta maalivahtihankinnasta.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaksi nuorta eteenpäin menevää maalivahtia. Uskon että kirittävät hyvin toisiaan ja tilanne on sen takia parempi kuin Zagi-Jukuri kaksikolla jossa toinen veti itsensä piippuun toisen ollessa rikki. Vähemmän nyt huolehtisin kun ei olla yhden veskarin varassa. Mitäpä olisi viime kaudesta tullut jos Zagi olisi loukkaantunut. Ei sitäkään vähää mitä lopulta tuli.
 
Viimeksi muokattu:

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Monet nostavat esiin tuon Leben loukkaantumishistorian ja pysyykö kasassa.

Mitä itse olen lukenut / ymmärtänyt, niin noissa tilanteissa on ajauduttu veskarin päälle tai vastaava ulkopuolinen osuma tullut maalinedustalla. Noihin harvoin pystyy kukaan vaikuttamaan, vaan massat/vääntövoimat tekevät tehtävänsä. Monesti myös epäonnisia tilanteita. On eri asia jos paikat hajoavat ”itsestään” venytyksissä, liian kovasta treenistä tai kuormasta, tai jos kunto on vaan paska. Ja eikö vammat ole olleet aina eri paikassa, eli ei mitään vuosien littipolvea, vai oliko se nilkka.

Korjatkaa toki jos olen väärin ymmärtänyt.
 
Viimeksi muokattu:

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Länskärissä Kallen kommentteja.

Ja tietenkin meillä on vielä yksi sentteri julkaisematta. Hän laittaa varmasti lusikkansa soppaan.

Onko kyseessä Otto Somppi?

– En kommentoi, Sahlstedt vastaa.


Kysymys palstaveljille, pelasiko Krannila tällä kaudella sentterinä Pohjois-Amerikassa? Muutamat AHL-pelit taisi vetää laidassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös