Avoin tilitys
En tiedä mihin ketjuun tämä olisi kuulunut, mutta laitetaan tänne.
Olen noin kolmissakymmenissä oleva Lukon kannattaja. Olen ollut sitä jo vuodesta -88. Olen syntynyt paikkakunnalla jossa ei alle 200km:n säteellä ollut SM-liigajoukkuetta, joten minusta tuli yllättäen Lukko-fani (niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin). Se johtui hyvin pitkälti silloisesta maalivahdista Jarmo Myllyksestä, joka oli suurin idolini. Ketään muita en tuolta ajalta Lukon pelaajista muista. Lähin liigajoukkue oli Jyp, Kärpät kun oli vielä divarissa.
Olen käynyt elämäni aikana 2 kertaa Raumalla. Kerran Lukon kotiottelussa, ehkä viitisentoista kertaa vierasottelussa Jyväskylässä, Tampereella ja Porissa. Tälläkin kaudella vain Jyp-Lukko -peleissä, koska asun Jyväskylässä.
Lapsena kuuntelin merisäästä Lukon pelejä ja kirjoitin maalintekijöitä ylös vihkoihin yms. Nykyään en sentään. Seuraan edelleen joka kierrosta sillä silmällä miten Lukko pärjää. Tänäänkin kuuntelin selostusta netistä. Jyp pelaa kilometrin päässä kotoani, mutta enpä osaa seurata heidän pelejään samalla tavalla.
Kulta-aikaa oli tietysti se 90-luvun puoliväli. Olisi ollut mukava käydä kattelemassa pelejä, mutta eipä sitä 15-kesäisenä paljoa lähdetty 400km:n päähän. :) Seurasin silti intensiivisesti pelejä tv:stä ja se meni tietty kaiken muun edelle.
Vihaan Ässiä, mutta anoppi ja appiukko asuvat Porissa. :)
Tänään viimeksi mietin, että mistähän tää johtuu. Olisi 100 syytä kannattaa jotain muuta, kun en periaatteessa mistään järkevästä syystä Lukkoa kannata.
Olenko terve?
:D