Ralliketju

  • 1 679 494
  • 13 385

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Aina ei tietenkään ole mahdollista rakentaa "tiukkaa" pakettia erikoiskokeista, mutta Suomessa saisi tosi tiiviin päivän, esim. Perjantaille. Jyväskylän ja Keuruun välille saisi rakennettua 4-5 erikoiskokeen setin. Olisi lyhyet siirtymät? Tästä taisin jo aiemmin sanoakin täällä
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aina ei tietenkään ole mahdollista rakentaa "tiukkaa" pakettia erikoiskokeista, mutta Suomessa saisi tosi tiiviin päivän, esim. Perjantaille. Jyväskylän ja Keuruun välille saisi rakennettua 4-5 erikoiskokeen setin. Olisi lyhyet siirtymät? Tästä taisin jo aiemmin sanoakin täällä
Oikeastaan joka suuntaa avaisi paljon mahdollisuuksia. Tampereen lenkki tulisi mahdolliseksi ja samoin itäpuolen lenkki Konnevesi/Hankasalmi/Kangasniemi/Toivakka suuntaan. Tampereelle esim. mennessä Leustu/Ouninpohja/Päijälä suunnilla pari pätkää, sitten esim. Savo/Uskila/Saalahti lenkki pariin kertaan kun renkaanvaihto/huolto olisi vaikka Valkeakoskella. Takaisin tullessa sitten taas Ouni/Leustu ja huoltoon Lutakkoon. Suht pienillä siirtymillä hienoja pätkiä koko päiväksi...
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ja tuossa puhutaan kahdesta huoltomiehestä. Niitä voisi hyvinkin lähettää reitille enemmänkin, koska heitä kuitenkin löytyy huoltoparkista isot määrät.

Inssi + 3 asentajaa, niin etähuollossa tapahtuu jo paljon asioita ja samalla varmistellaan kisan jatkumista useamman kuljettajan osalta. Pitkähyttiseen pakuun sopii hyvin neljä miestä niin ei ole sekään mikään ongelma.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Compact Dynamicsin hybridit säilyy kauden 2026 loppuun asti, ja Dirtfish maalailee että Rally1:llä mennään 2027 eteenpäinkin.
Toivottavasti joku autonvalmistaja on silloin mukana.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kova huhumylly on ollut tulevan kauden tallipaikoista, mutta saattaa käydä niin että tallien kokoonpanot eivät juuri muutukaan tästä kaudesta. Korkeintaan saattaa käydä niin, että Tänak siirtyy Fordilta Hyundaille ja Hyundai ottaa käyttöön neljännen auton, ja Ford ottaa jonkun (Solberg?) Tänakin tilalle ja ehkä myös Loubet korvataan jollakin hyvin maksavalla. Viime päivinä ainakin Evansin ja Lapin haastatteluista on ollut tulkittavissa, että he olisivat jatkamassa nykyisissä talleissaan, ja Hyundailta annettiin tallipomon haastattelussa vahvaa signaalia siitä, että heitä kiinnostaisi tuoda mukaan neljäs auto. Mikäli Sordo lopettaa, kuten huhuttu, niin silloin tuon nelosauton jakaisi varmaankin Suninen ja Lindholm?

Suomalaisittainhan tämä näyttäisi ihan mukavalta, mikäli vähistä (kilpailukykyisistä) rally1-tuoleista käytännössä puolet menisi suomalaiskuljettajille.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jo jonkin aikaa on ollut huhuja, että Fourmaux nostettaisiin Loubetin tilalle. Muistaakseni molemmat ovat Ranskan autourheiluliiton tukemia kuljettajia.
Tämä vaihto tuskin tuo mitään lisärahaa M-Sportin toiminnan pyörittämiseen, jota @Dino tuossa hieman peräänkuulutti. Lähtökohtaisesti, kun tämä kaksikko on aika tasavahva ja molemmista M-Sport saa noin suunnilleen saman määrän rahaa.

Solberg sen sijaan toisi tullessaan lisärahoitusta, kuten Greensmithkin. Kärkipään sijoitukset sen sijaan olisivat enemmän kiven alla verrattuna Tänakin vauhtiin.

Miten sitten Mikkelsen? On paljon ajanut WRC-autolla, joten kokemusta löytyy kovasta vauhdista. Ei ole kylläkään meikäläisellä tietoa, toisiko rahaa tullessaan.

Yhtäkaikki, Tänak on näyttänyt, että Rally1-Pumalla ehtii ja voi ajaa pohja-aikoja, jos vaan taitoa löytyy. Tekninen luotettavuus ei toki ole samalla tasolla kuin kahden muun tallin autoissa. Toivottavasti talli löytää/on löytänyt tuohon ratkaisuja ensi kaudeksi.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Olisi iso virhe nostaa Solberg takaisin ykkösiin jo nyt. Odotettavissa olisi samanlainen kausi kuin viime vuonna. Ensin rutiini ja varmuus kuntoon, sitten vasta pääluokkaan takasin. Mun mielestä ainakin kaksi kautta vielä kakkosissa, ja vaikka mestaruus sieltä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Solberg sen sijaan toisi tullessaan lisärahoitusta, kuten Greensmithkin. Kärkipään sijoitukset sen sijaan olisivat enemmän kiven alla verrattuna Tänakin vauhtiin.

Yksi isoimpia tukijoita vain ollut Monster että mitenköhän astuisi sitten Red Bullin kanssa kuvioihin, ellei samalla tulisi sitten päätukijaksi tai yksityistallina mukaan.

Mikkelsen ainakin pitkään nyt ajanut rally2 sarjaa että jotain rahaa pitää takana olla, mutta toisiko sitten tarpeeksi. Saattaisi paras saatavilla oleva vaihtoehto vauhdin (ja luotettavuuden) puolesta. Toisaalta tuntuu että Greensmith pienesti kokoajan kehittynyt ja paljon kokemusta että olisi sitten tallille kuitenkin hyödyllisempi rahan puolesta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisi iso virhe nostaa Solberg takaisin ykkösiin jo nyt. Odotettavissa olisi samanlainen kausi kuin viime vuonna. Ensin rutiini ja varmuus kuntoon, sitten vasta pääluokkaan takasin. Mun mielestä ainakin kaksi kautta vielä kakkosissa, ja vaikka mestaruus sieltä.

Yksittäiset kisat voisi olla ihan ok jos ajaa niitä vahvimpia kisoja, mutta täysi kausi voisi olla huonompi juttu tässä kohti, jäänyt niin monta kisaa tämänkin kauden osalta kesken, tosin enemmän vissiin auton hajoamisen takia kun omien toilailun takia. Voisiko sitten olla Subaru tai joku muun kuvion odottelu ehkä se paras, tietenkin aika paljon jossittelua vielä taitaa olla muiden halu tulla sarjaan, mutta jos tulisi niin pääsisi testaan heti alkuun ja uraa pystyisi rakentamaan rauhassa sitä ennen.
 

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Yksittäiset kisat voisi olla ihan ok jos ajaa niitä vahvimpia kisoja, mutta täysi kausi voisi olla huonompi juttu tässä kohti, jäänyt niin monta kisaa tämänkin kauden osalta kesken, tosin enemmän vissiin auton hajoamisen takia kun omien toilailun takia. Voisiko sitten olla Subaru tai joku muun kuvion odottelu ehkä se paras, tietenkin aika paljon jossittelua vielä taitaa olla muiden halu tulla sarjaan, mutta jos tulisi niin pääsisi testaan heti alkuun ja uraa pystyisi rakentamaan rauhassa sitä ennen.
Siinä olisikin tarinan ainekset kun Subaru palaisi sarjaan kuskinaan Solberg. Isänsä kun joskus taisi jonkun rallin Subarulla ajaa.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Eilen luin juttua, että sarjasta lähtö tulisi sopimussakon takia M-Sportille niin kalliiksi, että hyvin todennäköisesti talli rimpuilee ainakin ensi kauden vielä jollakin tavalla mukana. Kaikki kolme tallia sitoutuivat nykyisten rally1-autojen myötä sarjaan mukaan kausille 2022-2024 ja tallit on sitoutettu tuohon todella merkittävällä sopimussakolla. Eli periaatteessa M-Sportille saattaa tulla halvemmaksi ajattaa paria maksukuskia yhden kauden ajan kuin lähteä sarjasta ja joutua maksamaan tuo sakko.

Mutta sitten on ihan todennäköistä, että kaudella 2025 M-Sport ja Ford eivät enää ole mukana, mikäli M-Sport ei saa Fordilta lisää tukea tai sitten jostain muualta jotain merkittävää rahoitusta, jolla saataisiin kahden tehdastallin etumatkaa kurottua kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Tulevana viikonloppuna täytyykin viritellä useampi näyttö tulille, kun tarjolla on Chilen MM-rallia ja rallin SM-sarjan kauden päätöskilpailu Kokkolassa. Suomen mestaruudet ovat auki vielä kaikissa luokissa, joten jännitettävää riittää koko rahan edestä sielläkin, MM-taistosta puhumattakaan. Chilen aikataulu ja C Moren lähetysajat ovat täällä varmastikin jo monella tiedossa ja Kokkolan kisaa voi seurata Moottoriurheilu TV:n Youtube-livelähetyksien kautta. Perjantaina illasta kello 18:18 startataan lyhyelle kolmen pätkän lenkille ja lauantaina kurvaillaan aamupäivästä kello 10:44 alkaen vielä kaikkiaan kahdeksan pätkää ja maaliin aletaan saapumaan noin 21:30. Silloin nähdään ketkä vievät mestaruudet ja muut mitalit.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kapea tie Chilessä ainakin eka pätkällä. Ei tarvi isoa virhettä niin sitten mennään...
In-car kuvaa on melkein epämiellyttävää katsoa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
aina kun toi GPS kartta tulee näkyviin niin ensimmäinen ajatus on että nyt joku on pellolla.

E: Ja Lappihan se oli. Ilmeisesti auto pyörinyt katon kautta ympäri.

Ja muutama metri ennen maalia.

E2: Suninen tulee kovaa. +2.1 ja EK;n toinen.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Ja Lappihan se oli. Ilmeisesti auto pyörinyt katon kautta ympäri.

Ja muutama metri ennen maalia.
Viimeinen kurvi juuri ennen maalia pääsi yllättämään. Vasen etukulma otti sisäkurvista osumaa heittäen auton nutulleen. Incar-kuvaa ei ole näytetty vielä kokonaan, mutta näyttäisi, että auto olisi pysähtynyt puuhun?
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Suninen ja Pajari aloittivat väkevästi. Kalle kärsi aikalailla auraamisesta ja Lindholm otti osumaa maapenkkaan, vasen takapyörä vinossa.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
"Hienosti" alkoi taas suomalaisittain, kun heti ensimmäisellä EK:lla Lappi ajoi ihan kunnolla pihalle ja auto levisi lähes alkutekijöihinsä ja Lindholm teloi vasemmasta takapyörästä jotain rikki.
 

Semtex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nää nykyset Rally1-autot usein näyttää ulosajojen jälkeen paljon pahemmilta mitä se ulosajo on oikeasti ollut, koska nuo kuoret lähtee tosta putkirungon päältä pois ja näyttää ettei olisi mitään jäljellä. Enkä siis sano etteikö olisi ollut iso ulosajo, mutta ei tossa välttämättä edes turvakaaret vääntyny, jos hyvä tuuri kävi.

Lapilla tällä kaudella 3 isoa ulosajoa, mutta vastineeksi 4 podiumia etten nyt vielä lähtisi miettimään et kenkää tulee, koska kuitenkin hyviä sijotuksia ajanut noiden ulosajojen lisäksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös