Halutaanko edes sitä, että ollaan pettyneitä jos ei joka vuosi voiteta niin kuin Real Madrid tai Barcelona.
Ööö, halutaan. Tottakai ollaan pettyneitä muttei se silti tarkoita etteikö kaudessa voisi olla positiivisia asioita. Muutenhan tuo on epäonnistumisen hyväksymistä jo etukäteen, annetaan lupa epäonnistua. Kyllä mulle kelpaisi esim. Realin historia ja pettymys siitä ettei joka vuosi kannua nosteta.
Voihan tuo tietysti olla vain surkeaa ulosantiakin Mokalta.
Kyllä mä ainakin ihan saan kiinni Mokan pointista.
Ja on se niinkin, että jos valitsen (tai olen valinnut), jonkun suosikkijoukkueen jostain random sarjasta johon minulle ei ole tunne-/sukusidettä, niin en ikinä valitsisi "realia" tai "cityä", ts niiden kannattaminen ei ole mielekkäintä mahdollista, niin miksi Lukon sitten pitäisi olla "real". Toki nyt kun olen jo hommaan sitoutunut, niin toivon tietysti että Lukko voittaa joka ikisen pelin ja mestaruuden.
Tietysti voi ajatella niinkin että 58 vuotta on melko pitkä aika että voiko tällä asialla edes jeesustella, mutta toisaalta se ei nyt enää olekaan oikea aikamääre vaan Lukon mestaruudesta tulee keväällä kolme vuotta, ja minä takaan ja alleviivaan ilkkakanervan äänellä, että seuraavaan mestaruuteen ei mene niin kauaa kuin tähän meni.
Tietysti sitä voi miettiä, että voisiko Lukko kuitenkin olla vielä pykälää isommalla taloudellisella panostuksella liikkeellä. Ts nyt on valittu linja että ollaan taloudellisesti ~top4 eli oikeasti about 4-6, niin tulisiko niitä mestaruuksia kuitenkaan "liikaa" vaikka linjattaisiin että mätsätään aina suurimman tai toisiksi suurimman kilpailijan budjetti. Kun ei tässä sarjassa kuitenkaan ole mitään pitkäaikaisia "realeja", vaan suurin osa tämänkin palstan porukasta varmaan muistaa kun esim Tampereen joukkueetkin viimeksi olivat paskuudessaan yleinen naurunaihe.
Sitäpaitsi mestaruuden voittaminen 58 vuoden tauon jälkeen on tunne, josta suurin osa liigajoukkueiden kannattajista voi vain haaveilla. Pitää ymmärtää kuinka etuoikeutettuja olemme ja muistaa suhtautua empaattisesti niihin joille tämä ei ole mahdollista.