Ralliketju

  • 1 921 858
  • 15 374

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ihan tajuton määrä rengas- ja autorikkoja tässä kisassa. Kallekin pyrkinyt ajamaan koko kisan hyvinkin varmistellen ja "mummovauhdilla", mutta silti tänään jo kaksi rengasrikkoa ja nyt tukivarsi poikki. Saahan nähdä, saivatko korjattua tuota yhtään vai joutuuko vetämään vielä 15. ja 16. pätkät rikkinäisellä autolla. Myöhästyi ainakin EK15:lta sen verran että tuli kymmenen sekunnin aikasakko.

Edit: EK15:lla Serderidisille rengasrikko ja Katsutalle rengasrikko kun viisi autoa tullut maaliin.
Edit. Ja kun kuudes auto maalissa, lisätään rengasrikkolistaan myös Neuville.
 
Viimeksi muokattu:

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
EK16 on vielä pitkä, yli 28 kilometrin pätkä, joten tulee menettämään todella paljon aikaa. Nyt jo tuli liki kolme minuuttia turpaan.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Jahas, mitäs Evansilla?

Edit: Ilmeisesti vaan sekoilua ajanoton kanssa. Näytti ensin yli puolen tunnin tappiota kärkeen mutta nyt korjattu 47 sekunniksi.
 

taspmas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Örebro
Matkahan on vielä älyttömän pitkä siihen, että huominen poweri on ajettu mutta näyttäähän vahvalle tämä Evansin kauden aloitus. Jos tuosta nyt voiton ottaa sekä pari seuraavaakin kisaa pysyy podiumsijoilla voi melkein körötellä mummoa kirkkoon loppuvuoden sillä oletuksella ettei joku muu ota montaa voittoa putkeen.

Komeasti Munsterille uran toiset pohjat, vaikka vähän tuo keli taas auttoi ja muiden rengasrikot. Mutta kyllä sekin ajaa osaa, toki ei ihan niin kovaa kuin kärki mutta kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
Joensuulaispelaajien edustamat joukkueet
Latausvika Kallella, ilmeisesti hihna oli hypännyt paikoiltaan. Evansilla ollut ilmeisesti myös jotain pientä ongelmaa, mutta saatu kuntoon.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Olipas harvinaisen paljon vastoinkäymisiä Kallella, kunnes lopulta koko ralli jäi lopulta kesken laturivian takia. Toivottavasti olisi sitten kerralla käynyt se kaikki huono tuuri tässä kisassa ja jatkossa renkaat ja tekniikka pysyivät kunnossa.

Kanarian jälkeiseen seitsemän sorarallin putkeen pääse ainakin hyviltä lähtöpaikoilta hyökkäämään, jos tästä nyt jotain positiivista yrittää hakea.

Samin kohdalla vauhti ei ihan päätä huimaa, mutta opiskelumatka on tuomassa viidennen sijan. Sunnuntain ekstrapisteet taitavat jäädä haaveeksi, mutta ne tuskin ovat olleet päällimmäisenä mielessä. Ruutulippu kun pitäisi nähdä.
 

DomBBa-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harmillinen moka taas Katsutalle. Eilen näytti vielä oikeasti hyvältä ja erittäin nopealta, joten olisi ansainnut enemmän tässä kisassa. Virheitä vaan tuntuu sattuvan kerta toisensa jälkeen.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Takamoto katon kautta jatkoon powerilla

Ei päässyt lopulta maaliin kun auto levisi viimeisellä siirtymällä eli sekä Katsuta että Rovis kuittasivat tästä viikonlopusta 0 pistettä.
Kallella rupeaa olemaan Evansiin aikamoinen matka ajatellen mestaruuskamppailua.

Saa nähdä mitä sitten ensimmäinen kunnon asvalttikisa tuo huhtikuun lopussa tullessaan ja joko tähän kisaan ilmestyy Ogier hämmentämään soppaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harmillinen moka taas Katsutalle. Eilen näytti vielä oikeasti hyvältä ja erittäin nopealta, joten olisi ansainnut enemmän tässä kisassa. Virheitä vaan tuntuu sattuvan kerta toisensa jälkeen.

En tiedä oliko tuossa vähän Toyotankin suunalta huonosti pelattu tilanne kun pistettiin Katsuta taistelemaan Hyundai kuskeja vastaan, olisiko pitänyt vain tuoda autot maaliin, MM-johto kuitenkin tallipisteissä oli hyvä vaikka sunnuntain pisteitä olisi menettänyt.

Aika paljon eri palstojen "asiantuntijat" tuntuu heräilevän ja varmoja siitä ettei Rovanperä tule pärjäämään. Kyllähän se tuossa nytkin ajoi ihan hyvää kisaa siihen asti kun auto hajosi, ei tuossa ole edes järkeä tämmöisessä rallissa riehua tallikaveria vastaan tuon enempää. Katsotaan sitten Portugalista eteenpäin, vähän veikkaan että saattaa karata tuolta lähtöpaikalta muilta.
 

DomBBa-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä oliko tuossa vähän Toyotankin suunalta huonosti pelattu tilanne kun pistettiin Katsuta taistelemaan Hyundai kuskeja vastaan, olisiko pitänyt vain tuoda autot maaliin, MM-johto kuitenkin tallipisteissä oli hyvä vaikka sunnuntain pisteitä olisi menettänyt.

Aika paljon eri palstojen "asiantuntijat" tuntuu heräilevän ja varmoja siitä ettei Rovanperä tule pärjäämään. Kyllähän se tuossa nytkin ajoi ihan hyvää kisaa siihen asti kun auto hajosi, ei tuossa ole edes järkeä tämmöisessä rallissa riehua tallikaveria vastaan tuon enempää. Katsotaan sitten Portugalista eteenpäin, vähän veikkaan että saattaa karata tuolta lähtöpaikalta muilta.
Itse uskon, että Rovanperä tulee pyyhkimään lattioita muilla loppukaudesta. Tähän mennessä on kuitenkin ajettu vasta Monte Carlo joka ei ole Kallen vahvuus alueella. Sekä Ruotsi jossa renkaat ei toimineet. Kenia taas on aivan arpapeliä kokeneillekkin kuskeille niinkuin nähtiin. Perus soraralleissa luulen Kallen pärjäävän todella hyvin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse uskon, että Rovanperä tulee pyyhkimään lattioita muilla loppukaudesta. Tähän mennessä on kuitenkin ajettu vasta Monte Carlo joka ei ole Kallen vahvuus alueella. Sekä Ruotsi jossa renkaat ei toimineet. Kenia taas on aivan arpapeliä kokeneillekkin kuskeille niinkuin nähtiin. Perus soraralleissa luulen Kallen pärjäävän todella hyvin.

Niin ja eihän edes kunnolla ole tiedossa mikä renkaiden kestävyys ja suorituskyky on noissa soraralleissa. Myös tuo että kuinka hyvin sitten nuo renkaat toimii auraajan roolissa ja kun ajetaan ilman hybridiä, en yllättyisi vaikka ensimmäiset autot menettäisi aikaisempaa enemmän aikaa. Tuolta jostain 3-5 paikalta voi olla ihan hyvä tykittää.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Sekä Ruotsi jossa renkaat ei toimineet.

Mää kyllä ymmärsin että ei se Kallen vaisuus Ruotsissa pelkästään renkaista johtunut. Puhetta oli ainakin jossain siitä että nyt kun hybridit on pois, niin tuo auto on vaikeampi Kallen ajotyylille.

Eli kyllä siellä varmaan Kallella vielä töitä on niissä vähäisissä testipäivissä. Evansin tavoittamiseksi on kyllä aikamoinen työ, kun eroa on yli 50 pinnaa.
 

Sambody

Jäsen
Sarjan ja myös Kallen onneksi siellä on tällä hetkellä sen verran kykeneviä kuljettajia viivalla, että kiviä kiertelemällä Evansin pistepotit voi olla yllättävänkin laihoja. Varsinkin, jos vielä Sesks ja Pajari yltyvät joissain soraralleissa aiempaa kovempaan kyytiin. Ogier myös tulee rattimiehenä sekoittamaan pakkaa. Toki tarkoittaa myös sitä, että Kallen täytyy jossain vaiheessa alkaa voittamaan. Portugalista alkaa raju rypistys Evansille, kun joutuu aura-autona avaamaan muille koville baanaa.
 

Hexa

Jäsen
En tiedä oliko tuossa vähän Toyotankin suunalta huonosti pelattu tilanne kun pistettiin Katsuta taistelemaan Hyundai kuskeja vastaan, olisiko pitänyt vain tuoda autot maaliin, MM-johto kuitenkin tallipisteissä oli hyvä vaikka sunnuntain pisteitä olisi menettänyt.
Tiedä sitten oliko tuossa enemmän kyse Toyotan ohjeistuksesta yrittää vielä tavoittaa Neuville, vai oliko se Katsutan oma päätös ja kunnianhimo tavoitella vielä kolmospaikkaa ja maksimeja Powerilta. Yhtä kaikki, nyt se kostautui jälleen kerran aika karulla tavalla. Saisi jo oppia näistä typeristä virheistä. On parhaimmillaan ihan kärkitasoa vauhdin suhteen, mutta edelleenkin valitettavan virheherkkä.
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tiedä sitten oliko tuossa enemmän kyse Toyotan ohjeistuksesta yrittää vielä tavoittaa Neuville, vai oliko se Katsutan oma päätös ja kunnianhimo tavoitella vielä kolmospaikkaa ja maksimeja Powerilta. Yhtä kaikki, nyt se kostautui jälleen kerran aika karulla tavalla. Saisi jo oppia näistä typeristä virheistä. On parhaimmillaan ihan kärkitasoa vauhdin suhteen, mutta edelleenkin valitettavan virheherkkä.

Kyllä siinä varmaan oli talliltakin ohjeistusta yrittää kaikkensa kun Rovanperä jäi matkan varrelle sunnuntaina. Onnistuessaan Katsuta olisi tuonut tallille vähintään 7-8 pistettä lisää sunnuntailta jos olisi onnistunut päihittämään edes jommankumman Hyundain (Fourmaux tai Neuville).
Nyt vaan riski ei kannattanut ja kaiken kruunuksi menetti vielä sen kokonaiskisan 10 pistettä ja Hyundai keräsi yli 20 pinnaa enemmän Safarista kuin Toyota.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tiedä sitten oliko tuossa enemmän kyse Toyotan ohjeistuksesta yrittää vielä tavoittaa Neuville, vai oliko se Katsutan oma päätös ja kunnianhimo tavoitella vielä kolmospaikkaa ja maksimeja Powerilta. Yhtä kaikki, nyt se kostautui jälleen kerran aika karulla tavalla. Saisi jo oppia näistä typeristä virheistä. On parhaimmillaan ihan kärkitasoa vauhdin suhteen, mutta edelleenkin valitettavan virheherkkä.
Tulipa ohjeistus tallilta, tai olipa Katsutan oma päätös, niin aika turha riski olisi minusta. Power Stage oli n. 10 km mittainen pätkä ja Katsutan ero Neuvilleen oli ennen poweria liki 33 sekuntia. Ja sunnuntain tuloksissakin yli 29 sekuntia. Sunnuntain tuloksissa myös Tänak oli 19,4 sekunnin päässä, joten ei Katsutalla tuossa ollut käytännössä mitään saumaa nousta ylöspäin. Power-pisteet on oikeastaan ainoa järkevä tavoite tuollaisessa tilanteessa ja niitähän tuossa varmaan tavoiteltiin.

En tiedä, oliko kyse sitten ylikovaa ajamisesta tai yliyrittämisestä, vai oliko vaan ihan harmiton lipsahdus vaarattomassa tilanteessa. Kovasti Katsuta itse ainakin ihmetteli, että ei ymmärrä mitä tilanteessa tapahtui. Osaa noita sattua vaikka ei olisi edes ihan täysi yritys päällä. Incarin perusteella näytti siltä, että auto vaan nappasi syvään uraan ja perä lähti irti mutta vaikea arvioida, että oliko tuossa liikaa vauhtia vai pelkkä huolimattomuusvirhe.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

Hexa

Jäsen
Tulipa ohjeistus tallilta, tai olipa Katsutan oma päätös, niin aika turha riski olisi minusta. Power Stage oli n. 10 km mittainen pätkä ja Katsutan ero Neuvilleen oli ennen poweria liki 33 sekuntia. Ja sunnuntain tuloksissakin yli 29 sekuntia. Sunnuntain tuloksissa myös Tänak oli 19,4 sekunnin päässä, joten ei Katsutalla tuossa ollut käytännössä mitään saumaa nousta ylöspäin. Power-pisteet on oikeastaan ainoa järkevä tavoite tuollaisessa tilanteessa ja niitähän tuossa varmaan tavoiteltiin.

En tiedä, oliko kyse sitten ylikovaa ajamisesta tai yliyrittämisestä, vai oliko vaan ihan harmiton lipsahdus vaarattomassa tilanteessa. Kovasti Katsuta itse ainakin ihmetteli, että ei ymmärrä mitä tilanteessa tapahtui. Osaa noita sattua vaikka ei olisi edes ihan täysi yritys päällä. Incarin perusteella näytti siltä, että auto vaan nappasi syvään uraan ja perä lähti irti mutta vaikea arvioida, että oliko tuossa liikaa vauhtia vai pelkkä huolimattomuusvirhe.
Ei tietysti pelkästään ajamalla olisi tavoittanut Neuvilleä, mutta koskaanhan ei tiedä vaikka myös Neuvillellä olisi ollut jotain ongelmia Powerilla ja siksi täytyi tietysti yrittää loppuun asti. Ennen kaikkea kuitenkin Powerin pisteet mielessä.

Vaikea sanoa mistä tämänkertainen virhe johtui loppujen lopuksi, mutta Katsutalle niitä on vaan kertynyt. Ei ole aina ollut tuuriakaan matkassa, vaan virheistä on sitten rokotettu kunnolla lopputuloksissa, niin kuin nytkin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Veikkaan että ainakin lisää Toyotan mielenkiintoa testata Solbergia tässä kauden aikana nuo katsutan mokailut, vaikka ei sielläkään nyt aina ihan virheettä ole menty (toki tämän kisan keskeytykselle ei voinut yhtään mitään).
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Power Stage oli n. 10 km mittainen pätkä ja Katsutan ero Neuvilleen oli ennen poweria liki 33 sekuntia. Ja sunnuntain tuloksissakin yli 29 sekuntia.

Ennen poweria Fourmaux, Katsuta ja Neuville olivat sunnuntain tuloksissa 0.6 sekunnin sisällä. Tuossa järjestyksessä, en tiedä mistä tuon 29 sekuntia tempaiset.
Että aika hyvinkin olisi Katsuta voinut ottaa vaikka 5 pistettä sunnuntailta + 5 powerilta.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ennen poweria Fourmaux, Katsuta ja Neuville olivat sunnuntain tuloksissa 0.6 sekunnin sisällä. Tuossa järjestyksessä, en tiedä mistä tuon 29 sekuntia tempaiset.

Nyt en tosin tiedä, miksi näihin Leg4-tuloksiin on merkitty Katsutalle 30 sekunnin aikasakko, kun taas täällä sitä ei ole. Eli voi olla jotain eWRC:n sekoilua.
 

Archie Bunker

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Nyt en tosin tiedä, miksi näihin Leg4-tuloksiin on merkitty Katsutalle 30 sekunnin aikasakko, kun taas täällä sitä ei ole. Eli voi olla jotain eWRC:n sekoilua.
Taka myöhästyi powerin maalin jälkeen olleelta AT asemalta 21A eli vasta kaadon jälkeen, ja siksi se näkyy noissa tuloksissa...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös