Rauman Lukko 2023–2024 – mitä tuleman pitää?

  • 641 018
  • 4 492

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jos nykyiseen rosteriin (poissaolijat mukana) on saatu laitettua yli 2,5 miljoonaa, niin Kalle maksaa aivan liikaa ja aivan väärille pelaajille.
Jos miettii että Repo, Mattila ja Reunanen ovat kaikki varmaan ainakin 200k miehiä ja ihan syystä. Kaksoset, Burke, Brook ja Stenqvist yhteensä varmaan ainakin se miljoona. Fontaine, Krannila, Almari, Lebedeff, Tieksola, Nyman, Ikonen, Abt, Ervasti, Kainulainen ja Piipponen tuohon päälle, niin jotenkin kuvittelisi että tuossa ollaan jo lähellä sitä 2.5m, tuohon sitten kaikki muut päälle (jos ja kun Järvisen kanssa tehdään jatkolappu), niin veikkaan että yli 2.5m on mennyt.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Saa nähdä kuka voittaa Carolina Hurricanesin lainapelaajien piirileikissä, eli Tieksola tuli Oulusta Raumalle, ja Gunler nyt sitten Ouluun. Vaikk Gunler ei ole pelannut vielä peliäkään, niin tekisi mieli sanoa että Lukko on toistaiseksi tässä leikissä kokonaan ilman tuolia.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saa nähdä kuka voittaa Carolina Hurricanesin lainapelaajien piirileikissä, eli Tieksola tuli Oulusta Raumalle, ja Gunler nyt sitten Ouluun. Vaikk Gunler ei ole pelannut vielä peliäkään, niin tekisi mieli sanoa että Lukko on toistaiseksi tässä leikissä kokonaan ilman tuolia.
Koivunen 11 peliä 3+3=6, -3 (17:34)
Tieksola 14 peliä 1+4=5, +4 (13:57)
Heimosalmi 2 peliä, 0+0=0, -1 (13:16)

Koivunen hieman tehokkaampi kuin Tieksola, mutta myös hieman pakkasella ja Heimosalmi ei ole edes vielä kunnolla aloittanut ja vastuu tulee varmasti tuosta kasvamaan jonkun toisen kustannuksella. Mun mielestä Tieksola pelasi Turussa muuten parhaan pelinsä Lukko-nutussa tähän asti. Tuo Gunler saattaakin sitten olla näistä hyökkääjistä tehokkain, mut myös saattaa olla eniten vaikeuksissa. Mielenkiintoinen pelaaja kyseessä kuitenkin.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Kyllä varoitukset Oulusta Tieksolasta pitivät paikkansa. Ei ole sateentekijä taitava on mutta pelinlukutaidot puutteelliset on paljon pelin ulkopuolella.

On myös todettava että ei myöskään Ruotsalaisveljesten pisteet tässä kohtaa vielä mairittele, tosin en heitä missään vaiheessa ykköshepoiksi laskenutkaan. Tällämenolla jäävät alle 30 pisteeseen.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikk Gunler ei ole pelannut vielä peliäkään, niin tekisi mieli sanoa että Lukko on toistaiseksi tässä leikissä kokonaan ilman tuolia.
Ohimennen pitäisi varmaan allekirjoittaneen haukkua Tieksola ihan pystöön ja ehdotella sopimuksen purkausta, jos se sitten vaikka siitä lähtisi. Kuten aika usein on ollut tapana, viimeiseksi Stenqvistin kanssa.

Rehellisyyden nimissä on TT kuitenkin ollut - ellei surkea - niin vähintäänkin heikko. Tehoton pörrääjä, jonka fysiikalla ei pärjää kulmaväännöissä ei sitten yhtään. Mikä erottaa hänet esimerkiksi Ylitalosta, joka tehottoman pörräyksen sijaan sentään on vahva poika kulmissa.

En ole syttynyt ja aika paljon vaaditaan, että tulen syttymään.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tieksolan tarkoitus Lukossa on olla keväällä se musta hevonen, joka omaa taitoa ratkaista isoja pelejä paikan tullen. Saa ottaa talteen.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tieksolan tarkoitus Lukossa on olla keväällä se musta hevonen, joka omaa taitoa ratkaista isoja pelejä paikan tullen. Saa ottaa talteen.

Nähdyn perusteella TT on kevään peleissä vankilasäännöillä lapanen, joka pyörii pelin ulkopuolella. Hieman vastaava, kuin Linus Nyman kevään matseissa aina.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tieksolan tarkoitus Lukossa on olla keväällä se musta hevonen, joka omaa taitoa ratkaista isoja pelejä paikan tullen. Saa ottaa talteen.
En ota talteen, mutta suotavaa tuo olisi. Tieksola on laukonut TOP-9 hyökkääjistä toisiksi vähiten ja 26 laukauksesta 1 maali, 11 torjuntaa, 9 hutia ja 5 blokkiin.

Hyvin on piilossa pysynyt, vaikka ihan kivan näköistä räpläämistä välillä tekeekin.
 
Lukon pistetahti Liigan ensimmäisen neljänneksen jälkeen 1,60. Tasavauhdilla (verrattuna 22-23 toteutumaan) 7-8.sija runkosarjassa.
Aika karua katseltavaa tänään.

Onko aika vielä yrittää vahvistaa joukkuetta, tuoda mukaan kilpailua/rotaatiota/leveyttä - vai jatkaa pienellä, tiiviillä ryhmällä, jossa kaikki pelaa?
Monta kysymysmerkkiä on tällä hetkellä ilmassa.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Lukon pistetahti Liigan ensimmäisen neljänneksen jälkeen 1,60. Tasavauhdilla (verrattuna 22-23 toteutumaan) 7-8.sija runkosarjassa.
Aika karua katseltavaa.

Onko aika vielä yrittää vahvistaa joukkuetta vai jatkaa pienellä, tiiviillä ryhmällä, jossa kaikki pelaa?
Monta kysymysmerkkiä on tällä hetkellä ilmassa.
Eiköhän Keisari odottele, että ykköshepat Piipponen ja Kainulainen palaavat askiin.
Näillä mennään.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Lukon pistetahti Liigan ensimmäisen neljänneksen jälkeen 1,60. Tasavauhdilla (verrattuna 22-23 toteutumaan) 7-8.sija runkosarjassa.
Aika karua katseltavaa.

Onko aika vielä yrittää vahvistaa joukkuetta vai jatkaa pienellä, tiiviillä ryhmällä, jossa kaikki pelaa?
Monta kysymysmerkkiä on tällä hetkellä ilmassa.
Tässä kohtaa pistekeskiarvot vaihtelee kovin äkkiä. Huomenna 3 pisteen voitto, niin pistekeskiarvo on lähes 1,7. Enkä pidä nykyistä pistekeskiarvoa mitenkään karuna ottaen huomioon, että Lämsän johdolla on menty pari kuukautta kilpailullisia pelejä.
 
Keskustelupalstalla jokainen nimimerkki on todennut että liian kapealla mennään, mutta Kalle joka vastaa joukkueen kasaamisesta on eri mieltä.
Näin se menee.

Kaksi edellistä kautta on odoteltu kesken kauden vahvistuksia. On saatu Svanenbergsia, Slovacekia, Ikosta( vain siksi, että Jokereiden pelit päättyi) ja Heshkaa.
Sitten mestaruuskauden ei sisään kauden aikana ole tullut ainuttakaan lähelläkään ykköskorin kenttäpelaajaa.
Lopulta kaksi kertaa on lähdetty lauluun puolivälierissä.
Voisi melkein kuvailla sanalla "surkeaa".

Mulla hiukan juuri nyt usko horjuu.
2021 kevään mestaruudesta on jäljellä kaunis muisto.
 
Tässä kohtaa pistekeskiarvot vaihtelee kovin äkkiä. Huomenna 3 pisteen voitto, niin pistekeskiarvo on lähes 1,7. Enkä pidä nykyistä pistekeskiarvoa mitenkään karuna ottaen huomioon, että Lämsän johdolla on menty pari kuukautta kilpailullisia pelejä.
Kyllä.
Ja tappiolla huomenna 1,5.
Mielestäni Lukolta sopii odottaa huomattavasti enemmän. Itse odotan, ehkä siksi karua.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Keskustelupalstalla jokainen nimimerkki on todennut että liian kapealla mennään, mutta Kalle joka vastaa joukkueen kasaamisesta on eri mieltä.
Keskustelupalstan jokainen nimimerkki ei ole millään tasolla vastuussa toteamisistaan. Kalle vastaa päätöksistään ja tämä alkukauden otteluruuhka on ollut koko ajan tiedossa. Eiköhän alkukauden raikkaus palaa otteisiin kun ottelutahti nyt helpottaa.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Tuntuu vaan vähän epäreilulta antaa heikomman pelin jälkeen sapiskaa tyyliin "kenkää kaikille". Koska tiedän, että jos tänään olisi tullut voitto, niin täällä olisi rauha maassa. Itse en ainakaan henkilökohtaisesti jaksa tuollaista, koska se on varmasti ihan helvetin kuluttavaa enkä usko johtavan koskaan yhtään mihinkään.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Näin se menee.

Kaksi edellistä kautta on odoteltu kesken kauden vahvistuksia. On saatu Svanenbergsia, Slovacekia, Ikosta( vain siksi, että Jokereiden pelit päättyi) ja Heshkaa.
Sitten mestaruuskauden ei sisään kauden aikana ole tullut ainuttakaan lähelläkään ykköskorin kenttäpelaajaa.
Lopulta kaksi kertaa on lähdetty lauluun puolivälierissä.
Voisi melkein kuvailla sanalla "surkeaa".

Mulla hiukan juuri nyt usko horjuu.
2021 kevään mestaruudesta on jäljellä kaunis muisto.
Olet oikeutettu mielipiteeseesi. Mutta kyllä minun ykköskoriin mahtuu Tarmo Reunanen, Artjom Zagidulin, P&P Westerholm, Jakob Stenqvist, Braydon Burke, Joshua Brook. Melko korkea rima on ykköskorilla jos kovempia ukkoja vaaditaan.
 
Tuntuu vaan vähän epäreilulta antaa heikomman pelin jälkeen sapiskaa tyyliin "kenkää kaikille". Koska tiedän, että jos tänään olisi tullut voitto, niin täällä olisi rauha maassa. Itse en ainakaan henkilökohtaisesti jaksa tuollaista, koska se on varmasti ihan helvetin kuluttavaa enkä usko johtavan koskaan yhtään mihinkään.
Itse en halua Lämsälle kenkää. Enkä ole sitä missään vaiheessa edes ajatellut/ehdottanut.

Odotan Kallen hankkivan lisää pelimerkkejä valmennukselle ja tekevän ensimmäisen oikeasti kesken kauden joukkuetta vahvistavan pelaajahankinnan sitten Grégoiren.
Rosteri on ohut ja klpailutilanne olematon.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Itse en halua Lämsälle kenkää. Enkä ole sitä missään vaiheessa edes ajatellut/ehdottanut.

Odotan Kallen hankkivan lisää pelimerkkejä valmennukselle ja tekevän ensimmäisen oikeasti kesken kauden joukkuetta vahvistavan pelaajahankinnan sitten Grégoiren.
Rosteri on ohut ja klpailutilanne olematon.
En mä ymmärrä mikä itseisarvo se on, että kesken kauden on pakko tehdä elämää suurempi pelaajahankinta. Ikäänkuin se olisi tärkeämpää kuin itse peli.

Tässä on nyt aika pian härkäviikot takana ja marraskuu taitaa olla aika "leppoisaa" ohjelman puolesta.
 
En mä ymmärrä mikä itseisarvo se on, että kesken kauden on pakko tehdä elämää suurempi pelaajahankinta. Ikäänkuin se olisi tärkeämpää kuin itse peli.

Tässä on nyt aika pian härkäviikot takana ja marraskuu taitaa olla aika "leppoisaa" ohjelman puolesta.
Ei siinä. Hyväksytään toistemme ajattelun eriäväisyydet ja toivotaan oikeita ratkaisuja ja rohkeutta niille, jotka tuloksesta vastaavat.

Minä toivon joukkueen vahvistamista, sinä löydät muutoksen parempaan pelistä ja sen kehittämisestä. Saattaa olla, että totuus on jossain siellä välimaastossa.

Leppoisampaa marraskuuta meille kaikille.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itsehän Lukko on halunnut rankan alkukauden ja kolmen pelin viikkoja on pelattu koko sen ajan kun Liiga on käynnissä ollut. Mulle tuli tänään mieleen että alkaako se pikku hiljaa painamaan?

Lueskelin töissä Satakunnan Kansaa, olikohan se keskiviikkona, kun Lukon CHL-taipaleesta oli juttua. En nyt tietenkään sanatarkasti muista mitä siinä luki, mutta se jäi mieleen että Keisari puheli kapealla materiaalilla pelattavan. Ja että materiaalin laajuus ei ole vaihtoehto. Ei ainakaan Lukossa.
 

Venkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rosteri on ohut ja klpailutilanne olematon
Tämä on tällä hetkellä totta ainakin hyökkäyksen osalta ja hieman myös puolustuksenkin. Eli jos ei ole vaaraa tipahtaa kokoonpanon ulkopuolelle niin mitä silloin pelkäisi? Pelaamaan pääset varmasti. Jos mahdollista niin edes sitten A-jannuille johonkin peleihin mahdollisuus näyttää kyntensä. Yhden hyökkääjän hommaisin tuohon vielä kyllä.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Itsehän Lukko on halunnut rankan alkukauden ja kolmen pelin viikkoja on pelattu koko sen ajan kun Liiga on käynnissä ollut. Mulle tuli tänään mieleen että alkaako se pikku hiljaa painamaan?

Lueskelin töissä Satakunnan Kansaa, olikohan se keskiviikkona, kun Lukon CHL-taipaleesta oli juttua. En nyt tietenkään sanatarkasti muista mitä siinä luki, mutta se jäi mieleen että Keisari puheli kapealla materiaalilla pelattavan. Ja että materiaalin laajuus ei ole vaihtoehto. Ei ainakaan Lukossa.
No kun kaikesta uhosta huolimatta se budjetti on kuitenkin rajallinen. Ja hyvä niin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös