. Jääkiekkoilija ei mielestäni ole ammattina niin julkinen, että saa heittää lokaa kuten julkkiksille saa.
Ottaen huomioon Julkisen sanan neuvoston linjaukset siitä kuka on julkkis ja kuka ei, olen vahvasti Jupan kanssa eri mieltä.
Jos satunnaiset eduskuntaja-avustajat ovat julkiksia joiden yksityiselämästä voi tehdä paljastuksia niin kyllä jumalauta on härskiä sanoa ettei Ville Peltonen esimerkiksi olisi julkkis, vaan verrattavissa perniöläiseen K-kauppias Sami Suupaseen. Ikinä kuullutkaan mistä Kulta-Villestä, onko se joku korukauppias? Eikö sinusta esim Teemu Selänne ole julkkis? Entäs valmentajat? Onko Juhani Tamminen julkkis? Ei vissiin, mutta miten se heiluu sitten Tanssii Tähtien Kanssa ohjelmassa? Ehkä ensi kaudella Suupanen perniöstä pääsee kanssa mukaan kuten muutkin tavikset.
Minä en ole varma onko Abidin tuomiossa rasismia, mutta onhan esimerkiksi IS:n ajojahti jotain aivan käsittämätöntä. Uusimmassa IS videossa toimittaja Jussi Paasi kehoittaa Abidia poistumaan Suomesta. Kuvanlaatu oli sen verran huono että en ole ihan varma onko Paasilla kaulassa leijonakoru.
Mutta myös Jussi Paasi joka kirjoittaa maamme isoimmassa lehdessä on julkkis ja sananvapauteni mahdollistaa että minun mielestäni Paasin kirjoituksissa flirttailaan harmailla vesillä ja on selvä että miehellä (?) on agenda Abidia vastaan. Se voi johtua jostain rotuaatteesta tai jostain muusta syystä, mutta minusta avoimuus on ainoa tapa
Nythän muuten Liivikin vastaavasta taklauksesta ei ole lainkaan kuvamateriaalia saatavilla. En ole varma Paasin rotuajattelun perusteista, mutta voi olla että Jussi Paasi kokee veljeskansan Viron sen verran arjalaisina ettei kehoita Sim Liivikiä hankkimaan yhdensuunnan risteilyä Eestiin.