Roger Moore
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
4-0 maalissa Kupari vei kyllä Jukureiden puukäsiä ihan miten halusi ja vähän vielä päälle. Alkaa kyllä päästä melko kovaan vireeseen tämäkin nuori kaveri.
Täysin samaa mieltä. Pahimmillaan tuo Kuparin peli on juuri jotain junnu/harrastemeininkiä eli omalla taidolla tekee tilaa itselleen ja käyttää sen..itse laukomalla kaukaa. Ei näin. Kiekko liikkuu nopeammin kuin pelaajat eli Kuparin sentterinä pitäisi laittaa kiekkoa enemmän liikkeelle..tuo tilan tekeminen ja harhautukset voi auttaa tässä (ja ovat tietysti välillä paikallaan) mutta mielellään näkisin paljon useammin tuon tilan tekemisen jälkeen jonkun viisikkoa hyödyttävän liikun.Samanlaista on ollut Kuparin pelaaminen Kärpissäkin. Jos omaisi edes hieman pelisilmää sekä epäitsekkyyttä, niin pärjäisi vielä entistäkin paremmin.
Petteri Sihvonen näkee mielestäni aika hyvin nuo Kuparin ongelmakohdat sentteripelin suhteen:
"Rasmus Kupari ei ole perinteinen peliä tekevä sentteri. Hän luistelee ja haastaa kiekon kanssa ennen kuin syöttää sitä.
Laiturit eivät saa pelivälinettä vauhtiin juuri ollenkaan. Näin ei synny suorahyökkäyspelaamista kera jatkopelien.
Kupari pelaa hieman kuin ennen vanhaan nuorten kisoissa pelattiin, eli omia näyttöjä antaen, kiinnittymättä yhteistyön jääkiekkoon."
Samanlaista on ollut Kuparin pelaaminen Kärpissäkin. Jos omaisi edes hieman pelisilmää sekä epäitsekkyyttä, niin pärjäisi vielä entistäkin paremmin.
Samaa mieltä. Taitava syöttökone Heponiemi olisi järkevämpi U20-joukkueen ykkössentteriksi kuin Kupari. Heponiemi on kypsempi ja järkevämpi kiekon kanssa ja pystyy tarjoilemaan keskikaistalta nopeille ketjukavereilleen kiekkoa kovaan vauhtiin. Saataisiin varmasti paremmin irti myös Tolvasesta, joka on joukkueen paras laukoja ja maalintekijä. Kupari on ikäisekseen vahva jässikkä ja voisi ottaa ne ykkösen aloitukset ja vääntää kulmissa ja maalin edessä ja Heponiemi rakentaisi maalipaikat. Näin itse asian näen.Hyvin Sihvonen kiteyttää tuon Kuparin ongelman sentterinä. Kärpissä peli on toiminut alun vaikeuksien jälkeen ihan hyvin, mutta nyt MM-kisoissa on nähty taas se viime kauden Kupari joka ei syöttele kuin pakon sanelemana. Heponiemi olisi jotenkin luontaisempi sentteri tuossa ketjussa. Heponiemi-Kupari-Pyörälä on roolituksiltaan vähän samantyylinen kuin NHL:n puolella Rantanen-MacKinnon-Landeskog.
Jumalauta, että Ville Leskisen peli näyttää hyvältä, kun mies jakaa kiekkoa.
Viime kaudelta, ei lasketa.Kyllä se Leskisen peli näyttää välillä hyvältä myös silloin, kun mies ei malta jakaa kiekkoa. https://youtu.be/84ERx_wPLqY
Itse asiassa toissa kaudelta eli ei lasketa senkään vertaa.Viime kaudelta, ei lasketa.
Tätä pelkäsin jo ennen kisojen alkua, että Kuparin pelaaminen tulee olemaan täysin samaa yksinyrittämistä, mitä liigassakin. Minä itse -asenne paistaa Aasiaan saakka, kun kiekkoa ei lainata muille kuin vahingossa. Koko ketjun peli kärsii uskomattoman paljon, kun laiturit eivät saa kiekkoa vauhtiin puolustusalueelta lähdettäessä. Puhumattakaan hyökkäysalueella, jos Rasse saa kiekon. Odotellaan tuttua comboa, eli veivi + menetys.
Hevosläpät pois silmiltä, että näkisit muuallekin välillä. Koko ketjun ja joukkueen peli kohentuu tässä samalla. Voisi kuvitella, että ketjukavereitakin alkaa jo vituttamaan tuo yksinyrittäminen.
Totta, mutta eipä tuolla väliä ole, oppiiko pelaamaan joukkue edellä täällä vaiko AHL:ssä.Nooh pysynee pidempään Kärpissä näillä otteilla.
Nooh pysynee pidempään Kärpissä näillä otteilla.
En itsekään pidä mitenkään todennäköisenä sitä että Kupari enää ensi kaudella Kärpissä pelaisi. Liekö tuossa edes Kingsin kannalta mitään järkeä? Jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin Kuparilla oli/on kolmen vuoden tulokassopimus ja tuosta voi yhden kauden olla lainalla Euroopassa ilman että siitä tulokassopimuksesta menettää yhtä vuotta. Eli tämän kauden jälkeenkin Kuparilla on kolme vuotta sopimusta Losissa ja varmaankin farmissa pelailee sitten.Tuskinpa vain. Jos siis tarkoitat, että jatkaisi vielä ensi kauden Oulussa. NHL-sopimus taskussa ja tämä kausi lainalla Kärpissä. Olen melko varma, että suuntaa ensi kaudeksi Pohjois-Amerikkaan. Kings haluaa oman kärkivarauksensa sinne heidän katseidensa alle kasvamaan. Ihan sama miten loppukausi menee.
Jos ensi kauden pelaisi Kärpissä niin kaiketi tuosta sitten kuluu se yksi sopimusvuosi ja Kingsin kannalta tosiaan fiksumpaa peluuttaa miestä AHL:ssä kuin Liigassa.
Kupari teki sen 3-vuotisen tulokassopimuksen 18-vuotiaana, jolloin se on voimassa maksimissaan 5 vuotta. Eli 2 kertaa voi liukua ilman, että varsinaisia sopimusvuosia kuluu. Veikkaan kyllä silti, että Kings ottaa Kuparin mieluummin vierihoitoon opettelemaan pienen kaukalon ihmeitä - kun se AHL ei myöskään sopimuskautta vie.Jos ensi kauden pelaisi Kärpissä niin kaiketi tuosta sitten kuluu se yksi sopimusvuosi ja Kingsin kannalta tosiaan fiksumpaa peluuttaa miestä AHL:ssä kuin Liigassa.
Joo, Leskinenkin näyttää ihan joukkuepelaajalta Kupariin verrattuna.Vaikka tänään tulikin 1+1, niin on kyllä Rasmus välillä aivan unessa. Ei tuollaisella junnumaisella "en syöttele -asenteella" vielä pelata ensi kaudella Kingsien paidassa. Toivottovasti saa hieman ylimääräistä videovalmennusta, niin saattaisi tajuta itsekkin kuinka typerää tuo sooloilu välillä on.
En olisi huolissaan siitä, että Rasmuksella näyttää välillä olevan syöttönappi rikki. Ei se ole. Ottakaapa pysäytyskuva niistä tilanteista, joissa tulee mieleen, että napissa on vika. Mielestäni Kupari kyllä tunnistaa tilanteen, jossa syöttöväylä on auki.