Rallin MM-sarja

  • 867
  • 3

Kawasaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rio Grande
No, miten on, löytyykö täältä jatkoajasta yhtään Rallin MM-sarjaa seuraavia, kun en täältä löytänyt mitään tähän aiheeseen liittyvää ketjua. Nyt kuitenkin avaan täysin Rallin MM-sarjalle pyhitetyn threadin. Itsellä tulee melko paljon seurattua tätäkin sarjaa formuloiden kanssa. Nyt viime aikoina kuitenkin olen huomattavasti vähentänyt F1:en katsomista, ja lisännyt sitten taas rallin MM-sarjan seuraamista.




MM-ralli 2004


MM-sarjan tilanne (4/16)


1. Markko Märtin EST Ford 26p.

2. Sebastien Loeb FRA Citroen 25p.

3. Marcus Grönholm FIN Peugeot 24p.

4. Petter Solberg NOR Subaru 23p.

5. Francois Duval BEL Ford 14p.

6. Carlos Sainz ESP Citroen 13p.

7. Mikko Hirvonen FIN Subaru 6p.

8. Janne Tuohino FIN Ford 5p.

9. Harri Rovanperä FIN Peugeot 4p.
Gilles Panizzi FRA Mitsub. 4p.
Freddy Loix BEL Peugeot 4p.

12.Henning Solberg NOR Peugeot 3p.

13.Jussi Välimäki FIN Hyundai 2p.
Daniel Carlsson SWE Peugeot 2p.

15.Olivier Burri SUI Subaru 1p.

Tallit (4/16)

1. Ford 47p.
2. Citroen 38p.
3. Peugeot 33p.
4. Subaru 31p.
5. Mitsub. 5p.


Oma veikkaukseni kuljettajien mestariksi nousee joku noista neljän kärjestä olevista, eli Märtin, Loeb, Grönholm(jos vain saavat peugeotin tarpeeksi luotettavaksi),tai Solberg. En usko että tuolta neljän kärjen ulkopuolelta enää kukaan pystyy heitä haastamaan. Talleista mestariksi veikkaan Fordia, tai Citroeniä. Kun esim.Peugeotilla on kakkkoskuskinaan Freddy Loix, niin ei Grönholmkaan sentään yksin pysty Peugeotia nostamaan tallien mestariksi. Nyt kuitenkin Peugeot tajusi tehdä asialle jotain, ja palkkasi Rovanperän takaisin ajamaan kaikki kauden sorarallit.


Seuraava ralli ajetaan muuten Kyproksella 14.5 -16.5 2004
 

Shane

Jäsen
Kyllä tästä aiheesta minun puolestani joutikin jo uuden ketjun avaamaan tuon edellisen mammuttiketjun tilalle. Mielestäni uusi kausi => uusi ketju sopisi tähän kuten myös esim. F1:iinkin, en tiedä sitten mitä mieltä moderaattorit ovat..

Aiheeseen.. Itse olisin Ruotsin jälkeen lyönyt jo melkein kaiken mahdollisen peliin Loebin mestaruuden puolesta, mutta Uusi-Seelanti näytti, että myös Subarulla ja varsinkin Peugeotilla alkaa vauhti hiljalleen löytymään. Hyvä niin, tiedossa lienee mielenkiintoinen loppukausi, sillä nelikko Loeb, Solberg, Grönholm & Märtin näyttää erittäin tasaväkiseltä tällä hetkellä. Ja mikä parasta, jokainen ajaa eri tallin autolla, joten mitään taktiikkapelleilyjäkään ei ole luvassa.

Tuo neljän eri tallissa ajavan kuljettajan taistelu MM:stä on myös ehdottoman hyvää mainosta itse lajille, ja osoittaa, että on näissä monesti haukutuissa sääntömuutoksissa menty myös oikeaankin suuntaan. Siinä onkin FIAn herroilla pohtimista, miten sama onnistuisi myös tuolla ns. "kuninkuuslajin" puolella..
 

carzala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Bolton
Allekirjoittanut ilmoittautuu ehdottomasti MM-Rallin ystäväksi, paljon mielummin kuin formulan, jossa jännitetään enää M. Schumacherin eroa seuraavaan (sekunneissa) joka kisassa.

Rallin MM-sarja on lähtenyt suomalaisittain kohtuullisen hyvin käyntiin. Mikko Hirvonen Subarulla on yltänyt jo kahdesti pisteille, Harri Rovanperä, Janne Tuohino ja Jussi Välimäki kerran. Tietysti myös ykkösässämme Marcus Grönholm on saavuttanut pistesijoja, itse asiassa Bosse on ollut joka kisassa pisteillä, mikä on loistava todistus Peugeotin luotettavuudesta. Valitettavasti eri viat vielä hieman keskeneräisessä Peugeot 307-mallissa ovat vieneet inkoolaiselta voittoja, mutta eiköhän niitäkin vielä ala tulemaan.

Neljän eri tallin kuljettajien taisteleminen maailmanmestaruudesta on ilman muuta positiivinen asia. Kvartetti Märtin, Loeb, Grönholm, Solberg poistaa varmasti tallinsisäistä taktiikkaa mestaruustaistelussa.

Kyllä vuosi 2004 on jälleen Marcuksen, uskokaa pois!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös