Mainos

Ralliketju

  • 1 838 735
  • 14 825

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika erikoinen kommentti, kun peräti kolme ek:ta 26 ek:sta on ajettu : )

Jep, mutta aika perus varmaan käy että Latvala vetää niin hurmoksessa että keskeyttää vielä ja Ogier ottaa helpon voiton. Ajamallakin voi vielä yllättää kun hölläilee vain pintakaasulla kun toinen vetää ihan riskirajoilla :)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pikkuhiljaa alkaa erot kasvamaan, Latvala johtaa nyt 11,8 sekunnilla, Ogieri ei varmasti tosiaan riskejä ota, mutta joutuu ihan tosissaan vielä ajamaan kun Meeke painaa niskaan. Ihan hyvä voitto-taistelulle myös tekee että siellä on joku niskaan painamassa että pakko tosissaan vielä ajaa.

Hirvosen vauhti jo parani, mutta meni sitten pyörähtämään ja aikaa meni. Taistelee enää 4 sijasta jos edessä ei tule ongelmia. Yrittiköhän vähän liikaa jo.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
En kyllä olis uskonut missään nimessä, että Meeke tappelee tosissaan 2 sijasta tässä kisassa. Todellinen yllätys ollut ja toivottavasti myös ottaa tuon 2 sijan lopulta.

Hännisen ulosajo oli todella harmillista. Olis ollu hienoa nähdä, että mihin vauhti olisi lopulta riittänyt.

Edit: Ketomaan kommentit on huvittavaa kuultavaa ralliradiosta :) Hieno mies!
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Latvala ajaa hurmiossa ja Ogier tuskailee kuin Loeb aikoinaan Bossen käsittelyssä. Meeke on kyllä yllättänyt kaikki ja ihan varmasti myös itsensä. Voi kuin pysyisi tiellä ja pitäisi Ogierin takanaan, söisi Latvalan mahdollisen voiton myötä ranskalaiselta pisteitä, mutta eiköhän Ogier huomenna Meeken jätä taakseen. Ja edelleen on jotenkin sellainen tunne, että jos joku tästä kolmikosta vetää metsään, se on Meeke.

Kateellinen olen kyllä Solbergin veljeksistä tälle huonommalle rattimiehelle. Jostain syystä kaveri vaan vuodesta toiseen saa budjetin kasaan ja WRC-auton alleen. Vauhti ei riitä mihinkään, muiden jaloissa koko ajan ja vituttaa toi jatkuva "aina iloinen norjalainen piristää kaikkia meitä" renkutus joka puolella, etenkin mediassa. Voin minäkin lähteä puuhastelemaan WRC:lla MM-sarjaan ja olla iloinen ja positiivinen ja heittää hyvää läppää haastattelussa.

Ja Kubica jatkaa vahvasti Räikkösen viitoittamalla tiellä. Joka rallissa vähintään kerran auto ympäri ja näyte siitä, että ei F1-miehestä ralliässää tule sormia napsauttamalla.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Latvala kyllä vetänyt hyvin, mutta saa nähdä hyökkääkö Ogier vielä huomenna kuinka kovaa. Meeke vetänyt kyllä todella hyvin, mutta ei taida riittää Ogierille, mutta hyvä taistelu vielä huomenna varmaan saadaan. 1-3 sijat on hieman vielä auki ja 4-6 joten huomenna ukot taitaa vetää vielä ihan tosissaan. Jopa harvinaista viimevuosina ollut.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Latvala kyllä vetänyt hyvin, mutta saa nähdä hyökkääkö Ogier vielä huomenna kuinka kovaa.

Huomenna on näitä enemmän "pehmeitä" pätkiä Mökkiperä, Jukojärvi, Leusta jne, joista varsinkin toisella kerran ura-ajossa Ogier on mestari ja voi hyvinkin saada vielä J-M:n kiinni. Meeke lienee vain välipala Ogierille lauantaina.

Lisäksi näillä pehmeämmillä pätkillä on nähty monesti toisella kerralla ajettaessa paljonkin rengasrikkoja, jotjka voivat muuttaa tilannetta nopeastikin. Tosin WRC ei taida ihan niin herkkä kuin WRC2, jossa Ketomaa saa kierrellä kiviä huomenna.

Normaalistihan nämä Mökkiperät ja Jukojärvet on ajettu jo perjantaina ja lauantaina on sitten ollut tuota Jämsän lenkkiä Ouninpohjineen.

Uskon J-M:n pitävän pintansa, mutta meneekö J-M:lta konseptit sekaisin jos ekalla kierroksella Ogier ottaa muutaman sekunnin kiinni ja sitten Mökkiperä 2:n spooreissa äkkiä sen 5 sekuntia lisää?
 

Paulig

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ysit, JoKa
Uskon J-M:n pitävän pintansa, mutta meneekö J-M:lta konseptit sekaisin jos ekalla kierroksella Ogier ottaa muutaman sekunnin kiinni ja sitten Mökkiperä 2:n spooreissa äkkiä sen 5 sekuntia lisää?

Pitihän J-M vielä pintansa. Vain 0,5 sekkaa per kilometri tuli takkiin,
vaikka oli vain kolmessa kulmassa jarrut.
Leustu 2:n haastattelussa sanoi, että vähän hirvitti,
kun lähti perä muutamassa jarrutuksessa.
Huomenna pistää sitten Ogieria turpaan Ruuhimäessä ja Myhinpäässä.
Ihan hyvillä paikoilla oltu Lankamaalla, Pihlajakoskella, Harjulla ja Leustussa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tää on muuten taas jotain suomalaisten tuuria ensin kasvatetaan iso johto ja sitten hajotetaan auto ja niin sieltä taas Ogier nousi mukaan voittotaisteluun :)

Noh katsotaan mitä huomenna tapahtuu. Itsellä vähän pelko puserossa että tuleekohan se Latvala maaliin asti, ihan täysillä varmasti tulee vetämään, onneksi sentään sai pidettyä kärkipaikan niin pystyy vähän väliaikoja kuuntelemaan. Latvalalla tässä ei ole oikein myöskään mitään menetettävää, tallilla tukeva johto MM-kamppailussa ja pisteissä Latvala paljon perässä joten pakko olisi voittaa jos meinaa MM-kamppailussakin säilyä, tosin taisi itsekin sanoa että ihan sama kunhan voitto tulee menköön MM-mahdollisuuskin :)
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Mulla on kyllä tällä kertaa 100 % luotto Latvalaan. En ole tälläistä Jari-Mattia nähnyt kertaakaan aiemmin miehen WRC-uran aikana mitä nyt viikonloppuna Suomen MM-rallissa. Mies on ollut helvetin nopea heti ensimmäisestä ek:sta lähtien ja vaikka puolen minuutin johto kuivuikin nopeasti jarruongelmien takia, ei miehen ilmeistä ja lausunnoista paistanut missään vaiheessa lauantai-illan aikana epätoivo, tuska tai fiilis, että vittu taas tässä kävi näin. Päinvastoin.

Väitän, en veikkaa, että Latvala ajaa huomenna kolmelle ek:lle kolme pohja-aikaa ja voittaa rallin 10-12 sekunnin erolla Ogieriin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla on kyllä tällä kertaa 100 % luotto Latvalaan. En ole tälläistä Jari-Mattia nähnyt kertaakaan aiemmin miehen WRC-uran aikana mitä nyt viikonloppuna Suomen MM-rallissa. Mies on ollut helvetin nopea heti ensimmäisestä ek:sta lähtien ja vaikka puolen minuutin johto kuivuikin nopeasti jarruongelmien takia, ei miehen ilmeistä ja lausunnoista paistanut missään vaiheessa lauantai-illan aikana epätoivo, tuska tai fiilis, että vittu taas tässä kävi näin. Päinvastoin.

Väitän, en veikkaa, että Latvala ajaa huomenna kolmelle ek:lle kolme pohja-aikaa ja voittaa rallin 10-12 sekunnin erolla Ogieriin.

Ne se tuossa mua ainakin juuri eniten pelottaa että lähtee kovalla itseluottamuksella ja vetää ihan täysillä. Ei se tarvitse kun vähän kiveen tai johonkin kolahtaa ja peli on siltä osin ohi. Varsinkin kun viimeinen erikoiskoe on vielä Power stage joten siinä vetää kummatkin kuskit varmasti ihan täysillä vaikka peli olisikin jo edellisillä pätkillä selvinnyt. Tosin Ruuhimäessä on niin vähän kilometrejä että siinä tuskin ratkaisua ainakaan päivän avauksessa vielä nähdään. Tuo Myhinpää ratkaisee aika paljon.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ne se tuossa mua ainakin juuri eniten pelottaa että lähtee kovalla itseluottamuksella ja vetää ihan täysillä. Ei se tarvitse kun vähän kiveen tai johonkin kolahtaa ja peli on siltä osin ohi.

Toki. Mutta hieman kärjistäen, voisi sama tapahtua vaikka 20 sekunnin johtoasemassa tai että sama tapahtuisi Ogierille. Paineet ne ranskalaisellakin on sunnuntaina kolmella ek:lla ja viime vuoden maailmanmestaruudesta ja upeista otteistaan tänäkin vuonna huolimatta nauttii liikaa puolijumalan asemaa tällä hetkellä rallipiireissä.

Mun vankkumaton luottamus Latvalaan perustuu juuri tämän viikonlopun näyttöjen takia. Mies on aidon oikeasti ollut nopea ja pyyhkinyt Ogierilla lattiaa lähes pätkällä kuin pätkällä ennen jarruongelmia. En ole katsonut vielä Nelosen illan koostetta, mutta kaveri sanoi äsken puhelimessa, että ilmeisesti Mäkinen hehkuttanut Latvalaa vähän näillä samoilla sanoilla kuin mitä allekirjoittanut parissa viimeisimmässä viestissä.

Jännittävä päätöspäivä tulossa!

Ja muistakaa toki Nelosen suora lähetys Ruuhimäen Power Stagelta kello 13 alkaen. Ilmais-Nelonen siis kyseessä, ette tarvitse Pro kakkosta tai olla paikan päällä : )
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toki. Mutta hieman kärjistäen, voisi sama tapahtua vaikka 20 sekunnin johtoasemassa tai että sama tapahtuisi Ogierille. Paineet ne ranskalaisellakin on sunnuntaina kolmella ek:lla ja viime vuoden maailmanmestaruudesta ja upeista otteistaan tänäkin vuonna huolimatta nauttii liikaa puolijumalan asemaa tällä hetkellä rallipiireissä.

Milloin oot nähnyt että kellään Sebastianilla on vaikka viimeisen 10 vuoden aikana esim. rengas taittunut alle tai mitään tullut autoon vaikka kävisi ulkona ja tulisi hyppyyn miten poikittain tahansa :)

Mutta tuo on hyvä tieto että ilmaiskanavilta näkyy, itse olin taas kaivamassa netin syövereistä streamia kuten harjulle :)
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ogierhan veti eilen siihen samaan monttuun kun JM ja oli todella lähellä keskeyttämistä koska ilmeisesti syyläri hajosi mutta sillä hullun munkillaan se rikkinäisenäkin piti nesteet sisällään. Latvalalla sitten kävi huonompi säkä kun jarruputki meni poikki...

Nyt viimeinen pätkä ja Suomeen tulossa voitto(uskotaan nyt kerrankin Latvalaan), WRC2:n toinen sija, WRC3 ensimmäinen sija, RC4 luokan voitto ja kisan nopein kaksivetoinen(yleiskisan 15!!!! tällä hetkellä) sekä RC5 luokan voitto... Ihan ok tulos sinänsä...
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Ogierhan veti eilen siihen samaan monttuun kun JM ja oli todella lähellä keskeyttämistä koska ilmeisesti syyläri hajosi mutta sillä hullun munkillaan se rikkinäisenäkin piti nesteet sisällään. Latvalalla sitten kävi huonompi säkä kun jarruputki meni poikki...

Nyt viimeinen pätkä ja Suomeen tulossa voitto(uskotaan nyt kerrankin Latvalaan), WRC2:n toinen sija, WRC3 ensimmäinen sija, RC4 luokan voitto ja kisan nopein kaksivetoinen(yleiskisan 15!!!! tällä hetkellä) sekä RC5 luokan voitto... Ihan ok tulos sinänsä...

Syyläri kyllä vääntyi mutta ei hajonnut. Entisaikaan olisi hajonnut tuollaisen pompun jäljiltä samantien.

Kohta alkaa viimein pätkä ja tosiaan Neloselta ilmaiseksi.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olikohan ihan varma ettei tuonne ketään muuta saanut selostamaan kuin tuon Pepe Jurgensin... Olis ihan kiva että edes vähän olisi lajista perillä...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olikohan ihan varma ettei tuonne ketään muuta saanut selostamaan kuin tuon Pepe Jurgensin... Olis ihan kiva että edes vähän olisi lajista perillä...

Ei se Kankkunenkaan ihan ajantasalla kaikesta ollut. Ei varmaan hirveän vaikea kuunella vaikka ralliradio ennen lähetystä niin olisi tilanteen tasalla enemmän itse rallistakin ollut.. tuntui ettei kumpikaan selostaja ollut edes koko rallia seurannut sen enempää kun teksti tv:stä. Mua myös häiritsi että jäätiin kuvamaan kuskeja erikoiskokeen jälkeen vaikka toiset autot oli jo ajamassa, ei vaikeeta pistää ääntä tulemaan ja näyttää seuraava autoa... mainoskatkon jotenkin ymmärsi nelosen puolella, mutta tuo eniten häiritsi lähetyksessä.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei se Kankkunenkaan ihan ajantasalla kaikesta ollut. Ei varmaan hirveän vaikea kuunella vaikka ralliradio ennen lähetystä niin olisi tilanteen tasalla enemmän itse rallistakin ollut.. tuntui ettei kumpikaan selostaja ollut edes koko rallia seurannut sen enempää kun teksti tv:stä.
Samaan kiinnitin huomiota. Jos tuota työkseen tekee, luulisi kunnollisen taustatyön ja rallin seuraamisen olevan itsestäänselvyys. Nyt mentiin vähän sieltä, missä aita oli matalin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hieno ralli oli taas tänäkin vuonna. Ja Latvala voitti, mikä lämmitti mieltä vielä enemmän.

Itse olin Lankamaat, Mökkiperät ja Painaan toisen vedon. Näyttäviä ajolinjoja, pari spinnausta ja yksi keskeytys (molemmat Ukrainalaisten Mineiltä, Lankamaalla 90 risteykseen kaasu pohjassa ja nesteet maahan..) oli reissu täynnä. Ja lämmintä säätä. Ei paljoa hyttysetkään kiusanneet.

Ja tuli pari kaatoakin nähtyä. Tosin, ois ollut ehkä vähän mielenkiintoisempaa jos nämä kaadot olisi tulleet kuskien osalta, eikä katsomossa. Tästä vähän lisää Junttimaisinta mitä tiedät-aiheessa..

Paviljongissa oli vähän enemmän nähtävää. Karl Kruudan fanijoukot jakeli jugurttia (ei ollut huonoa tavaraa), Hyundai taas vettä ja vesipulloja. Erityisesti mieleen jäi kummiskin Hyundain tiimin "katsojaystävällisempi" ratkaisu vrt. muihin teameihin. Pieni pläntti siitä isosta hallista/huoltotilasta oli sellainen jonne normaali yleisö pääsi katselemaan/kuvaamaan. Muilla tiimeillä saa kuvata aidan takaa. Ja yleensä saa olla tunnin tai jopa puolitoista seisoskelemassa siinä että hyvä paikka pysyy..

Ralli meni suomalaismenestykseltä ihan jees, Ketomaalla oli hyvä sauma voittaa (tosin, naapurimaan Tänakki oli nopeampi), mutta rengasrikko pilasi sen. Suninen ajoi ihan hyvin kaatoon asti, ja oliko lopulta luokkansa toinen.
Erityishuomio meni kyllä Henri Haapamäen vauhtiin, oliko jossain vaiheessa jopa nopeampi mitä jonkun muun luokan nopein auto..

Hyvä reissu, ja ensivuonna uudestaan. Btw, olikos joku JYPin kannattaja tuolla Lankamaalla (90 risteys puolessavälissä, väliajan kohdalla). Sattui vaan JYPin logolla ollut paita pistämään silmään.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Lopputulos oli hieno.

Oltiin katsomassa perjantaina Päijälä 1 ja 2, mukava 2 mutkan katselualue jossa ainoa harmi oli mieletön pöly jonka tuuli heitti kohti.
Autoilla oli muutamia läheltä piti tilanteita, mutta ainoat kaadot tuli sielläkin kun toistakymmentä enemmän tai vähemmän nauttinutta veti polulta ulos.
Ainoa miinus oli kävelyreitti sähkölinjojen alla, joka veti vertoja armeijan maastoradoille.
Viimeisen auton mentyä oli vähän hässäkkää kun joku auto oli jäänyt ilmeisesti matkan varrelle ja pätkän purussa oli paikoittain epäselvää, nähtiin jopa käsirysyä parin ulkomaisen turistin ja järkkäreiden kanssa.

Lauantaina oli vuorossa Jukojärvi 1 ja 2, täältä kiitokset parkkipaikasta joka oli n. 30 metriä reitistä, helmeä.
Kaiken kruunasi pitkä näkymä ja mutka joka tarjosi kuskeille haasteita ja katsojille mukavasti nähtävää.

Ilma oli kun morsian (kuiva), ja todella hieno meininki.
Toisaalta tuo on melkoisen väsyttävä ja sanotaan nyt vaikka junttimainen tapa viettää viikonloppu, mutta kerran vuodessa on juuri sopiva annos.

Ensi vuonna uudestaan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Lopputulos oli hieno.
Oltiin katsomassa perjantaina Päijälä 1 ja 2, mukava 2 mutkan katselualue jossa ainoa harmi oli mieletön pöly jonka tuuli heitti kohti.
Autoilla oli muutamia läheltä piti tilanteita, mutta ainoat kaadot tuli sielläkin kun toistakymmentä enemmän tai vähemmän nauttinutta veti polulta ulos.
Ainoa miinus oli kävelyreitti sähkölinjojen alla, joka veti vertoja armeijan maastoradoille.
Viimeisen auton mentyä oli vähän hässäkkää kun joku auto oli jäänyt ilmeisesti matkan varrelle ja pätkän purussa oli paikoittain epäselvää, nähtiin jopa käsirysyä parin ulkomaisen turistin ja järkkäreiden kanssa.
Tää vissiin oli siinä 600m lähdöstä oleva risteys? Ei tuu nyt yöaikaan mieleen, ja se saattaa vaikuttaa tekstin tasoonkin.

Meinasi Mökkiperän toisella ajokerrallakin tulla vähän parranpärinää järkkärin kanssa kun viimeinen auto meni jo, ja kellään ei ollut tietoa että tuleeko enää. Kyseessä siis auto jonka nro lähenteli satasta. Ei silti tullut lupaa mennä tietä pitkin. Ymmärrän kyllä tavallaan.

Näistä turvallisuussäännöistä tulee mieleen monta pientä kysymystä.. Yksi tuohon Mökkiperään liittyen.
"Tuntia ennen ekaa autoa ei saa radalla kävellä". Tääkin on sääntöjen joukossa, mutta eikö se virkaintoisin järkkäri voisi edes sen verran joustaa siinä että jos siitä lippusiimalta näkee alemman lippusiiman (joka on 5m päässä), niin antaisi edes sen verran joustoa että "Voit mennä tietä pitkin". Eri juttu sitten jos näin meinaisi tehdä ek:n ollessa käynnissä..

Lankamaalla taas meinasin itse joutua järkkärien kanssa käsirysyyn kun meinasin mennä kuvaamaan yhtä autoa liian läheltä. Sanotaan nyt että se oli oma vika, kun en tajunnut kattoa että missä se raja menee.

Ei kait siinä mitään, kaiken tämän jälkeen positiivinen kuva jäi järkkäreistä. Hatunnosto kaikille jotka viitsii lähteä sinne talkoohommiin vetelemään lippusiimaa ja paimentamaan känniläisiä.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Ei kait siinä mitään, kaiken tämän jälkeen positiivinen kuva jäi järkkäreistä. Hatunnosto kaikille jotka viitsii lähteä sinne talkoohommiin vetelemään lippusiimaa ja paimentamaan känniläisiä.

Olen ollut muutaman kerran paimentamassa känniläisiä Leustulla ja voin kokemuksella sanoa, että suomalaiset juopot on vielä fiksua porukkaa verattuna virolaisiin juoppoihin. Ei mikään herkku homma, mutta jonkunhan nuokin on tehtävä. Ei ne turhaan siellä ohjeista, vaan turvamääräykset on todella kovat MM-kilpailussa. Hienoa, että jotkut ihmiset tajuavat homman, mutta toki sekaan mahtuu jästipäitä. Nykyisin viihdyn paremmin katsojana.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Onnittelut Latvalalle, upea voitto. Jos on tullut aiemmin sanottua, että tästä kaverista ei koskaan tule maailmanmestaria niin nyt käännän takkini. Vaikka kyseessä olikin yksittäisen rallin voitto, Latvalan esitys ja vaikeuksien kautta voittoon taistelu oli jotain sellaista mikä vakuutti minut täydellisesti. Tämä voitto antoi satavarmasti Latvalalle huikean lisäboostin uran jatkoa ajatellen. Ogier otti kakkossijan myötä tärkeät pisteet MM-taistelun kannalta ja vaikka mies yrittikin esittää rallin jälkeen, että ei harmita, niin esitykseksi jäi mitä harva uskoi. Kyllä varmasti harmitti ja olisi halunnut ottaa toisen Jyväskylän ykkössijan peräkkäin. Siitä toki pisteet ranskalaiselle, että rehdisti myönsi, että oikea mies voitti. Mutta kyllä Ogierilla kaikki mahdollinen yritys oli pelissä sunnuntaina, Latvala vaan oli yksinkertaisesti nopeampi.

Meeke ajoi mahtavan kisan ja yllätti kyllä ettei vetänyt pihalle. Tällä kolmossijalla britti varmisti itselleen lisää kisoja Citroenilla. Mikkelsen ajoi tasapaksun kisan sarjan parhaalla autolla. Volkkarilla odoteltiin varmasti ennen viikonloppua kolmoisvoittoa, mutta haaveeksi jäi. Hirvonen omien sanojensa mukaan teki kaikkensa, mutta Fordin paukut ei vaan riitä näissä kekkereissä. Lähes kolme minuuttia kärkeen ja viides sija. Ei hyvältä näytä Hirvosen tilanne ensi kauden osalta jos Ford lopettaa tähän kauteen. Juholta hyvä kilpailu, pitää muistaa, että mies ajoi ensimmäistä kertaa urallaan tehtaan WRC-kalustolla Jyväskylässä. Ilman ulosajoa ja sen jälkeisiä muutaman ek:n ilmastoituja ajeluja olisi taistellut Mikon kanssa viidennestä sijasta ja jopa Mikkelsenin nelossijaan olisi ollut eväitä. Hyundain tallipäällikkö antoi Turun Sanomille haastattelun viikonloppuna missä mies sanoi, että Juho on erittäin lähellä jatkosopimusta ensi kaudelle. Onko sitten kyseessä kuluvan kauden kaltainen sopimus eli vain osa ralleista vai pääseekö Juho taistelemaan MM-pisteistä koko kauden kattavalla pahvilla. Toivottavasti pääsee, autossa ja miehessä on huikeasti potentiaalia! Neuville jatkaa kuulemma varmasti ja kun nuori Paddon on esittänyt lupaavia otteita mm. Jyväskylän lauantain pätkillä, saattaa korealaistalli jatkaa ensi kaudella samalla triolla.

Olikohan ihan varma ettei tuonne ketään muuta saanut selostamaan kuin tuon Pepe Jurgensin... Olis ihan kiva että edes vähän olisi lajista perillä...

Muutama vuosi sitten lähetin Nelosen kanavajohtajalle sähköpostin, että kenen merkittävän pomon hengen Pepe Jurgens on joskus pelastanut. Koska mitään muuta selitystä en sille keksi miksi tämä surkea lässyttäjä saa vuodesta toiseen selostaa eri urheilulajeja teidän kanavilla vaikka miehen puheista paistaa läpi ettei edes perustietoja eri lajeista tunnu löytyvän. Muutenkin Pepen ääni ja selostustyyli ovat helvetin ärsyttävät, todella raskasta kuunneltavaa. Nytkin Jyväskylässä, miksi helvetissä Pepen pitää pilata suorat ek-lähetykset kun samaan aikaan samassa lähetysautossa istuu pitkään näitä hommia tehnyt Pekka Kaidesoja joka mm. aikoinaan selosti YLElle suoria rallilähetyksiä?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noita entisiä ja nykyisiä rallikuskeja varmaan riittäisi noihin lähetyksiin ihan selostushommiinkin, mutta sitten pitää palkata ihan tietämätön pääselostaja ja siihen sitten asiantuntijaksi vielä kankkunen joka taisi ihan kankkusessa muutenkin olla kun tietoa oli yhtä paljon kuin itse selostajalla. Esimerkiksi Riku Tahko juuri ralliradiossa kuulosti hyvältä ja onhan noita muitakin ihan kivan äänen omaavia asiantuntijoita varmaan olemassa, vaikka joku Harri Rovanperä ensikerralla sinne selostaan. Tomi Tuominenkin alkaa kuulostamaan asiantuntijalta noihin verrattuna vaikka ärsyttävä ääni silläkin oli, mutta asiantuntemustakin.
 

Paulig

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ysit, JoKa
Olen ollut muutaman kerran paimentamassa känniläisiä Leustulla ja voin kokemuksella sanoa, että suomalaiset juopot on vielä fiksua porukkaa verattuna virolaisiin juoppoihin. Ei mikään herkku homma, mutta jonkunhan nuokin on tehtävä. Ei ne turhaan siellä ohjeista, vaan turvamääräykset on todella kovat MM-kilpailussa. Hienoa, että jotkut ihmiset tajuavat homman, mutta toki sekaan mahtuu jästipäitä. Nykyisin viihdyn paremmin katsojana.
Olin Leustun lähtöpäässä, noin 600m lähdöstä. Ei ekallla vedolla ainakaan näkynyt känniääliöitä lainkaan. Muutamia nautiskelijoita, mutta nekin aika sivistyneesti kippasivat juomia.
EDIT: Pihlajakoskella oli porukassa mukana muutama, joka aloitti aamulla kaksin käsin kiskomaan ja jo siirtymällä tuli lääheltä piti tilanteita. Siellä olikin lähtöpään nyppylä vasurilla paljon jengiä, joka rullaili pitkin Keski-Suomalaista rallimaisemaa.
 
Viimeksi muokattu:

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Onnea täältäkin Jari-Matille ja kartturi Anttilalle. Hienoa työtä, josta tuloksena varma voitto vaikka nyt ero jäikin kovin pieneksi.

Se kuuluisa reikä Jukojärvi 2:lla oli siis olla aika kohtalokas monelle kuskille. Mikolta meni iskari, Ogier oli hajoittaa syylärinsä, ja J-M menetti toisen puolen etujarrunsa.

Sellaisen jutun kuulin, että Meeke olisi saanut autoonsa tekstiviestin ek:n lähdössä tuosta kuopasta. En tiedä onko salaliittoteoriaa, mutta kun miettii mikä automerkki oli järjestäjän käytössä, niin eipä tuo info juuri Citroen-kuskin autoon ihmetytä sen jälkeen suuremmin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös